Soothe Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Ja Marion een blaastest:huh:Wil je het echt weten, dat mag.Er was een klant met weinig lucht (in de banden) maar geen pomp.Ik woon op loopafstand en haalde de pomp. Hij blij!!Echter, ik vergeet de pomp.En nu is hij-de pomp-er weer.Zo, ik ga niet alles uitleggen hoor. Straks weten ze echt dat ik het ben.Misschien woon jij wel om de hoek.Groetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Inderdaad Soothe, per dag. Nog steeds. En dan wordt het vanzelf een week, een maand, een half jaar. En het zijn die overwinninkjes zoals jij die vandaag had die het steeds zinvoller maken. Je wordt steeds sterker. Sterker dan je oude zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Verrek Soothe, ik had die lekke band 2 maand geleden;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Van een man!!Hier maak ik uit op dat de bewuste man, een onbekende was.Deze dingen gebeuren. Dus ook voor dochters geldt waakzaamheid!Dat het goed mag komen.Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Beetje humor moet kunnen, Jonagoldje!!!Ga een film kijken.Doei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Blacky, ik heb in 2002 een heel erg conflict gehad op mijn werk. Ik kon toen niet bewijzen dat ik dat niet had gedaan. Iedereen, echt iedereen keerde zich tegen mij en die nieuwe collega, die jaloers op mij was ging steeds verder met leugens vertellen over mij. Ik heb nog nooit zoveel gehuild als dat halve jaar, ik trok het niet meer en was er zo onderste boven van, dat ik op een avond 6 blikjes bier heb gekocht.Ik dacht dat ik het wel aankon. Maar het probleem op mijn werk hield niet op en ging ik steeds vaker drinken en met twee mannden zat ik weer op mijn oude niveau. EEn jaar later kwamen ze er achter dat ik nooit gelogen had, maar dat die nieuwe collega het was. Zij is toen ontslagen, maar ik was ondertussen al overgeplaatst naar een ander team en weer volledig aan de alcohol.Die zelfde onmacht voelde ik ook weer toen het met mijn man en die vennoot begon, anderhalf jaar geleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 De berichten staan achter elkaar.De humor, bedoelde ik niet over de man met het drankje!!Maar over de lekke band! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Marion,dit is iets wat dus altijd gebeuren kan! Zo lang droog staan en dan iedereen die zich tegen je keert.Ondanks het feit dat het doodzonde was, heeeeeeeeeeel erg begrijpelijk. Ik zal dan ook nooit zeggen dat ik nooit meer drink. Kan niet. Dit is een voorbeeld hoe het weer helemaal mis kan gaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Marion,Kun je me nog even vertellen wat de uitslag vrijdag was van het Kort Geding? Dat kan ik niet terugvinden.Mensen, die reclame van Vanish Oxy is dus niet waar, alles is nog steeds rôzé. Morgen aan de ont-kleurders. Maar de vlekkenfles van Vanish (met die 2 componentenvloeistof) vind ik wel erg goed, maar om daar nou mijn hele lingerie mee in te spuiten, dat is nogal een werk in mijn maat :$.Ach ja, beter Vanisch dan Alco!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Marion, ben je dan niet met je dochter naar een huisartsenpost gegaan? Ja, nee, geen kritiek ofzo, maar wie weet wat er in dat drankje zat. Een flinke buikgriep kan natuurlijk ook. Maar Blacky's vraag en jouw antwoord daarop maken mij verder nieuwsgierig: je wist dus, ook na 16 jaar dat drank een risicofactor voor je was? Want 16 jaar droogstaan doe je ook niet voor niets, lijkt me.Ik kan me best voorstellen dat je in een heel moeilijke of verdrietige situatie voorgaas gaat, maar had je met 16 jaar stop-ervaring niet het idee dat je iets in gang zette dat wel eens veel erger kon blijken te zijn dan een (heel nare) conflictsituatie op je werk? En als ik erg tactloos overkom, dan is dat niet de bedoeling.Aangepast, verkeerd aantal jaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Jeetje Marion, 16 jaar droog!!En wat eeuwig zonde dat je weer begonnen bent. Maar zo zien we maar weer, dat we altijd alert moeten blijven........pf, dit schrikt me wel even af zeg, eerlijk gezegd..Overigens wel begrijpelijk hoor, als je in zo diepe ellende zit!Ja Femmy, die vermoeidheid hoort erbij als je pas gestopt bent, msaar geloof me, het gaat echt wel over, bij de een vlugger dan bij de ander.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Femmy, dat kan heel goed, dat je lijf zich nu aan het herstellen is van alle "uitspattingen" in het verleden. Dat is niet in 1 klap leuk en kan even aanhouden. Dat hebben velen van ons hier (gehad). Drink maar veel thee en water, spoel de boel maar goed schoon van binnen.Op de opmerking dat je later wel weer eens sociaal kan gaan drinken, dat moet een ieder voor zichzelf weten. Voor mij is het een absolute no-go, en ik wil het ook niet meer, dus dat maakt het gemakkelijker. Heb heus nog wel het verlangen naar de verdoving af en toe, maar ik weet zo goed waarom ik hier op het forum mee schrijf. Niet alleen omdat ik het zo gezellig vind.Als ik zou denken: misschien volgend jaar wel weer een keertje, ja, dan zou ik dus het hele jaar zitten hunkeren naar dat keertje. Ik doe liever iets anders dan hunkeren naar iets wat voor mij toch heilloos is.Maar: dit is mijn gevoel, hoeft niet voor een ander te gelden.Ik volg je ontkleur-perikelen met spanning, Houtje. Tromgeroffel, taratararaaaa: hoe zal dit verhaaltje aflopen?Overigens heb ik de afgelopen dagen een ENORME zak drop opgevroten, het was wel heel lekkere suikerloze drop, maar wat ga je daar van aan de ...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Benthe, ik had na 16 jaar een hele erge Gremlin, die had ik in geen 15 jaar meer gehad echt niet. Ik was op dat mmoment zo verdrietig dat het me niets meer kon schelen, Ik dacht een keer moet kunnen, maar ik had toen niet zo direct in de gaten dat het idd. een Gremlin was. Ik heb eerder met jaarwisselingen ook weleens 1 glas champagne gedronken en dar had ik nooit moeite mee.Als ik toen had geweten wat ik nu weet, dan had ik beter door kunnen gaan met huilen i.p.v. te verdoven met alcohol.Twee maanden later gingen we voor 10 dagen naar Schotland voor een bruiloft en vakantie. Ik dronk toen alweer bijna volop. Ik had nog wel een beetje een rem, maar was al verloren.Femmy, na een jaar had ik totaal geen last meer van Gremlins. Het is toen ook al die tijd weg gebleven.Ik ben toen 1 april gestopt en op 3juni pleegde mijn lievelingszwager zelfmoord. Die avond heb ik een fles wijn gedronken en voelde me de dag erna nog beroerder vanaf toen heb ik 16 jaar niet gedronken.Mijn huidige man wwist niet eens dat ik een alcoholprobleem had. Ik had het hem ook niet verteld, want ik was toen 10 jaar van de alcohol en dacht er niet een meer aan, de alcohol hoorde gewoon niet meer bij mij.( dacht ik) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 marion hartelijk dank om het te schrijven is leerzaam voor mij .ik zeg dus ook altijd ik zeg nooit nooit wan men weet niet wat er in het leven nog kan gebeuren en spijtig genoeg zie ik het nog rond mij gebeuren een kennis na 10 jaar mogelijk is zijn geluk zoals het mijn geluk altijd geweest is dat ik de volgende dag recht krabbelde en niet bleef liggen soothie lief mens ben jij dat jij jou pomp geleent hebt , maar het is ook een mooie test voor jou geweest estoy muy orgullosa de ti soothie femmy give it time , alle begin is moeilijk vergelijk het met een baby die pas begint te lopen ook ik ben een baby geweest en nu begin ik stillekes aan te lopen soms nog wankel hoor hoe is het met den kapitein ??zo mensen ik duikel even de zetel in hasta luego Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Femmy. daarom was ik ook zo bang, dat Kohtje de verkeerde kant op ging, toen hij gedronken had,maar gelukkig heeft hij zich weer vermand.Soothe, blij dat je het even recht zette. Ik dacht echt even huh... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Femmy,Dit is niet voor demotivering, maar mijn lijf voelt nog steeds niet goed.Ik ben nog steeds vermoeider dan.....(eerst??).Het gaat wel iets beter, maar het is nog echt niet super. Dit kan dus ook. Ik ben dus erg jaloers op mensen die zich lichamelijk al zo geweldig voelen.Het kan te maken hebben met de lange tijd die ik heb gedronken, het feit dat ik nog andere dingen aan mijn hoofd heb, ik weet het niet.Ik hoop voor jou dat je je sneller beter voelt, maar hou er rekening mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Pssst, we waren eigenlijk al uit het onderwerp Wiezewallakristalla, maar ik krijg net het volgende berichtje van Tactus, dus ik plaats het maar. Ik heb de eerste twee alinea's weggelaten omdat die handelen over de regels van Tactus die wij allemaal kennen, dus dat zou ouwe koek zijn."De afgelopen dagen is me wel opgevallen dat de entree van de onderzoeker hier veel stof heeft doen opwaaien. En dat is uiteraard nooit de bedoeling geweest. Niet van Tactus, maar zeker ook niet van de onderzoeker. We zullen intern bespreken hoe in de toekomst een eventuele introductie van een onderzoek beter kan verlopen.Ik heb geen bezwaar tegen plaatsing van dit bericht op het forum, als je dat zou willen."Voor de volledigheid, dus. Aardig, toch? Er wordt over nagedacht. En valt me nu ineens te binnen: ook de moderators zijn gewoon mensen met al hun eigenschappen, ook al lijken ze hier vaak een beetje big brother. Lijkt me eigenlijk een rot-job, moderator zijn. voor de moderator, dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Ik ga even mijn dochter bellen, hoe het er nu mee is, toen ik haar vanmiddag achterliet in haar huis toen sliep ze. Kun je zien, zijn ze 32 en 35 jaar die meiden. Haar vriendin was ook niet zo lekker, maar die had heel weinig van het drankje gedronken. Ja het was een vreemde man, Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Benthe/moderator,dank jullie wel!(en Benthe ik gooi je voor het gemak nu op een hoop met de moderator. Niet boos worden!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Benthe en moderator bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 @Joann,Ik hoop dat die infectie snel geneesd. Wijd jij je nu volledig aan je herstel, des te sneller kun je weer overal aan meedoen.@Blacky,Gek toch dat je alleen omdat je het voor jezelf doet, kunt afkomen van een verslaving. Maar ja, dat is ook het moment dat je voor jezelf beslist dat je je niet meer overgeeft aan die verslaving. Vanzelf gaat het ook dan niet, helaas, maar met wat goede wil en fantastische steun lukt het toch.@Femmy,Je schrijft het zelf al tussenhaakjes: de "gezelligheid". Weet je, die "gezelligheid" ervaar je ook zonder erbij te drinken, alleen dan zonder dat je een rood hoofd krijgt, teveel gaat praten enz... en natuurlijk zonder dat je er de volgende dag spijt van hebt.Moeheid hoort erbij, maar die gaat over.Ik ben ervan overtuigd dat ik niet sociaal drinken kan. Voor mij een gegeven waar ik mee om leer gaan en tot hiertoe gaat dat goed.@Benthe,Goed dat je dat kunt, ik durf het niet aan om het aan meer mensen te vertellen dan diegenen die het nu weten. Zelfs mijn ouders weten het niet. Ook ik heb last van schaamte.@Xienix,Tot 10 uur noem ik geen uitslapen, maar ja, ik ben dan ook een echt avond/nachtmens.@Stien,Ik heb ook heel wat ondersteunende liedjes op mijn mp3 staan en ik geniet ervan. De grap is dat dat muziek is die ik vroeger al bij voorbaat afwees, omdat het geen klassieke muziek is.@Calimero,Ben je beter met je te late medicijnen?Ik hoop dat je toch een beetje geniet van je visite.@Water,@Kaia,@Dani,Moet een goed gevoel geweest zijn om iemand na een feestje broodnuchter naar huis te rijden. @Tollie,Wat een hoop woorden en wat mij betreft heb je gelijk. Zo zie ik het ook.@Houtje,Dat is nog eens een goede oplossing: er een setje BH + slipje van maken.@Charlie,@Kate,Fantastisch dat je zoveel steun hebt en van mij mag je jubelen en er van genieten dat het zo goed gaat.@Soothe,Heb je zomaar koffie gekregen en je pomp terug. @Marieke,Leuke toekomstplannen. Doen.@Quera,Blij dat je bij ons blijft.@Marion,Echt, sinds de positieve uitslag van het kort geding klink je steeds opgewekter. Logisch eigenlijk, 't was ook niet niks.Ik ben weer een 'evenwichtig' mens. Het moet niet te vaak voorkomen.Had je dochter nou maar gedaan wat haar vriendin deed. Iets in het drankje doen van een ander. Ik verafschuw zulke mensen. En het is niet nieuw of van deze tijd. Het gebeurde vroeger ook, mijn grootmoeder is het overkomen toen ze nog een jonge vrouw was en die is van 1920.Van wat jou destijds op je werk is overkomen, zou iemand die niet verslaafd was geweest ook aan de drank geraakt kunnen zijn. Gelukkig is dat achter de rug. En met de spanning waar je nu al een half jaar onderhand mee te maken had, terwijl je aan het herstellen was, heb je goed doorstaan. Ik neem mijn pet voor je af en geef je een hoed.@Benthe,Suiker in snoep wordt meestal vervangen door aspartaam. Dat mag je niet teveel binnen krijgen omdat je dan aan de .... gaat.Ook bedankt voor het plaatsen van de reactie van de moderator. @Moderator,Ook bedankt.Na het eten moest ik nog met mijn wasgoed aan de slag en nu is het alweer 10 voor 10 en ben ik nog niet klaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Marion, ik zag jou voor me met een ongeveer 17-jarige zieke dochter, had ik maar beter moeten opletten en even bij de wie is wie kijken wat de leeftijd van je kinderen is.En dankjewel voor de uitleg, geeft mij ook weer heel wat te denken. Alert blijven dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Femmy,het kan nooit kwaad bepaalde dingen op te schrijven. Ik heb bijvoorbeeld van mijn eerste stopdagen een dagboek bijgehouden. Ik voelde me toen verre van geweldig. Mocht ik zin hebben in een drankje dan ga ik dat eerst lezen. Knappe gremlin die dat verslag overleefd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Moderator: zand erover............(niet over Wies hoor) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 16 september 2007 Rapport Share Geplaatst 16 september 2007 Ik moét trouwens even wat kwijt....net gingen we even naar onze dochter, voor een bakkie, duurde heel lang voor er iemand opendeed, dus ging ik met de sleutel naar binnen, die ik altijd bij me heb voor als ik moet oppassen...Komt schoonzoon naar beneden, met een bord eten ( we waren al gestruikeld over een frituurpan die aanstond in de schuur, op de grond), hoorden we klein manneke huilen (wilde niet slapen, volgens zeggen) en dochters zat in bad, was niet zo lekker...................zou het??????????????/(we zijn toen maar weggegaan)laatste zin vergeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden