Spring naar bijdragen

zondag elf november


druppeltje

Aanbevolen berichten

My 2 cents:
Een uitglijder maakt je niet minder AdB als je maar weer met de goede wil opkrabbelt. We weten allemaal hoe verd*mde moeilijk het kan zijn, dus daar kunnen we elkaar recht bij in de ogen blijven kijken (:huh: in een virtueel gesprek...). Wie heeft dat ook al weer in z'n onderschrift: this thing we call failure is not the falling down, but the staying down. Of iets dergelijks, maar daar ben ik het dus wel helemaal mee eens.

Jullie zijn toppers, het gaat toch goed? Je weet wat je doet, wanneer je het doet, je bent bezig uit te vinden waarom je het doet, zodat je er wat aan kunt doen... het gaat nou eenmaal niet in één keer, so what, nobody is perfect, en wat alcohol betreft mag je ook nog een spatie zetten tussen no en body.

Lindi, fijn om weer even van je te horen, en helemaal top dat het je zo goed gaat. Ben ik blij om! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank voor jullie reacties.....doet me echt goed de steun.....

Ik word thuis helemaal gek van verveling....vriend van me zit aan de halve liters grolsch....maar ik kan er van af blijven....ik moet morgen naar mn werk en kan mezelf niet meer voor de gek houden dat een biertje wel kan....bin there done that....

Ik ga echt niet zuipen vandaag!

Ik kan niet zeggen nooit......maar vandaag niet|!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, hartelijk gefeliciteerd met je 7 maanden, en 20-jarig huwelijk! Dat betekent dubbel feest vandaag. Maak er een fijne dag van. :present::musicnote::heart:;)

Blacky, blij dat je er weer bent.

Allemaal een heel erg fijne dag, en een proficiat voor iedereen die zo hard zijn of haar best doet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GGGGGGGGGGRRRRRRRRRRr Gremlins, flessen en jenevertranen. @#$%^&^*&*( ik wil drinken, geen weduwe zijn, mijn rijbewijs terug en morgen niet werken. Ik wil dus een utopie. Ga maar weer douchen en ben ondertussen steriel van de zeep. Waarom is het leven zo wreed? Waarom mag ik niet gewoon naar mijn man? Waarom verstop ik me in de alco om er achter te komen dat hij toch nooit meer terug komt? Waarom kan ik niet tegen het woord NOOIT? Ja druppeltje gaat maar weer douchen want die verbloemen mijn tranen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Username, morgen weer werken maar wel zonder kater!!, het is goed denk ik om te bekijken hoe dat bevalt. Vind je het trouwens niet doodeng om bij je vriend op bezoek te zijn terwijl hij drinkt? ik weet niet of ik dat zou kunnen met de drank zo dicht binnen handbereik.

tja, hoe zal ik nu gaan tellen.. weer beginnen met tellen en nu dus op 1 week droog staan... of bijna 5 maanden AdB met 1 terugval.. dus gewoon doortellen en er wel steeds -1 dag bijzetten voor mezelf of mezelf mijn misstap vergeven en helemaal doortellen? nee, dat laatste vind ik niet juist, niet ten overstaan van de mensen hier die echt maanden droogstaan.

Ik denk dat ik in maanden blijf tellen met dan een -1 dag als toevoeging die me gelijk alert houd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief druppeltje,
Iemand schreef het al eens aan je: je hebt het rpouwproces gestopt door te gaan drinken. Nu komt alles nog op je bordje. Het kan je niets schelen waarschijnlijk op dit moment, want je voelt je rot. Maar echt: je moet er door heen! Die alcohol is je vriend niet, sterker het is je grootste vijand! Het heeft ervoor gezorgddat je je rijbewijs even kwijt bent. Vergeet ook niet dat alcohol depressieve gedachten versterkt!
Dat merk ik ook want voor mijn gevoel ben ik veel labieler dan toen ik nog dronk. Onzin natuurlijk, want toen ik dronk was ik niet mezelf!
Druppel als je je rot voelt blijf lekker hioer en kom lekker hier. Schrijf het maar van je af! Dat helpt en dat helpt veel meer dan te gaan drinken!
Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve gemotiveerd, je hebt gelijk maar zelf voel ik het nog niet zo. Deze pijn vreet aan me en daarom zoek ik verdoving, Het lost niets op maar ff geen pijn is ook wel wat. Heb nooit een kater behalve de spijt. Ik zal maar nooit kunnen begrijpen waarom wij zo uit elkaak moesten en juist wij die zoveel van elkaar hielden. Wij die de afgelopen week zouden stoppen met werken en gaan emigreren. Ons huis staat daar maar en ik kijk er regelmatig naar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doortellen of niet na een uitglijer? Ik heb zelf voor mij de teller op 0 gezet. In ieder geval tot
01-01-2008. Niet te lang vooruit want anders krijg ik de kriebels. Voor mijn gevoel heb ik dan de meest voorkomende moeilijke dingen gehad als ik dat haal. De vakantie, de feestdagen, verjaardagen....
De teller op 0 zetten is hoog gegrepen. daar krijg ik het spaans benauwd van af en toe. Maar zoals Kaia schreef, van 1 of 2 glazen wordt ik niet blij. Het voegt niets toe, behalve dat ik misschien meedoe met de rest. Let wel dat is mijn persoonlijke mening hoor!
Mijzelf kennende kan ik ook geen 1 glas nemen en dan stoppen. Ik ga me dan akelig in de gevarenzone begeven. Voor mij is het dus makkelijker om het streven op 0 te houden.
En is Blacky voor mij dan minder ADB na gisteren? Nee absoluut niet! Alleen zo kan ik naar anderen oordelen, het gevaar zit erin dat ik voor mezelf weer opnieuw zou moeten beginnen!
En dus ben ik zo blij met deze discussie, want ik realiseer me dat ik een onmogelijk doel voor mezelf stel.
Alleen mij lukt het beter om ADB te blijven om even niets te drinken. Ik denk zelf dat ik niet zo knap zal zijn na een uitglijer om meteen opnieuw te beginnen met niet drinken. Ken uzelve!

De Gordoncursus die Ziza volgt roept vragen op!
gordon heeft een boek geschreven "Luisteren naa kinderen". Voor mensen die met kinderen werken en ouders een must om gelezen te hebben! Je leert kinderen te benaderen vanuit HUN gevoel. Als ze zich rot voelen leer je dat voor hen te benoemen en ook in andere situaties. Voor mensen met kinderen vanaf een jaar of 3 een echte aanrader! Als ik het niet goed zeg moet Ziza me maar verbeteren want bij mij is het jaaaaaaaren geleden dat ik het boek heb gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tapas....

Tvalt me nog mee....heb vanmorgen weer 3 refusal gehad....dus wel een stok achter de deur....
Mn ogen worden wel naar de fles getrokken....toch moet ik er aan wennen.....vrijdagmiddag is er immers weer een borreluurtje op mn werk....ik kan moeilijk steeds weglopen....me verstoppen voor de drank...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Username, als er borreluur is op het werk (en ik ken dat en het waren voorheen ook de momenten dat ik totaal voor de bijl ging.. gelukkig hebben we ze afgeschaft nu!) richt je dan eens op de mensen die niet drinken. Hoe doen zij dat? vinden ze het minder gezellig? of ga eens observeren wat er gebeurd met de drinkers.. hoe er langzaamaan steeds harder gepraat gaat worden en gelachen en dingen herhaald worden en hoe slap het geouwehoer wordt.. ga erheen als observator ipv als drinker en kijk gewoon eens wat er gebeurd.. of als het te vroeg is ga dan niet en wacht tot je je wat sterker voelt.

en kijk niet te ver vooruit, het is vandaag zondag, vrijdag is nog ver weg.. blijf per dag kijken, dat is beter te hanteren.

Druppel, zeker omdat jullie afgelopen week zouden gaan emigreren en met pensioen gaan is dit een heel confronterende periode!! heb je hulp bij je rouwverwerking? ga anders morgen naar je huisarts want dit is moeilijk in je eentje te verwerken allemaal, praat en schrijf het van je af, vraag desnoods medicatie die je wat kan ondersteunen. Je mag nu heel veel verdriet hebben. spoel je tranen er liever onder de douche af dan dat je ze wegspoelt met drank, des te verder is je rijbewijs dan van je verwijderd! Houd er vertrouwen in dat de scherpe kantjes van deze pijn echt een keer minder worden en dat tranen daarbij helpen.

sterkte!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Ik feliciteer iedereen die iets viert, en wens ook overigens allen het beste..

Voor wie zich afvraagt hoe het met mij is, dit schreef ik zojuist aan een therapeut uit de kliniek waar ik verbleef:

Afgelopen zaterdag zag ik je zitten, in de kantine van FC X.. Vreemd ik herkende je eerst niet, zoals het altijd moeilijk is mensen te herkennen die je tegenkomt in een omgeving waar je ze niet verwacht.. Je was te druk in gesprek dus ik wilde je niet lastig vallen, maar daarna dacht ik deze week regelmatig aan je..

Ik heb de Y baan niet gekregen. KK belde me en zei dat het een "foto finish" was geweest waarbij ik kennelijk net te laat mijn wiel over de streep heb geduwd. Een schrale troost. Ik had de baan graag gehad en ik word zo langzamerhand gek van het nutteloze thuis zitten en van het totale gebrek aan externe validatie. Voor iemand die - zoals ik - al een behoorlijk gestoorde interne validatie heeft, lijkt het extra noodzakelijk dat er zo af en toe eens iemand zegt "goed gedaan", of "bedankt voor je inzet".. Dat maak ik - sinds ik weg ben uit de kliniek - eigenlijk bijna nooit meer mee. Behalve van K die mijn kookkunst prijst. Dat is, in deze omstandigheden, een godsgeschenk, maar het is onvoldoende. Alle talenten die ik heb smachten ernaar te worden aangewend, terwijl ze nu staan te verstoffen op zolder..

Het nieuws van de baan die niet doorging, werd nog gevolgd door het bericht dat ik geen hypotheek kan krijgen zo lang ik geen baan heb.. Aangezien ik wel een hypotheek nodig heb, betekent dit dat ik nu niet het droomhuis kan kopen dat ik op het oog heb, hoewel ik ervan overtuigd ben dat ik - zeker nu ik zo actief ben op dat punt - snel een baan zal krijgen. Dit bericht wierp mij terug in allerlei oude gevoelens van zelfmedelijden, voornamelijk gebaseerd op het gevoel dat ik - tot niet al te lang geleden een werkende, prettig wonende vader - straks een man alleen ben, zonder huis.. En - zeg ik er eerljk bij (want dat speelt ook mee bij mij somberheid over dit alles) - een man zonder het aanzien van iemand met een baan en een huis. Tot de drank mij in de afgrond dreigde te storten (beter: tot ik mezelf met behulp van drank in de afgrond dreigde te storten) beschouwde ik mezelf als een "coming man", met alles in zich om de dingen vorm te geven. En nu - even later - ben ik een soort sociaal geval, naar wie meewarig wordt gelachen.. Zo voel ik het. Hoe irrationeel dat ook is.

Ik schaam me ook over dat alles: over hoe ik niet - zoals ook had gekund - met mijn talenten heb gewoekerd, maar - in plaats daarvan als maar doorgegaan ben in het vernietigen van de dingen die ik zelf had opgebouwd. En ik schaam me ook voor het feit dat ik ongelukkig ben, terwijl ik zoveel mee heb. En voor de eenzaamheid die al deze dingen en gevoelens bij mij oproept.

(Die eenzaamheid komt vooral voort uit het gegeven dat ik gewend ben mijzelf alleen te delen als het goed met me gaat. Als ik - als een soort Seth Gaikema - op zoek ga naar applaus. "Meer, meer graag mensen! Ik ben een held, inderdaad. Dankuwel!". Maar als het slecht met me gaat, trek ik me terug achter de linies en hoop ik - soms tegen beter weten in - op betere tijden. En vervreemdt mijn dierbaren van me. Zij willen mij helpen. Maar ik geef niet thuis. Omdat ik voor mijn gevoel niet meer thuis ben).

Als klap op de vuurpijl, kwam daar vannacht nog bij dat K. in het donker opeens tegen mij fluisterde: "RJ, ik ben bang dat je me kwijtraakt..". Er volgde een naar en ruzie achtig gesprek waarvan me in elk geval is bijgebleven dat K. veel dingen niet meer met mij deelt die ze wel met anderen deelt. Daar ligt ze al maanden wakker van. Vanwege het gebrek aan contact.. Contact dat ze kennelijk wel met anderen heeft. Ook staan me een reeks van harteloze verwijten en grimmige uitvallen bij. (Ik ben een kleuter, ik moet bescheiden zijn want ik heb overal een puinhoop van gemaakt en ik ben gestoord).

Al met al is het een gelukkig wonder, dat ik de afgelopen dagen geen enkele neiging heb gehad het op een zuipen te zetten. Ik geloof dat ik het wel een beetje heb gehad, met de drank. Ik geloof dat ik dankzij jullie allemaal ben gaan inzien dat dat niet meer de weg is. De weg is: de dingen aangaan, niet meer bang zijn, me niet meer verstoppen. Werken aan mijn narcistische stoornissen, beter worden. Ik doe mijn best, maar meevallen doet het allemaal niet. Ik verlang zo naar een gewoon gezond bestaan. De dingen in mijn leven in evenwicht. En ik zelf ook, maar ik ben er nog niet.

Dit wilde ik je even schrijven. Het is allemaal ingewikkelder dan ik het beschrijf, maar in grote lijnen komt het hier op neer..

Ik hoop dat het goed met je is.

Ik zou je graag binnenkort weer eens spreken. Ik heb af en toe een schop onder mijn kont nodig.

Van jou, wel te verstaan.


Zo is het dus met mij. Moedig voorwaarts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje, tjee een super gremlin: niet drinken joh!!!!!! het lost niks op, en je voelt jezelf er niet beter om: en morgen zit je met een kater te kijken.
Nee natuurlijk voelt het niet zo, omdat je lichaam aan het zeuren is om drank en je denkt aan dat zogenaamde prettige gevoel, maar dat is het echt niet en dat weet je als er geen gremlins loeren!!!!!


Gem: je bent heel helder! Ben het helemaal met je eens, als je aanvoelt dat tijdelijk op 0 de beste optie is, dan volhouden!!!! Het is zo ontzettend leerzaam en ook om te weten dat je dat kan.

Username: misschien moet je voorlopig toch strengere maatregelen treffen en niet te dicht bij die drank zitten. Ik denk dat wanneer ik nu iets in huis had ook weer begon. Ben vanmiddag extra niet naar een receptie omdat ik de verleiding toch te groot vind. Er komt een tijd dat je er beter tegen kunt. Ik heb het idee dat je jezelf enorm pijnigt nu.

Ik drink vandaag nietttttttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Doen we nog steeds mee allemaal??????????????????


Water: goed wat je schreef, tenminste zo ervaar ik dat nu ook en voelt erg goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@tapas

Dat is een goeie observeren....die vriend van me was gisteren lam.....en erg vervelend......daat weerhoudt me er ook van om toch mee te drinken....

Ik ga dat vrijdag proberen....en er niet voor weglopen....en als ze me vragen waarom ik niet drink...zeg ik gewoon geen zin te hebben of nog moet rijden....

thanx voor de tip....hier kan ik wat mee....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer even niet meer na te denken over alles Druppel en alleen maar te voelen en te accepteren dat dit nu is wat je voelt.. ga alsjeblieft niet drinken want dat haalt het gevoel niet weg, dan komt het volgende keer weer net zo hard terug, je moet er doorheen helaas.. zorg goed voor jezelf.. doe het rustig aan vandaag, rust, reinheid en regelmaat.. sta jezelf toe je ontzettend rot te voelen, zoek wat afleiding (puzzelen, computerspelletje, iets lekkers voor jezelf koken), ga slapen.. doe alles behalve de fles te pakken, bel desnoods de telefonische hulpdienst of een goede vriend of vriendin en dan gaat deze dag op een gegeven moment toch voorbij!

nogmaals heel veel sterkte in je strijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag forumleden,

Na 22 dagen adb gisteren voor het eerst een rotmoment gehad. Mijn vrouw en ik waren in de supermarkt om boodschappen te doen (komt niet zo vaak voor dat ik mee ga) en ineens stond ik oog in oog met een schap waarin alle bier stond. In werkelijkheid zal de stelling niet langer dan 5 meter en 1m80 hoog zijn geweest, maar voor mijn gevoel was is ik een mega store beland waar alleen maar bier werd verkocht. bier, bier en nog eens bier. allemaal speciale soorten.
Voor het schap stond stond een heerschap in een strak zakenpak 6-packs met Grimbergen blond in te pakken. Toen hij daar mee klaar was ging hij naar een andere stelling om aan de kopse kant daarvan ook nog eens alles vol te pakken met zijn six packs. Een of andere aktie aanbieding denk ik.

Op zich vond ik het een heel koddig gezicht, zo sales man die strak in zijn pak zijn handel stond in te pakken, naast de reguliere schoolgaande 14 en 15 jarige vakkenvullers. Ik had gelijk een hekel aan die man. "Weet je eigenlijk wel wat je allemaal aanricht met je handel? Hoeveel mensen jij in het ongeluk stort met je drank?" Vroeg ik hem. "Maar dat doen ze toch zelf, daar kan ik toch niets aan doen?" hoorde ik hem zeggen. "Ik doe toch ook alleen mijn werk?".

"Heb je al een stokbrood gepakt?" hoorde ik opeens mijn vrouw tegen me zeggen, en ik schrok wakker en stond weer met beide benen op de grond. Gelukkig had ik niet echt met de man gepraat, maar slechts in mijn fantasie. Die leek wel heel erg echt, zo'n ervaring had ik nog nooit gehad. Ik liep snel door naar de broodafdeling voor het stokbrood, gooide nog wat extra lekkere dingen in de kar en we rekenden af. De rest van de dag heb ik niet aan jww gedacht.
Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje,
we gaan niet vergelijken he? Dat de een heeft iets ergers meegemaakt dan de ander!
Wat jij hebt meegemaakt is werkelijk verschrikkelijk en wat Marieke heeft meegemaakt ook!
Er zitten meer mensen die verschrikkelijke dingen hebben meegemaakt1 Maar jou verdriet is echt en het mag er zijn! Vanuit mijn visie heb je alle reden op boos en verdrietig te zijn!
Je bent nu met 2 hele moeilijke dingen bezig, rouw en afscheid van de drank. Er zijn legio mensen die met 1 van die 2 dingen het zeer zeer zwaar hebben!
Je bent sterker dan je denkt ook al voel je dat niet zo! Je man zou razend trots op je zijn geweest dat je je hier op dit forum hebt aangemeld! Er zijn vele mensen die dat lef niet hebben en blijven hangen in hun ellende en verdriet!
Wees niet te hard voor jezelf! Het mag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe voelt zich hopeloos! Hij zou met genoegen in de A 380 zijn gestapt!
Ware het niet dat hij "sterft" van de kiespijn. De laatste restauratie, heeft niet echt het gewenste effect bereikt. Dus nu aan de Ibuprofen, waar ik niet echt lekker op reageer. Maar het is uit twee kwade kiezen.

Wat het is, geen idee! Misschien een ontsteking. Misschien ligt de vulling te diep en drukt op een
zenuw. Dus morgen maar weer naar de tandarts. Ik hoop niet dat ze alles er weer uit boren.

Zit gewoon te hyperventileren. Kan niet eens mijn kiezen op elkaar zetten, of ik vlieg in de lucht,
(en dat zonder Airbus)
We zullen zien!

Druppeltje, hoe ellendig ook. Beter proberen hier nuchter door te komen.
Anders worden je problemen onder een vergrootglas gelegd. En komen keihard terug. STERKTE!

Groetje van Soothe.
B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...