Soothe Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Tolie, ik behoor tot het type, wat ettelijke malen onderuit is gegaan.Een"beetje"lijden moet je erwel voorover hebben.Je bent een beetje ziek-in de goede zin des woords-Maar dat gaat voorbij, houd je daar aan vast.Geen van ons heeft het makkelijker dan jij.Je moet er wel wat voorover hebben. Ik kan vanavond aan een fles wijn zitten. Het klinkt in tegenspraak, maar de wil is er, om te stoppenJe moet die shit niet gaan halen, als je zwak bent blijf uit de buurt.Voor je met die fles ruby in je hand staat, heb je tijd zat om het tij te keren.Zelfs in de winkel kan je nog halt houden en je aan een soort introspectie over geven.Als je wil drinken (wat mijn voorgangster zij)is niets mis mee.Maar daar hoeft niet iedere dag melding van gemaakt te worden.Probeer je het en het gaat na een dag of vijf zes mis, oké (eigenlijk niet oké),maar er gaat een streven van uit. Iets wat ik echt mis! Is de wil er?Dit is niet rot bedoelt. Ik heb een sterk karakter, wat ik wil lukt vaak.Maar om in AA terminologie te blijven, ik sta machteloos tegenover drank!Laat los Tolie, of je bent niet ver genoeg. Klinkt hard, maar soms moet iemand dieper vallen,om de uitgestoken hand aan te pakken.Ga te rade, wat wil je.Groet van een Alco!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Tolie,Benthe en Kaia hebben echt gelijk. Je moet niet wegblijven van het forum. Het is duidelijk dat je het alleen niet redt en ieder glaasje dat je niet gedronken hebt, omdat je hier op het forum zit is meegenomen.Benthe probeerde jou de ogen te openen en dat vind ik heel moedig van haar.Probeer alvast zelf je doelen te stellen, b.v. om de ene dag drinken, dan drink je al de helft minder en ervaar je ook hoe het is om een dag geen kater te hebben.Ik heb het ook een hele tijd zo gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Ik loop achter op de berichten.Nu snap ik er niets van.. Een doel, wat voor doel in hemelsnaam.Je wil drinken of stoppen, dus twee keuzes.kies daar je doel uit.Ik ga koken .Groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Soothe.Ik snap je wel, maar sommigen kunnen niet gelijk de keuze maken en proberen eerst te minderen, om te kijken of dat lukt.Voor de meesten van ons is dat geen keuze, ik weet het.Maar als je wilt beginnen met minderen, dan moet je doelen gaan stellen, vind ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Water ik vergeet je helemaal te feliciteren met je halve jaar. Proficiat en nog hééééél veel halve jaren erbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Tolie, een schrale troost, ik ben niet stralend nog optimistisch.Ik moet er vanaf. Dat gaat niet met stralendheid samen.Kan er een scheutje bovenop doen, Wel iemand van de heroine af zien kicken, dan is dit peanuts.We voelen ons kl*te, maar het kan slimmer.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Soothe,Je zit op je praatstoel en heel sneaky heb jij me met het aantal berichtjes ingehaald!En jij bent heel goed bezig!Tolie,niet wegblijven hoor! Alleen zou ik me weleens goed beraden met wat je wilt. Probeer je een haalbaar doel te stellen. Begin bijvoorbeeld op een moeilijk moment te zeggen dat je de eerstkomende 2 uur niet drinkt. Vervolgens kan je dat weer bijstellen en dan met 2 uur verlengen....Is een ideetje, maar ik denk dat alles beter gaat als je doelen en daden stelt!Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Marion, ik begrijp uit Tolie haar berichtgeving, dat ze wil stoppen.Want ze zegt bij herhaling, het is WEER mis. Dat zeg je niet als je wil minderen. Wat is er dan mis!Ach mischien ben ik moe, kom ernog op terug.Hier straalt het niet.Beste allen gegroet, Ik ga koken, geen tegels gedaan.Weer geen taak volbracht.marion, tolie:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Ok Soothe, dat wist ik niet, omdat ik niet alles heb nagelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Soothe, wat ga je koken? Gelukkig kan dat ook zonder stralend schone tegeltjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Water, je doet je naam eer aan, Mister H2O.Blijf een goeie gids, voor ons. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Benthe: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Hoho... ik weet niet wie er hier De Grote AdBforum Droogstandskalender bijhoudt, maar de felicitaties aan mijn adres zijn een weekje of twee te voorbarig hoor. Maar goed, het klinkt allemaal wel mooi, en nu moet ik het wel halen, ik kan jullie niet teleurstellen he... Ik wensgeduld voor Soothemoed voor Xienixkalmte voor Anrust voor Joannwijsheid voor Tolievolharding voor iedereenen een bord eten voor mezelf, tot zo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Gisteren netjes gekookt Benthe!Maar ik hol wat structuurloos in het rond.Brood-wat filet american, hak ik een uitje erop. Tomaatje voor de pitamienjes.heb ook nog rundvleessalade, kan alle kanten uit. Yogurt na.Wow, daar gaan de keuken geheimen.Eetse allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 En ik maar denken dat jij het elke avond op een culinair avontuur zette Soothe. Ik ben vanavond maar heel eenvoudig met wat tomatensla, beetje zalm van gisteren, beetje patapata en ronflonflon, kopje thee, en toetjes daar doe ik nooit aan.Marion, hoe is het nou eigenlijk met de hond zijn oorontsteking? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 zo, ik heb mijn eerste hindernis dit weekend genomen, de straat-bbq bij mijn werk.. was wel erg apart, de bbq was in een blijf van mijn lijf huis.. vanaf straat zie je alleen maar een dichte garagedeur maar daar zit een enorme wereld achter verscholen (letterlijk en figuurlijk).. een enorm pand met een mooie binnentuin, vermaak voor de kids, lekker eten voor iedereen, drank, het was gewoon leuk en ik heb heerlijk foto's kunnen maken zodat we als kadootje terug een mooie fotocollage kunnen geven.ging goed zonder drank hoewel mijn maag nu borrelt van al het sinaasappelsap, collega's gingen daarna nog naar de kroeg, ik niet! er zijn grenzen van wat ik aankan! en dit was meer dan genoeg voor vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Hoi Allemaal,Even een kort berichtje van mij.Ik ben aan de beterende hand!Bedankt voor alle beterschapswensen, dat deed me goed om te lezen!!!Helaas heb ik sinds een uur geleden koorts, dus ik kruip snel onder de wol,in de hoop erger te kunnen voorblijven!Het enigste voordeel.....aan drinken denk ik nu niet eens!Hou het droog allemaal!Hopelijk spreek ik jullie weer snel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Tinggggggggggggggg.Tapas,je gaat door naar de volgende ronde! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Fijn om weer van je te horen Joann, niet zo fijn dat je koorts hebt, hoop dat je met lekker slapen weer opknapt. En je moet vast ook een massa antibiotica slikken. Ik zie die gremlins al alle kanten op vluchten. Beterschap hoor.Gem, Pingggg.... Jij ook hè.Tapas, de volgende World Press Photo-prijs is voor jou. Nou, misschien met stapjes dan, volgend jaar de Nederlandse fotoprijs en het jaar daarop World Press. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Tapas, je hebt het toch maar weer gewonnen. Naar de bar gaan met collega's in inderdaad moeilijk en je kent jezelf het beste. Beter borrelen van de sinaasappelsap, dan borrelen met collega's Benthe, met mijn hond gaat het weer beter, gelukkig.Ik heb een Gremlin van hier tot Tokio, maar ik ga hem verslaan.De hele week was bij ons vol pieken en dalen. Ik merkte van de week dat ik ook moeilijk met pieken om kan gaan. Elke keer als ik het nu moeilijk heb, dan vertel ik het mijn man. Of het helpt weet ik niet, maar eerder hield ik mijn mond dicht en zat ik alleen de klappertanden. Hij mag best weten dat ik het moeilijk heb en dat het niet zo makkelijk is als hij denkt.Het klopt wat sommigen ook ondervinden, als je stopt zeggen ze niets en als je drinkt wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Joann, fijn dat je even wat van je laat horen. Heel veel beterschap-knuffeltjes van mij:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Hé Joann,fijn dat het goed met je is!Kruip lekker onder de wol, en probeer je te laten verwennen!Liefs, Tolie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Als wij nou alvast vooruit vliegen naar Tokio, Marion, en jij slaat die gremlin met een racket die kant op, dan schoppen wij hem zo een of andere krater in.Nee maar serieus (blij trouwens dat het met de hond weer gaat) hoe ziet die gremlin er uit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Hoi lieve luitjeseven een paar dagen niet geweest, beredruk gehad, geen eens tijd gehad om aan alco te denken.Ben oa op zoek geweest naar iets zo simpels als een doodgewoon "valletje" (vitrage), maar weet je wel dat die bijna niet meer te vinden zijn!!Verder mn huisje lekker opgeleukt en de hort op met mn man die ook vakantie heeft.Met mn dochter gaat alles redelijk, nog maar 6 daagjes, spannend he??Ik wil iedereen een fijne avond wensen, zi die het moeilijk hebben heel veel sterkte wensen en zet hem op allemaal, gewoon de eerste laten staan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 14 september 2007 Rapport Share Geplaatst 14 september 2007 Benthe, als een lonkend monster met genoeg bierblikjes in de handen, om mij plat te krijgen.Ik heb geen alcohol in huis. Ik heb maandag alles door de gootsteen gekieperd, want het is voor mij wel een grote verleiding om alcohol thuis te hebben.Afgelopen vrijdag heb ik drank moeten halen voor de visite, die ons kwamen feliciteren met onze overwinning van het Kort Geding, de rest van de krat bier ligt nu in het riool en rode wijn lust ik niet daar kan ik wel 10 flessen van in huis hebben.Mijn zus, vindt dat ik me aanstel met mijn alcoholprobleem, maar ja zij zag me ook nooit alleen drinken midden in de nacht.Zij is nog steeds bij die acupuncturist, die mij wel zag zitten en waar ik toen ben weggegaan.Hij had aan mijn zus gevraagd van de week, hoe het met mijn drankprobleem was.Ik zei tegen mijn zus, dat is lekker, dat mag hij jou helemaal niet vragen!!!Ja, zei mijn zus, dat klopt, maar jij zegt het alleen om aandacht te trekken.Nou mijn kinderen hebben er wel een probleem mee dat ik drink en mijn partner ook. Ik wou dat het aandachttrekkerij was, dan zat ik nu niet in mijn uppie met zo'n alcoholmonster Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden