Spring naar bijdragen

woensdag 10 oktober 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

Fijn Cal dat je je weer 'on top of the world' voelt! Kietel ze! Liet me ook niet omtoveren naar een kikker!!

Ja dat is het dan vaak wel dat ze je in een hokje willen proppen een stempeltje willen geven en dan is het bij mij al gauw...ach die wil apart doen!
maar mensen die me goed kennen weten juist dat ik apart ben.. hihihihi en daarom juist van me houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wel een interessante vraag, werpt Benthe op vandaag. Kan drankmisbruik het gevolg zijn van een gevoel op een normale manier geen contact te kunnen maken?

Voor mezelf is die vraag lastig te beantwoorden. Al weet ik wel dat mijn drankgebruik op den duur het normale contact met anderen belemmerde. Ik geloof dat in mijn geval een meer algemene onvrede over Het Leven de motor was van mijn drinken. Mezelf niet leuk genoeg vinden, de dingen die ik deed niet interessant genoeg. Daarom een soort droomleven opbouwen van een soort schaduw-RJB die een Geweldig Leven had waarin alles klopte en perfect was (RJB zelf ook natuurlijk). Ergens weten dat dat allemaal niet klopte en dat gevoel overgieten met drank. Groots, meeslepend en bijna permanent dronken.. Twee overwegende sentimenten daarbij: "Alles moet op" en "Het kan niet op". Jezelf pas waarderen als je aangeschoten en wel samenvalt met het zelf bedachte Sprookjesleven.

Verdrietig eigenlijk.

Vorige week vrijdag fietste ik langs een weiland. Er kwam een buizerd aangevlogen met iets tussen zijn poten. Hij maakte een landing, waarschijnlijk om hetgeen hij had gevangen te gaan verorberen. De buizerd zat nog niet of hij werd aangevallen door twee reusachtige kraaien. In het gespartel wist hetgeen zich tussen de poten van de buizerd bevond zich te bevrijden en huppelde weg. Het was een eekhoorntje.

Zoiets zou ik nooit gezien hebben toen ik nog dronk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Safi,

Dat laatste wat je zegt, volgens mij bedoelde Benthe dát met haar vraag. Niet: waren wij moeilijk in onze contacten toen wij dronken, maar: drinken/dronken wij omdat we moeite hebben met contacten...
Dat laatste herken ik wel in mezelf hoor. Voelde me ook altijd een buitenbeentje. Begreep en interpreteerde dingen vaak op een totaal andere manier, had andere liefhebberijen etc.. Daardoor kreeg ik toch vaak het gevoel dat ik niet normaal was, dat ik verkeerd was. Dat is bij mij toch wel een heel grote zet geweest in de richting van de alcohol..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB

Wat een mooi iets zag jij daar gebeuren...heb deze zomer van dicht bij mogen mee maken hoe 4 zwanenstellen in totaal 2 +3+7+8=25 jongen kregen vooral die met acht jongen zag ik één van de eerste dagen rondzwemmen toen ze er net waren... 4 bij vader achter op tussen de veren en vier bij moeder.
prachtig om te zien en inderdaad normaal had ik dat gemist!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx to RJB die het me even uitlegde: toen ik het liet uitrekenen was ik precies 17358 dagen, 22 uur, 58 minuten en 17 seconden oud. Grappig. Wat lijkt dat nog maar kort.
Safi, leve de neuroten en de gekken!
Maar het is niet zo dat iedereen die in een vaste baan zit, in een vast stramien van huwelijk en werk, daardoor meteen een saai mens is. Of dat je buiten de boot valt als je niet in dat stramien zit.
De tekenares met wie ik nu samenwerk heeft twee jonge kinderen en een zo te merken prettig "gangbaar" huwelijk.
Over haar kinderen kan ik niet meepraten, hooguit wat belangstellende vragen stellen.
Ik zoek altijd maar naar raakvlakken, in dit geval een gezamenlijk doel om een mooi leerboekje neer te zetten. En zo is het zo vaak. Met mijn chinese buurvrouw bijvoorbeeld (ze is nu verhuisd) had ik zelfs niet de taal gemeen, maar ze heeft me wel (met handen en voeten uitgelegd) een paar heerlijke kantonese gerechten leren koken.
Er is bijna altijd ergens een raakvlak.
En dat weet ik ook nog maar sinds kort. Want eerder stootte ik de mensen zelf van me af.
Holadiee, weer wat geleerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB en Koh

Ik heb Benthe's vraag nog eens herlezen en jullie hebben gelijk..nou ja is dat de andere kant...
Ik ben zelf wel gaan drinken omdat ik me een buitenbeentje voelde...was de enige waarvan ik wist met een dronken vader met een oorlogstrauma...die thuis altijd heibel had.
Voelde me ook anders, emotioneler en gevoeliger...met drank op kon ik dat beter aan.

Benthe zo is het maar net...als je de raakvlakken wil zien zijn ze er! Maar om dan met mensen 8-9 uur in 1 ruimte te zitten gaat me te ver!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB, dat heb ik nou ook, in die korte tijd dat ik nu niet meer drink. Je kijkt gewoon meer om je heen. Soms verrotte pijnlijk, trouwens, maar ook heel mooie dingen. Eekhoorntje ontsnapt, da's mooi, maar wat hadden die vogels dan te eten?

Koh, dat bedoelde ik ook. Dat er al iets in je karakter zit waardoor je niet gemakkelijk aansluiting bij anderen vindt, en heee, dan ontdek je dat je door middel van drank ineens een soort sociaal mens lijkt te zijn. Lijkt.

Die lichtbak maakt me wel verdraaid verlicht hè Safi? :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB,

Ja zonder alcohol zijn je zintuigen veel actiever.
Fijn voor het eekhoorntje, niet leuk voor de buizerd, die binnen de kortste keren weer een ander beestje gaat vangen.

Laten we hopen, dat het een gewone muis of een rat zal zijn geweest en niet zo'n mooi eekhoorntje.


Liefs van Pepita, die nu ok echt in actie gaat komen. stofzuigen, rondje met het hondje enz.
kom geregeld wel even kijken op het forum.

VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Eekhoorntje ontsnapt, da's mooi, maar wat hadden die vogels dan te eten?


Je bent geestig, Benthe!

(Ik had me tot nu toe alleen maar afgevraagd waar dat Eeekhoorntje gebleven was, er waren namelijk in geen velden of wegen bomen te bekennen. Wel erg soft eigenlijk..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Safi, ik moet er ook niet aan denken om hele werkdagen vast te zitten op een plek met dezelfde mensen. Ik dank God of wie dan ook dat ik kan freelancen.
En voor wie weer rondjes met hondjes gaat doen of rondjes met de stofzuiger: loop ze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,
Het is prachtig om de mooie dingen in de natuur te zien.

Vanmorgen na 10 uur geslapen grieperig opgestaan. Nog wat gelezen op het draadje van maandag.
De gedachte kwam bij me op: waarom willen mensen elkaar eigenlijk overtuigen? Meningen kunnen naast elkaar bestaan.
Ik vond het wel interressant, wel of niet 1 glas. Wel of geen alcoholist. Nou als het mij ooit lukt om een jaar niet te drinken dan mag ik me van mezelf ex-drinker noemen. Net als ik mezelf ex-roker noem want ik rook al 10 jaar niet meer en ik moet er niet aan denken ook. Nee ik ben geen roker meer.
Als ik 1 jaar niet meer drink dan noem ik mezelf ex-drinker. Heeft iemand die niet drinkt zijn alcoholgebruk niet onder controle? Heeft iemand zijn alcoholgebruik pas onder controle als hij het bij 1 of 2 glazen kan laten? Het woord B-S komt in me op. Als ik niet meer drink en niet meer hunker dan heb ik in mijn leven weer een verslaving achter me gelaten. En als ik wijs ben dan weet ik waar 1 glas toe kan leiden en ga ik dat niet proberen om te kijken of ik de boel onder controle heb!
Waarom zou ik in godsnaam dat ene glas willen om te proberen of ik adb ben? Ik heb ook geen trek in 1 sigaret. Het is nog steeds dezelfde rotzooi en het heeft me genoeg ellende gebracht.
Let wel dat is mijn visie.
Mensen die graag willen matigen hebben net zoveel recht op hun visie. En hoe vaak heb ik een stopbesluit al niet omgezet in een matigen-besluit.
Als ik eerlijk ben dan was voor mij dat omzetten in matigen gewoon een mislukte stoppoging. Let wel, voor mij.

Nu nog in de praktijk brengen he, wat ik zeg. Geen woorden maar daden. Zal nog wel even tijd kosten.
Voorlopig gaat het goed. En ik zoek wat meer steun bij mijn geloof. Dat werkt.

Fijne dag allemaal,
liefs Kate (en niet Koh! Het blijft verwarrend met die icoontjes)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Denken jullie dat drankgebruik een gevolg kan zijn van het gevoel op een "normale" manier geen contact met anderen te kunnen maken? Ook bijvoorbeeld omdat je aan een depressie lijdt, of je anderszins niet de moeite waard voelt?



Ik maakte met drank altijd erg veel kontakt en dacht ook veel leuker, mooier, warmer, bijdehand'ter, sexyer etc te zijn als ik aangeschoten was, en dat was ook zo want al mijn drempels vielen weg en als je dan alleen maar lief met open armen naar iedereen toe bent vindt iedereen dat natuurlijk erg leuk. Maar ik denk niet dat dat de oorzaak is van mijn drankmisbruik, want zonder was ik nou ook niet bepaald een verlegen stil introvert typje. Ik vond het gewoon fijn om steeds te vluchten in die roeswereld, dat gaf me een gevoel van totale vrijheid waarin alleen het 'nu' telde en ik veel aandacht kreeg. Had ook wel te maken met een onverteerbaar verleden, die ik de schuld heb gegeven van het feit dat ik nogal een 'loner' ben, m'n drugsgebruik, de vrienden die ik ben verloren en het feit dat ik geen kast van een huis met oprijlaan inclusief man/kinderen heb;-) Nu ben ik voorbij de schuldvraag, ik heb vergeven en kijk vooruit, vluchten in de roes is niet meer nodig, mezelf zijn zoals ik ben is veel spannender ook.

*Safi: weet je, oppervlakkige mensen die jou wel of niet leuk vinden aan de hand van hoe je interieur er uit ziet of hoe maatschappelijk burgerlijk je in het leven 'hoort' te staan, wil je toch eigenlijk helemaal niet kennen?! Volgens mij heb jij zo een innemende persoonlijkheid, die mensen alleen maar boeien zal, in plaats van dat ze zich af zullen vragen waarom je niet in een paleis woont, geen kids hebt en in een bus hebt geleefd. En komop, we leven in 2007, denk niet dat het gras overal elders zo keurig groen is en dat jouw gras het allergrauwst is.....wat vind je eigenlijk zelf van je leven: veroordeel jij jezelf over die dingen die anderen je kunnen vragen? Kan je zelf je leven ook zien als een avontuur, waarin je veel meer mee hebt gemaakt dan in een huisjeboompjebeestjes leven en waar je wel een boek over zou kunnen schrijven? Ik zie de film al voor me.....

Mochten die vragen nu toch een keer op je pad komen, just in case, even wat alternatieven:

quote:


Originally posted by:
safidepafi

Q:Heb je kinderen?


A:Afgezien van die in mij en die in mijn man niet.


Q: Oh waarom dan niet?


A: Omdat ik zo al compleet geniet van m'n vrijheid en het samenzijn, en zeg nou eerlijk: natuurlijk hou je zielsveel van je kinderen en wil je ze niet kwijt, maar zou je jezelf nog een keer veroordelen tot levenslange 24 uurs zorgen als je het over zou kunnen doen?


Q: Wou je die dan niet?


A: Heb je wel geluisterd naar mijn vorige antwoord?? Zeker niet goed uitgeslapen, hoe zou dat nu toch komen? (niet zeggen: waren het de kinderen of heb je een stuk in je kraag gezopen?)


Q: Wat heb je hiervoor gedaan?


A: *trots en met lichtjes in haar ogen* In een bus gewoond!


Q: O ja wat apart ja en wat deed je dan?


A: *wederom met vol enthousiastme* Festivals en tweede hands markten afreizen om te werken, vrijheid, blijheid, avontuur, liefde, sex drugs en rock&roll.....ik heb geLeefd!!!


Q: Ga je mee uit eten want we hebben een personeelsfeestje:


A: Ja hoor gezellig, eventjes dan, ik kan niet te lang blijven ivm een andere afspraak (niet zeggen: nl die met mezelf)


Q: Ga je mee wat drinken vanavond er is iemand jarig:


A: Ik duik vanavond lekker vroeg m'n bedje in, misschien wip ik nog wel even langs voor 1 drankje (niet zeggen: eerst even checken of ze er wel verse muntthee hebben)


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia,
Ik was wel zo'n introvert typje en de drank maakte me wat losser en dan kon ik ook leuk meedoen.
Dan durfde ik wat ik anders nooit had gedurfd, en hoorde ik er ook bij. En een rotverleden heeft ook een rol gespeeld, alleen lukte het nooit zo om dat te onderdrukken, dan kwam er vaak juist de drankjank.
Ik kom er nu achter dat ik een volwassen mens ben die heel goed haar zegje durft te doen. Tot mijn eigen verbazing soms. En dat voelt zoveel beter zonder drank. Nu ben ik nog steeds niet zo'n spontaan los type maar dat streef ik ook niet meer na. En door dat niet meer na te streven, je raadt het al, ben ik vanzelf weer wat losser geworden.
Mooi he, wat er allemaal kan gebeuren en wat je kunt leren en ontdekken als je niet meer drinkt.

Safi, het is inderdaad niet altijd leuk met zoveel mensen op zaal, maar er lopen best veel verschillende mensen rond, ook op kantoren. Niet iedereen heeft kinderen en kritische blik. Het zijn allemaal mensen, ook die met kinderen.

Moet nu rennen naar afspraak,

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, die drankjank had ik ook...helemaal door het lint en je de volgende dag kapot schamen, voor zover je het je nog kon herinneren...
Het is zeker mooi wat je kan leren en ontdekken als je niet meer drinkt!!!

Wel fijn Karinneke dat jouw baas gezorgd heeft dat er binnen het team voorzichtig en vol begrip kan worden omgegaan met jouw HANDICAP. Je zou toch bijna geneigd zijn om dan nog een mail rond te sturen met: en ik ben nog alcoholist ook! ;-)))
Tss alsof het hebben van kinderen heilig is, alsof je voortplanten HET enige betekenisvolle levensdoel is.....ik zeg altijd dat ik ze niet heb omdat ik hun vader nooit ben tegengekomen.....(ben overigens wel gek op kinderen, zo voor een paar uurtjes ofzo...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een of andere manier kan ik niet zo goed meer tegen mensen met teveel drank op.
Vroeger had ik daar geen oog voor omdat ik zelf ook stevig dronk, maar tegenwoordig valt het me gelijk op als mensen niet meer zichzelf zijn door drank.

Tussen mijn twintigste en mijn dertigste dronk ik praktisch iedere dag teveel.
Ik was zoooooooo vak aangeschoten.
Nu schaam ik me daar dood voor, wat zullen veel mensen zich geergerd hebben aan mij.
En ik maar denken, dat ik mooi leuk en uitdagend was.
Nadat ik op mijn dertigste lage bloedsuiker heb gekregen, moest ik wel matigen.
Maar echt stoppen deed ik nooit, afgezien van een paar pogingen dan.


Nu vind ik het wel gezellig als iemand echt kan genieten van een glas en het daarbij kan laten.

Ik vind het voorlopig niet drinken mijn eigen beslissing, die ik niet aan anderen opleg.

Pepita.

VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia..moest echt verschrikkelijk lachen om je antwoorden...vooral die of ik ook kinderen heb. Want het is waar ik moet er nu niet aan denken al die zorgen 24 uur per dag.
En je antwoord later dat je hun vader ook nog niet bent tegengekomen is ook brilliant.
Maar wat een idioot van een baas was dat zeg...schreeuw dan gelijk: Ze is nog singel en nog niet bevrucht!!

Ik vertel ook altijd wel met trots (want dat ben ik ook) dat ik in een bus heb gewoond maar behalve een paar uitzonderingen krijg je toch al gauw...och die aparte.
maar dat zal ook wel komen omdat ik dan niet dronken ben en me zo wie zo apart voel...hahahha...had ik nog niet op die manier gezien.

Ik wil ook alle lieve mensen die op kantoor werken en die ik heb leren kennen niet af doen Kate maar ik kan ze tellen op de vingers van 1 hand. Ik voel me gewoon teveel een buitenbeentje en kan in grote gezelschappen alleen met drank op relaxt zijn dus dat zegt meer over mezelf dan over die mensen.

Pippi van mij een cyberknuffel ((((( :heart: )))))) en ga maar even lekker van de achtbaan en dan met de handen omhoog en keihard dat rotgevoel eruit schreeuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een interessante discussie.
Nee Benthe ik heb nog steeds niet stofgezogen (ga ik zo doen).

Mijn man en ik hebben een kind, dat is voor gangbare begrippen ook niet goed.

Mensen vragen dan niet zo snel, maar je hoort ze denken 'Waarom maar een'??

Wij houden ook niet van standaard, van tupperware party's en erbij horen.

Wat is dat trouwens?

Het gaat erom dat je jezelf ontdekt in het leven. De persoon, die je werkelijk bent, met of zonder kinderen.
Ik denk dat een mens moet groeien.
Het is wel zo dat teveel alcohol die groei lelijk in de weg staat, dat je dan natuurlijke veranderingsprocessen blokkert.

Safi jouw busverhaal klinkt voor mij heel goed, vrijheid blijheid.
Jammer dat het gepaard ging met hopen genotmiddelen.
Dat leven op zich had eigenlijk al genot genoeg moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pipi, daar heb je gelijk in. Sommige mensen kunnen alleen maar over hun kinderen praten en vooral op verjaardagen. De een is nog beter dan de ander een ga zomaar door. daar had ik vroeger al een spuughekel aan toen mijn kinderen nog klein waren en ik ook in die fase had moeten zitten.
Maar ik heb er nooit aan meegedaan.

Safi, ik denk dat menigeen jaloers is geweest op je vrije leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...