Spring naar bijdragen

Donderdag 11 oktober 2007

CPAS

Aanbevolen berichten

ALS DE ZON

Onze diepste angst
is niet dat we onmachtig zouden zijn
Onze diepste angst betreft juist
onze niet te meten kracht
Niet de duisternis, maar het licht in ons
is wat we het meeste vrezen

We vragen ons zelf af:
"Wie ben ik dan wel om mezelf briljant, schitterend,
begaafd, geweldig te achten"?
Maar waarom zou je dat niet zijn?
Je bent een kind van God!
Je dient de wereld niet
door jezelf klein te houden
Er wordt geen licht verspreid
als de mensen om je heen
hun zekerheid ontlenen aan jouw kleinheid

We zijn bestemd om te stralen
zoals kinderen dat doen
We zijn geboren om de glorie Gods
die in ons is
te openbaren
Die glorie is niet slechts in enkelen
maar in ieder mens aanwezig
En als we ons licht laten schijnen
schept dat voor de ander
de mogelijkheid hetzelfde te doen

Als we van onze diepste angst
bevrijd zijn
zal alleen al onze nabijheid
anderen bevrijden

*Nelson Mandela*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zeg Tolie, ik zie je ingelogd en ik was de hele tijd zo benieuwd hoe het bij de tandarts was gegaan.

An, ik weet het, ik heb gemakkelijk praten want ik heb geen kinderen. Dan sleur je niemand mee.
Ik blijf hier een beetje het gevoel van: "ja maar toch...." bij hebben.
Je bent niet een sjokkend paardje dat met een ander nu eenmaal voor eeuwig aan het leidsel verbonden is. Weggaan bij iemand hoeft ook niet, maar verandering? Relatietherapie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, let it be...... het aantal artsen/psychiaters en psychologen zijn niet te tellen die met ons gezin bezig zijn geweest... laat het rusten. Het is zoals het is. Kom dan gaan we dansen op de zuipschuit, misschien kunnen we lekker meezingen :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Benthe, An, en alle andere aanwezigen!
De tandarts was ff drie kwartier afzien, onder de invloed van een pilletje! Maar ik ben er weer af tot 1 november, en de tandarts is vreselijk geduldig!

Ik dacht eigenlijk dat een caipinara zo'n visje is die stroomopwaarts zwemt en vervolgens het geslachtsorgaan van een man binnenzwemt, om daar zijn verdere weg te zoeken! Brr!
Pas toen ik googlede bleek het een alcoholisch drankje te zijn!
Ik vraag me af wat ervoor een (mannelijke) alco erger is...: zo'n visje of een glas drank...

An lekker in anonimiteit blijven posten hoor! Moet je ook iedere keer www.alcoholdebaas uit je geschiedenis halen? Lastig wel, eigenlijk zou Tactus dat voor de anonimiteit een onopvallend
www-adres moeten openen!

Fijne voortzetting van de verdere dag!
liefs, Tolie:heart:

hoop tikfouten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor corinne hieper de piep hoera :present::present::present::present::present::present: een roosje voor iedere maand .
deze morgen toen ik mijn antwoord typte stond er alleen maar een letter , nu kom ik thuis en staat er meer ben ik zot of ben ik zot ;)
vermoed dat ik het verder wel lezen zal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

karinneke geef een knuffel aan je diertjes mij helpt dat altijd als ik down ben , en hier blijven schrijven helpt mij ook altijd .
ik kan niet lang schrijven want de boot vaart dadelijk aan in amberes =antwerpen .
ik stuur nu eerst een knuffel richting joann :present: krijg zo iets van kijken mag maar aankomen niet :huh:
soothie donde estas hombre ??
an wat jij beschrijft binnen je relatie is wat er bij mijn ouders speelde een keer is mijn ma 17 jaar jonger als mijn vader bij hem weg gegaan maar ze ging terug want hij zou veranderen , ja met zijnen mond zeker :huh:
uiteindelijk leefden ze lang en gelukkig samen aan de drank , drank die hun beiden kapot gemaakt heeft en drank die mijn ogen geopend heeft .
mijn relatie hoe moet ik dit uitleggen het is geen liefde meer , maar ik ben mijn donkere dagen niet vergeten en hoe het inderdaad geven en nemen is dus momenteel bekijk ik het nog een beetje als jullie mij begrijpen .
zo en nu ga ik mij mogen haasten om op tijd in Antwerpen te zijn
ps niet mij ten dans vragen want ik kan niet dansen tenzij beetje country ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Ik wou vast eerst het draadje openen en dan de tekst plaatsen. Ik anders worden er tig draadjes geopend terwijl ik typ.
Het viel dus mee het onderzoek van vandaag.
Prettig om te weten dat alles nog in dat koppie van je zit.
En ik kom straks gezellig naast je zitten om naar de dansparen te kijken.

Delta,
Dan moet ik nog wel even regelen dat er voldoende gespreide bedden in de kajuiten zijn. Heb je trouwens toelating gevraagd om aan de kaai bij het Steen aan te meren?

Karinneke,
Er is eten genoeg aan boord. Je hoeft niet naar de Suikerrui. Trouwens buiten het uitgaanscentrum zijn er veel en betere restaurants te vinden.

En nu ga ik eerst die siësta houden anders is er geen tijd meer voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

:musicnote::heart::present::moon::rose::):musicnote::heart::present::moon::rose::):musicnote::heart::present::moon::rose::):musicnote::heart::present::moon::rose::):musicnote::heart::present::moon::rose::):musicnote::heart::present::moon::rose::):musicnote::heart::present::moon::rose::)

GEFELICITEERD MET 6 MAANDEN GEEN ALCOHOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:musicnote::heart::present::moon::rose::):musicnote::heart::present::moon::rose::musicnote::heart::present::moon::rose::):musicnote::heart::present::moon::rose::):musicnote::heart::present::moon::rose::):musicnote::heart::present::moon::rose::):musicnote::heart::present::moon::rose::)

Ik blijf je op ca 40 dagen achterstand volgen en we zorgen er samen voor dat die afstand niet vergroot of verkleind wordt!!
Ik kom graag op je feestje. Jammer dat de boot al vertrokken was, want ik had geen gelegenheid om eerder aan boord te gaan. Ben dus met de trein gekomen en schuif nu eerst aan voor een hapje te eten.
Leuk dat iedereen er is. We gaan lekker feesten en dansen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht je er wel roken Blacky ;)

Ondertussen heb ik een aperitief genomen, precies wat ik lekker vind. Ze schenken hier ook echt alles, als er maar geen alcohol in zit.

En Miep, welgefeliciteerd met alweer ruim een hele maand alcholvrij.
Hoe kwam je nou toch met een bus vol pubers in Tsjechië terecht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst hier maar eens beginnen met Corinne te feliciteren met haar half jaar alcoholvrij. Een flinke mijlpaal!

Ik moet even wennen aan dit forum. Kostte even tijd om 6 pagina's te lezen van vandaag. Ik zie dat ik de boot gemist heb. Dan ga ik zondagochtend maar met de auto naar het gefluit van de vogelkes luisteren.

Ik zit in het laatste traject van de internetbehandeling en zoek daarna mijn eigen weg in het alcoholvrij blijven.
Het is dan goed om op dit forum te kunnen vertoeven. Zolang de handjes tikken, kunnen ze geen glaasjes vasthouden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karin,
moeilijk om voor jezelf te kiezen. iedereen kan van alles zeggen maar je moet doen wat je hart je ingeeft. Ik denk dat jijzelf wel voelt wat de beste keuze is, ook al is die niet gemakkelijk!

Pippi,
stiekem op het forum. Goed dat je bij jezelf signaleert wat dat met je doet. Eerlijk duurt het langst maar is soms verrekte lastig!

An,
Ik begrijp je (denk ik). Dit is een bewuste keuze voor je. Dapper dat je dat hier durft te zeggen.
Blij dat je hier stiekem mee schrijft en ik hoop je te kunnen steunen als je dat nodig hebt en ook samen blij met je te kunnen zijn.:heart:

Blacky,
moet er nu nog een onderzeoek gebeuren of ben je nu klaar? Echo's, MRI, bloed ze moeten toch een aardig beeld van je hebben zo. Ik ben blij voor je dat het achter de rug is!

Kaia,
je prikken heb je dus al gehad. Een cursusje portugees? Wellicht dat je van Blacky ook nog wat kunt leren. Want Blacky spreekt toch ook Portugees of was dat Soothe?

Soothe,
Fijn dat je gisteravond nog even je hoofd liet zien. Ik zou de zuipschuit maar reserveren voor je feestje begin november. Met al die jubilea is het vast zo volgeboekt!

Benthe,
ik feliciteer je pas morgen, maar dan heb jij er ook een respectabele periode opzitten!
Hoe gaat het met de besonjes van je huis? Alle papierwerk geregeld?

Tapas,
hoe was je dag vandaag?

Joann,
nog steeds niet vergeten!:present:

Xienix,
je wordt gemist door menigeen. Ik heb je begin van de week nog wel even gespot, toen ging het goed met je. Logisch dat je het nu superdruk hebt met de kinderen en 36 uur werk!

Delta,
kan je nu ook al schepen besturen? Gaat het nog steeds goed met je? Zo te horen wel!

RJB,
alles OK?

Miep,
fijn dat je weer wat van je hebt laten horen! Goed om te lezen dat je weer 1 maand niet hebt gedronken.:present:

Tolie,
weer opgeknapt en de muizenissen uit je hoofd?

Ferry,
je bent er altijd om iemand te feliciteren, maar hoe gaat het met jou?

Safi,
die lichtbakken werken niet alleen bij jou zo te lezen! Wanneer moet je weer op bezoek bij de 75+-ers?

Shiny,
welkom hier. Heb je je al voorgesteld bij wie is wie? Zo ja, dan zal ik daar nog even reageren.

Q,
nog steeds zo'n positieve bui?

Marion,
hoe was je bezoek bij de internist?

Bambam,
leuk weer wat van je te horen!

Charlie,
heeft je kleinzoon vanmiddag weer zo'n toer uitgehaald met z'n drinkbeker? en dat natuurlijk voor zeer enthousiast publiek.

Stien,
Gaat ie?:heart:

Mick,
die pet is weer vertrouwd. dank je. Alles OK?

Marieke,
las dat je weer beter in je vel zit. Gelukkig dan zijn namelijk alle andere dingen ook beter te dragen. Sterkte! Ook aan je zoon die zijn vriendinnetje niet meer mag zien. Gaat het met hem ook een beetje?

Anna,
:heart:

Houtje,
weer een beetje uitgerust?

Erik,
weer een goede scriptiedag gehad?

Alle anderen, ik lees en leef mee!

Liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...