Spring naar bijdragen

eindelijk de stap gewaagd


lidia

Aanbevolen berichten

Mijn Gerrit,

bedankt voor je reactie, jij weet je altijd zo goed in te leven in een ander. Ik vind je een aanwinst voor het forum, of had ik dat al eens geschreven.

Ik krijg hier juist wel meer reacties, want van mensen die mij al langer volgen of me in tegenstelling tot Jopie wel leuk vinden.

Dat blijkt uit die "dat vind ik leuk reacties" , die eigenlijk iets anders zouden moeten worden geformuleerd.

Sinds ik deze pc met Windows7 heb, kan ik niet meer kopiƫeren, ligt vast aan mij. En quoten ging ook niet.

Mss moet ik dat in de zandbak gaan leren.

Vorige week of zo had ik een week niet gedronken en niemand moedigde me aan om zo door te gaan. Mss zijn ze me wel zat met mijn pogingen om adb te worden. Nou ja, morgen maar geen boodschappen doen en bij niemand op bezoek, dat helpt enorm.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skip,\

welkom hier, ik hoop dat je er meer aan hebt dan ik, maar mss heb jij wel een strak plan, iets dat ik nog steeds mis.

Wat je schreef over op je eigen draad schrijven is idd waar en sommigen hebben dat een tijd gedaan om een of andere bijzondere reden.

Maar het is niet het een of het ander, als je wilt kun je op alle draden schrijven, Of lezen, is heel wat te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia,

Ā 

Je schrijft " Nou ja, morgen maar geen boodschappen doen en bij niemand op bezoek, dat helpt enorm."

Ā 

Strak plan. Houd je daaraan.

Kom het hier melden als je in de problemen dreigt te komen?

Ā 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MG,

Ja, dat ga ik doen. Buurvrouw kwam haar nwe aankopen laten zien en ik had thee klaar staan, dus daar hoef ik niet meer heen.

Wat jij niet weet, omdat je hier toen nog niet was, is dat ik wel eens mijn buren, vrienden en de middenstand gevraagd heb mij geen wijn aan te bieden en de SRV man, die ik al meer dan een halve eeuw ken, om mij naar sap kant te sturen, mocht ik naar de verkeerde kant lopen.

Dat heeft een tijd geholpen, vooral omdat ik me zou schamen het niet vol te houden, maar het verwaterd op gegeven moment.

De koelkast is zo goed als leeg, maar er is nog wel wat te eten. Mss ga ik mo naar vrienden, die heb ik ook verwaarloosd en daar is een winkelcentrum open, want ik moet naar die schreeuw-drogist, al m'n voedingssupplementen zijn bijna op.

Ik heb me aangemeld voor het dagpact.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ja, MG, hier ben ik. Ik had je gisteren al gelezen, maar toen was het te laat om te reageren. Als ik dat doe zijn mijn hersens (die ik wonderlijk genoeg nog heb) te wakker om te slapen.

Zondag is het fout gegaan, maar ik ben maar weer verder gegaan met waar ik gebleven was, incl. mijn andere verslaving, waarvan ik echt dacht dat ik die wel onder de knie had.

Bah, heeft allemaal met elkaar te maken. Je mept er 1 in de hoek en uit de andere komt er weer 1 te voorschijn.

Slapen gaat gelukkig goed, met behulp van melatonine, die ik in Egypte gekocht heb voor een fractie van wat het hier kost, gewoon idioot. Waar ik hier ā‚¬ 140 voor betaal (door de HA voorgeschreven), betaal ik daar ā‚¬ 10.

Maar ja, het is nu niet bepaald aan te raden daar heen te gaan. Heel jammer voor de mensen daar, die van het toerisme moeten leven.

En voor mij, die net lekker zinnetjes kon maken in hun dialect, waar ze om moesten lachen.

Dit komt voorlopig niet meer goed.

Maar ik dwaal af.

Laatst was er bij de org. waarmee ik vroeger naar Jemen ben geweest en nu naar Marokko, een annulering binnengekomen voor Iran (11/5), dus nog wat goedkoper ook. Ik wil al 20 jaar naar Iran, maar er komt maar niet van.

Ik had dit nu heel graag gedaan, maar mijn lijf is Marokko nog steeds niet te boven en het was wel heel kort dag.

Bovendien zie ik erg op tegen de kledingvoorschriften, de hele dag een hoofddoek om.

Gelukkig mag je wel op blote voeten in sandalen, anders zou ik het helemaal niet kunnen.

Ik vertel je dit, omdat dat een mooie gelegenheid zou zijn om een tijdje gewoon, echt niet aan drank te kunnen komen en eens te ervaren hoe dat is.

Hoewel in bepaalde gebieden in Jemen in de bosjes wel alcoholhoudende dranken te vinden waren, is dat in Iran beslist niet het geval.

Nou doe ik altijd rondreizen en dan is het niet aan te raden veel te drinken, zeker niet als je de oudste v.d. groep bent.

Dat houd je niet vol.

Donderdag komt iemand me helpen met mijnĀ  nwe pc en als dat probleem met kopiĆ«ren/plakken is opgelost, zet ik me wel weer op het dagpact.

Niet drinken heeft zo zijn voordelen.

Niet roken zeker net zoveel.

;)

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lidia,

Ā 

Fijn om een bericht van je te zien.

Laat frummen en dan niet slapen ken ik.

Ik koop 60 tabletten van 5 mG bij zo'n aparte drogist, voor ik meen iets van 15 euro.

Is dat wat voor jou?

Ā 

Uitgegleden en weer opgestaan; da's beter dan uitglijden en helemaal terugvallen, moet je maar denken.

Jij pakt twee zaken tegelijk aan zo te lezen. Is dat nog wel te doen dan?

Ā 

Jij bent reislustig zeg! Allemaal landen die mij, wegens de berichten, niet echt trekken.

Ik zou iedere dag onrustig zijn en daar is vakantie toch niet voor?

Ā 

Succes verder, volhouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo MijnGerrit,

Nou, het was ook Ā niet Ā bedoeld als vakantie, dat is wat reizen is, andere volken en landen zien en afzien,, dat ook.

Een vriendin zei laatst dat ik eens de landen Ā moest opschrijven waar ik geweest ben. Zij had het ook gedaan en vond het leuk.

Maar dan moet ik zo nadenken :blush:, intussen lig ik wel in mijn hoofd een lijst te maken als ik niet slapen kan.

Ā 

Bedoel je pure melatonine van 5 mg.? dat is goedkoop, maar ik kijk wel eens in drogisterijen en vind alleen maar samenstellingen met valeriaan en zo. Is dat soms bij De Tuinen? Die verkopen als 1 v.d weinige ook Vit. B1 of te wel thiamine, iets wat alci's te kort komen.

Het kan helpen Korsakov te voorkomen.

Toen ik in het ZH lag met pols e.d. kreeg ik injecties en tabletten kuur mee. Dit terwijl ik toch echt dacht dat ik op de goede weg was w.b.t. drinken.

Ik heb 7,5 mg en breek die door, soms wel in vieren. Voor ouderen kan het veel doen, bijv. Alzheimer voorkomen.

Ik vraag me af of dat waar is, maar het is wel zo dat de omzetting van serotonine in melatonine als het donker wordt, bij oude mensen niet meer zo goed werkt.

Ja, wat wel? Daarom doen ze ook overdag hazeslaapjes. Dus vanuit dat oogpunt zou het kunnen kloppen.

Als ik drink neem ik geen melatonine. Zonde, want niet nodig.

't Is toch wat met mij. :face-icon-small-shocked:

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia,

Ā 

Droog gehouden gisteren?

Een lijst maken in je hoofd als je niet kunt slapen, werkt dat?

Ik bedoel, wordt het niet nog erger dan omdat je je hoofd actief hebt?

Ā 

Wat ik koop bevat geen andere werkzame stoffen.

Het komt uit een reformhuis / homeopatische drogist.

Ā 

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit,

nee, een lijst, wat voor lijst dan ook, in je hoofd maken, maakt je nog wakkerder, maar het is moeilijk te sturen en ik maak mezelf wijs dat ik dan de vlg. dag het zo even op papier zet. Niet dus.

Ik maak ook wel eens een lijstje van wat ik voor nuttigs heb gedaan en dat is altijd meer dan ik denk en geeft een tevreden gevoel, dus dat bevordert het slapen dan weer wel.

Boodschappenlijstjes en to do lijstjes, die zijn het ergst, want nog niet de helft komt af en het zijn steeds dezelfde dingen die ik laat liggen en voor me uit schuif. Het wensenlijstje voor mijn begrafenis bijwerken bijv. Niet bepaald de leukste dingen, maar het moet gebeuren want op mijn kinderen hoef ik niet te rekenen.

Nou, ik ga eens ontbijten, werd vanmorgen door een stoffeerder wakker gebeld. Gekker moet het toch niet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lidia,

Ā 

Ik heb je plannenmakerij voor vandaag op de dagdraad gelezen en je daar al succes gewenst.

Goed bezig!

Dat moet goed komen vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia,

Ā 

Je hebt een bewogen leven.

Ā 

Ik herken het gemis van goede familiebanden,
de pijn om kinderen (van mijn partner) niet of weinigĀ te zien en geen actief deel meer te zijn van het leven van kleinkind(eren).

Ā 

Laat je binnenkort weer wat van je horenĀ  :rose:Ā Ā 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, Ineke, doet me goed. Er zijn veel mensen die slecht tot geen contacten met familie hebben, maar er heerst een soort taboe op.

En een zoeken naar de schuldvraag door mensen die met weinig kennis van zaken. Misschien wordt er daarom niet vaak over gepraat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lidia,

Ā 

Ook bij mij in de familie heeft een tijdje wat gespeeld.

Dat is eigenlijk nooit opgelost, maar via " natuurlijk verloop" minder prominent geworden.

Ik heb het daar wel eens over gehad met die en gene.

Veel mensen hebben eigenlijk weinig bij te dragen, dus ik ben er gauw mee gestopt.

Ā 

Wat ik herinner van wat je er over hebt geschreven is het bij jou een complexe en langdurige situatie geworden.

Voor vrienden en kennissen is het moeilijk om een min of meer objectief advies te geven.

Steun en begrip wel, maar een " zakelijk"Ā  voorstel om er wat aan te doen is lastig voor hen.

Ā 

Misschien spelen dit soort dingen wel mee en dragen ertoe bij dat er niet veel over wordt gesproken.

Iemand kan zich ook nogal gauw aangevallen voelen en ook dat zou af kunnen schrikken.

Ā 

Lastig onderwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker een lastig onderwerp. Ook ik ben hierin, zoals blijkt, geen uitzondering. Contact met mijn moeder is 13 verbroken geweest. Ik heb de deur weer open gezet en de eerste stap genomen tot contact. Maar hoei moeilijk hoor, na alles wat er gebeurd was. Het bespreken met deze en gene is idd een hot item.Ā Mijn ervaring met het bespreken ervan is wisselen. Bij vrienden gaat dat best goed, dwz wat G al aangaf het geven van steun en begrip. Maar het geven van raad / wijsheid is lastig. Ik hoor trouwens veel mensen over deze toestanden binnen familie kringen. Wellicht komt men er nu sneller mee naar buiten?Ā Ā 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Om nog even verder te gaan met familiebanden of liever, het gebrek daaraan.

Op Moederdag ging de telefoon en zo waar : mijn oudste zoon!!!

Hij feliciteerde me met mijn Moederdag en ik zei dat ik dat, zoals hij wist, erg op prijs stelde.

(als mijn kinderen toen ze klein waren vroegen wat ik voor Moederdag "wilde" , zei ik altijd: lieve kindertjes, waar ze dan erg om moesten lachen. Maar het is wel zo, de middenstand heeft er een cadeau feest van gemaakt, maar daar gaat het helemaal niet om.

Hij meldde dat hij nog naar een klant moest en of ik het leuk vond als ze even langs kwamen.

Ja, natuurlijk!

Maar, zei hij : dan wil ik geen nare verrassingen.

Mijn hersens werkte koortsachtig, want wat bedoelde hij hiermee? :blush:

Bleek dat de nare verrassing in de gedaante van 1 of meerdere broers zou zijn. Eigenlijk was ik opgelucht dat hij niet een vreemde vent op de bank of mij met drank op bedoelde.

Ik legde uit dat zijn broer vorig jaar al was geweest en dat ik daar 2 weken geleden had gelogeerd en dat als hij kwam dat toch laat ik de middag zou zijn.

Nog een broer woont in het buitenland en de laatste had ik sinds mijn polsongeluk niet meer gezien.

Daar was hij heel verbaasd over. Het is mij wel eens opgevallen dat ze denken dat ik de een boven de ander voortrek of zo iets.

Hij zei dat alsĀ er eenĀ broer de voordeur in kwam, hij de achterdeur uit ging.

Niet wat je op moederdag wilt horen, maar het is wel duidelijk dat mijn psychotherapeut gelijk had toen ze zei dat ik die problemen niet kon oplossen, dat het van mijn zoons zelf moest uitgaan.

Ik vrees dat ik dat niet zal meemaken.

Maar daar heb ik me nu bij neergelegd en dat geeft idd meer rust in mijn hoofd.

Soms denk ik dat ze er niet genoeg bij nadenken wat ze eigenlijk verloren laten gaan. Zeker ook voor hun kinderen.

Los laten, het moeilijkste dat er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ben je net weer weg. Je in PBĀ hebt geschreven dat je je avatar veranderd had en iets over een onderbroken gesprek en een schoonbroer (of z\o). Herinner je het nu weer.

Ik had vandaag ge energie om het goede nieuws te vertellen, maar het is nu 7 dagen zonder moeite. Maar weer die hoofdpijn ed.

Denk niet dat het van ontwennen is want ik stopte wel meer een week en merkte bijna niets.

Ik ga het weekpact eens opzoeken. Dagpact is niet voor mij want ik open mijn pc niet elke dag en dan nog meestal laat.

Nu naar bed want ik krijg morgen om 1/2 11 een nwe tuinman en dat is vroeg voor deze nachtuil.

Ā 

Ja er gaat me wel wat dagen, maar ik heb zelf die berichtjes niet meer.

Ā 

De hoofdpijn kan zijn van het ontgiftigen, maar ook van stress die minder onderdrukt wordt of het gemis van een stukje ontspanning dat je hersenen gewent zijn van drank te krijgen.

Ā 

Veel water drinken gedurende de gehele dag helpt om de afvalstoffen af te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...