Kohtje Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Hoi Ferry. Niet bang zijn hoor. Alert zijn is natuurlijk goed maar dat ben je wel. Je gaat goed zo die gaat.Lieve mensen, sommigen van jullie hebben het al geraden: Knuffie is hier op bezoek. Reuze gezellig. Ze doet haar naam eer aan:D. De winnaars van de prijsvraag kunnen Knuffie per PB hun adres opgeven zodat ze hun beloofde prijs in ontvangst kunnen nemen...Groetjes, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Hoi Kohtje, Nu niet moeilijk doen, met PB's. Stuur haar maar door, ik heb recht op een knuffel!!Groet Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Wil je een knuffel Soothie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 en stuur die knuffel ook maar even hiernaartoe door.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Trouwens..welkom terug op het forum, Ziza en Rudy..ik was al bang dat jullie echt afscheid hadden genomen.Maar het is fijn dat jullie ervaring er weer is om met ons te delen.Om ons even te laten zien dat het in de toekomst nog steeds vechten is, maar dat je er steeds beter in wordt.Dat vind ik nu echt fijn..om zo te zien dat ik wel bang kan zijn voor de toekomst, maar dat ik het, door me aan een paar regeltjes te houden , allemaal onder controle kan krijgen.De RET waar Tapas het vandaag over had, lijken me wel een paar van die regeltjes ,waar je een hoop stress in je leven door kan kwijt raken, door beter na te denken, wat er eigenlijk gebeurt in je leven.Door de emoties en het gebeurde te scheiden kan je beter zien wat er verkeerd gaat als je in paniek raakt.Ik ga me hier zeker mee bezig houden.Zonder alcohol ben ik ook relaxed en vrolijk en veel meer in evenwicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Wordt er hier ((((((((((G E K N U F F E L D G E K N U F F E L D ))))))))))???????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Soothie, ben jij gek??? Zie het berichtje onder je eigen bericht!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Hoi Rudy,Stoppen met drinken is een begin... gestopt blijven met drinken was voor mij onmogelijk zonder iets te doen aan de gevoelens van rusteloosheid , lichtgeraaktheid en ontevredenheid...In de periode dat ik 7 maanden nuchter was en en weer terugviel was omdat ik geen poging deed om te veranderen...alles bleef hetzelfde...na een kortstondig gevoel van "he ik ben nuchter wat voel ik mij geweldig" keerde ik weer rap terug naar de oude gevoelens van voornamelijk zelfverdriet en angst...Onlangs heb ik iemand gehoord ... ook een alkie .. die na 5 1/2 jaar nuchter weer terug viel... ook hij stopte alleen maar met drinken en begon met een nieuwe obsessie namelijk sport... alles moest wijken voor zijn sport... in de tijd dat hij dronk zijn zijn vrouw en kinderen bij hem gebleven ..echter na 5 1/2 jaar obsessief sport beoefenen zijn ze bij hem weggegaan (en hij dronk geen druppel) omdat ie nog een grotere , vervelende en egoistische kerel werd dan ie al was toen ie nog dronk... mooi voorbeeld hoe toch alles naar de klote kan gaan zonder drank...en voor hem het perfecte excuus om weer te gaan drinken... en vandaag is hij al weer een paar jaar nuchter maar nu is hij gelukkig van binnen door het volgen van een paar simpele regeltjes...ik vind hem een groot voorbeeld...Drank/drugs is maar een symptoom van wat er werkelijk aan de hand is...Ik was altijd benieuwd hoe mensen gestopt konden blijven en een fijn leven konden leiden.. hoe ze aan die twinkeling in hun ogen kwamen.. waarom ze zeiden dat ze dankbaar waren...ik was benieuwd hoe hun leven er zonder drank en drugs uitzag...ik kon mijzelf daar geen voorstelling van maken...Ik was en ben benieuw wat het leven nog meer in petto heeft...in plaats van dat ik hard wegloop voor mijzelf en het leven..want dat deed ik altijd...ik zei nee tegen het leven...Vandaag ben ik blij en probeer zoveel mogelijk ja tegen het leven te zeggen...Ik heb dat moeten leren uit ervaring en met hulp van anderen...en ik leer nog steeds vandaag...Love and peaceLove and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Hoi Safi,Het is geen gevecht meer tegen alcohol en drugs... Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 RET schema is af, het laat wel zien dat ik negatieve gedachten heb maar dat ik ze ook zonder problemen kan weerleggen.. nu mijn gevoel nog.. ik herken dat bovenste stukje van Ziza ook wel, ik ben al langere tijd prikkelbaar, lichtgeraakt, emotioneel en vroeger dronk ik dat om de zoveel dagen weg.. nu wil ik dat niet meer en doe ik het ook niet maar de prikkelbaarheid en de lichtgeraaktheid en de jaloezie en andere "negatieve" gevoelens blijven maar aanwezig, hoezeer ik ze ook probeer weg te sporten, uit mijn hoofd te bannen, om te buigen, door positieve aannames te vervangen, weg te lichtbakken, afleiding te zoeken.. en noem maar op wat voor dingen je nog meer kan verzinnen.. desnoods je hele huis verbouwen, toe maar.. als die gevoelens maar weg gaan...eigenlijk vergeet ik gewoon het belangrijkste en dat is dat het allemaal hele menselijke gevoelens zijn en dat ik ze misschien maar eens moet accepteren in plaat van me er boos over te maken en vooral gaan voelen ipv zo hard door te denderen.. maar hoe doe je dat ook alweer?gewoon stilzitten dan maar.. en laten komen wat er komt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Precies Ziza...ik bedoelde ook meer, gewoon het gevecht van het (over)leven wat iedereen mee maakt elke dag.Een lach en een traan.Dat het zonder alcohol niet opeens allemaal opgelost is, dat je er aan moet werken, er voor moet vechten, er achter moet komen wat je een verslaafde maakte.Je kan het niet oplossen door alleen de drugs en alcohol weg te halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Yeah...... en Koh en Knuffie, had ik het goed dat het is begonnen met de pakken frisdrank???? Dan krijg ik zeker een dubbele knuffel...... :heart: yeah....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 SammyOok jij een uitglijder maar zo te lezen heb je jezelf al weer onder controle?Het is ook moeilijk vind ik als bijna iedereen die je kent, in alle lagen van de samenleving, alcohol ziet als een kop koffie, als iets wat je met anderen moet delen.Wat al gauw gesuggereerd wordt, na een uur of 4 in de middag.Toch weer goed dat je weer even de rem erop hebt gegooid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 14 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Hoi beste mensen,Ik heb in vogelvlucht alles doorgelezen en zal straks her en der wat reacties geven.Voor mij is de dag goed verlopen. Maar wat was het koud. Moet nu toch echt handschoenen uit de kast halen.Ik ga nu eerst Bones kijken. Tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Hi Safi,Er zijn ontelbare theorieen over verslaving , de oorzaken , is het genetisch , hersenafwijking blablabla.. op zich leuk en informatief...Veel handiger is de vraag ; wat kan ik DOEN om er af te komen ?Voor mij is het leven geen gevecht (al laat ik mij er regelmatig toe verleiden te vechten wat uiteindelijk mij pijn opleverd en andere mensen ook)...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Zo nu even aan de wandel..Kohtje kan je Knuffie even voor me knuffelen...bedankt!Knuffie kan je Kohtje even van me knuffelen..bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Ben niet blond en heb het suffertje ook niet gelezen maar in de afgelopen week dat ik hier was kreeg ik het idee dat sommige leden meer als een naam hebben. Klopt dat of raak ik in de war van al die namen die de revu gepasserd hebben in deze korte tijd. Heb ook geen Korsakov en zit nog aan een frisje dus ik weet het ff niet meer zo goed en hahahah vandaag dacht ik dat iemand een wan was en die bleek dus een vrouw te zijn. Misschien maar eens op tijd mijn woefje uit laten op dan vroeg onder de wol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Hangen hier nog meer romances in de lucht? Kan het forum omgedoopt worden: Amor de Baas!Als het ons allen maar goed gaat, toch!Soothe, Dag Nr 8! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Druppeltje, Als je onder een dubbele naam schrijft, word je er op een gegevenmoment uitgefilterd.Door je IP adres.Soothe, aanwezig onder vier alias! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik voel me genegeerd op het forum de laatste dagen.. alsof het alleen maar over leuke dingen mag gaan... en alsof ik met mijn berichtjes de sfeer verpest.... een stoorzender ben die je liever maar moet negerenhet kan best zijn dat dit aan mijn eigen negatieve en ietwat paranoide stemming op dit moment ligt maar ik wil het gewoon toch even navragen... ik voel me niet gezien momenteel en vind dat lastig om mee om te gaan en ga dan overal zoeken naar bevestiging van mijn gedachten..dus mijn vraag: irriteer ik mensen? of is het wat anders? of zit het in mijn hoofd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Soothe, dat bedoel ik ook, ik heb het gevoel dat diverse mensen dezelfde persoon zijn. Nou ja het gaat me niets aan hoor maar is wel even verwarrend als je net hier binnen komt wandelen.Ik ga mijn woefje uit laten en onder de veren. Slaap lekker allemaal!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Hee joh Tapas dat is toch niet zo! Zo herkenbaar dat gevoel: bijzonder knap dat je het gewoon zo beschrijft, jij mooi kwetsbaar persoontje! Voor alle duidelijkheid: ja lief paranoiaatje, het zit in jouw hoofd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Beste tapas,Ik zie dat er af en toe wel op je gereageerd wordt. Wij allen krijgen weleens geen respons.Zou daar niet direct een idee achter zoeken. Kan toeval zijn.Ik heb niet het gevoel dat het om de toon van je berichten gaat.Maar, en ik praat nu voor mezelf. Je moet er wel iets in herkennen.Ik heb geen depressie of iets dergelijks!Wat heb je eraan, als ik zeg, kop op. Daar zit je ook niet op te wachten.Een ander waar het herkenbaar voor is, zal echt reageren.En mocht ik me ergens in herkennen, dan meld ik me.Sterkte Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Ik was even het draadje aan het lezen en ben nogal afwezig de laatste dagen, maar vanwaar jouw negatieve stemming? Je begon een week geleden zo enthousiast aan je 11 dagen vrij, heel aktief ging je van alles ondernemen, en nu je werkdagen dichterbij komen (maar je hebt nog 4 hele dagen vrij!) lijkt het of er daardoor een omslag is gekomen? Is het je werk dus of heb ik de klok horen luiden terwijl ik niet weet waar de klepel hangt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Nog even dit Tapas. Ik heb ook innerlijk verdriet! Maar zal mijn diepste wezen,niet zo gauw blootgeven(op het forum)Misschien, dat mij, in problematische gevallen, soms worden te kort schieten.Nogmaals, als ik de juiste toon kan vinden, reageer ik.Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden