Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 november 2007

Gem

Aanbevolen berichten

OH, mijn nederige excuses Koh ik stond nog ingelogd en ondertussen met mijn handen in de
behangerslijm. Jakkes waar ben ik aan begonnen!

Goed dat je met Ziza heb gebeld, hij heeft inderdaad de wijsheid Koh! Luister ook naar hem.
Ik heb die wijsheid niet, doe maar wat. Wederom heeft het forum mij week gemaakt, zoveel
liefdevolle en hulpvaardige woorden zijn weer over mijn schermpje gerolt.

Tja da's even wennen aan de nieuwe stem, een virtuele Ziza maar nu met stemgeluid.
Ik ben geen ster met bellen Koh, je weet ik sla helemaal dicht ook al zou ik graag
willen. Maar ik leef met je mee, lees mee, en ja het eerste glas laten staan dat geldt
voor ons allemaal hoe moeilijk het ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 287
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En toen was Koh verdwenen, weet je dat ik best wel tegen jou opkeek toen ik je voor
het eerst ontmoette. Zelf stond ik pas 9 weken droog en dacht dat ik de strijd al wel
kende en voelde me een hele piet. Ik heb er best moeite mee als ik lees hoe moeilijk je het je nu
maakt. Ik had nog nooit een "schilder" als jou ontmoet en je mag er zijn hoor!!!
Uiterlijk zegt niets, het gaat om het innerlijk, maar toch het is zo zondig die troep.
Die troep straalt naar buiten uit en vertroebelt het innerlijke.

Met die troep bedoel ik alcohol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Excuses ziin naar mij toe echt niet nodig hoor... ik respecteer ieders bezigheden... en niemand hoeft hier te zijn als ik er toevallig weer eens ben...

Maar Stientje, ik waardeer je waardering... en ben zelf ook blij dat ik die stap genomen heb...

Frannetje, meis... wat een ontboezemingen op het forum.. ik waardeer je er echt om, maar dat had toch ook via pb's gekund??? Nou ja, je eerlijkheid en openheid is wel heel bewonderenswaardig.... Virtueel gezien ben jij voor mij ook al een goede vriendin... al eigenlijk vanaf onze eerste aanvaring hier... Ik zag je in jouw ogen misschien in eerste instantie als een Belg die goed nederlands sprak... maar dat is nooit het geval geweest... (hihi..nou moet ik weer oppassen.... je spreekt, cq schrijft goed (mooi) nederlands hoor...)...je vertelt dingen die me in m'n hart raken. Zodanig dat ik vaak niet eens weet wat ik er aan toe moet voegen of aan beantwoorden... en de humor die je ertegenover zet is me ook uit het hart gegrepen.... Met andere woorden, Fran, je bent voor mij alleen virtueel gezien al meer dan een gewone vriendin...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Fran, daar gaan we weer.... ik ken je alleen van horen schrijven... Geen ruzie, hè???? Je schrijft prachtig.. beter dan ikke... hihi.. is met Knuffie ook zo... die corrigeert mij ook regelmatig.. Ik heb vooral een ijerprobleem... of eierprobleem... Tsja.. die IJeren... het amsterdamse ei is lang en de ij van een kip is weer kort... Snappie dat een beetje....als belg zijnde???? hahaha...sorry..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog een ras "echte" Amsterdammer. Ik schrijf niet zo mooi als jij Fran, dat zal ik bij lange na niet kunnen. Ik heb buien dat het schrijven me beter af gaat.
Maar ik denk jullie wel te begrijpen. Sinds ik met de alco gestopt ben is er weinig voor nodig bij mij
om week te worden voor het vlinder gedoe. Als jullie mij kunnen begrijpen. Ik ben gevoeliger geworden voor een aai over mijn bol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zeeuwen, friezen en limburgers... als die echt hun eigen taaltje spreken... ik snap er geen hout van (sorry Houtje)... gek hoor, dat schrijven en spreken zo van elkaar verschillen... Net zoals met ondertiteling op tv... bij ons wordt Vlaams ondertiteld.. bij jullie wordt ABN ondertiteld... terwijl ik dan denk: ze zeggen toch gewoon wat er staat??? maar andersom is dat net zo... haha, best wel een raar fenomeen... horen en zien....Nou ja, eerlijk gezegd vind ik Knuffie voor een deel heel leuk door de taal.. de uitspraak... heeft iets heel exotisch... maar gelukkig is het dat niet alleen.... wat ik al eerder zei: voor je het weet heb je heel België aan je broek hangen... hahaha....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Stientje... Hier een virtueel aaitje over je bolletje... Jij zegt een ras "echte"amsterdamse te zijn... ja ik niet zo... ik ben wel van ras behoorlijk amsterdams... mijn moeder is er geboren en getogen, ik ben er verwekt en geboren... heb er tot mijn zevende jaar gewoond... mijn vader was afkomstig uit Riga... nou ja... en toen verhuisd naar Iets in de buurt van Zutphen en Apeldoorn... Ok, ik heb het hier al vaker vermeld... Deventer... Ik heb nog wat jaren in Zwolle gewoond maar voel me eigenlijk het meest Deventenaar... hoezeer ik het eigenlijk haat om Deventenaar te zijn... ik moet erkennen dat ik niks, maar dan ook niks van Amsterdam weet... (Riga uiteraard helemaal niet)

Wat ik eigenlijk zeggen wilde, stien... je schrijft mooi hoor... je verhalen komen luid en duidelijk binnen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Fran... Zuid Holland... daar woont notabene onze koningin... haha... alsof dat wat uitmaakt... ik denk dat voor jou die Friese vader van belang is... want dat schijnt bij jou toch wel een connectie met Nederlands te zijn... Ik snap niet waarom want ik snap Friezen voor geen meter... Maar ja, jij misschien mij ook niet als ik je bel......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nee, ikdacht alleen van: Friezen hebben ook hun eigen taal en accent, dus die staan meer open voor andere accenten. De ene "minderheid" begrijpt de andere, weet je wel. Daarom ook dat Limburgers en Zeeuwen mij ook met plezier willen begrijpen. In Amsterdam werd ik potjandorie in het Engels aangesproken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom was ik ook eigenlijk blij dat wij uit Amsterdam vertrokken... m'n Engels is niet Je van Het... snappie.... In Zeeland is Duits weer zo'n beetje 2e de taal.. Ik weet niet waar in België jij woont, maar Duits zou je wel kunnen aanspreken... Limburgers hebben in hun dialect ook wel iets Duitsigs.... En Friezen, ja dat is een verhaal apart... het kan friezen, het kan dooien, de beste friezen zijn de dooie... nou ja.. ik hoop niet dat ik nu geband word...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...