Spring naar bijdragen

maandag 15 oktober


Vie

Aanbevolen berichten

Pippi wat mij ook erg goed helpt is inspirerende teksten zichtbaar ophangen waar ik dan weer kracht uit krijg
Een dagboek bijhouden dar kan je soms ook wel uren mee zoet zijn
Veel naar buiten gaan
elke dag opschrijven wat de dag speciaal maakte
en zodra je trek hebt de plek verlaten die die trek oproept...dus even buiten wat gaan doen als dat in de woonkamer is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 87
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

zo terug van het werk maar vlieg er hier dadelijk thuis eens in ramen lappen .
charlie vervelend he als den pc kuren heeft , nu beter een pc met kuren als dat wij kuren hebben .
pippi tijd anders invullen dat is het belangerijkste al geef ik toe dat ik het ook nog niet altijd heel juist doe .
rudy weer mooie bijdrage , ook ik ben iemand die zoveel mogelijk van mij af schrijft en zo mijn hoofdje leger maak , maarer is er ook een even stil staan bij het geschreven woord en soms merk ik de verandering .
zo en nu eerst met het hondje uit
tot zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fffff berichtje van mij, hoop dat het goed gaat met iedereen, geen tijd om alles goed te lezen gehad, wens iedereen het beste.
Hier gaat het oke, tweede week mijn doelstelling gehaald onder de vijf glazen per week te blijven, vast niet zo knap als stoppen, maar ik vind het zelf toch een hele vooruitgang, heb het idee het zo ook wel vol te houden.
Succes verder iedereen met zijn/haar doelstellingen.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Calimero!

Weet je, ik vind het knapper om je aan je doelstelling te houden, dan het is om te stoppen!
Ik zou willen dat ik het kon, maar ik vrees dat dat er niet inzet!
Waar ik het het moeilijkste mee heb, is het idee van NOOIT meer...
Dat heb ik dus ook nog niet aanvaard, en ik vraag me af of dat ooit lukt!

Dus voor je doelstelling halen: gefeliciteerd!:present:
Liefs, aan allen die het moeilijk heeft: sterkte!
Gebruik de macht die dit forum heeft, ik had zelf nooit gedacht dat al dit ogenschijnlijk geprietpraat, gemopper, gegeit,
verdriet en hulp zoveel voor me kan betekenen!
Dus, iedereen HEEL ERG BEDANKT!!!!

groet, Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik het het moeilijkste mee heb, is het idee van NOOIT meer...
Dat heb ik dus ook nog niet aanvaard, en ik vraag me af of dat ooit lukt!
tolie als je dit idee zoals ik loslaat en denkt alleen vandaag lukt het allemaal een stuk makkelijker , ik denk haast nooit meer " ik mag nooit meer drinken " ik denk s'morgens "vandaag drink ik niet " en s'avonds als ik slapen ga ben ik blij dat ik dat weer volbracht heb .
zo en nu ben ik weer weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Calimero, ik vind het ook erg knap dat je dat lukt... en Tolie, ik moet er ook niet aan denken nooit meer te mogen drinken, na bijna 4 maanden is de trek nog niet weg, blijft lastig hoor... het is zoeken naar het evenwicht tussen niet drinken en af en toe een beetje drinken. Ik weeg het steeds weer af en het is nog steeds gebleven bij 2x 2 biertjes en 1 half glas jagermeister in die 4 maanden.

Zo, ik ben er weer.. gelukkig wat beter gemutst dan zaterdag.. toen was ik echt niet te genieten, er trokken teveel mensen aan me prive en daar kan ik slecht tegen... dus mijn koek was even helemaal op.

Vandaag wel weer lekker gewerkt en net hardgelopen, dat helpt toch meestal wel goed tegen gremlins, zowiezo is sporten en bewegen goed voor lijf en leden.. Bambam goed dat je gisteren toch bent gaan lopen!

ps wat een vroege vogels vanmorgen, het lukt mij echt niet om vroeg op te staan en ach, dat is ook wel een goed teken toch?

Nou, ik ga koken, heb verder niet zoveel spannends te vertellen maar wil gewoon even laten weten dat alles nog steeds goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie,

Ik ben wel erg laat met reageren maar ik had je reaktie zaterdagavond op mijn Puber-verhaal wel degelijk gelezen en in mijn oren geknoopt (over jouw Zoon en je Dochter).

Allemaal,

Ik heb een extreem drukke dag achter de rug, vroeg in de sportschool, naar de psychiater, thuishulp gehad (geen huishoudelijke hulp - helaas - maar speciaal een opgeleid iemand die me helpt met mijn dagen structuren en zo.... de rest gaat te ver).....vanmiddag met Zoon naar de therapeut geweest, dat was voor hem en voor mij even flink slikken. Het eten had ik al half klaar staan, dus gauw de spaghetti gekookt en de boel opgediend.

Er staat nog een klein afwasje en dan hoef ik verder vanavond alleen een beetje te strijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie,

Ik denk er ook nooit aan "dat ik nooit meer kan drinken" maar ik probeer écht steeds te denken ALLEEN VOOR VANDAAG HOEF IK EEN BESLISSING TE NEMEN, verder niet.

Ik heb het ook overdag nooit moeilijk (gelukkig) ik dronk ook nooit overdag. Bij mij is het (als het moeilijk is) tussen 1600-1615 uur en het avondeten. Blijkbaar geeft de suiker (koolhydraten) van het eten mij zo'n boost dat daarna de trek over is. Een héél enkele keer zie ik om half elf of zo een reclame van een kaasje met een glaasje en dan denk ik: ach, ja, dat zou ik ook wel lusten geloof ik. Maar dat kan ik amper trek noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo terug van weg geweest .
houtje ik zou een grote leugenaares zijn moest ik hier komen schrijven dat ik geen gremlin momenten meer heb , maar de adb dagen hebben mij ook geleerdt dat het eigenlijk een fractie is dat ik eraan denk soms langer :huh:
vandaag psygologe weer aan de lijn gehad , en nadien zelf naar het psychoterapeutisch centrum gebeld ivm een intake met psychiater en vragen bij evt opname , datum 8 november mag ik gaan ,nog zo lang waaaaachten :wacko:
nu ja ik denk dat mijn gedacht ondertussen al een beetje gemaakt is 70% no .
stillekes hier op het forum vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel stil hier. Ik had me helemaal voorbereid op een hoop te lezen, maar dat was gauw gepiept.
Vandaag eerder naar huis gegaan, omdat er een draadbreuk was in de Schipholtunnel. IK heb er 2 uur en een kwartier over gedaan om thuis te komen! Pffff en dat op de maandag!
Gelukkig ben ik nu thuis en zit even bij de komen.

Blacky,
ik denk dat jouw oplossing van het raadsel goed is. Je hebt het zo verborgen in een verhaal gezet, dat sommigen het gemist hebben geloof ik.
Ik begrijp dat je ernaar neigt om niet opgenomen te worden?

Cal,
5 glazen per week is toch hartstikke ADB? Stoppen hoeft niet als jij dit kunt "handelen".

Charlie,
jij bent hartstikke welkom hier! Blijf vooral komen, ik vind het fijn als je meeschrijft.

Safi,
ik geloof dat dat in de zon zitten gisteren al een lichtbak effect had!

Stien,
succes/sterkte met je nachtdienst. Gelukkig dat het wat beter gaat.

Tolie,
jij gaat hartstikke goed! Ook al had jij dat niet verwacht!

Karin,
hoe was je gesprek?

Houtje,
heftig gespreksdagje! En dan als beloning nog strijken! Brrrrr.

Marieke,
succes met de vergadering vannavond. Maak de keuze die voor jou het beste is!

Soothe,
Blij dat ie goed gaat, ook al heb je dat niet met zoveel woorden gezegd...

Alle anderen, ik hoop dat het een aangename dag was vandaag. Leuke avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta,
Voor jou even een speciaal anti gremlinberichtje:
ik hoop dat je vrouw baat zal hebben bij de ingreep.
Je bent 200 dagen alcohol vrij. Geweldig!:present::present:
Dat ga jij niet zomaar verspelen. dat wil je helemaal niet.
Stuur de gremlins maar hierheen, ik ben veel te moe om te willen drinken! Maar ik heb nog genoeg energie om ze vakkundig om zeep te helpen!
Lekker op tijd naar bed, zodat je fris en fruitig (ook op je 58e!!) je vrouw uit het ziekenhuis kunt halen morgen!
Ze zal blij zijn thuis te zijn en ook blij dat je je niet hebt laten verleiden door zo'n griezel van een gremlin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

delta ook ik stuur jou een gremlin verjager toe , stuur ze maar naar hier want mijn berichten op mijn alcoholschrift worden heel eeeentonig "geen zin , niet gedronken " nu ja zoveel te beter .
delta proficiaat met je 200 dagen
was het dan een zware ingreep allez vraag dit omdat het allemaal zo moeilijke woorden zijn .
gem wat is een draadbreuk ??
deze morgen stelde ik de vraag ivm vogeltjes aan dameke met alzheimer en zij kwam met het zelfde antwoord als ik ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...