Spring naar bijdragen

woensdag 31 oktober 2007

blacky

Aanbevolen berichten

goeden morgen deze morgen ,
zo de laatse dag van deze maand is er ook weer .
vandaag weer werkendag voor mij en ook een afspraak met psygologe en dat doet mij momenteel heel veel goeds :rose:
juist het einde van het draadje van gisteren gelezen en wat ben ik blij met jullie , altijd een goed woord voor mekaar maar ook soms een slag uit de hoek als het nodig is ;)
men leert hier omgaan met alcohol , zoals ieder dat ziet/wil , maar ook mooie vriendschappen en andere
worden hier geboren :present:
wens jullie allemaal een fijne woesdag toe en vandaag laat ik die eerste staan doen jullie gezellig mee ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 168
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, da's ook wat, denk ik haast te moeten maken, wordt de eerste afspraak afgebeld. Het lijkt wel of iedereen de laatste tijd buikgriep heeft.
Nu heb ik nooit een ochtendhumeur, maar wel als ik onder de douche vandaan gebeld word. Het is een reden van niks, maar daar raak ik nou helemaal van van de leg.
Enfin, ik mopperend en binnensmonds brommend ontbijt gemaakt, en wat zie ik daar ineens? Een fles kookwijn, achterin een kastje weggestouwd. Kookwijn is niet te hakken, maar ik dronk het in de dranktijd wel omdat het sterk en goedkoop is. De smaak deed er minder toe.
Begint me daar die fles een partij onbeschaamd naar me te lonken. Grrrr, grrr, dop er af gedraaid, jij vuile verrader, vade retro enzovoort, en gloegloegloe door de gootsteen.
Pfff, wat een opluchting. En ik vond het nog stinken ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.
We houden het droog vandaag!
Ik houd me een beetje op de vlakte vandaag.
Krijg door het gecomputer, steeds meer huishoudelijke achterstand.
Bovendien, was het gisteren een ietwat emotionele dag voor me.
Ik ben niet zo'n ijzervreter. Dat het een ieder goed mag gaan!!!

Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ook ik ben er nog, maar druk. Veel stress gehad de laatste dagen, maar niet gedronken gelukkig. Dag 12 alweer vandaag.
Ik ga zo maar eens eerst een eind hardlopen in het bos voordat ik aan het werk ga.
Succes allemaal met het laten staan van die eerste, en natuurlijk ben ik aan mijn naam verplicht om met jullie mee te doen.
Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. Gisteren heb ik me aangemeld voor dit forum, na weer een nachtje flink doorhalen. Gisteravond ben ik op tijd naar bed gegaan. Nu voel ik me lichamelijk goed. Nog wel met zweethandjes en beverig maar dat zal wel overgaan.
De sfeer thuis is vreselijk koud. Als ik zou vertellen waar ik nu mee bezig ben (stoppen, dit forum, blijven proberen aanmelden voor de therapie), zou ik geheid een reactie krijgen van 'zal wel.. we zullen zien'. Ik vertel dus maar niets en laat de koude over me heen gaan. Ook dat zal ik dus dag voor dag moeten nemen. Vrolijk word je er niet van, maar dit is dag twee.... en we blijven tellen. Dat wil zeggen; ík blijf tellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe en Soothe, inderdaad rustig aan doen vandaag! dat ga ik ook proberen.
Volgens mij zijn gootstenen vooral smorgens vroeg dol op wijn, al is het dan kookwijn.. klinkt in ieder geval erg vies!
hopelijk heb je je ochtendhumeur ook door de gootsteen kunnen gooien?

Blacky, fijn dat het bij de psychologe zo goed aanslaat! succes weer vanmiddag!
Delta, jij bent ook altijd vroeg he! succes met maand 8

Ben vanmorgen vroeger opgestaan om voor de lichtbak te kunnen voor ik ga werken, dus zal wel weer speedy speedy worden, voor de zekerheid neem ik maar een seresta mee.
Nee hoor, dat komt wel goed..

Nou, ik ga me haasten, ben ik zowaar eens keurig op tijd op mijn werk!
fijne dag allemaal en tot later

en.. ik houd het weer droog vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Benthe en Soothe,
De rest is uitgelogd geloof ik.

Benthe knap van je, dat je de kookwijn gloe gloe gloe, door de gootsteen hebt gekieperd.
Daar hoort dirty stuff ook thuis.

Soothe,

Allerlei mooie vlinders en een emotionele dag.
Nu weer met de pootjes op de grond................................bah strijken.

Denk maar aan mij als je staat te strijken, want ik heb ook nog een berg liggen.
Mijn man , die nooit iets zegt van mijn trage gestrijk, zocht zich vanochtend rot naar een gestreken overhemd.
Zeg ik nog slaapdronken, ik wil er wel even een voor je strijken hoor, maar dat hoefde niet. (de schat)
Zit hij nu met een afzichtelijk ruitjes overhemd op zijn vergadering.
Dus je ziet, het komt in de beste families voor.

Liefs van Pepita, die af en toe langs komt piepen en vandaag ook niet drinkt en veel heeft te doen.

:present: voor iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal
Blacky, succes bij je psych.
En de rest... doe het kalm aan
Voor Spaatje...je bent op de goede weg:)
Ben zelf ook van plan om vandaag niet te drinken, vind het wel moeilijk, denk er veel aan maar wat een ander kan kan ik ook:D
Las net het forum door en kwam een woord tegen ;bingedrinker.
Wat betekent dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas, Meedoen en Spaatje,

Allemaal goedesmorreges,

Spaatje ik typ dit speciaal voor jou,

Van harte proficiat met een dag alco vrij, geweldig, ga zo door en kom lekker forummen als je het moeilijk hebt,
(mag ook als je het niet moeilijk hebt hoor):moon::):musicnote::):heart::light: enz. enz.

Meedoen,
Lekker lopen he:moon:

Tapas,
lekker werken vandaag, herlijk voor je die lamp, ik ga het ook proberen.:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Terwijl ik hier gisteren achter m'n laptopje zat overviel me ineens een ijzige kou (letterlijk) en gerommel in de darmen. Een uurtje later had ik flink koorts en zo misselijk als een hond.... weet niet of Blacky me via het forum aangestoken heeft, zou dan dus zelf een computervirus hebben opgelopen. Hoewel het niet per sé Blacky hoeft te zijn want ik lees dat de buikgriep hier flink huishoudt.. Zit nu nog steeds met een flinke verhoging en de bibbers en zweet op rug en voorhoofd en verre van fit.

Soothe, beste, ik heb je toch geen leed aangedaan gisteren?? Is absoluut m'n bedoeling niet geweest. Ik heb je ook niks willen verwijten hoor, dat je te gesloten zou zijn of zo... sterker nog, ik bedoelde het min of meer als compliment dat je in zulke korte zinnetjes zo beeldend je gevoel kunt uiten. Hoewel ik niet al je berichten even goed begrijp, maar dat heb ik bij velen wel eens. Ligt dan waarschijnlijk meer aan mijn duffe hoofd dan aan de schrijver..

Ik laat het hier weer even bij. Ga nog even onder een dekentje op de bank. Getsie, moet zo ook nog boodschappen doen...

Iedereen nog een goede en fijne dag vandaag.

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx voor jullie info!
Trek m,n jas zo meteen aan en ga fijn met m,n jongste ff naar intratuin, mezelf verwennen met een :present:, heb ik wel verdiend vind ikzelf en kan nu...alcohol koop ik niet dus dan maar iets leuks ervoor in de plaats.
Voel me inene blij nu ik dit zo type:huh:
Nou ja, tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bingedrinken kan ik niet,

Dat heb ik echt nooit gedaan.

Ik weet wel uit mijn studententijd, dat ik flink dronk.

Iedere dag alcohol en vaak voor het eten te veel en dan s'avonds helemaal te veel.

Maar die tijd ligt ver achter mij.

Nu probeer ik de gewoonte van dagelijks een paar glazen alcohol te doorbreken en dat lukt goed.

Het moeilijke van mijn situatie nu is, dat het stemmetje (ach wat zeg, twee glaasjes wijn, dat is best wel gezond) nog steeds heel sterk is.

Ik kwam zo tot een glas of 20 per week, toch veel te veel voor mij en ik voelde mij er slecht bij, dat is de reden van mijn hier op het forum zijn.

Ik wil mij gewoon weer goed voelen en niet afhankelijk meer zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zie je dat iedereen zijn eigen motivatie heeft om hier te zijn. Wat pepita zegt wat voor haar een probleem is, zou voor mij al een zegening zijn. Kón ik het maar; twee glaasjes wijn per dag, dan zou ik (voorlopig) heel tevreden zijn. Bij mij is juist het bingedrinken het probleem.
Begrijp me niet verkeerd hoor pepita, ik bedoel het bovenstaande zéker niet om te bagataliseren. Het laat zien hoe het voor iedereen anders is, hoewel er zo veel overeenkomsten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amariana, bingedrinken is, wanneer iemand de drank zomaar weken- of zelfs maandenlang kan laten staan, maar dan ook in een klap helemaal los gaat. Zo'n periode kan een paar dagen duren, totdat de binger echt niet meer verder kan.

Spa, het is vervelend voor je dat ze thuis een beetje sceptisch tegenover jouw stoppen staan, maar natuurlijk niet helemaal onbegrijpelijk. Schoon schip maken gaat ook niet zomaar in een paar dagen, en er is waarschijnlijk door de drank heel wat wantrouwen ontstaan. Het eens van de andere kant bekijken kan verhelderend werken. Stel dat jij een niet- of matige drinker was geweest en je partner was er de hele tijd niet voor je omdat ze liever drank had. Dan zou je ook niet zo een-twee-drie geloven dat het over was.
Maar een beetje aanmoediging en ondersteuning is natuurlijk wel prettig.
Zo lang jij het vertrouwen in jezelf hebt zal het wel goed gaan. Je eigen overtuiging werkt het beste. En dan krijg je na verloop van tijd vanzelf het geloof van anderen in jou wel weer terug.
Ik vind dat forumgenoot RJB dat heel mooi heeft gedaan, in het begin die worsteling met een argwanende vriendin. Blijkbaar gaat dat nu beter, RJB?

Soothie shake yer bootie! Pak een fles schoonmaakmiddel en begin ergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,
Collega kunstenaar, wat is dat nou, helemaal ziekjes.

Er heerst van alles op het forum. Veel leuke dingen, maar dit is wat minder leuk.

Een beetje ziekjes zijn vind ik heerlijk, op de bank met boekje, filmpje enz., maar echt ziek zijn is niet leuk.

Van harte beterschap vanuit het enigszins zonnige zuiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad voor iedereen verschillend, hoe je drinkgedrag was.

Mijn moeder, die inmiddels 81 is drinkt jaar in jaar uit dagelijks 3 tot 4 glazen wijn.

Ik weet dat ze het wel veel vindt soms,( haar bloeddruk is te hoog) maar oke, het is ook zo lekker en verleidelijk zegt ze dan.

Enige weken geleden was ze hier en ik vertelde haar, dat ik met behulp van een forum in ieder gaval het dagelijkse drinken wou doorbreken.

Ik dacht 'ze zal wel commentaar hebben', maar ze vond het fantastisch, echtwaar.

Ze zei, joh jij bent nog jong(52, wat heet) en je moet en je wilt nog zo veel.
Nee joh je moet dat lekker doen, goed voor je en zo knap.
Ik doe dat niet meer, want ik ben oud en als ik sávonds niet zoveel meer kan, kraait daar geen haan naar zei ze.

Geweldig vond ik het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo vanochtend om 6.15 opgestaan, maar goed ik sliep ook heel de nacht slecht. Hopen dat ik vaker zo vroeg op kan. Ik heb toch al best veel gedaan vanochtend nog voor de tijd dat ik normaal mijn bed uit kom. Ik probeer echt met minder stress en zorgen het weekend in te gaan. Des te beter kan ik de drank laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje beste,

Ik lees je berichten altijd met bewogenheid! Ook in het bericht waarnaar jij verwijst,
staat niets onaardigs.
Ik heb er ook met een lichte toon op gereageerd.Dus maak je geen zorgen. Ik heb jou in mijn forum
periode niet ervaren als iemand die kwetst.

Ik denk eerder dat er een zekere logica aanwezig was. Vandaar dat ik over de "paranormaal"
begaafde Kohtje sprak.

De door jouw beschreven wanhoop (misschien niet zo diep)Is er bij tijd en wijle wel.
En de strijd is er zeker!!

Dus het zette mij aan het denken, wat één en ander losmaakte.
Daar is niets mis mee. Ik ben alweer uitgedacht!

Het zou een soort compliment moeten zijn, dat jij op afstand enigszins voelt waar de schoen wringt.

Dus, don't worry Kohtje. Ook een onderdeel van het forum, is soms iets losmaken!!

En Kohtje, als hier(bij mij dus) harmonie de boventoon voerde,Dronk ik dan?

Koh, ik hoop je nog vaak te lezen. En er is niets, maar dan ook niets aan de hand.
Groet van Soothe de "hervatter"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...