Spring naar bijdragen

maandag 15 oktober


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 87
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou ik was aan het googelen en deze dagteller heeft het voordeel dat hij tussen twee willekeurige verschillende data kan rekenen, je kan rekenen hoeveel dagen je ADB bent bv. met Kerst 2007 en dan bv. van te voren bepalen of je ADB wilt blijven en dan bv. maatregelen nemen in ieder geval met betrekking tot je motivatie......hij werkt alleen niet vóór 1970 dus ik ga toch nog verder zoeken......

* aangepast ivm 1970

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeden avond allemaal,

Ik weet niet wat het is, maar de laatste tijd heb ik het maar druk met vanalles en nog wat.
Dat ligt echt niet alleen aan het feit dat ik werk heb. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ik weer volop begin te leven doordat er meer energie vanuit mezelf loskomt.

Iedereen die wat te vieren heeft, feliciteer ik alvast bij deze. :present: :present: :present:

Zo te zien gaat het met iedereen wel goed.

Ik ga zo lezen en reageren. Het is een kort draadje, dus ik zal niet zoveel werk hebben en ik doe dit onder het genot van harpklanken boven mijn plekje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik ervaar precies hetzelfde als jij, al heb ik daar wat langer over gedaan. :D
Ik ben een traag typje kennelijk.

Het grappige is dat ik die fases in het stoppen met drinken, die Safi een keer gedownload had, aan den lijve ervaar. Ik zit nu in het tweede jaar, en ik merk inderdaad dat dit anders is dan dat eerste jaar (grofweg). Niet drinken is de status quo, daar ben ik eigenlijk niet echt meer mee bezig. Was dat eerste jaar een rollercoaster van terugkomende herinneringen, heftige emoties en me afvragen wie of wat ik eigenlijk ben, nu heb ik het gevoel dat alles wat in gang is gezet richting begint te krijgen.
Ik geloof dat ik beter in mijn vel begin te zitten. Stukje bij beetje ontdek ik wat voor soort mens ik ben, en kan ik daar vrede mee hebben. Ik verander, en tegelijk word ik meer mijzelf, wie dat dan ook moge zijn. Ik ontdek dat er mensen bestaan die bereid zijn mijn eigenaardigheden voor lief te nemen, voor wie ik niet in mijn schulp hoef te kruipen. Dus begin ik heel voorzichtig naar buiten te kruipen, en jongens, wat is dat eng! Maar ook heel mooi.

Ik ga nog maar even door met de wereld te ontdekken, want die blijkt naast veel naars toch ook moois te bevatten. En dat moois is gemakkelijker te ontdekken met een helder hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta, ik hoop dat je vrouw snel opknapt. Sterkte!

Voor eenieder die het moeilijk heeft: elk probleem is als een spons. Verdrink het, en het zwelt op, en morgenochtend is het minstens drie keer zo groot. Laat het droog, en morgenvroeg kijk je ernaar met een frisse blik, en zie, het is half zo groot als het vanavond leek!

Welterusten allemaal!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,
het is waar wat je zegt: je krijgt enerzijds veel meer tijd en aan de andere kant tijd te kort als je niet meer drinkt. Ik kan het ook niet verklaren, maar misschien doe je veel meer dingen tussen neus en lippen erbij, waar je vroeger niet aan toekwam....Mmmm...klinkt ook niet waarschijnlijk!

Pfff...zit ik achter mijn p.c., televisie aan, hoor ik een piep en ben ik er net op tijd bij om hem zijn laatste adem uit te horen blazen!...
Zonder t.v. lukt me echt niet denk ik, maar ik heb al zo'n hoop kosten deze maand...
Goede raad is duur, maar een nieuwe t.v. is ook duur!
En dan krijg je weer: goedkoop is duurkoop! Ik koop bijna altijd tweedehands, maar volgens mij ben ik op termijn daar meer mee kwijt!
Wie heeft raad voor me?

En kan iemand me nu *&^%$ uitleggen hoe dat raadseltje werkt?
Ik voel me heel blond, maar ik snap het echt niet!

Liefs, Tolie:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
een draadbreuk heeft als gevolg dat de trein geen stroom meer krijgt ten gevolge van de breuk.
Ze kunnen dus niet of minder rijden, omdat een bepaald spoor of sporen niet bruikbaar zijn! Gevolg totale verstoring van de dienstregeling, veel mensen in de enkele trein die rijdt enz.
Ik moest omreizen met allerlei stoptreinen, omdat de intercity's niet reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie,
heel hard roepen dat je TV kapot is. Veel mensen hebben nog een ongebruikt toestel staan! Daar sta je van te kijken!
Ik weet niet of je werkt, maar daar is misschien een prikbord waar je je verzoek op kunt hangen? Collega's zullen elkaar waarschijnlijk niet zomaar een rot toestel "verkopen"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky heeft de oplossing vanochtend al gegeven. Die was goed wakker:-)

Er zitten drie vogeltjes op een hek. ZEGT het ene vogeltje:'Ik ga vliegen'.
Maar ZEGGEN is nog niet DOEN. Er zitten dus nog steeds drie vogeltjes op het hek. Ik had em ook niet meteen door hoor:huh:

Woorden zijn alleen maar woorden, het gaat erom welke actie ik er op laat volgen.

Mooi Anna, dat sponsverhaal. Zal ik proberen te onthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Karin,
Jij had toch een sollicitatiegesprek vandaag, als ik mij goed herinner.
Ik heb geduimd. Hoe is het gegaan?

@Benthe,
Wat vroeg op. Het gebeurt meer dat ik om die tijd ga slapen dan opstaan.
Die worm heb je misschien wel van een van je wandelingen meegebracht.

@BamBam,
Nog iemand met goud in de mond.

@Gem,
Tot dadelijk als je uitgegeten bent en nog puf hebt.

@An,
Tot straks. Kun je dat niet? Je gewoon omdraaien en verder pitten? Ik wel.

@Water,
:)

@Blacky,
Ik zou er ook moeite mee hebben om mij te laten opnemen. Lijkt me erg stressvol.
Ik heb de rust van thuis zijn nodig, dan voel ik mij geborgen.
Ik moet zeggen dat ik nog steeds met liefde in mijn alcoholschrift kan invullen: Geen zin, niet gedronken.

@Charlie,
Wat een vraag, Charlie, natuurlijk doe jij nog mee en tel jij nog mee op het forum.
Misschien moet je je toetsenbord eens ondersteboven houden en flink wat klopjes geven op de onderkant.
Verbazingwekkend wat zich allemaal tussen die toetsen kan verzamelen.
Als dat niet help, even demonteren en goed ontstoffen.
Helpt dat ook niet: nieuw toetsenbord kopen.
quote
Waar ik het het moeilijkste mee heb, is het idee van NOOIT meer...
unquote
Probeer eens anders te denken: Ik hoef niet te drinken. Voor mij hoeft het niet.
Klinkt helemaal anders, het legt nl. geen expliciet verbod op.

@Stien,
:)

@Safi,
:)

@Rudy,
:)

@Pippi,
Ik hoop dat je je inmiddels al wat beter voelt.
Thuisdrinker als ik was, had ik er ook moeite mee de eerste maanden van het stoppen.
Ik had ook geen baan en kon ook niet zomaar ergens naar toe.
Ik moest vooral dingen verzinnen om niet op de woonverdieping te vertoeven.
Dus behalve schoonmaken en wassen op zolder wat rommelen, een dutje doen (ik was toen veel moe), beneden wassen doen of gewoon even de deur uit, boodschappen doen. Verder veel hier op het forum hangen.

@Soothe,
:)

@Calimero,
Ik vind het knap wat je doet en je doet dit al twee weken. Gefeliciteerd. :present: :present:

@Tolie,
Eerst had ik tijd te over en kon niet veel bedenken om die op te vullen. Dat betrof in hoofdzaak de tijd die ik nodig had om de hele logistiek van voldoende in huis te hebben en de tijd ik die nam om te drinken. Tesamen was dat heel veel tijd die vrijviel. De eerste maanden bracht ik die tijd hier door. Sinds enige tijd ben ik meer aan mijn hobby gaan doen, meer tijd gaan besteden aan mijn huishoudelijke bezigheden, allerlei dingen die steeds maar blijven liggen onder handen nemen.
Ik heb nu aardig gevulde dagen, die ik met veel plezier doorbreng en dat is nogweleens anders geweest.

@Tapas,
Dat is toch goed nieuws.

@Marieke,
Ik ben benieuwd naar je beslissing.

@Houtje,
Wat is dat toch met die structuur bij iedereen?
Gefelicieerd met 717 dagen adb. :present: :present:

@Delta,
Wat een moeilijke benamingen allemaal, maar ik wens je vrouw snel beterschap en sterkte en hoop dat ze nu van alle ellende af is.
Gefeliciteerd ook met 200 dagen alcoholvrij. :present: :present: (Mag toch nu, want die anderhalf uur haal je op je sokken.)
Ik zie dat je ondertussen al gaan slapen bent. Welterusten. Slapen is iets waar gremlins van gruwen, dan vluchten ze weg.

@Gem,
Gelukkig kon je vroeger stoppen met je werk, anders was misschien nu pas thuisgekomen.

@Anna,
quote
Corinne, ik ervaar precies hetzelfde als jij, al heb ik daar wat langer over gedaan.
Ik ben een traag typje kennelijk.

Het grappige is dat ik die fases in het stoppen met drinken, die Safi een keer gedownload had, aan den lijve ervaar. Ik zit nu in het tweede jaar, en ik merk inderdaad dat dit anders is dan dat eerste jaar (grofweg). Niet drinken is de status quo, daar ben ik eigenlijk niet echt meer mee bezig. Was dat eerste jaar een rollercoaster van terugkomende herinneringen, heftige emoties en me afvragen wie of wat ik eigenlijk ben, nu heb ik het gevoel dat alles wat in gang is gezet richting begint te krijgen.
Ik geloof dat ik beter in mijn vel begin te zitten. Stukje bij beetje ontdek ik wat voor soort mens ik ben, en kan ik daar vrede mee hebben. Ik verander, en tegelijk word ik meer mijzelf, wie dat dan ook moge zijn. Ik ontdek dat er mensen bestaan die bereid zijn mijn eigenaardigheden voor lief te nemen, voor wie ik niet in mijn schulp hoef te kruipen. Dus begin ik heel voorzichtig naar buiten te kruipen, en jongens, wat is dat eng! Maar ook heel mooi.

Ik ga nog maar even door met de wereld te ontdekken, want die blijkt naast veel naars toch ook moois te bevatten. En dat moois is gemakkelijker te ontdekken met een helder hoofd.
unquote
Al zit ik nog niet in mijn tweede jaar (om het zo maar te zeggen), ik kan me helemaal vinden in wat je daar schrijft.
Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gem bedankt voor je uitleg ivm draadbreuk lijkt mij niet leuk .
tolie ik weet niet of tweedehands altijd slecht is hoor , eens kijken op ebay ??
hier in belgie niets op tv dus heb ik het boekje "help ik verzuip " uitgelezen en ja ik vindt het een goed boek ik vindt er veel herkenning in .
wat het raadseltje betreft
Er zitten drie vogeltjes op een tak. Zegt er eentje:' Ik ga vliegen'.

Hoeveel vogeltjes zitten er dan nog?

het vogeltje zegt dat hij gaat vliegen maar doet het niet , dus zitten er nog altijd drie vogeltjes op de tak ,
allez dat denk ik tenminste ;)
ik duikle stilaan mijn bedje in , ben moe en dan moet men slapen gaan :lips:
wens jullie allemaal een fijne nachtrust toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, dank voor je woorden van vanochtend. Ik schrijf soms maar heb het ff laten lopen.
Tja, zeggen is 1, doen wat anders he?!

Ben strakjes naar de AA geweest. Ik heb een goeie aavond gehad en ga altijd blijer naar huis. Ik vind het zo fijn en helpend de verhalen van anderen te horen. Ik put daar veel kracht en energie uit. Een beetje zoals het forum ook kan werken maar toch ff anders.
Het geeft me moed om weer in actie te komen.

Zo, ik lig lekker in een schoon bedje, ga zo nog ff lezen en opslomen. Ik zou best graag iets langer willen slapen, misschien gaat dat wel lukken straks.B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Soothe, dat zou je waarschijnlijk niet zeggen als je me 'live' zou kennen...Dat bekkie van mij staat niet vaak stil hoor:D

Blacky, die is ook mooi; als men moe is moet men gaan slapen. Doe ik veel te weinig.

Slaap lekker allemaal en bedenk; niets, maar dan ook niets is het waard om te gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eindelijk maar eens terug gaan zoeken op het forum wanneer ik nou precies weer gestopt ben met drinken.. en dankzij de teller-link kon ik berekenen dat ik alweer 115 dagen AdB ben! Netjes wel!

Nog even de hond uitlaten, kat binnenlaten, electrische deken staat al aan en ik moet nog mijn boek uitlezen.. dus nog een druk programma!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi forumleden

Meld me eigen weer eens sta nu een half jaar droog en vandaag me eerste gremlin gekregen zoals jullie dat noemen, wist me geen raad zat bijna in de auto om een fles drank te halen als oplossing heb me zelf vol gevreten hielp wel maar voelde me er niet prettig bij. Was een hele nare ervaring en ben er nog niet helemaal van bekomen, had ook niet verwacht dat dit na een half jaar nog kon gebeuren.
Ik wou dit even kwijt.
Ik blijf dagelijks meelezen en wens jullie allemaal veel sterkte

YAZZ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...