Spring naar bijdragen

zondag 18 november 2007

ferry

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,
ik ben hier nu alleen op dit forum! Iedereen slaapt nog lekker? Ik kruip straks nog even terug!

Ik hoop dat iedereen het gisteren (bijna) droog heeft gehouden, want ondanks het feit dat ik brak hier zit, voelt het stukken lekkerder dan dat ik gisteren gedronken zou hebben!
Ik kan dus volmondig zeggen dat ik blij ben dat ik niet drink! In het begin was ik daar niet zo blij mee, maar ik vond het noodzakelijk. Het was ook nodig! Inmiddels ben ik er blij mee!
Af en toe komen er nog gremlins langs, maar gelukkig wordt dat minder. ALS er eentje komt dan is het een fanatieke, maar ik ben ook ervarener geworden! Het gaat over dat gevoel! En als die gremlin dan weer afdruipt, geeft dat een gevoel van macht.

IK DRINK NIET VANDAAG!!!!!!!!

Doen jullie mee????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog een vroege zondagsvogel. Kat en hond liggen nog lekker te slapen maar het zonnetje schijnt en ik ga ze toch zo uitlaten. Lekker het beddegoed in de was en vandaag een nieuwe poging om de kast in elkaar te zetten, het schuurzaagsel op te ruimen en mijn huis weer naar genoegen in te richten.. laatste vrije dag voor nu. Die 11 dagen zijn voorbij gevlogen! maar ik ben droog gebleven!

Net zoals Gem al schrijft, Het gaat niet meer om het noodzakelijke niet drinken maar om het niet meer willen drinken. Die ene keer dat ik de fout in gegaan ben 2 weken terug was niet leuk en ondanks dat niet alles over rozen gaat momenteel ben ik zo blij dat ik niet weer door ben gegaan met drinken. Ik wil het echt niet meer! dus ook ik drink niet vandaag en doe mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..En dat hopen wij (nou ja) ik straks ook te bereiken. Het lijkt zo sterk wat jullie beschrijven (je hebt het idd ook over macht). Nu nog even kiezen op elkaar, fase 1 eerst door!

Goedeorgen allemaal :)

Ben vannacht pas rond vieren in slaap gevallen, dus maar even rustig aan nu.
Ook al schijnt die zon hier wel erg uitbundig!! Lekker!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind mezelf niet zo vroeg voor het forum, maar ik heb al een hoop gedaan, ook wassen en dat soort dingen, bed verschoond, en met een fris gewassen koppie (jammer dat mijn icoontje dat niet showt) achter de pc.

Ook ik heb gisteren niet gedronken, ik had het er effe niet makkelijk mee, maar zo'n klein hobbeltje hoort af en toe nog. Dan weet je de volgende dag extra goed waar je het voor doet.

Ik heb nog een hele krant liggen om te lezen, en de puzzel erin om te maken, en aan het eind van de middag komen de gassies weer terug, dus de dag draait weer vanzelf naar de avond toe.

Hé hoe vinden jullie die? (haha niemand zegt wat, want niemand is ingelogd, of is Niemand toch Iemand?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, daar ben ik dan eindelijk weer. Moet vandaag weer beginnen mezelf op te pakken.
De afgelopen dagen heb ik elke dag gedronken. Ik mag me niet meer verstoppen en moet de waarheid weer onder ogen zien. Dit waren een paar dagen, maar dit mogen niet weer weken en maanden worden.
De afgelopen drie maanden waren me goed bevallen zo zonder minimaal alcohol gebruik.
Het oude patroon zat er zo weer in. Zorgen, problemen, niet weten wat te doen, en dan maar een middel kennen. Zou ik dit ooit nog afleren?? Ik blijf hopen en hopen en ga niet bij de pakken neerzitten.
Vandaag is weer een nieuwe dag en ik wil en ik zal.

Vandaag drink ik NIET!!! Dit moet gewoon lukken, ik wil dat het lukt, het MOET.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat gaat je ook lukken An, als jij niet wilt drinken dan doe je het niet! en als je toch wilt drinken dan kom je hier en dan gaan we allemaal truuks uit de kast halen om jou te weerhouden van het drinken. Als je vandaag maar weer gehad hebt wordt morgen alweer makkelijker!!!!!

Het blijft een vluchtmiddel en dat heb je nu even nodig gehad om weer te merken dat het geen vlucht is maar meer verstoppen is. En je wilt je niet meer verstoppen dus stop je gewoon daarmee!! Hoe is het trouwens met je zoon? Is er al wat meer duidelijkheid over hoe zijn herstel zal zijn? Heel veel sterkte vandaag en ik weet zeker dat het je gaat lukken anders had je het niet hier op het forum gemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

G E M.....I K... D O E ...M E T... J E ..M E E .!!
En wat heerlijk dat je de macht over je Gremlins zo goed voelt..en wat een lekker gevoel is dat toch om op zondagmorgen zonder kater op te staan een lange wandeling te maken en dan nog even op het forum.

Druppie...dat onrustige dat ligt ook aan het weer. Hou je het al een beetje droog of ben je nog steeds bezig met minderen? Is ook goed hoor elke dag, uur, minuut, seconde dat er geen alcohol in je lijf komt is een kans voor je lichaam om zich weer wat te herstellen. Maar wel proberen om het zo lang mogelijk te rekken hoor! Gem kan je anders wel wat gremlinvecht technieken leren die is er een ster in.
En Blacky heeft meestal wel een bierput wat ze de gremlins in verstopt, maar die zit nu even niet zo lekker in haar velletje dus stuur ze anders maar naar mij toe. Ik kan ze ook wel goed aan.

Tapas
Dat heb ik gisteren gedaan , beddegoed in de was, een rood met oranje dekbed en dan slaap ik daar vanavond heerlijk onder. Ik heb al gedoucht, en ga vanmiddag bij vrienden in Norg op bezoek, wandelen in de bossen en lekker eten. Ze weten van ons alcoholprobleem, dus dan drinken ze ook niets als we langs komen. Ze staan volledig achter ons en zijn zelf ook al bewuster met alcohol om gegaan sinds wij zo flink bezig zijn. Ze dronken enkel wat bij het eten maar zijn daar zelfs in gaan minderen.
Hun tienerkinderen hebben we ons levensverhaal verteld en die vinden ons geweldig dat we zo goed bezig zijn. Kortom door de eerlijkheid van beidde kanten , geweldige vrienden om te hebben.
Geniet nog even van je dag voor je morgen weer aan het werk gaat.
Ik zie je helemaal zitten vanavond, zaagsel opgeruimd, kast weer in elkaar en alles om je heen bruin, creme en gelakt hout...lijkt me erg mooi.

Blacky
Ik hoop dat je vannacht een beetje hebt kunnen slapen, na al die emoties en herinneringen gisteren.
Ga je zo ook een stukje hardlopen?

Marjo..je komt fase 1 wel door hoor ik kan het in je schrijven lezen..je bent het echt van plan dus dan gaat het ook lukken. Supergoed plan trouwens!

Houtje
wat ruik je lekker en wat straal je fris:D
Geniet van de rust van de kinderlozemiddag.

An
Wat fijn weer wat van je te horen.
Hoe gaat het met je zoontje?
Tja het is moeilijk om die gewoonte om te zetten, om in tijden van nood niet naar de drank te grijpen.
Maar waar een wil is is een weg.
En het besef dat het niet is wat je eigenlijk wilt, is al een begin om het ooit wel te kunnen laten staan.
Hielp het wel? Werd je er niet juist onzekerder van?
Schrijf a.j.b weer mee..ik mis je!

Soothe en Anna..ikhoop dat jullie het gezellig hebben vandaag..neem toch maar aan dat jij dat hoogstaande bezoek bent Anna;)

Ik heb gisteren wel 1 flesje bier gehad. We gingen Schotland-Italie voetbal kijken bij vrienden en er waren veel drinkemaatjes. We kregen ook eten, indiaase curry, en toen heb ik 1 flesje bier genomen.
Toen ik wat om me heen keek, besefte ik dat ik daar niet wilde wezen. Iedereen had bier in de hand en was aan het zuipen en ik ben met een smoes naar huis gegaan, waar ik lekker de hele avond kruidentheetjes heb gehad.
Mijn man kwam een uurtje later na het drinken van 3 flesjes. Ook hij had het wel gezien, een hoop gel%l en gezuip en niet meer onze scene. Geen kater bij het opstaan en weer vaster in ons besluit oude vriendschappen langzamerhand op te lossen in niets. Of vrienden moeten al mee willen groeien.
Nou genoeg over mij!
Wie doet er met ons mee..we drinken vandaag niet!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, goed geraden. Ik ben op bezoek bij Soothe, en zit nu achter zijn computer. Zometeen denkt de moderator nog dat wij één en dezelfde persoon zijn, en krijgt een van ons het verzoek het veld te ruimen.

Maak er allemaal een mooie dag van, en hou het droog. Dat doen wij ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wek safi, zeker als ik hier blijf komen! Ik wíl het gewoon ook!
An, Het gaat je lukken! Probeer de stukjes weer bij elkaar te vegen, en "gewoon"door!! Ik kan me alleen zo goed voordtellen dat je in tijden van rampspoed toch weer voor de bijl gaat. Hoop een goed herstel voor je zoon, sterkte!!

Mensen naar buiten!!!!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo en alle anderen die het nodig hebben voor jullie allemaal nog een keer dit mooie gedichtje.

Als gisteren een morgen was--schrijver Chris van Dipten

Als gisteren eens morgen was,
en je alles opnieuw kon beleven.
Dan besefte je morgen pas,
wat gaat er veel fout in het leven.

Want als je niet weet wat je fout hebt gedaan,
dan zul je dezelfde fout weer maken.
Dezelfde lach, dezelfde traan,
dezelfde ogen en haken.

Dus treur niet om fouten die zijn gemaakt,
om kansen gemist bij de vleet.
Ook al ben je door wat gebeurd is diep geraakt,
soms is het niet te vermijden al dat leed.

Want wie geen fouten maakt in het leven,
zal er ook nooit iets uit leren.
Die kan zichzelf geen tweede kans meer geven,
nooit het onheil af doen weren.

Ons verleden, daar waar onze toekomst op wordt gebouwd,
is onherroepelijk geschied en keert niet weder.
Ons verleden, het is ons zo vertrouwd,
ook al was het niet zo mooi, toch koesteren we het teder.

De toekomst, hij is onzeker maar niet ver weg,
want overmorgen is morgen al weer verleden.
Dus luister toch naar wat ik zeg,
leef voortaan toch in het heden.

Wees niet bang voor fouten of voor leed,
voor kansen steeds gemist.
Want een ieder die dat deed,
heeft steeds naast het net gevist.

Als gisteren eens morgen was,
en je alles opnieuw kon beleven.
Dan besefte je morgen pas,
hoe blij je nu bent, met alles dat je is gegeven.

En nu ga ik er ook vandoor...doooeeeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedezondag,

*Ferry: geen draadje is een van de beste redenen om er eentje te openen!

*Gem: wat een heerlijk gevoel om die power te hebben he? Heb je helemaal zelf gedaan!!!

*Druppeltje: het is toch okay om niet altijd te willen/hoeven reageren...mijn stemmingen en behoeften wisselen ook enorm hoor, that's life!

*Tapas: ik wens je vandaag heel veel goede aktie om je huisje klaar te krijgen en dan lekker genieten van wat er allemaal uit je eigen handen is gekomen, en dat allemaal in 11 dagen ZONDER, meid dat moet toch een enorme kick geven, denk daar maar aan!!!

*Marjo: ik lees je zo af en toe en zie dat je supergoed met jezelf bezig bent, lekker positief, het zonnetje schijnt vandaag speciaal voor jou!

*Houtje: ik zie het WEL aan je icoontje ;-) Ik vind het een goeie: de dag draait vanzelf weer naar de avond toe...en de avonden gaan zo snel (bij mij dan), voordat je het weet mag je weer lekker gaan slapen om dan de volgende ochtend weer met zo'n heerlijk 'ik-heb-niets-gedronken'-gevoel aan de dag te kunnen beginnen, die dan vanzelf weer naar de avond draait.....;-)

*An: ik begrijp zo goed dat je in je verdriet en stress weer even terug bent gevallen, met de nadruk op even, want je bent gelukkig weer hier en je woorden zien er vastberaden uit: gewoon DOEN hoor, niet meer drinken, opstaan nu en verder gaan waar je gebleven was, je hoeft nl niet meer, geef jezelf vandaag weer die eerste dag, het voelt zoveel beter en wij doen allemaal met je mee!!!

*Safi: wat klinkt dat leuk, die vrienden met tienerkids, natuurlijk vinden ze jullie geweldig!! En jij helemaal Safi, want ik lees zoiets gezonds bij jou deze morgen: je hebt gewoon 1 biertje gedronken gisteren en het is geen big deal!!! Heel veel plezier vanmiddag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi en Tapas, wat ben ik blij weer terug te zijn en wat schrijven jullie toch knap.
Tapas, voor het eerst heb ik ervaren dat ik me wilde verstoppen. Verstoppen voor mijn eigen emoties. Ik wil dit niet voelen, niet weten. Kon ook niet huilen. Pas toen ik erover na ging denken waarom ik drank wilde kwamen de tranen. Wat kan een mens toch intens verdrietig zijn. Nee, ik ben niet zielig en drink niet uit zieligheid. Ik moet eens leren en accepteren dat dit het leven is. Dat dit er allemaal bij hoort. Maar ik heb niet anders gehandeld in mijn leven. Dus je bent nooit te oud om te leren.
Toch ben ik de alcohol de baas gebleven, ben niet helemaal doorgeschoten, stond niet met een kater op. Ook stop ik vandaag weer en schrijf erover, het is gewoon anders. Ik weiger me te blijven verstoppen. Het gaat goed met mijn zoontje. Hij heeft veel pijn, maar het komt goed

Safi: wat fijn dat je die vrienden hebt die trots op je zijn en ja dan vrienden die gewoon doorgaan. Telkens alles weer onder ogen zien. Nee vond het niet prettig om te drinken, maar het was een soort moeten, want ik wist niks anders te verzinnen. Ik voelde iets in mijn hoofd dat moest verdwijnen, weg ermee. En dan doe je iets wat je altijd doet.

Ik wil wel in een pb'tje schrijven wat er met mijn zoontje is gebeurd, hier wil ik dat liever niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden middag adb'ers'
zalig is dit he , dit weertje :rose:
ik was al om 06:30 uit mijn bedje , lag er gisterenavond vroeg in , er was een beetje onrust in mijn lijf deze morgen en ben naar een zondagse groep geweest .
safi hi hi het is niet bierput , maar beerput, in de nederlands septic put of zoiets, indien men de gremlins in een bierput stopt , komen ze nog meer tot leven vermoed ik ?
gem al terug wakker ??
houtje geniet van je rust en van je krantje .
an , ik heb het ook niet zo makkelijk meer sinds vorige week zatedag , het bewijs dat de tic in mijn hersens weer wakker geschud is ;-(( maar ik, werk eraan , en laat de eerste staan .
anna , soothie geniet van jullie samenzijn :heart:
tapas werk ze , ik ga wel even siesta houden ;) en nadien grote wandeling met hondje , en om te eindigen een heerlijke pannenkoek op het einde van de wandeling .
druppie enkel lezen wat je kan gebruiken , de rest naast jou neerleggen .
marjo ook siestake doen
zo tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha Blacky wat een 'slip of the tongue'..had al een gek gevoel toen ik het schreef door die associatie met bier.
Pannekoeken...oh...dat ga ik ook eten vandaag bij mijn vriendin..dan genieten we samen.
Fijne wandeling en het is hier ook heel erg mooi weer.
Ik ga met mijn man en vriendin eerst het flimpje in elkaar zetten van alle foto's die we gescant hebben van haar man voor zijn 50ste verjaardag op 1 december.
We hebben nu nog vier filmpjes en gaan er vanmiddag 1 geheel van maken. dat wordt lachen.
Heb er erg veel zin aan.
Dus tot later!
Jij ook een geweldige dag en die 'tic' raken we wel weer kwijt..jaren de tijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemoggel!
Twee weken niet op het forum, en wat verandert er dan veel! Nieuwe onbekende namen, en oude bekende nemen afscheid, ik voel me zowaar een beetje verloren, buiten de groep!
Ergister heb ik een hele vreemde gremlin op bezoek gehad; ik had niet echt trek, maar een vreselijke heimwee naar de voorpret op je eerste borrel, en daarna natuurlijk die fameuze eerste! Niet genomen (kan trouwens niet door de refusal), maar vooral die 'heimwee' ging erg diep.

Delta, nieuw koppie, alles goed?

An, natuurlijk red je het weer! Ik weet niet wat er met je zoontje gebeurd is, stuur je even een PB.
Mooie dag iedereen, tot straks!
liefs, Tolie

aangepast wegens: bericht was nog niet af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen.

@marieke:

Leuk als je toch nog af en toe om het hoekje komt kijken om te vertellen hoe of wat. Ik laat me hier ook nog maar zelden zien, maar scroll nog regelmatig ongezien door het forum heen en als ik een berichtje van jou tegen kom, dan blijf ik meestal ff hangen en lezen.

Tot ziens.

Groet, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag inmiddels!
Ik heb nog even lekker geslapen en heb inmiddels getraind in de sportschool.
Straks lekker douchen.

Marieke,
fijn dat het zo goed met je gaat! Ik hoop dat alles goed gaat met je man!
Het is fijn als je je af en toe meldt. En natuurlijk even hier komen als je je 1-jarig alco-jubileum viert he?

An,
alle begrip dat het de afgelopen dagen zo is gegaan. Het is niet niks wat je allemaal doormaakt.
Wel goed om NU op de rem te trappen! Niemand en jijzelf wel het meest, is erbij gebaat als je door blijft drinken!
Dus ga ervoor en maak de eerste alcovrije dag weer vol vandaag!:heart:

Druppel,
ik ben nadat ik mijn berichtje eerder schreef vanmorgen weer naar bed gegaan, omdat ik zag dat niemand ingelogd was! Ik hoop dat je op schema ligt met betrekking tot het minderen en naar (voorlopig) alcoholvrij gaan?
Je hoeft overigens niet iedere dag een bijdrage te doen hoor! De ene keer spreekt het draadje je wat meer aan dan de andere keer!

Blacky,
nu snap ik het waarom jij het zo moeilijk hebt!;) Zit je daar met een levensgrote bierput bij huis!

Stien,
hard aan het werk? Al even niets van je gehoord!

Safi,
je bent duidelijk over een aantal vrienden heen gegroeid. wat goed dat je dat herkende en naar huis bent gegaan! Veel plezier bij de mensen die WEL rekening met jullie houden!

Charlie,
Niet vergeten hoor!

Kaia,
Toch wel weer fijn he? Om niet meer te drinken!

Marjo,
je gaat goed! Je klinkt heel vastberaden!
En als je het moeilijk hebt: hierkomen he?

Karinneke,
al even niets van je gehoord?

Houtje,
Geniet nog even van de tijd voor jezelf!

Tapas,
succes met het kastje! En proberen niet teveel aan morgen te denken he? En als het morgen is, genieten van de "cursus"die zo je belangstelling heeft!

Meedoen,
ik zag je pas ingelogd staan? Hoe gaat het?

Tolie,
het leek steeds of je er niet was gisteren!
Fijn dat je er weer bent, ik heb je gemist.

Pepita,
Alles OK?

Pippi,
je "tanden"alweer gevonden?

Marion,
tijdje niets van je gehoord? Alles goed?

Soothe en Anna,
Veel plezier samen!

RJB,
Een :rose: voor jou!

Corinne en Delta,
ik mis jullie nu al!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Gem, ik was helemaal niet blij met de Refusal, want ik wou er zó vréselijk graag aan toegeven!!!
Achteraf wél blij dat ik de refusal had natuurlijk, maar op het moment was het bijna te sterk voor me! Ik ben er best van geschrokken, tot op dat moment ging het redelijk!
Alert blijven dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...