Spring naar bijdragen

woensdag 28 november

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Pippi,
Het zijn wel zowat de rustigste maanden van het jaar en idd veel licht en kleur is er dan nog niet.
Probeer iets leuks te doen om die tijd door te komen. Kun je niet in een fleurig kleurtje sauzen, of mag dat niet?

@Soothe,
En waar ga je die huishoudster van betalen?
Kom op, uit die luie stoel en doe wat. ;)
Aktie zoals Ziza steeds zegt.

Zo en nu verder met mijn potten en pannen en dan eten.

Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toen liet Houtje Strijkboutje haar strijkbout letterlijk uit haar handen pletteren en die spatte in drie stukken uiteen op de vloer. Toemaarrrrrrrrrrr dat kon er nog wel bij (niet heus).

En Ja, Dochter moet vannacht nog in de stinkende lotion (petroleum lijkt het wel) we hadden het alleen even gewassen met petroleum-shampoo maar dat had onvoldoende geholpen naar het bleek :$ :D.
I am NOT amused.

Ik wou dat de dag voorbij was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allen,

Vandaag mijn eerste dagbehandelingsdag gehad, een keer in de week een dag therapie.
Mijn bedrijfsarts deed er nogal lullig over, mijn werk reageerde super, en dat, terwijl ik het precies andersom had gedacht.
Maar goed, het was een leuke groep, met enthousiaste mensen.
Iedereen was al gestopt, op enkele uitglijders na. Ik als enige nog niet.
Waarom is dat zo moeilijk voor mij?
Vanavond zat ik te denken dat ik maar moet accepeteren dat ik verslaafd ben.
Ik kan het gewoon niet. Ik wil op de een of andere manier wel, maar ik kan het niet. Kan opeens ook geen motivatie meer vinden.
Ik word wel triest van die gedachte, een verloren leven.
's ochtends wil ik wel stoppen, maar 's avonds moet die kurk weer van de fles.
Wat is het in mij dat het me niet lukt en jullie wel? Toch slapte?
Ik word moe van mijn gepieker en moe van het niet kunnnen stoppen.
De therapeute raadde Refusal af, omdat ik het beter op wilskracht kan doen.
Ik weet het even niet meer, heb ik zo'n mooie kans en toch en toch...
liefs, een verdrietige lunalee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luna,
Dat is geen slapte, dat is verslaving. Het is een proces waar je inzit en waar wij allemaal inzitten.
Misschien moet je wel eerst accepteren dat je verslaafd bent, en dan kun je ermee kappen.
Dat zul je helemaal zelf moeten doen. Je bent het waard, je hoeft niet zo verder. Ook jij kunt anders, ook jij kunt stoppen. Te beginnen met 1 avond. Probeer het eens.
Top dat je in therapie bent, dat is al een hele stap. Laat het verdriet maar toe, dat je verdrietig bent betekent ook dat je het anders wilt. Houd moed!

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lunalee..het ia ons niet over een nacht ijs gelukt hoor en je leven is nog niet verloren, je bent nog veel te jong en je gaat het redden want je schrijft hier en je gaat naar therapie en je probeert er wat aan te doen.
En verslaafd zijn is geen scheldwoord hoor, bijna heel nederland is verslaafd aan iets, dat hoort bij deze consumptie maatschappij. Alleen jij en ik en anderen hier op het forum, realiseren ons, dat we het niet leuk meer vinden en dat we er wat aan willen doen. Kop op meid,kin omhoog, kop der veur....je hebt vandaag een hele grote stap genomen, door naar de therapie te gaan en gisteren een hele grote stap om naar de bedrijfsarts te gaan en daarvoor kwam je hier.
Dus je hebt vecht lust je lust die Gremlins wel rauw..dus vecht tegen ze, mep ze kapot, kom hier schrijven als ze er zijn dan meppen wij mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lunalee, kopop hoor! En wat een onzin dat je het op je eigen houtje moet doen! Alsof dat met refusal niet het geval is! En zeker in die begintijd, als je het het moeilijkst heb kan de refusal een extra duwtje geven! Ik ben er in ieder geval h'éél blij mee!
Maar hoe je het ook doet, wij zullen er altijd zijn als je het nodig hebt!
Succes, schrijf hier als je het even niet meer ziet zitten!
Komop meid, je kan het!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lunalee:

Heel herkenbaar wat je daar schrijft. Hoe vaak ik wel niet 's morgens het besluit nam die dag niet te drinken en toch 's avonds gewoon weer dronken naar bed ging.... Zo ontzettend vaak... grrrrrrrrrrr

Zet m op.

Mick

O ja, ff aanpassen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lunalee,
Niet zo somber. Bij mijn eerste behandeling moest ik trekremmers gebruiken, helaas kon ik daar gewoon doorheen drinken. De verslavingsarts wilde ook dat ik stopte op eigen kracht. Schouderklopjes konden er niet vanaf als ik toch al minder had gedronken. Na het stopzetten van de behandeling, want ik zag er ht nut van die behandeling niet in. Ik zocht steun en hulp bij het stoppen. Iedereen kan toch zeggen: laat die zooi staan. Het is me uiteindelijk gelukt om droog te komen, met de nodige uitglijers om helemaal terug te vallen. Toen kwam ik hier in behandeling. Men liet mij in mijn waarde en reikte mij menig handvat aan. Het forum gaf me nieuwe impulsen en kracht, en zie het lukte. De huisarts schreef me Refusal voor. Een last viel van me af. Rust en geen alcohol meer en dat nu al 7,5 maand. Ik had echt niet gedacht dat ik dat zou kunnen.
Lunalee, wat ik gedaan heb, kun jij ook. Als je ervan overtuigd bent dat je dat beter gaat lukken met Refusal, blijf dan bij je verslavingsarts aandringen.
Ik hoop dat de begeleidende therapie je veel handvatten geeft om je drankgedachten de ander kant op te sturen.
Je doet het voor jezelf en ik vind het echt tof van je werkgever dat hij/zij je steunt. Support en schouderklopjes doen wonderen. Schenk jezelf een cadeautje naar drie dagen, na een week, na anderhalve week. Denk per dag. Voor je het weet, zit je dan aan de veertien dagen.
En echt je doet je eigen het schoonste cadeau dat je je maar kunt dromen.
ZET 'M OP!

@Water,
:)

@Safi,
Zo zei Safi en had Corinne al gedaan. :)
Tolie gebruikt ook Refusal. Ik ben niet de enige.

@Kate,
:)

@Tolie,
Ik schreef over Tolie en kwam Tolies tekst vervolgens tegen. Helemaal gelijk heb je.

@Mick,
Ja, en hoelang sta je nu alweer lekker droog?

@Lunalee,
We staan hier allemaal achter je en willen je er graag mee helpen.
Blijf vooral ingelogd en lees en schrijf mee.
Wij kunnen je kracht voeden en je helpen je gedachten te verzetten.
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke succes morgen bij de tandarts, ikhoopdat je na afloop weer opgelucht kan ademhalen en verder leven.

Houtje..wat een toestanden ja weer!
Daar kan geen energie tegen op en jij hebt dubbel..waar haal je het toch vandaan?
Echt knap hoe je je er doorheen worstelt en niet jankend hier op het forum hangt.. U hebt ruggegraat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lunalee, het klinkt heel bekend in de oren 's morgens nog de motivatie en 's avonds is alles weg. Je bent echt geen slappeling, helemaal niet. Moet je kijken wat je er allemaal al voor doet om van die verslaving af te komen.

Marieke, sterkte morgen bij de tandarts.

Druppeltje, dat is echt geen stemmingswisseling hoor, that,s life. Je hoeft je niet elke keer te verontschuldigen, want je bent niets minder dan een ander.

Soothe, nu heb je een nieuwe liefde gevonden en nu wil je ook nog een huishoudster. Een mens kan niet alles hebben hoor wensen moeten er blijven;)

Ik ga morgen een kaartje voor mijn schoonzus kopen, want helemaal niets laten horen vind ik ook niet kunnen. Als ikzelf dat bericht zou krijgen, dan zou ik ook misschien niet iedereen aan de telefoon willen hebben, maar het wel fijn vinden, dat mensen toch aan me zouden denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...