Spring naar bijdragen

Woensdag 14 november 2007


CPAS

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dag allemaal,

Ik ben zondagavond mijn huis uitgevlucht, na de zoveelste regen van verwijten.. Heb nu drie dagen doorgebracht in de stad waar ik mijn jeugd doorbracht.. Sentimental journey.. En ik heb het niet droog gehouden.. Maar nu stop ik er weer mee.. Ga vandaag weer terug naar huis.. Ben bang.. Bang voor alles en voor mijn Geliefde..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve RJB

Wat jammer voor je dat het zover heeft moeten komen maar er zitten meer uitglijders in de lucht dus laten we het er maar op houden dat het weer de somberheid en wantrouwen versterken.
Wees niet te hard op jezelf en op K.
Het is een moeilijke tijd die jullie nu doormaken en alleen maar omdat je wenst dat het voorbij is,
doet het nog niet weg gaan..het alcohol probleem en alle emoties die daar bij komen.
Ik weet alleen dat het iets is waar je door heen moet, samen, met ruzies en verwijten en weglopen en weer terug komen.
Als je elkaar dan nog in de ogen kunt kijken en weer kunt praten dan komt het wel goed.

Ik kan me voorstellen dat je de verwijten beu bent maar je gaf zelf al aan dat je onbereikbaar werd doordat je niet lekker in je vel zat.
Dus dat is ook een soort verwijt naar het leven..niet begrepen worden of niet begrepen willen worden.
Dat lijkt me ook erg moeilijk naar K, vooral ze nu zo haar best doet om je vast te houden.

Maar probeer samen naar dat lichtpuntje te kijken dat alle emoties die er nu uit zijn gekomen, rationele of irrationele ,niet meer ergens liggen te broeden, voor nog meer onweer.
Soms moet je gewoon even verwijten of weg lopen..dat lucht op.
En voor jouw is het ook niet makkelijk om steeds op je tenen te lopen en je beste been voor te zetten.
En dan komt er nog bij dat je de baan niet kreeg, je rijbewijs kwijt bent en je droom huis niet voor elkaar kreeg doordat je de baan niet kreeg.
Probeer het nu gewoon weer op te pakken RJB, het leven is nemen en geven, vallen en opstaan en proberen het beste te doen wat je kan is niet elke dag haalbaar.
Knietjes afkuisen, bos bloemen kopen en zeggen kunnen we erover praten?
Ik denk aan je!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo RJB ik kan me voorstellen dat de confrontatie met je verleden middels allerlei verwijten aan jou adres pijn doet.

Op het laatst was drank bij ons de kapstok waar alles aan gehangen werd.

Ik ben vaak gevlucht, want dat is het uiteindelijk vluchten voor een ver verleden (dus niet het drankverleden) en in de kroeg terecht gekomen.

Enerzijds is het uiterst pijnlijk je geliefde in de steek te laten voor een glas bier, anderzijds is er de machteloosheid, te blijven zitten en te praten over de pijn en het verdriet dat je elkaar aandoet.
Bij het onderwerp blijven en onderscheid kunnen maken tussen oudzeer in een nieuwe situatie is belangrijk, maar oh zo moeilijk.

Toen ik midden in mijn verwerkingsproces zat en er geen verandering in onze situatie kwam, zijn we gestopt met praten.
Ik heb mijn exgenoot zoveel pijn gedaan dat ze niet meer met me verder wilde.
Ik gaf mijn lot in haar handen door mij niet aan mijn beloften te houden en steeds te hervallen.

De scheiding is het pijnlijkste moment geweest uit mijn hele leven.
Nu na zes jaar (moet zijn tien jaar, jaja de tijd gaat snel) loop ik tegen stukjes aan die niet helemaal zijn verwerkt.
Maar als ik door mijn verleden dreig te worden ingehaald loop ik er niet meer voor weg.

Achteraf is het goed geweest wat is gebeurt.
Het is de aanzet geweest definitief te stoppen met drinken.

Ik wens je veel sterkte

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag droge vrienden en vriendinnen,

van een vriendin die zo nu en dan meeleest op dit forum hoorde ik dat jullie aan mijn verjaardag hebben gedacht. ik wist niet meer dat ik die kennelijk bij mijn aanmelding had opgegeven. maar goed, hartelijk bedankt dat jullie me feliciteerden.

ja, er is veel gebeurd de afgelopen maanden, en ik ben zeker nog in het land der levenden, zelfs ook nog in het land der adb'ers.

van de zomer werd het me teveel de plotselinge dood van mijn zusje, de zorg voor mijn gehandicapte neef, mijn demente duitse moeder, mijn werk, mijn lat-relatie. ik ben toen een aantal weken met ziekteverlof bij mijn duitse familie geweest om letterlijk en figuurlijk afstand te nemen en de zaken eens goed op een rijtje te zetten. en daar staan de zaken nu ook: op een rijtje. ik heb met mijn werk geregeld dat ik de nieuwe mensen van ons nieuwe filiaal in limburg mag gaan begeleiden. daardoor kunnen mijn lat-man en ik weer gewoon samenwonen. heerlijk! rustig, niet meer van weekend naar weekend leven. vorige maand afscheid genomen van mijn vorige baan, wel jammer dat ik zoveel mensen daar achter laat, maar ja wie krijgt er boven de 60 nog zo'n mooie kans om een nieuw stuk werk op te zetten? ik ben dus zeker een bofferd.

en dan nu mijn 62e verjaardag gevierd, voor het eerst sinds eeuwen een alcoholvrije verjaardag. een feest op zich dus. maar ook de eerste verjaardag zonder mijn moeder, ze overleed in september.
voor mijn neef is een goede oplossing gevonden: hij mag op de zorgboerderij blijven wonen en werken, en mijn oudste zoon zorgt voor alle dingen die hem betreffen. dat hebben we ook juridisch geregeld. mijn neef noemt hem "mijn neefregeloom" en daarmee is alles samengevat denk ik.
ik ben dus met een opgelucht hart verhuisd naar lat-man helemaal aan de andere kant van het land, en heb alle zorgen in mijn oude woonplaats achtergelaten. op mijn werk was dat een promotie vor mijn assistent die zich tijdens mijn verblijf in duitsland al prima had ingewerkt. daar valt zeker geen gat. maar de nieuwe baan eist ook wel veel van me, en kost veel tijd.

ook het samenwonen in een weer normaal huwelijk is wel weer wennen na zoveel jaren lat-leven. het kost meer tijd, en dat naast een nieuwe baan....... zolang ik droog blijf zal ik dus niet meer naar het forum komen. ik ben zuinig met mijn tijd en mijn energie. maar ik beloof dat ik terugkom als ik het nodig zou hebben, ik heb zoveel goeds aan jullie allemaal te danken, dat ik in nood met een gerust hart weer een beroep op jullie zou doen.

nadat ik van de zomer ongemerkt was verdwenen, doe ik het nu dus heel bewust: ik wens ieder van jullie veel sterkte bij de strijd tegen de gremlins en ander gespuis, veel gezondheid voor jezelf en voor de mensen die je lief zijn.
en nogmaals bedankt voor alles wat ik van jullie heb gekregen.

ik zal in het weekend nog even langskomen voor het geval jullie nog willen reageren op dit berichtje.
veel liefs van bibelle :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik niet tussen een serieuze discussie spring want ik heb nog niet nagelezen! Als het wel zo is, alvast sorry en neem het me aub niet kwalijk!!
Maar...ik ben momenteel op bezoek in nederland bij iemand van het forum..aan jullie te raden bij wie ik nu ben..hihi!!!

De winnaar krijgt een enige echte knuffie-knuffel!!:D

Liefs van knuffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle, hartstikke fijn dat je wat van je hebt laten horen hier.
Je hebt er wel lang mee gewacht, maar zo ik lees is er erg
veel gebeurd in je leven.
Fijn dat er ook veel positiefs bij zit, en ja we worden er niet
jonger op hé. Dus energie verdeling is een heel verstandige zet.
Goed dat het ADB je goed af gaat, maar eh, ook als het goed
gaat kun je af en toe hier wat laten horen hoor! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RJB, je bent in een netelige situatie geraakt. Een situatie waar ik moeilijk zo niet op
kan reageren daar ik geen enkele ervaring er mee heb.
Daardoor is het zoeken naar juiste woorden, maar ik leef met je mee.
Heel veel kracht, moed en sterkte. Ik hoop echt dat je hier een goede
weg in kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...