Spring naar bijdragen

zaterdag 13 oktober 2007


blacky

Aanbevolen berichten

Anna,

Laat ik maar reageren, want er is weinig response. Als je tijdelijk, een beetje zonder het forum kan, geeft dat aan dat je wat sterker staat.
Ik zou zeggen houdt vol meisje. En, wat je al aangaf, mocht het anders lopen, dan weet je de weg.

Liefs van Soothe!
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede reden Anna, het wordt denk ik voor iedereen hier op een gegeven moment ook weer tijd om het forum wat los te laten en meer in het echte leven te zijn.. wat dat betreft is het net therapie zo'n forum.. in het begin is het je alles en op een gegeven moment als het goed gaat, het drinken niet meer het belangrijkste is, de balans weer komt dan is het misschien ook weer tijd om verder te gaan. Ik ben bijna een jaar hier weggebleven om de verkeerde redenen, ja, het zowiezo weer gaan drinken, maar ook het vinden dat ik niemand nodig had en het zelf wel uitmaakte en zowiezo zat er ook wel wat boosheid bij dat ik me in de steek voelde gelaten toen de internet behandeling ophield, kon ik niet goed mee dealen op dat moment, en daarbij was mijn leven erg onrustig toen. Ik ben blij dat ik na die lange periode zo weer binnen kon wippen, gelijk weer geaccepteerd werd en zo lang als nu ben ik nog niet eerder alcohol de baas geweest. Ik heb het forum nu weer nodig maar ik weet ook dat ik over een tijdje weer verder ga.

Ik vind het mooi wat je zegt, alles een keer nuchter meegemaakt hebben, want zo werkt het wel, steeds een stapje verder, denken dat je het zonder alcohol niet kunt en steeds weer ontdekken dat dat wel kan. Ik zou niet meer terug willen naar 4 maanden geleden, de hele week de stress opbouwen en dan die daarna wegzuipen met veel te veel drank en 2 dagen ziek zijn van ellende. De gremlins zijn er echt nog wel, en heel soms geef ik er aan toe om na maximaal 2 drankjes weer te beseffen dat het beter is van niet.

maar Anna, wel rustig aan afkicken van ons he!! dan kunnen wij ook langzaam wennen aan jouw afwezigheid hier. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Tapas, oude gewoontes slijten langzaam! Dat merk ik nog iedere dag. ;)

En Soothe, inderdaad, ik weet de weg. Het voelt een beetje als leren lopen zonder nog iemands hand vast te houden. In het begin moet er wel nog steeds iemand in de buurt zijn die je vast kunt grijpen als het nog wat wankel gaat, maar al doende voel je je steeds zekerder, en loop je steeds grotere stukken alleen. Op een gegeven moment wandel je zo de wereld in, maar het voelt ontzettend veilig te weten dat die thuisbasis er nog altijd is, en dat je terug kunt komen om weer even te oefenen, als het eng wordt.

Ik ga zometeen mijn boodschappen doen en me aan huiselijke bezigheden wijden. Helemaal alleen, met losse handen! Als iemand nog een fles Spa, sap of nieuwe thee wil, schrijf het dan maar even onderaan mijn lijstje. De wijn en bierrekken worden overgeslagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja joh GEM, ben plots 10 jaar jonger :D

Tapas: ga ff lekker in bad, velletje scrubben: zie je zomaar een lekker velletje tevoorschijn komen.

Dani: precies een maand als ik het goed heb?

He Soothe: nog nieuwtjes??

Anna: neem voor mij maar een paar ijsjes mee. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal.
Even een berichtje van Pepita.
Het is inderdaad zo, dat er naast het forum ook een leven bestaat.
Ik heb het helemaal niet op kunnen brengen om zoveel te schrijven, ik vind lezen ook heel leuk.
Een stukje schrijven en dan weer wat anders doen.
Dit weekend ben ik alleen thuis, mijn man en zoon zijn naar de stad, waar mijn zoon woont.
Hij wou allelei spullen meennemen van thuis, een slaapbank enz.

Ik verheug me eigenlijk wel op een weekendje alleen, nou ja met een hond en drie katten ben je niet alleen, he

Vannacht ontzettend slecht geslapen.
Hoe zit dat met de after alcohol periode?
Soms lijkt het wel of ik steeds moeier word.
Echt eens lekker gaan sporten en bewegen doe ik veel te weinig, dat weet ik wel,
maar ik kan dat nog zo moeilijk opbrengen.

Pepita

VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita,
het is inderdaad kunst om uit die vicieuze cirkel te geraken. Moe zijn, niet bewegen, nog moeier enzovoorts.
Feit is dat als je stopt, je heel moe bent. bij de een duurt het wat langer als bij de ander. Ikzelf ben ook nog doodmoe, maar als ik terugkijk, dan ben ik weer minder moe als in het begin. Alleen dan moet je terugkijken want op het moment zelf ervaar ik dat niet!
Raar is het niet, want we hebben jaren ons lichaam misbruikt. Hoe graag we ook onmiddellijk willen worden beloond door fit te zijn, het is niet realistisch. Geduld is een schone zaak, maar helaas heb ik dat ook niet!
Een glas alcohol gaf mij ook (tijdelijk) energie. Dus dat lonkt zeker als je heel moe bent.
Maar het kan alleen maar beter worden zonder die troep toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

genoeg verontschuldigt hoor Charlie, wat fijn dat je eindelijk met je man hebt kunnen praten, hoop dat dat je weer wat vertrouwen geeft en dat het ook iets positiefs voor je oplevert!
soms zijn we allemaal wel even van die boze kinderen van vijf, willen we het liefst stampvoeten en overal tegenaan schoppen..

heb daar een prachtig liedje over, komt uit de voorstelling "niet gesnoeid" met oa Adelheid Roosen, Karin Bloemen, Ricky Koole enz.. dat gaat als volgt:

k'ben vijf, k'ben vijf
soms word ik even vijf
dan jank ik en dan schreeuw ik als een kind van nog geen zes
dan zijn ze met gepraat bij mij verkeerd aan het adres.

k'ben vijf, k'ben vijf
soms wordt ik even vijf
dan krijs ik en dan schreeuw ik en dan voel ik me zo klein
dan lijkt het of er overal alleen maar moeders zijn

dacht u zij is groot?
ja bloot!
dan denk je met dat lijf
die is meer dan vijf

maar vaak is dit gigantische wijf... maar vijf!



heerlijk stampvoetliedje he! Heel soms voel ik me nog vijf, en dan weet ik weer dat ik mezelf in mijn kladden moet pakken en weer even mijn eigen moeder moet zijn. Trouwens, met dat lijf van mij denk je ook niet dat ik vijf ben hihi

Nou, de was hangt aan de balcondeuren, verf is in huis! ik kan aan de slag dit weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie ik wou je nog even bedanken voor die prachtige tekst van Posse...echt heel duidelijk en waar.Verder alles goed hier...werd met een glimlach wakker omdat de bus technisch door de keuring is...weer een geld zorg minder.
Ga zo een appeltaartje bakken en een curry maken dus voor mij is het dit weekend met de smaak papillen genieten.
Ben een beetje te hyper om iets serieus te zeggen...weet wel dat er een discussie gaande was maar ben al weer vergeten waarover?
Bij mij is de moeheid sinds mijn licht therapie weg dus aan iedereen aan te raden die nog kampt met vermoeid heid...ik ben niet stuk te krijgen!!

Voor iedereen die wat te vieren heeft voor de bereikte mijlpaal heb ik wat slingers opgehangen

:present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose:

En wie het vandaag moeilijk heeft een cyber knuffel ((((((( :heart: ))))))

An dat laatste koppie staat je goed!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor charlie een dikke pluim op je hoed that's the spirit :present:
het is ok fijn te lezen dat je geen geheime adb'er meer bent mogelijk helpt het jou sterkte
aan iedereen met een mijlpaal proficiaat .
ik ben eens naar Aalst wezen markten leuke molton pijama gekocht ja dat lijfje van mij went niet aan die koude belgische nachten ;)
ook eindelijk twee nieuwe jeans gekocht de meeste mensen die adb worden worden dunner ik wordt dikker maar mijn lichaam kon dit wel verdragen ;)
soothie blij je te lezen :present:
gem ik heb die eerste twee jaar niet echt volledig verdronken het rare is dat ik vrij kort na de dood van mijn ma gestopt ben met drinken maar het ging met vallen en opstaan maar iedere keer kuiste ik mijn knietjes de volgende dag af is een heel belangerijke les geweest ivm mijn adb zijn .
lieve mensen allemaal wat voelt een mens zich dadelijk anders als men de zonnenstraaltjes op zijn snoetje mag ontvangen :rose:
van de markt ook pladijsjes mee gebracht ik dacht dat de nederlanders dit schollentjes noemen ??
zo en nu ga ik eventjes plat
hasta luego :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pladijsjes, nog nooit van gehoord maar wat een prachtig woord, ik geloof inderdaad dat dat scholletjes zijn.. of schollen, en die zijn heerlijk!
Ik ga zo maar weer eens mijn turkse groentenboer overvallen.. het is zo akelig dat ze daar van die goedkope al klaargemaakte dingen hebben
heerlijke paprika feta salade, en van die baksels met groenten erin, gevulde aubergines en gevulde paprika, echt lekker en veel gezonder dan snacken

mijn buurvrouw beneden is wierrook aan het branden dus mijn beddegoed heeft een extra luchtje vannavond hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...