Spring naar bijdragen

Maandag 24 september 2007

safidepafi

Aanbevolen berichten

VoorbereidendMiddelbaarBeroepsOnderwijs

ik maar denken dat dit een oma-forum was......kom er net weer vandaan trouwens, na eerst de C&A leeggekocht te hebben. Lekker voor het eerst een flesje gegeven (nee, Borstvoeding lukt niet..)

Blacky, zou je niet eens naar de huisarts gaan, voor je voet en je oog...................Foei, wel om jezelf denken hoor!!

aangepast, ik schreef eerst voortgezet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blacky, VMBO is ongeveer wat vroeger mavo was, maar ik weet niet of dat in Belgiƫ bekend is.
Geweldige aankoop, koffiemelk! Geef mij ook maar een senseoke.

Het zal er ook wel van afhangen in wat voor situatie je zit, hoe gemakkelijk of moeilijk het is om te zeggen dat je alcoholist bent. Als ik bij mensen in de thuiszorg zou werken, zou ik het daar ook niet zeggen. Die zouden meteen hun vertrouwen in me verliezen. Of als secretaresse, of lerares, noem maar op.
Het is ook misschien wel de manier waarop je het zegt. Ik doe dat zonder verklaring erbij, gewoon: "nee bedankt, ik ben alcoholist", met een effen gezicht. Vaak schieten mensen dan in de lach, die hebben ook zo'n idee van alcoholisten als wat sjofele mensen die met een fles onder hun trui in het rond zwalken. Maar ondertussen krijg ik wel overal meteen spa aangeboden. Nou, mooi toch?

Gem het spijt me hoor, je zit echt nog een poosje met me opgescheept. Ik lust die taarten hier wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe ik heb het de dame waar ik hondemaatje bij ben ook verteld hoor...bijna op het vierde bezoek al. Zij was bezig met haar rook verslaving af te kappen en had daar zo'n problemen mee...en mijn hart stroomde over van mijn alcohol verslaving en mijn stoppogingen. ik vind dat de meeste mensen heel begrijpelijk reageren als je het eerlijk verteld dat je alcoholist bent en een drank probleem hebt maar nu gestopt bent. de meeste mensen vinden het klasse en ijzersterk.
Ik kan tegen mensen waar ik vertrouwen in heb niet net doen alsof dit op dit moment niet inmijn leven speelt.
Het is ook een stuk acceptatie naar de waarheid over jezelf, over wie je was en waar je vandaan komt.
En waar je naartoe gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, en Blacky, het VMBO is NIET hetzelfde als wat vroeger de mavo was. Het is een samentrekking van het vroegere VBO (voorbereidend beroepsonderwijs) en de mavo. De TL (theoretische leerweg), de moeilijkste en meest theoretische richting binnen het VMBO is vergelijkbaar met het hoogste niveau van de mavo vroeger. De andere VMBO richtingen zijn vergelijkbaar met het vroegere VBO en de lagere mavo-niveau's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, heel herkenbaar wat je schreef over weglopen als het je niet meer zint. Ik doe dat ook vaak, en heb daar dan achteraf veel moeite mee. Eigenlijk ben ik in mijn hart best een vechter, maar ik heb verschrikkelijk veel moeite met een ruziesfeer en confrontaties. De neiging om dan weg te lopen wint het (nog) meestal van de wil om te vechten.
In mijn vorige baan heb ik eigenlijk hetzelfde gedaan: ik wilde weglopen, keek om me heen, en vond gelukkig vrij snel een nieuwe mogelijkheid. En hoewel ik dit werk beter bij mij vind passen wringt ergens toch nog de onvrede met het feit dat ik weer weggelopen ben. Gek hĆØ, terwijl ik naar dat werk niet terug zou willen, en nog veel minder naar mijn ellebogencollega of leidinggevende die voor het gemak altijd maar voor Ć©Ć©n kant van de zaak open staat.

Karinneke, waarom zoek je geen hulp bij het invullen van die formulieren? Ik denk dat ze bij het CWI graag bereid zijn je hiermee te helpen, zeker als je op dit moment problemen met je uitkering hebt. Het is tenslotte hun doel mensen weer aan het werk te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jullie de kans hadden een bedrijfje vanuit huis te beginnen met professionele begeleiding en behoud van uitkering tot je genoeg winst maakt...wat zouden jullie dan kiezen.
Het moet wel in de sfeer van persoonlijke dienstverlening en zorg zijn...er is hier geld van het Europees Sociaal Fonds voor en je krijgt een jaar lang coaching enzo.

Ik ben me suf aan het denken:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedeavond,

Ik heb nog niet bijgelezen maar ik wil jullie graag vertellen dat ik vandaag ongewoon vrolijk ben.
Dat is alweer een hele tijd geleden dat ik mij zo voelde. krijg ook steeds meer zin om dingen te doen en doe dus ook veel meer. Gisteren heerlijk film gekeken op Film by the Sea en met mijn vriendin afgesproken dat we volgend jaar er echt ee week voor gaan uittrekken. Er is blijkbaar een soort strippenkaart te verkrijgen en dan betaal je maar 3,50 per dag per film. Morgen begin ik met een curcus Frans, kadootje van X en ik wil heel graag gaan fitnessen. Wat betere motivatie om Jan buiten de deur te houden dan om van dat geld wat leuks te gaan doen?
Door mijn schildklier was ik 15 kilo aangekomen maar dat is er nu weer vanaf alleen flabbert mijn huid nu een beetje. Niiet alleen mijn huid, ik heb eigenlijk bretels nodig zodat mijn broeken niet rond mijn enkels vallen. Geen Jan en niet zoveel roken zou misschien wat ruimte maken om aan deze twee dingen wat te doen.
Ook heb ik een sollicitatieformulier ingevuld voor achter de kassa bij de supermarkt in het dorp.
Is natuurlijk niets voor mij. En dat bedoel ik niet vervelend tegenover supermarktpersoneel maar doordat ik leerlingen altijd kon en moest in het gareel houden zal dat even wennen zijn.
De kans dat ik wordt aan genomen is behorelijk klein, hoog bejaard als ik ben:huh:
Maar een baan in het onderwijs is op het moment niet wenselijk, immers ik weet niet wanneer X mij weer nodig heeft.

Ik weet dat ik de laatste maanden een ongeleid projectiel ben geweest, hopelijk leren jullie mij ook weer
kennen in mijn gebruikelijke mildere vorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor windhonden opvang moet ik tenminste een tuin hebben en de woningbouw zou daar niet gauw een toestemming voor geven.
Wat anderen totn u toe gedaan hebben is een exotische taart service, kleinschalige kinderopvang/ chinese kinderopvang van 15.00 to 22.00 uur, tuin onderhoud service, voeten en handen verzorging.

ik zit me suf te denken en baal ervan dat ik niet eens 1 ding kan noemen waar ik mezelf zo goed in zie dat ik dat als beroep zou kunnen doen.....behalve misschien inval mantelzorger...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, klinkt als een geweldige kans, maar bedoel je dat je nog niet weet wat voor soort bedrijfje?
Ik zit natuurlijk meteen aan jullie bus te denken, bijvoorbeeld een dienst om ouderen die normaal gesproken nergens meer komen, op nostalgische wijze rond te rijden. Met restaurants kun je zakelijke afspraken maken (win-win-situatie, weet je wel). Nou ja, zoiets dan. In ieder geval subsidie om de bus echt op te knappen, om mee te beginnen.

Karinneke, eigenwijs geval dat je daar bent ;) als ik geen formulieren in zou vullen, was ik nou straatarm omdat de belasting me om zeep had geholpen. We leven in een land van regeltjes meid. Ik weet het, snotvervelend, maar zo zit het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe...je mag met een gewone oldtimer verzekering alleen hobby matig en prive dingen doen en mijn man heeft wel een rijbewijs voor een bus tot 10 personenen geloofik maar dat mag dan weer niet als hij winst gaat maken met de bus maar wel voor prive mag hij mensen meenemen.
Was wel een mooi idee trouwens maar het moet iets zijn wat je vanuit huis doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VMBO hmm, pepita heeft gelijk het is inderdaad topsport. En lesgeven aan de BBL of kader is lastiger.
Of dat aan de leerlingen ligt dat weet ik niet, ligt ook aan wat DEn Haag beslist wat ze moeten doen.
Plus dat je met die leerlingen meer contact moet maken dan bijv. VWO leerlingen die willen alleen maar
kennis van je en het leuke aan het vak is beiden, contact en kennis. Het is voor mij nog steeds het leukste vak maar helaas wordt het moeilijker gemaakt door alle nevenactiviteiten, laat mij maar lekker in de klas bezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, gaan we denken waar Safi nou eens goed in is. Mensen opmonteren? Vanuit huis: "De online opmonter-service". Maar ja, dan zit je maar weer de hele dag achter de pc.
Gek eigenlijk hĆØ, dat je soms niet weet waar je nou eigenlijk ontzettend goed in bent. Om je geld mee te verdienen dan.

Anjo, prettig dat jij je zo fijn voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Gefeliciteerd met jouw poppedeintje!!
Dat wordt gewoon puur genieten:D

Het onderwijs is nog even buiten bereik omdat mijn schildklier nog aan het klieren is plus dat ik niet weet hoe het met X zal gaan.Als hij mij nodig heeft dan moet ik beschikbaar zijn en bovendien zou ik mij dan schuldig voele tegenover mijn leerlingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die maakt het haar moeder behoorlijk moeilijk.Is een pittige tante maar dat was haar mama ook, zucht,
en mijn moeder is ook pittig. Eigenlijk zijn alle vrouwen in de familie "dames" behalve ik dan natuurlijk.
ik ben een liefje:angry:

Ja de vlinders zijn leuk. ik was vergeten hoe leuk flirten kan zijn. Echter dat is alles wat het kan zijn en ik zie hem nu twee maanden niet dus ik wijt mijn goede bui daar niet aan. Ik denk dat het komt dat ik nu ik thuis ben, ik niet 24/7 met de dood bezig hoef te zijn. Natuurlijk zit het er wel maar ik kies er even voor om het vooral wat weg te moffelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe
Je begrijpt me een beetje verkeerd over gelovige goedzakken, ik had het over je buren en niet in het algemeen. Zeer zekers niet zelfs. En wat ik zei over alcoholist en wat ik zo goed vond dat je dat zo zegt, safidepafi omschrijft wat ik bedoel "Het is ook een stuk acceptatie naar de waarheid over jezelf, over wie je was en waar je vandaan komt." Zover ben ik nog niet en eigenlijk weet ik niet wat de waarheid is over mezelf. En nee in de thuiszorg moet je het never nooit noemen. Een hulp die geblowd heeft en dronk, dan gaan ze gelijk hun juwelen opbergen. Maar of ik een pilsje wil is mij sowieso maar een paar keer gevraagd onder werktijd en ik mag dan niet ja zeggen, vanzelfsprekend niet!
@Blacky
Ik dronk het maximum wat acceptabel was beneden en de rest op zolder zeg maar. Ik was trouwens ook 18 toen ik aan de andere kant van het land ging wonen. En over vmbo:
scholen in NL zijn denk ik sowieso anders als in Belgie. Daar is veel meer discipline hoor ik van de belgen die ik ken en die NL ook kennen. En dat dicipline probleem betreft, dat is bij een deel van de VMBO-ers helemaal groot. Het laagste type onderwijs als je van de lagere school komt, ook wel het putje van het onderwijssysteem genoemd. Ik doe hier veel mensen mee te kort waaronder mijn eigen zus vroeger, veel leerlingen zijn er wel gemotiveerd hoor.
@Karinneke
veel succes met het gevecht tegen de papieren tijger.
@iedereen
ik ga een avondwandeling maken en daarna slapen en niet meer online. Trusten dus aan jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...