Spring naar bijdragen

Vrijdag 21 september


BamBam

Aanbevolen berichten

Goeie morgen/middag allemaal,

Ben dus goed en diep in slaap gevallen gisteren, ook al wou ik maar een tukje doen.
Vaag genoteerd dat mijn man (zal rond 23.00 geweest zijn) kleren voor vanochtend pakte.
Vanochtend 7.15 wakker geworden toen de voordeur dicht gedaan werd.
Goed geslapen en goed uitgeslapen opgestaan. Gegeten, gedouched en een sollicitatiegesprek gehad.
Dat ging goed en leuk, er is nog een andere kandidaat. Dus even afwachten, ik heb er wel een goed gevoel bij. Wel realistisch blijven en de verwachtingen niet te hoog zetten, ik ben per slot al te veel afgewezen.
Ik ga nu verder van de dag genieten. Wijn heb ik allang niet meer nodig om de dag door te komen en vandaag ook niet. Ik doe dus gewoon mee met de meesten hier en drink niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Allemaal,
ik ben nieuw.
Probeer al zo lang te stoppen/ minderen.
Ik drink niet veel alcohol. ,maar toch is het een levensgroot probleem voor mij.
Voel me constant moe en heb een klem om mijn hoofd.
Lees met heel veel belangstelling jullie verhalen. Wat een moed zie ik hier.
Ik smacht ook naar steun. Al is het misschien voor sommigen moeilijk te bevatten als je maar een halve fles wijn per dag drinkt.

ik moet nu uitloggen, want mijn moeder staat op het station.
Wil vandaag NIET drinken. Wish me luck.
Iedereen een fijne dag.

Safidepafi, dank voor je uitnodiging

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita
Als een halve fles wijn voor jouw teveel is dan is het teveel en dat is voor niemand hier moelijk te bevatten...en om eerlijk te zijn ...zelfs naar ADB (alcohol de baas) maatstaven is het teveel.

halve fles per dag is 3.5 fles in de week X 7 glazen (per fles) is zo'n 24 glazen in de week en de maximale maatstaaf voor vrouwen is 10 glazen in de week en dan wel alcoholvrije dagen ertussen en nooit meer dan 2 glazen per dag als je wil dat je gezondheid er niet onder lijdt..
Dus je zat daar ver boven!!

ik ben al 11 jaar aan het minderen en vond elke week 1 a 2 dagen veel drinken een reden om me hier aan te melden.

Doe met ons mee en drink vandaag niet...zoals je ook al schreef je wil het niet
Succes pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe

Wat een mijlpaal vandaag 37 dagen..:present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present:

Toen ik begon op het forum te schrijven dacht ik niet dit mee te maken maar als je nu nog even doorzet dan haal je me nog in kwa alcoholvrije dagen...you can do it, mate!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, dat frappeert me nou, dat je zegt dat je niet kunt worden wat je bent omdat je daar de financiën niet toe hebt. Meen je dat nou?
Ik bedoel, dat je niet kunt doen wat je zou willen op dit moment omdat daar het geld niet voor is, dat snap ik. Maar heeft "worden wat je zou willen zijn" voor jou met geld te maken?
Zeg dit is geen kritiek hoor, ik ben gewoon weer eens oprecht nieuwsgierig hoe jij dat dan ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe ...is er dan verschil tussen doen wat je wilt en worden wat je zou willen zijn?
Is het eerste niet nodig om het tweede te verwezenlijken.
Ik zou bv graag een kennel willen hebben met greyhounds uit de Uk die niet meer kunnen racen om ze zo nog een mooie oude dag te geven.
Ik zou dus graag een boerderij willen hebben en dan de opleiding kennel houder willen volgen...maar dit zal niet mogelijk zijn want ik heb daar geen geld voor.
Ok...zul je kunnen denken...dan gaat ze toch werken en verdiend dat geld als ze dat echt wil...maar dat kan ik niet...ben nog te zwak...teveel met mezelf bezig...
k heb geen geld nodig om gelukkig te zijn...maar wel geld om sommige dromen uit te laten komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets materieels verliezen? als ik ergens niet bang voor ben is het dat wel. Ik heb alles tweedehands zo ongeveer en alles is vervangbaar, behalve dan mijn fiets.. dat zou een drama zijn... maar dan moet ik gewoon lenen om een andere fiets te kopen, dat lost zich ook wel weer op.

Toch ben ik het wel met Safi eens, soms staan financiën in de weg om te kunnen wat je zou willen maar niet om te worden wat je bent.. maar geldzorgen hebben kunnen je ontwikkelingen wel in de weg staan!

Oh als ik rijk was nou dan... komt er hier een nog duurdere camera, een nieuwe laptop, kocht ik een leuk oud huisje met een tuin en misschien zelfs wel een fiets met een hulpmotortje voor naar het strand met tegenwind, zou ik misschien wat cursussen kunnen volgen en mijn foto's mooi kunnen laten afdrukken en inlijsten..

maar toch ben ik blij dat ik niet veel geld heb want het maakt me ook weer heel creatief in het bedenken van oplossingen! ik mag niet klagen, ik heb genoeg om van te eten en houd heel soms wel eens wat over om wat leuks van te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik maar flossen, spoelen, poetsen en tandenstoken Tolie, om die bijtertjes maar zo lang mogelijk intact te houden. Maar ik begrijp dat het een verloren zaak is zodra je aan de baklava begint? Da's een strop dan voor de turkse bakker hier in de straat, want ik was een grootverbruiker. Een van de weinige zoete dingen die ik lust.
En jij veel succes met het volgende uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wandel ze Safi, en ik begrijp nu ook beter wat je bedoelt. Voor mij zijn die dingen blijkbaar wat meer gescheiden: "worden wat je wil zijn" en "kunnen doen wat je zou willen doen". Het eerste zie ik meer als een puur innerlijk iets, los van wensen die je zou willen vervullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Dani, "een wijsheid als een koe." Koeien zijn over het algemeen niet zo wijs hoor, ze zijn meer WAAR.
:D



Lol Benthe,

Ik zie nu pas de fout. Krijg je ervan als je niet even een frisse douche hebt kunnen nemen :-).

Verder heb ik nog een vraag aan je. Ik heb vandeweek wat boeken uit de bieb gehaald met levensverhalen van alcoholisten. o.a. Help ik (ver)zuip. Gisteren op het dagdraadje las ik dat jij niet zo gecharmeerd bent van dit boek. De recensie van Xienix waarna je verwees kan ik zo 1,2,3, niet terug vinden. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je het zo'n slecht boek vond.

Zelf vond ik het wel een herkenbaar verhaal alhoewel de levenswijze van Meggie ver van me af staat en ik me er geen voorstelling van kan maken dat je op je werk zo zit te zuipen, een nieuwe cabrio na 1 dag de soep in rijdt en hem dan maar vervangt door een nieuwe of dat je met een vriendin gaat lunchen en je dan helemaal vol laat lopen terwijl je nog moet werken. En autorijden met een slok op is bij mij altijd helemaal uit de boze geweest, gelukkig ben ik daar altijd heel principeel in geweest. Neemt natuurlijk niet weg dat als ik 's morgens als ik naar me werk reed best nog wel de nodige alcohol in mijn bloed had zitten. Maar er waren ook herkenningspunten, het steeds wisselen van slijter/winkel b.v., het uitkijken naar het tijdstip wanneer je weer "mag", het 's morgens steeds moeilijker op gang komen enz. Dus voor mij was het wel verhelderend om het te lezen, het was wel niet mijn verhaal maar overeenkomsten waren er.

Verder heb ik vandeweek "de Ontkenning" van Hans Krikke gelezen. Ken je dit boek? Een zeer onthutsend verhaal van een alcoholiste die niet meer te redden was. Gelukkig een ver van mijn bed verhaal maar het doet je wel beseffen hoe ver het kan komen als de knop niet om gaat.

Ik zit nu in het laatste gedeelte van "Drinken, een liefdesverhaal" van Caroline Knapp, een leerzaam en verhelderend boek. Ik kan wel wat met al die gevoelens die ze beschrijft, die leiden tot overmatig alcoholgebruik. En dat je hele zelfbeeld naar beneden gaat is op mij zeker van toepassing.

Nu ik gestopt ben merk ik dat ik weer in mijzelf begin te geloven, dat ik sterker en positiever wordt. Weg sombere buien en dat constante getwijfel aan mezelf. Weg schuldgevoelens omdat ik me de avond ervoor weer niet in de hand heb kunnen houden. Dat ik daarbij ook nog eens lekker afval is ook een opsteker. Mocht ook wel want door de alcohol ben ik zeker 12,5 kilo aangekomen de laatste jaren. De eerste 3 zijn er al af en ik zit veel lekkerder in mijn vel. Kortom ik heb het gevoel de controle over mijn leven terug te krijgen.

Ik heb de laatste dagen bewust weinig gepost omdat ik bang ben dat mijn positieve geluiden misschien een trap tegen het zere been zijn voor diegenen die in dezelfde fase als ik zitten en er moeite mee hebben. Maar sorry....ik wil toch even kwijt dat ik, ondanks de lichaamlijke vermoeidheid, me heel lekker voel met het besluit niet meer te drinken. En het gekke is dat ik er nu achter kom dat ik die alcohol helemaal niet nodig heb, mijn lichaam hunkert er (nog) niet naar. En dat verbaast me, zeker gezien de hoeveelheden die ik dronk en het idee dat in mijn hoofd zat dat ik niet zonder kon. Ik kom er nu achter dat het eigenlijk meer een gewoonte en een vlucht was. Nu mijn hoofd helder is zie ik dat ik het ook op een andere manier gezellig kan maken, kaarsje aan, lekker muziekje op, lezen op de bank. En ik doe een ware ontdekking in de supermarkt wat er zoal te koop is op het gebied van frisdrank :-).

Dit is mijn verhaal tot op heden..... en daar zullen jullie het mee moeten doen (zoals de Rijdende Rechter zegt). Misschien zout in de wonde voor sommigen, misschien een steuntje in de rug voor anderen.

Liefs, Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi

Ik waardeer je bloemenhulde, maar je bent iets te enthusiast.
Vandaag is het de dertigste dag(verleden keer gaf je al een week teveel aan)
Echt dag 30, op donderdag 23 gestopt!

Never mind, het gaat om de intentie en die is er. En jij gaat ook tof :heart::present::heart:

Groet Soothe

I'm the co-coal shoveller, stay on the wagon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik poch er vaak grappend op dat ik het gezelligste huis van Rotterdam heb, en dat heeft niets te maken met nieuw of tweedehands. Ik kijk hier eens om me heen en het enige dat nieuw is, is mijn bureau.
Dat wil niet zeggen dat je niet gehecht kan zijn aan spullen die misschien geen geldelijke waarde hebben. Ook "je huis", in die tandendroom als iets materieels aangeduid, kan betekenen je innerlijke huis, de verankering die je in jezelf voelt. Dat je je op je fundamenten kan voelen schudden, en zoekt naar veiligheid in jezelf. Enfin, die droomuitleg gaat nog veel verder, ik heb hem uit de Tarot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dani, was echt maar een grapje hoor, van die koe. Ik moest er gewoon om lachen, omdat ik me ineens een heel wijze koe voorstelde met zo'n hoedje op zoals mijn icoontje. Nou ja, zo heb ik vaker van die associaties.
Nah, als jij Help... goed vond om te lezen, prima toch?
De boeken die jij noemt heb ik genoteerd, dat wordt weer een gang naar de bibliotheek zaterdag.
Confronterend leesvoer, iets om de tanden in te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
dan mag ik je zondag feliciteren met 1 maand alcoholvrij! Want ga jij halen!
Zeg nou zelf, had jij ooit gedacht dat jij dat kon? Geweldig, dat je je patroon van 40 jaar drinken hebt doorbroken!
Om een eerdere uitdrukking te gebruiken: "een mens is nooit te oud....".;)

Aangepast: veel fouten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nog even terug te komen op het verhaal van Cal:

jij hebt het nodig om de vrijheid te hebben/nemen om nog af en toe een glas te kunnen drinken.
Ik heb dat ook lang gedacht en gewild. Bij mij werkt het helaas niet zo. Hoewel ik het moeilijk vind, heb ik het mezelf opgelegd om niet te drinken. Om het voor mezelf makkelijker te maken kijk ik per dag. Anders word ik ook niet blij daarvan.
IK heb het nodig om mezelf die strenge norm op te leggen, want het is in het verleden gebleken dat wanneer ik mezelf teveel ruimte geef, ik daarmee niet om kan gaan. Ik nam dan een glas en ach als ik er 1 had genomen dan was het ook niet erg een tweede te nemen enzovoorts!
Klinkt erg kinderachtig maar bij mij werkt het zo. En ondanks dat die norm me zwaar valt is het wel duidelijk voor mezelf. En daardoor kan ik het nu volhouden.
En omdat ik het al even volhoudt is het niet moeilijk om er een dagje aan te plakken. Dat was in het begin wel even anders.
Mijn reden om te stoppen was dat ik een een heel diep zwart gat zat. ik was inmiddels tot de overtuiging gekomen dat ik alleen eruit kon komen, als ik in het geheel niet meer zou drinken.
Nou houd ik voor mezelf wel een achterdeurtje open voor de toekomst hoor. Anders is het niet vol te houden! Ik heb blijkbaar duidelijkheid nodig en dat is even niet drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Motiva.
Zo ben je er niet en zo ben je er wel. Hoi!

Nee Gem, ik had het niet gedacht. Jij wel? Zeg maar ja!
Eerst lag de Skuul op Texel op de loer. Toen Castle Graig in Schotland (zwaar regime)

En zie, niets menselijks is mij vreemd.

Ga je goed Gem. Blijf zoals je bent. Liefs Soothe:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...