Spring naar bijdragen

waar zitten we?? ergns in oktober alweer... de 2e?zoooo, heee... dinsdag, dat is het ....


Kohtje

Aanbevolen berichten

geloof werkelijk (is het dan nog geloof???) dat ik een dagdraadje open... moet nog maar zien of dit draadje vervolg krijgt en dus een daadwerkelijk draadje wordt....

Nou ja, moet even zeggen dat ik geroerd ben door het intieme van dit forum.. Ik heb in februari een meeting van forumleden meegemaakt... dat was uniek, eenmalig, niet over te doen... mensen die op dat moment veel op het forum aanwezig waren.. als er nu een nieuwe meeting zou worden georganiseerd zou die totaal anders zijn maar niet minder spannend, leuk, nuttig,...... alleen anders... nou ja, anders is niet verkeerd... is juist zinvol als er zin aan gegeven wordt....


Bwahhh... wat een raar begin van de dag..

Lieve mensen, een goede vandaag... hou het zo droog als maar kan. Ik weet heel goed dat droog heel fijn is, ik weet ook heel goed dat droog blijven niet altijd even makkelijk is...toch is dat eerste, droog zijn, wel het aller, aller, aller, aller, allerbeste...........dat weet ik ook uit ervaring...echt hoor..'!!!,

ik weet ook dat weten nog niet doen is..... helaas..

Liefs, dat dan weer wel, van Kohtje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ik wil eigenlijk alleen maar even zeggen dat geloof niets voorsteld, zolang je je geloof niet belijdt
Geloof is een mooi ding, maar geloof moet werkelijkheid wordenl/zo is dat... Maar werkelijkheid is dan weer zo iets dat bestaat doordat het ook bespreekbaar moet worden gemaakt..... 'gatverdegatver.......is dan niets meer onbespreekbaar waar?????

sgijnt mode te sijn om je aanpassingen te furantwoorduhhh....
aangepast om tiepfoutje....waar dan, welkdan???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge,

Koh, ik zei het gisteren ook al: je denkt te veel. Je kunt overal wel wat achter zoeken, maar daar wordt je toch alleen maar moe van. Mijn moeder zei het al: als je 't niet begrijpen kan, neem 't maar onbegrepen an (en ik riep daar dan achteraan: daar leef je een stuk rustiger van! Jaja, 'k was toen al een snugger tiepje).
Iets is pas zinvol als er zin aan gegeven wordt, ja dat klopt, maar als jij weet dat weten nog niet doen is waarom doe je dan niet doen wat je weet? AKTIE !!! (vrij naar Ziza).
Brrrr, en dat op de vroege ochtend... :o

Geachte leden dezes forums, het wordt weer een mooie dag, maar daar moet je dus wel wat voor doen!
Succes en sterkte en vooral: Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Watertje, watertje... ik lees je zo graag na een onaangename introductie op dit forum... je bent zo gegroeid en zelfs een voorbeeld voor me geworden.

Mijn moeder was niet zo fijngevoelig... die zei net als mijn vader trouwens: als je het niet begrijpt dan ben je gewoon dom... tja... ik voel me dus nogal eens dom... dat heb ik in de loop der jaren wel ietwat weten te relativeren... (het woord relativeren hoef ik al niet eens aan m'n moeder voor te leggen, ze begrijpt niet wat dat is... m'n vader ook niet, maar ja, die was ten eerste een "onbegrepen" buitenlander, ten tweede en niet onbelangrijk, is ie al ruim 17 jaar dood....

Ik ben opgevoed met het idee dat ik dom was, wel meer kon....maar het niet deed... dat laatste klopt wel een beetje.. ik deed niet veel op school, omdat ik toch dom was... maar ik kon wel degelijk meer. Denken, bijvoorbeeld. Tijdens mijn behandeling in de kliniek werd me dat (zelfs bij mijn afscheid daar) ook meegegeven... Je bent een denker, een filosoof in de dop... maar je doet het alleen als je er zin in hebt... Tsja.. d'r is niemand die naast me staat met een geweer in de aanslag en die zegt: DENK!!!!!!Gelukkig niet... maar ik kan wel denken, niet op bevel.....Bevel is een woord dat me bij de enkels doet afknappen.....Klinkt hier waarschijnlijk erg bekend... 'Wat mot, dat hoef ik niet zo.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Delta, .. tja, exact datzelfde zei mijn moeder ook altijd... Later ben ik geloof anders gaan zien.. in eerste instantie vond ik geloof iets voor domme mensen... terwijl ik dus mezelf dom vond ben ik niet gaan geloven zoals die gelovige domme mensen....en later, later, later..... ben ik pas geloof heel anders gaan zien. Maar dat gaat het petje van mijn moeder ver te boven...Niet alleen van mijn moeder hoor, zelfs mijn eigen petje wel eens.....omdat ik het nou eenmaal ook niet allemaal weet..geloof en filosofie, waar is de grens, voor zover die er al zou zijn...

Nou ja, dit hoeft natuurlijk niet op een alcoforum... hoewel ik hier wel heel erg mee zit... ben ik nou slimmer of juist stommer dan iedereen om mij heen. Begrijp ik hen nou niet of zij mij niet.....en waar ligt het hem dan aan????

tja, etc......
maar wel met de vriendelijke groeten van Koh....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, ze hebben mij ook van alles genoemd, een stom jong, te slim voor m'n leeftijd, een eikel en een schat, of zelfs wel eens een voorbeeld ( :D over relativeren gesproken jaja) maar uiteindelijk ben je gewoon jezelf he. Je mag het helemaal zelf invullen, en je moet niks. Ja, belasting betalen...
Wel voorzichtig met die filosofische kant hoor, er staat hier ook een paar meter in de boekenkast waar de visite niets mee kan (wil?) en daar zou ik de rest van m'n leven zoet mee kunnen zijn, maar ja er is nog zoveel meer leuks onder de zon.
Volgens mij kun je ook niet teveel denken ofzo, maar je kunt wel je gedachten een beetje sturen, de positieve kant op. Ik hoop oprecht dat je dat stuur weer stevig vast gaat pakken. Succes daarmee en blijf schrijven, en o ja, tip, herlees je eigen postings zo af en toe eens, dat doe ik ook wel eens (meestal als ik me niet zo bie voel) en daar leer ik me toch een partij veel van over mezelf... is soms geinig, soms shockerend, maar bijna altijd wel een eye-opener.

quote:


Nou ja, dit hoeft natuurlijk niet op een alcoforum... hoewel ik hier wel heel erg mee zit... ben ik nou slimmer of juist stommer dan iedereen om mij heen. Begrijp ik hen nou niet of zij mij niet.....en waar ligt het hem dan aan????


Volgens mij maakt dat dus niks uit. De een is slim en een klojo, de ander stom en heel lief, of iets daartussenin, wat maakt het uit. Kijk niet naar wat men zegt te zijn, maar kijk naar wat men doet. Jij hebt gewoon jouw plekje in die grote menigte, jij vult dat in, en dat ene plekje valt pas op als het leeg is, zo is het nou eenmaal.

Aangepast: aanvullinkje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenmorgen iedereen ,
morgen kohtje ikke niet zo'n denker vroeg op de morgen mogelijk verandert dit tegen de middag
ik wens jou veel sucses en mooi's in je nieuwe flat
ik wil met jullie de opschrift van oktober delen "alcohol :sluw verraderlijk en machtig ...
en nu ben ik weg want ze roepen mij ........ is den douche welke mij roept;)
wens jullie allemaal een fijne adb dag toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Wat is dat nou? "Geloven doe je in de kerk, maar hier moet je het zeker weten"? Griffemeerd, zeker.. Ikzelf ben meer een Katholiek in de Gerard Reve katechismus:

Eigenlijk geloof ik niets en twijfel ik aan alles,
zelfs aan U.
Maar soms, wanneer ik denk dat Gij waarachtig leeft,
dan denk ik dat Gij liefde zijt en eenzaam
en dat in zelfde wanhoop Gij mij zoekt
zoals ik U

Ik las net de berichten van gisteren en de verdrietige tijdingen van Matilde.. Ik wens je heel veel kracht en sterkte!

Dat wens ik iedereen, overigens. Hier schijnt de zon een beetje (Hooge Noord'n).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mathilde heel veel sterkte met je zieke zoon. Ik heb respect voor je dat jet het in deze moeilijke tijd in je leven droog houd.

Corinne over je lied van gisteren...zo is het maar net! Als de liefde maar blijft komt het allemaal voor elkaar.
Fijne dag op je werk vandaag...spannend weer voor je en nu een toppie baan, met toppie collega's want dat is je heel erg gegunt.

Kohtje...mijn vlootje...je gedachten zijn een 'zootje'...waarom kom je niet in mijn bootje ...de 'Ouwe Zuipschuit' varen op de zee...als nieuwe kapitein mag je altijd met me mee....dan kunnen we samen filosoferen over het leven en de zin...over of je echt wel zo dom was in het begin...want in mijn ogen zijn mensen allemaal even bijzonder...de een kan het mooi zeggen maar soms is het de stille die ik bewonder.....dus houd de doem op een afstand en kom bij me aan boord ...dan varen we woeste en stille waters...en mag jij het meeste aan het woord.....over waarom de drank...net als voor mij...soms nog belangrijk kan zijn...om het allemaal even te vergeten..die ontsnapping is nog te fijn....zou nog uren door kunnen rijmen maar het is nu tijd voor mijn lieve hond...die wil samen met mij de natuur in voor haar eerste dag rond.

Water misschien vrij naar Ziza maar toch mooi gequote

quote:


Iets is pas zinvol als er zin aan gegeven wordt, ja dat klopt, maar als jij weet dat weten nog niet doen is waarom doe je dan niet doen wat je weet? AKTIE !!! (vrij naar Ziza).

Fijne dag

Alle anderen..succes vandaag ...ik drink vandaag niet...doen jullie mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goedemorgen,
Moeten, je komt er soms niet onderuit. Is dat nou erg? Als ik de afwas niet doe wordt het een rotzooi en gaat het stinken en dat wil ik niet, dus moet ik de afwas doen. Als ik mijn rekeningen niet betaal krijg ik een hoop gedonder en dat wil ik niet dus moet ik mijn rekeningen betalen.
Ik snap het wel een beetje hoor, van die moeten-allergie, maar ik vind dat ik het me onnodig moeilijk maak als dat ook nog eens een probleem wordt. Sommige dingen moeten nou eenmaal.

En verder wil ik een ieder maar weer eens een fijne of zo goed mogelijke dag toewensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dan, dat je hier bent en wat afleiding zoekt! Het leidt allemaal tot niets, die wijntjes - zoals je zelf ook wel weet.. Ik probeer op momenten als die jij nu hebt terug te denken aan de zwartgallige uitzichtloosheid die de verslaving was en dan te denken "misschien is het nu ook niet ideaal, maar het wordt vast veel beter dan het was".

Dat geloof ik ook voor jou Pippi. Verslaving is uiteindelijk precies wat het woord zegt: jezelf een slaaf maken, in plaats van een vrij leven te hebben waarin je zelf bepaalt wat je doet (in plaats van dat je je laat sturen door de drank, en alle onwerkelijke gevoelens die dat oproept).

Sterkte, in elk geval. Mooi dat je zelf kleren kunt repareren.

(Ik kan dat niet, maar ik ben dan ook een erg onhandige man!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat RJB zegt...afleiding zoeken want zo;n trekmoment gaat vaak na zo'n half uur weer voorbij. Wat ook helpt is het moment dat je hebt besloten dat je wel gaat drinken dat moment nog even uit te stellen....er is een Kookwekker Syteem als je bij Tips en Adviezen kijkt dan kan je lezen hoe andere mensen dit moment tegen houden. Mij helpt altijd even naar buiten ..zonder geld...en dan even in beweging zijn wat nadenken een liedje zingen...van de natuur genieten.
Probeer er wel achter te komen..wat je gedachten zijn als je zo'n trekmoment krijgt en wat de aanzet was en waar je dat gevoel voelde.
Ik las in een boek De verslaving voorbij van Jan Geurtz...dat elke keer dat je kunstmatig ontsnapt aan een negatief gevoel over jezelf, je dat negatieve gevoel versterkt en wordt de onvrede met je situatie en jezelf groter en de behoefte aan een ontsnapping daaruit sterker.
Talking about .....vicieuze cirkels...hieraan wil ik dus ontsnappen.

Succes je kunt het wel want je wilt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi
Velen onder ons hebben een tijdstip als eerste aanzet..het moment waar we normaal gesproken begonnen te drinken..waar het mocht. Daar als eerste stap niet meer aan mee te doen is al een bevrijding op zich van de alcohol. Mijn moeilijkste valkuil is nu 1 vriend waar mijn man en ik veel mee dronken en die ook nog dicht bij ons woont. Die heb ik nu al drie keer niet kunnen weerstaan. Een ezel stoot zich geen twee keer aan de zelfde steen...en drie keer is scheepsrecht...en ik drink niet veel 2-3 consumpties...maar mijn doel is stoppen op het moment dus toch nog slaaf aan de gewoonte...
Sommigen die hier lezen vinden dat ik te hard ben voor mezelf vooral als je kijkt wat ik mijn drugs en drankverleden inhield..maar ik wil net als iedereen ook geen slaaf meer zijn aan de alcohol...ik wil ook minstens een jaar niet drinken en dan tot het besef komen dat daar nog een jaar aan vast kan.
Ik wil AKTIE en dat lukt je niet met alcohol op...alcohol drinken staat voor mij gelijk aan me zielig voelen, passief zijn...mijn geest verzuipen.
En het is bij mij NU tijd voor andere dingen...eigen bedrijfje beginnen, aktief meedraaien in deze wereld die niet rechtvaardig is misschien maar wel goedheid toelaat
Wat je zaait zal je oogsten...wat je zelf uitdeelt komt twee keer zo sterk naar jezelf terug...dus ik wil het positieve en niet het negatieve.

Delta..je had de boot toch aangemeerd? Dan mag ik met Kohtje toch wel een stukje varen en wat avonturen beleven? Maar je mag altijd mee hoor en dan ben ik kapitein..want twee mannen boven me daar kan ik niet tegen. Maar als we dan maar geen problemen krijgen met Koh en zijn onderdanigheid issue:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie smorgens allemaal, hoop dat het iedereen gaat zoals ie wenst, zag een filosofische start beetje geloof erbij, tja misschien hoort het wel bij de herfst, het overdenken van dingen die waren.
Haalde mijn zoon op van school, zag de stoep vol liggen met gekleurde bladeren, vreemd, had ze nog niet eerder gezien...., vraag me af hoeveel dagen ik dat gemist heb, kunnen niet allemaal in een uurtje gevallen zijn. Des te meer reden om geen minuut te missen.
Hebben jullie het al geroken de herfst, ruikt lekker, veel lekkerder dan een alcohol walm. Vandaag helaas geen tijd, maar morgen gaan de kisten aan en ga ik genieten van de herfstgeur en kleuren, met de kids lekker in het bos struinen. Zorgen uit het hoofd laten waaien, frisse lucht en energie inademen...
En wat religie/geloof en spiritualiteit betreft, zag ooit onderstaande quote, mi is het zo maar net...

"Religion is for people who are afraid of going to hell, and spirituality is for people who've been there."

Groetsels Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal hier een iemand die al heel lang niet meer op het forum heeft gereageerd.
Allereerst ik ben de ADB maar slik nu wel valium en soms seresta. Eigenlijk niet goed maar die alcohol is uit mijn leven verdwenen in ieder geval.

Voor alle nieuwe mensen die mij niet kennen: ik ben een alcoholist en daarnaast ook drugs gebruikt. Van die drugs ben ik ook af maar nu die pillen waar ik nu weer mee bezig ben :angry:
Ga hier langzaam mee afbouwen, maar doordat ik paniekaanvallen kreeg (zomaar ineens) heb ik deze pillen.

Nou ik ga even een beetje lezen (over de wie de nieuwelingen zijn)

Een fijne dag verder
Groetjes iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh was jij dat Delta, die copter die de hele tijd boven de stad hing.
Wel een lekker uitzicht daar boven?
Als ik zelf klaar ben met varen, ga ik eerst een luchtballon proberen. Eens kijken of ik alleen het suizen van de wind en mijn eigen gedachten kan verdragen.

Hoe voelt dat eigenlijk, even de euforie van het eerste halve jaar voorbij en dan op naar het volgende halve jaar? Of denk je niet op die manier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi adb'ers ,
ppff had ik deze morgen geweten wat ik nu weet ik had laten rusten maar ja mag ik een struisvogelin zijn die haar hoofd n de grond steekt wat verwerken betreft ??
deze morgen naar nieuwe psy gebeld op aanraden van huisarts gisteren ik mocht om 13 uur gaan dus na mijn werk 1 uur 45 minuten heb ik daar een poging gedaan om van mij af te praten mijn jeugd mijn verleden mijn ouders mijn pijn en dat terwijl het een gewone intake was .
mijn hoofd loopt over en mijn ogen ook wat ben ik er grgrgr mee dat iedereen mij een sterke madame vindt ppff soms ja maar nu op dit ogenblik niet
ik wil verdwijnen in een roes maar zal ik maar schrijven heb gelukkig geen wijn in huis maar nondepiep het doet veel pijn dit alles en dan is mijn enige vraag wanneer wanneer gaat dit over ??
lees straks als ik rustiger ben nu staat mijn hoofd op springen
wat raden jullie aan laten zitten dat verdriet om mijn ma en niet meer gaan of toch alles eens grondig uit dienen diepe put halen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...