Spring naar bijdragen

woensdag 3 oktober 2007


blacky

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

een alcoholist is geen minder mens, een alcoholist is iemand die vaak zijn eigen gevoeligheden niet kan verdragen en ze dan gaat verdoven, of zoals anderen het zeggen, alcoholisme is een ziekte.
Het rare is vaak dat als je eenmaal minder of niet meer gaat drinken dat dan blijkt dat je zel wel kan verdragen (en vaak nog beter zelfs) maar toch blijft de drang naar het even helemaal de controle loslaten en het lekker op een zuipen te zetten.. er even niet meer willen zijn en alles vergeten.. alleen komt alles de volgende morgen weer terug.. net een kaatsebal die door het stuiteren nog even meer snelheid heeft gekregen.

Alcoholisten zijn eigenlijk hele leuke mensen en heel gevoelige, sociale en vaak creatieve mensen.. dat blijkt maar weer hier op het forum, en het blijkt zelfs dat dat weer naar boven komt als we stoppen met drinken...

Qtje, ik wou dat ik wat van je angst en teleurstelling die soms uit je berichtjes spreken weg kon nemen maar helaas kan ik dat niet, dat kan je alleen maar zelf. Ik ben blij dat je ondanks al je onzekerheden tav van het forum wel steeds weer terugkomt en reageert! dat vind ik best wel moedig van je! gewoon blijven doen!!

nou, ik wou om 11 uur in bed liggen, weer niet gelukt!! dus ik ga opslomen!
trusten allemaal, een goeie nacht gewenst met hopelijk genoeg slaap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi mensen ik log nog even in om het volgende te schrijven ik ben niet altijd of beter gezegt zo een drinkster geweest het is er beetje met beetje zo in geslopen ;-((
Q aan jou ik herken mij in jou hoe ik in 2005 op een site terecht kwam en door alles wat ik al mee gemaakt had dacht dat alles aan mij gericht was , geef je eigen tijd en geef de mensen hier tijd ik ben hier sinds 2006 en vraag het maar aan houtje het is pas de laatse maanden dat ik los kom , ik weet Q dat je niet AA bent maar daar zegt men kom blijf komen en je zal er komen dus Q schrijf blijf schrijven en jij zal er ook komen sucses :present:
benthe neen niet dienen parfum ik dronk ice bleu of zoiets is dacht ik afher schave en neen hi hi ik gebruik geen after schave want heb noch snor noch baard maar een kennis had dit vergeten
zeg mensen gggrrr morgen geraak ik mijn beddeke niet uit ;)
bye bye sayonara san adb'ers
bedankt iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stuiter ook nog even langs...

Te moe om op alles en iedereen te reageren...
heb er ruim anderhalf uur over gedaan om deze dagdraad
alleen maar te lezen!

Vandaag was hier complete chaos, crematie...en sollicitatiegesprek....!
belachelijke combinatie, maar goed het was niet anders!
De crematie laten ik maar voor wat het was....afscheid!
Het sollicitatiegesprek........Corinne, super bedankt voor je tips!!!!!!
IK HEB DE BAAN !!!!!
En nu heb ik de bibbers.....want kan ik het uberhaupt wel..??????
Nu ja de tijd zal het leren, voorlopig loop ik vanaf 1 november met de huidige docente mee,
om dan op 1 januari in het diepe gegooid te worden!!!

En nu ga ik richting bed stuiteren...
Ben eigenlijk doodop, maar ergens ook klaar wakker,
Waar ben ik nu weer aan begonnen????
(houdt die onzekerheid dan nooit op..?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joan!! Wat goed van je!! En ja, natuurlijk kan je het! Je pakt ze allemaal in!
Gefeliciteerd!
Jij zal de eerste uren noh wel hyper van de spanning zijn!
Ik ben heel blij voor je, en heel trots op je! Dat moet ik je (ooit) nog maar na zien te doen!
Liefs, slaap lekker! Tolie:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Q,
:)

Hoi Soothe,
Slaap lekker.
Onze telefoonlijnen doen het ook weer. Kwestie van modem aan- en uitzetten. Zo simpel en er uren over doen om dat te bedenken.

Joann,
JOEHOE JOEPEDEJOPIEJEE.
En nu ervan genieten. Jij kunt dat toch! Als je het geduld hebt om 5 kinderen op te voeden en liefde te geven, dan ben je ook zeer wel in staat om les te geven.
Ben het met je eens dat de combinatie crematie/sollicitatie niet de meest voorkomende is.
Kan me voorstellen dat je stuitert op zo een dag.
Nog gecondoleerd trouwens.

Allemaal: welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willem WilminkGisteren werd ik onverwacht totaal gesloopt door een gedicht van Willem Wilmink.

Au, au, wat ontzettend goed.

Misschien ken je het, maar zelfs dan kan het geen kwaad om het nog een keer te zien, lijkt mij.



Achterlangs

De meeste treinen rijden achterlangs het leven.

Je ziet een schuurtje met een fiets ertegenaan.

Een kleine jongen is nog op, hij mag nog even.

Je ziet een keukendeur een eindje openstaan.

Als je maar niet door deze trein werd voortgedreven,

zou je daar zonder meer naar binnen kunnen gaan.

Zodra de schemer was gedaald,

was je niet langer meer verdwaald.

En je ontmoette daar niet eens verbaasde blikken.

Je zou toch komen? Iedereen had het vermoed.

Ze zouden even haast onmerkbaar naar je knikken,

want wie verwacht is, wordt maar nauwelijks begroet.

Je zou je zomaar aan hun tafel kunnen schikken

en alle dingen waren plotseling weer goed.

Zodra de schemer was gedaald,

was je niet langer meer verdwaald.

Je hoefde daar geen druppel alcohol te drinken,

want grenadine zou je smaken als cognac.

Je zag het haardvuur achter micaruitjes blinken,

er kwam een merel zitten zingen op het dak.

En die paar mensen die je nooit hebt kunnen missen,

kwamen daar binnen met een lach op hun gezicht.

Je zou je voortaan nooit meer in de weg vergissen,

je deed het boek van alle droefenissen dicht.

Maar ach, de trein is doorgegaan

en kilometers daarvandaan.

Willem Wilmink

Eerder gedaan, maar mooi!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Charlie... waarom ontbreekt je de moed.. is je huisarts zo gewelddadig of zo??? ik heb destijds bij mijn huisarts heel veel begrip en zelfs ondersteuning ondervonden toen ik kenbaar maakte een alcoholprobleem te hebben... Hij heeft me campral voorgeschreven, waar ik uiteindelijk na een dag of vier/vijf mee gestopt ben omdat m'n maag enorme protesten opteerde.....maar het allerbelangrijkste was dat hij me de weg wees naar de verslavingszorg. In dit geval hiero, was dat Tactus... daar ben ik naar toe gegaan met lood in de schoenen, de eerste keer... later werd het lood minder zwaar hoor...heb toen een crisis-opname gehad in een kliniek en was daardoor heel bewust geworden dat mijn alcoprobleem een algemeen voorkomend probleem is... voelde me min of meer bevrijd van een stiekem leven....min of meer erkend, zeg maar.

Later heb ik drie weken in die kliniek een zgn. diagnostiek opname volbracht... daar werd me duidelijk gemaakt wat ik aan behandeling kon gaan doen.. Daar kwam toen uit dat ik met een zgn. deeltijd behandeling geholpen zou zijn... Daar ben ik aan begonnen, alleen bleek na een aantal weken dat ik teveel tijd voor mezelf had, tijd waarop ik het weer op een drinken zette... Ik had de mazzel dat de wachttijden minimaal waren op dat moment, maar ik kon na overleg met de "huispsychologe" eigenlijk meteen doorstromen naar de klinische behandeling, dwz. 5 dagen in de kliniek, dag en nacht...alleen de weekenden thuis... En woauw....dat heeft me goed gedaan... één keer nog een terugval gehad,,,,na die tijd 15 maanden droog zonder moeite..

fMaar ja, nu gaat het even wat minder.. ik lees m'n dagboeken uit die tijd weer terug en hoop dat ik daaruit weer de zin kan halen om de drank toch weer te laten voor wat ie is.. Dat kost even wat moeite, maar theoretisch weet ik het allemaal wel... nu weer even de motivatie voor mezelf....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx lady's...:D

Sorry Soothe, vergeet ik het bijna...
Blij dat je er weer bent!!!!
(en hopelijk ben je niet boos op me...)

Q, wat kan ik nog zeggen, nu ja schrijven dan..
Meiske geloof nou toch gewoon eens dat er echt mensen bestaan
die je gewoon accepteren zoals je bent!!!
Je hoeft hier niks te delen wat je niet wilt...waarom zou je?
Het is toch geen wedstrijd spannende verhalen schrijven...!
Voor mij heeft het helend gewerkt, en nog werkt het helend, om hier mijn angsten
twijfels en zorgen te kunnen uitspreken!
Hier waar er veel herkenning is, en soms een hele andere visie die me dan weer
op pad helpt!
Doe je voordeel met wat je leest en waar je wat bij voelt, laat negativiteit langs je afglijden!
Er is niks mis met een bang konijntje te zijn...zolang je niet je complete vertrouwen in de mensheid hebt verloren!
Ik ben net zo bang als jij....!
Maar ik durf weer te vertrouwen! En dat wens ik jou ook!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...