Spring naar bijdragen

dinsdag 13 november


druppeltje

Aanbevolen berichten

Druppeltje had de eer het gekkengetal te openen en wi nu graag het ongeluksgetal beginnen:

Goedemorgen allemaal,
Ik kzend jullie allemaal een lieve ochtendzoen en wens iedereen veel sterkte met alles. Een warme omhelzing voor wie het extra nodig heeft vandaag en een dikke zoen voor wie het een gewone dag is. Maar weet deze dag is heel speciaal want 13 novenber 2007 maak je maar een maal mee in je leven!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Benthe, nog een laat proficiat met je 4 maanden ADB! Vier het maar droog en uitbundig in de USA! :present:

An, rot dat je zoon zo'n ernstig ongeluk heeft gehad. Ik hoop dat hij voorspoedig opknapt. Je hebt gelijk, we kunnen het niet riskeren er niet voor onze kinderen te zijn. Gelukkig maar dat jij er wel was!

Allemaal een fijne en vooral droge dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opnieuw beginnen

Iedere dag opnieuw beginnen,
in verwachting van een feest.
Blij doe ik mijn ogen open,
gisteren is al geweest.

Ik ga me douchen
en kleed me aan.
Dan kunnen de gordijnen open:

Nieuwe dag, ik kom eraan!

Delta...een vrije dag voor jouw, captain/piloot.
Morgen mag je er weer uit met de trein of de Zuipschuit want dan is An 2 maanden ADB.
Ik wens je een fijne dag toe.

Gigi.....alle begin is eng en moeilijk maar als je hier veel meeleest en ik hoop ook na gisteren mee schrijft dan kom je er wel. de grootste stap is gemaakt ..je hebt aan jezelf erkend dat er een probleem is en aangezien je medicatie gebruikt en hier nu schrijft wil je het blijkbaar ook oplossen
Doe je de internet behandeling ook? Kan ik je aanraden.

Verder iedereen die het moeilijk heeft vandaag......... ZET HEM OP!!
Iedereen die een mijlpaal heeft, :heart::musicnote::moon::present:.....Goed Gedaan!
Iedereen die werkt.....ook aan je zelf denken!
Iedereen die vrij is...ook een beetje luieren.
En iedereen die met de beginnerscursus bezig is ;) ....je weet dat je het kunt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Ik heb maar een kort nachtje gemaakt, waarom? Het afgelopen weekend heeft indruk op mij gemaakt, de mensen die terug vielen en dit hier meldden, maar in gedachten ben ik bij hen die terug vielen en hier geen melding van gedaan hebben.
Mijn bovenkamer draait weer eens op volle toeren, en probeer te denken over de zin van ups en downs waar we hier geregeld als alco's tegen aan lopen.

Met de ups en downs wordt mijn hoop gewekt op die momenten dat lichamelijke\geestelijke verbetering zich voordoet. Deze hoop kan dan weer de grond in geboord worden als er iets in mijn leven gebeurd en een terugval/uitglijder is en er een kater volgt. Zowel letterlijk als figuurlijk. Een deel van mijn huidige worsteling is om in dit alles enige zin te ontdekken. Het eist toch een enorme tol doordat ik voortdurend in mijn emoties heen en weer geslingerd wordt.

Het lijkt mij dat elke keer dat je ziet dat je een stukje terrein verliest er nieuwe frustraties en boosheid de kop op steken. Dit heeft bij mij geduurd tot ik kon erkennen dat het niet mijn weg was.
Om de andere weg in te slaan is niet makkelijk, je moet aanvaarden en tot de overtuiging zien te komen dat die andere weg er ook daadwerkelijk is.

Samen, je hoeft het niet alleen te doen, therapie, forum je psych of wat dan ook, heb ik ontdekt
dat ik meer energie overhoud om van dag tot dag te leven en mij minder moet afvragen om een bedoeling te ontdekken achter de moeilijkheden van het hier en nu.
Het leren omgaan met het dagelijks leven en alles wat zich voordoet wordt niet echt bevorderd
doordat ik mij blind ga staren op wat er nog komen kan of zal.

Sterkte voor wie het moeilijk heeft, hierbij denk ik ook aan An en haar zoon.
Maar ook aan de mensen die niet mee kunnen schrijven hier.:present:

Laat die eerste staan, doe mee met een "nuchter" bestaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de wekker gezet en ben nu fris gewassen en diertjes uitgelaten voor 10 uur klaar.. hehe, heb ik eindelijk een wat langere dag hoop ik.
Vandaag voel ik me een beetje bleeeeeeh.. een deel van mijn vrije dagen zit erop.. nog 6 te gaan en echt veel fijner voel ik me nog niet..

ik moet toegeven dat mijn werk wel heel erg veranderd is de laatste maanden en zoals het nu gaat voel ik me er (nu) niet meer prettig. Het is een rouwproces merk ik.. dat hoort natuurlijk ook bij veranderingen en daar heb ik toch moeite mee... maar ik ben ook bang dat ik het helemaal niet meer leuk ga vinden en wat dan... Ik zou zo graag weer eens echt enthousiast ergens over willen zijn maar ben het gewoon niet en dat vind ik moeilijk te accepteren. Ik blijf het allemaal positief zien want weet ook wel weer dat er iets op mijn pad komt wat fijn is! maar wanneer....


mmmm beetje depri dus... net als het weer... De afgelopen 7 jaar is er veel gebeurd, ben ik in positief opzicht enorm veranderd.. maar de laatste maanden lijkt alles zo stil te staan en dat vind ik moeilijk...

dus maar weer verder met de beginnerscursus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Stien, ik loop hier ook te piekeren en te malen, en waarom?
Ik ben begonnen aan dag negen (!), dan zou ik toch dansend, zingend en vol met energie door mijn huis moeten rennen..
Nee, ik ben chagrijnig, voel me niet eens blij na al negen dagen..
Moet ik mezelf een schop onder men k**t geven?

Blèèèh, ik baal van mezelf dat ik niet net nu wat meer spirit heb!
Die stomme leegte, de verveling.. en nu (ach ja, je zei het gisteren al Safi).
Nou, en dit zal dan nog wel het begin maar zijn.

..pfff!!!!!!!!

Marjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, zit ook nog een beetje lollig te doen! Voel me dus helemaal niet zo leuk, "Dag-trend"? My ***!
Iedereen loopt te zwoegen en er werkelijk toe te doen (..), en moedertje mag het er van nemen, want die is tenslotte aan het ontgiften... BAH!!
Hoezo lekker slapen, negatieve gedachten mogen. Oei, ik ben link,voel me zo veschrikkelijk woedend (op mezelf).
Hoe durf ik het opnieuw zover laten komen (MÉT) kinderen!!! Denk maar niet dat ik ooit nog een druppel aan raak.
Oeh, ik kook bijna. Hete douche gehad, moet nu naar buiten ..
Yep, ga de hond uitlaten, zit mezelf giga op te fokken.. eerst maar lopen

tot straks,
Marjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

majo voel me ook k***en maar heb mijn zinnen op het huis gezet ben ook aan het kooken wil vandaag door zeten om niks te nemen hoop dat je beter voeld als je trug komt van het wandelen denk aan leuke dingen is moelijk maar probeer het sterkte zet hem op groetjes trui

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Trui!

Dit is 'm dus! Ik loop op het boerenpad naast mijn huis en daar komen de tranen. De tranen van machteloze woede, het keerpunt. Het is allemaal één grote leugen; ik ben niet ADB sinds vorige week maandag, ik drink niet meer. Dat is heel wat anders, Alcohol de baas ben ik nog lang niet en dat besef kwam even heel hard aan. Het kwam ook plotseling uit het niets opzetten. Nou ja plotseling.. het verhaal van An doet natuurlijk veel verdriet..en doet je beseffen dat dit ons allemaal kan gebeuren.

Wat had ik dan verwacht? Euforie, een staande ovatie? Ik weet het niet, maar dit komt keihard en ijskoud aan. Dit is waar jullie al zijn geweest en ik moet DOOR!
Als ik nu verlies, win ik never nooit meer! Wat een ongelooflijke tr*t ben ik al die jaren geweest. Ón-ge-loof-lijk!!!!

Geef me een hand, alsjeblieft, ik zit er even doorheen..

Liefs Marjo
Geen alcohol gedronken sinds 5 november!!
Houden van mezelf is moeilijk, maar ik ga het weer proberen!

VANDAAG DRINK IK NIET!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had het vande week ook toen ik hier net kwam ik geef je een steevige hand en hou hem vast we hebben alemaal die huil bij magteloos begin ook al weer doet mij pijn snap wat je bedoeld ik ga er vandaag voor als ik aan de drank denk pak ik water of sapje kom op je kunt het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...