Spring naar bijdragen

woensdag 28 november

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen lieve forumleden!
Ik ga een halfuurtje later de deur uit, ik was te traag vanmorgen. Kan ook niet anders. Ging erg laat naar bed en manlief kwam ook ver na middernacht pas thuis, dus alhoewel ik al op bed lag toch weer wakker enz.
Geen zin in mijn werk, de vertrekkende collega's vliegen me om de oren....en peststemming daar...
Nee, het is de plicht die roept, maar oh wat was ik graag blijven liggen in bed!

Soothe,
ik heb je niet gezien gisteren! Ik hoop dat het goed gaat en dat je alleen wat rust van het forum neemt!

Lunalee,
veel sterkte vandaag bij de opname!

Stien,
hou vol he!

Benthe,
ik hoop dat je nu lekker nog even slaapt. Na die emotionele berichte heb je dat wel even nodig! Sterkte!

Pippi,
ook rustig aan. Het komt van zelf goed, helaas heeft het zijn tijd nodig!

Tapas,
sterkte op je werk vandaag!

An,
vandaag weer de 4e dag, ik hoop dat je dag 3 volgemaakt hebt! Ik heb er alle vertrouwen in dat dat is gelukt!

Fran,
ik ben riebedie! Nou weet ik wat dat betekent! Ik dacht altijd als je dat schreef dat je opgefokt was ofzo. In ieder geval dat het niet leuk was. Nou ik ben ook zo riebedie!

Marjo,
plak er maar weer een dag achteraan en ik hoop dat je kinderen wer opgeknapt zijn!

Tolie,
het putje is weer goed, de voegen en een heleboel andere dingen nog niet! Ik snap dat je er op een gegeven moment een punt achter zet! Maar het moest eigenlijk niet mogen, zulk werk afleveren!

Druppel,
weer een nieuwe dag erbij?

Trui,
waar ben je? Gaat het goed met je?

Kaia,
ook niet gezien gisteren? Of achter de schermen?

Safi,
ik hoop dat je nagedacht hebt. Het wordt weer snel een gewoonte, ook al is het niet in die mate van vroeger! Je balanceert wel op het randje hoor!

Ik heb verder teweinig tijd, dus alle anderen, vandaag veel sterkte en hou het droog! Dat ga ik ook doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje gefeliciteerd zeg!! 25 maanden, da's al meer dan 2 jaar!!!!! loop ik nog maar 20 maanden achter hihihi.. maar het begin is er!
Het is me weer gelukt om op tijd mijn bed uit te komen.. na 2x een tik op de wekker te hebben gegeven, te korte tijd om te kunnen dromen. Nu eerst de hond en de kat uitlaten en dan ontbijten en dan ga ik weer.. ik bof maar dat ik pas om half 10 hoef te beginnen (en zelfs dat vind ik in de winter best wel vroeg)
tot zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Het wordt tijd (vind ik zelf) dat ik me maar weer eens even meld. Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven, want ik val er ook zomaar even middenin. Ik vind het teveel om allemaal terug te lezen en dat ga ik dan ook niet doen.
Wel zag ik, dat Koh... lieve lieve Koh, nog steeds ontzettend aan het rommelen is. Jezus man, ik mis die vent met die heldere inzichten. Maar ja, ieder zn bodem....

Met mij gaat het wel goed. Ik drink niet en dat is het begin van het halve werk. Ik ga naar de AA (maar ik moet niet te vaak gaan, want dan word ik misselijk :D) en verder doe ik precies waar ik zin in heb en dat is een vrijheid die ik mezelf nog nooit zo heb toegestaan. Altijd moest ik er bij drinken, om me maar vrij te kunnen voelen, of even geen last te hebben van wat ik eigenlijk allemaal nog had moeten doen of zou moeten doen. Nuchter moest ik altijd van alles, anders voelde ik me schuldig over weet ik veel wat allemaal.

Tja, bloed kruipt waar het niet gaan kan en als je al van jongs af aan wordt belemmerd om te mogen voelen en ontdekken wat je graag zelf wilt ontdekken, dan krijg je natuurlijk geheid een probleem.
Nu ik niet meer drink kan ik niet anders dan te leven zoals ik wil leven, het zal allemaal wel erg egoistisch zijn, maar dan is dat maar even zo. Ik zit gewoon weer in de pubertijd en dat is zalig. Nu maak ik m eindelijk nuchter mee.

Ik sport niet, ik mediteer niet, ik ruim niets achter mn reet op, ik eet slecht, ik laat de telefoon gaan (meestal), rij te hard in mn auto, neem geen legitimatie mee, voel me tot "niets" verplicht, laat me niet opjutten en ga laat naar bed. Heerlijk....(tot op zekere hoogte)
Morgen kan het weer anders zijn.

Ik zou mogen drinken, maar ik doe het niet... het lijkt me vandaag niet zo verstandig om te doen.

Fijne dag allemaal. Leef je leven, maar denk niet dat dat in de alcohol zit, de vrijheid zit in jezelf.

Liefs, Mick
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOi Mick,
Je verhaal klinkt heerlijk.
Ik heb de afgelopen weken wel weer alcohol gedronken en de laatste paar dagen was het weer dagelijkse kost.
Niet veel, maar toch wel weer dagelijks.
Gisteren weer gestopt.
Mick, als ik jou verhaal lees ben ik wel een beetje jaloers, de optimale vrijheid, klinkt echt goed.
Dat wil ik ook weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forumgenoten. Geen bericht, goed bericht!

Gem, geen zorgen, alles is goed!

Benthe, mocht dit bericht aan je voorbij trekken, weet dat ik je veel sterkte toewens.
We zijn hier blijkbaar niet helemaal voor de lol. Ik vind het geen feesttent!!!

Wat me rest is, iedereen sterkte wensen, met stoppen of minderen!!!!

Good Luck!

Soothe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Ik vind jou een kanjer!dat je niet drinkt.Goed hoor.
En ben erg geschrokken. Wel een hele grote teleurstelling voor je.

Pippi,

Nog niet wanhopen hè? Eerst nog even afwachten. En als je erg zenuwachtig bent, krijg je soms ook stemverlies.Ook knap dat je niet drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje en jouw veeeel :sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun: tjes
en ook heel veeeeel :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:jes
met het behalen van je 25 maanden
Ik doe met je mee JOEPIE JOEPIE DE POEPIE!!

Benthe....je bent een kanjer:heart:

Gem ik wou dat ik even een dagje voor je kon overnemen:heart:

Pepita...we kunnen elkaar de hand schudden want ik drink ook meer dan ik zou willen:angry:

Soothe..going strong, dat horen we graag, wat zo'n liefde wel miet allemaal voorkrachten uit de kast haalt.
Goed voorbeeld doet goed volgen!;)

Mick..even puberen op leeftijd is goed voor je karma!

BB..niet zo jaloers hè:P

Pippi..ik hoop dat het praten vandaag wat beter gaat

Lunalee veel succes bij het begin van je therapie vandaag en denk maar zo...het zijn ook maar mensen:present:

Ik sta droog vandaag dat is een ding wat zeker is.

Mijn inzicht kaart:
Vandaag laat ik het verleden los door mij in het contact met de ander af te vragen: "Wie ben jij vandaag?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Hoe gaat het met je vriend?

Houtje, gefeliciteerd. 25 maanden!!wat een tijd zeg.

Lunalee, fijn dat je kunt beginnen en sukses ermee. gaat vast lukken

Gemotiveerd, Je moet inderdaad wel sterk zijn, om zonder motivatie trouw naar je werk te gaan.

Iedereen een fijne droge dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy we zijn nu met 'elf' mensen

Delta
Corinne
Houtje Ik neem de hartige taart wel mee. En de quiche spinazie/feta.
Benthe Hartige taart
Safi Appeltaart, kwarktaart
Tapas
Sammy
Lunalee
Marion
Gem
Mathilde

'elf' volgensd wikepidia
Een elf of alf is een denkbeeldig wezen uit de Germaanse en Noordse mythologie (Alven) en wordt ook in de Europese folklore beschouwd als een licht- of natuurgeest met bovennatuurlijke krachten. Elfen worden soms ook wel Alvermannen genoemd. In het Oudnoords worden ze álfr genoemd.
Tekening van een elf
Tekening van een elf

Elfen leven doorgaans in bossen, aan rivieren en bronnen maar soms ook ondergronds. Ze worden doorgaans afgebeeld als kleine jonge mannen en vrouwen met een haast bovennatuurlijke schoonheid. Ze bezitten grote wijsheid. Ze zijn meestal goedaardig en helpen de mens. Vaak worden elven afgebeeld met puntoren en vleugels.

dus dat zal me een bijeenkomst worden:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of

In wiskunde

* Elf (11) is het op vier na kleinste priemgetal.
* Het is eenvoudig om van een geheel getal vast te stellen of het deelbaar is door 11. Tel de cijfers op de even plaatsen bij elkaar op en tel de cijfers op de oneven plaatsen bij elkaar op. Trek dan beide verkregen getallen van elkaar af. Als het verschil nul is of deelbaar is door 11, is het oorspronkelijke getal ook deelbaar door 11.
* Elf is een getal uit de rij van Lucas.
* Elf is natuurlijk een elfhoeksgetal.

[bewerk] In numerologie

Het getal elf wordt wel als het dwazen- of gekkengetal gezien. Waarschijnlijk omdat het 1 minder is dan 12, het getal van perfectie - met 11 ben je dus net niet perfect. Zelfs het woord gekkengetal heeft precies elf letters.

Omdat het getal in relatie met gek en dwaas wordt gebracht, speelt het een belangrijke rol tijdens het carnaval. Er is een Raad van Elf, die jaarlijks voor het eerst vergadert op 11-11 om 11.11 uur ('s avonds). De carnavalskreet Alaaf! zou een verbastering zijn van elf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,

Ik ben hier niet zo actief meer maar toch denk ik nog regelmatig hoe zou het met Benthe, Safi, Houtje, Soothe.....zijn. Vreemd dat je toch zo betrokken kan raken bij mensen die je alleen virtueel kent. Ik lees dat een aantal van jullie een keer afspreken, althans dat maak ik op uit de verschillende taarten. Veel plezier met het taarten feest en iedereen veel succes met het droog houden. Ik drink nu in het weekend soms een glas en soms een weekend niet, zeg 2 glazen in een maand. Ik had nooit gedacht dat ik dit kon. Dit forum is voor mij erg waardevol gebleken, om die reden en omdat ik in jullie geïnteresseerd ben zal ik zo af en toe eens blijven buurten. En om de motivatie wat het stoppen met mijn verslaving levendig te houden natuurlijk. Tot laters....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy op verzoek helemaal voor jouw gegoogeld

In wiskunde

Dertien is:

* een priemgetal.
* een gelukkig getal.

[bewerk] In natuurwetenschap

* Dertien is het atoomnummer van aluminium.

[bewerk] In bijgeloof

Het getal dertien wordt gezien als het ongeluksgetal. Waarschijnlijk omdat het 1 meer is dan twaalf, het getal van perfectie. Als je méér dan perfect wilt zijn (een 13 dus), moet dat wel ongeluk brengen. Zelfs het woord ongeluksgetal heeft dertien letters. Vrijdag de dertiende wordt onder meer in Nederland als een ongelukkige dag beschouwd. In Spanje is Dinsdag de dertiende een ongelukkige dag.

[bewerk] In het mensenleven

* In vrijwel ieder vliegtuig wordt in de nummering van de zitplaatsen rij 13 overgeslagen; op rij 12 volgt rij 14. Ook in sommige grote hotels wordt etage 12 gevolgd door etage 14.
* In de Formule 1 wordt startnummer 13 niet gebruikt.
* Een pagode heeft veelal dertien verdiepingen als het er geen zeven zijn.
* Een lp van The Doors, 13, uit 1970.
* Een cd van Die Ärzte, 13, uit 1998.
* XIII is een stripfiguur en een stripreeks. Het is tevens een spel voor de computer
* Dertien glazen bier wordt ook wel een meter genoemd.

[bewerk] In het Nederlands

De uitdrukking "dertien in een dozijn" drukt iets dergelijks uit. Een dozijn is een verzameling van 12. Als er 13 van iets in een dozijn zouden passen, zou dat betekenen dat het niets bijzonders is. Van iets heel gewoons zegt men dus "daarvan gaan er dertien in een dozijn".

[bewerk] Bij de Maya

In de lange telling van de Mayakalender wordt ten dele gebruikgemaakt van een dertientallig stelsel, hoewel ook een twintigtallig stelsel daarin een rol speelt. Ook de tzolkin, een onderdeel van de korte telling is samengesteld uit dertien getallen en twintig namen.

[bewerk] Zie ook

* Het jaar 13 B.C., het jaar A.D. 13, 1913 of 2013

* MS13 Mara Salvatrucha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...