safidepafi Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Corinne..ik heb morgen een 50 jarigen verjaardags feestje..iemand waar ik mee op de lagere school heb gezeten de MAVO en de HAVO en toen is ie ook nog met mijn beste vriendin getrouwd..En morgen heeft ze een suprise party georganiseerd met band en all.Ik heb 8 Andy Warehole foto's van hem gemaakt en toen moest ik nog een oud frame zilver spuiten en het glas schoon maken.Wisten jullie dat dat het beste gaat met water/azijn en oude kranten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 @Soothe,Ik heb een gesteld doel bereikt vandaag. Ik wou max. 12 sigaretjes roken en ik heb er nog geen 10 gerookt tot nu toe. Dus flink binnen de perken gebleven.@Spud,Zou wel eens een duur kapsel kunnen zijn. Moet je eerst die fjord importeren!@Pippi,Ze bedoelt haar kapsel, niet van die pony's in de wei.@Benthe, Durf niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 @Safi,Ik wist dat.@Benthe,Vergeet ik je helemaal te feliciteren met het niet-roken. Knap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Corientje,Je hebt karakter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Benthe dan heb je van mij een bosje rozen verdiend voor alle dagen dat je dat al gelukt is:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: en nog een erbij om dat je zo'n dapper krijgertje bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Spud werkt ook bij ramen en ze worden minder snel vuil, moeten wel oude kranten zijn en dan gewoon een prop van maken en draaiende bewegingen maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Spud, Benthe wil gewoon haar onafhankelijkheid terug.Wil ik ook, maar vind het moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Soothe,:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Na jah, heb je ook gelijk in hoor Spud, een ding tegelijk. Als ik niet een week op vakantie was geweest had ik het ook niet gedaan. Maar toen ik toch al 8 dagen niet had gerookt, vond ik het zo zonde om er weer mee te beginnen.Hoe kom jij toch aan je bijnaam eigenlijk, "aardappeltje"?Soothe, mannetje aan de Amstel, of liever aan het IJ, jij houdt het nog steeds droog? En je huis is weer schoon? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Ja maatje hoe gaat het met jouw ben je nog kolen aan het scheppen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Wie heet hier aardappeltje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 EtymologyThe term spud has been falsely traced to a 19th century activist group dedicated to keeping the potato out of Britain, calling itself The Society for the Prevention of an Unwholesome Diet. However, the correct etymology of "spud" is that this word for potato comes from the digging of soil/hole prior to planting the potatoes. The word is of unknown origin and was originally (c. 1440) used as a term for a short knife or dagger. It subsequently transferred over to a variety of digging tools. Around 1845 it transferred over to the tuber itself.It was Mario Pei's 1949 The Story of Language that can be blamed for the false origin of the word. Pei writes, "the potato, for its part, was in disrepute some centuries ago. Some Englishmen who did not fancy potatoes formed a Society for the Prevention of Unwholesome Diet. The initials of the main words in this title gave rise to spud." Like many other pre-20th century acronymic origins, this one is false.In the 17th century, Scottish clergymen banned their flocks from planting potatoes, saying that the tubers were unworthy of human consumption because they were not mentioned in the Bible. The first edition of the Encyclopædia Britannica (1768-71), originally published in Edinburgh in the 18th century, referred to the potato as a "demoralizing esculent."In the UK, people with the surnames Edwards, Murphy or Taylor have traditionally been given the nickname "Spud", though the practice does not seem so common in recent years. The "Edwards" connection comes from the variety of potato called "King Edward"; "Murphy" was a nickname for a potato many years ago, because it was so strongly associated with Ireland; "Taylor" was probably the name of a well-known potato supplier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 On the waterwagon, still shoveling.Ik hoop dat u ook goed gaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Jaaaahhh, Pippi, ik heb zo'n onderbroekje met Superwoman op de voorkant, en af en toe vlieg ik als een gek door het zwerk om te kijken of er nog iemand te redden valt.Nee maar het is echt zo. Ik vind het niet leuk om te vertellen over mijn ziek zijn, maar het verandert wel dingen. Je gaat toch anders denken. Het is niet zo dat alles nu hallelujah is of oh zo fijn, maar wel: als dit nu eens mijn laatste dag zou zijn? Hoe zou ik die dan besteden? Zou ik dat drinkend willen doen en rokend, of zou ik er iets anders van willen maken?Nou, drinken en roken heb ik al voldoende gedaan. En liever blijf ik nog maar 30 jaar leven ofzo, maar je weet het niet. Trouwens, dat weet niemand. Je kan morgen een dakpan op je kop krjgen of overreden worden door een vrachtauto. Daarom vind ik kanker ook te relativeren. Niemand is zich het leven zeker. Dus ik bedoel maar, maak er iets van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Soothe ik doe mijn best..ga wel te geregeld heel even van mijn pad af maar wil daar wel heel scherp op blijven letten. Maar de consumpties zijn nooit meer dan 3 maar dat is geen excuus..vind het gewoon nog steeds moeilijk om het uit mijn leven te bannen:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Wel, Spud, met die uitleg van Safi ben ik wel bijgespijkerd op aardappelgebied.Fran, heb ik al bedankt voor het tijdperk en de stijl directoire, die tegenwoordig lekker samengevat is in een ouderwetse onderbroek. Wel een soort die mij het best bevalt.Benthe,Kampioen relativeren. Ik wou dat ik dat zo goed kon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Ik kan me ook goed voorstellen Benthe dat je er alles aan wilt doen om zo gezond mogelijk te leven.Bovendien staan er nu allemaal van die waarschuwingen op pakjes tabak dus dan lijkt me ook niet dat je op dezelfde manier naar die waarschuwingen kijkt.Je probeert gewoon alles en dat is alleen maar fantastisch....en roken is VIES! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Draag jij ook van die heerlijke Sloggies, Corinne? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Zonder ook maar een woord gelezen te hebben van de afgelopen week donder ik hier zomaar even binnen. Heb me hier vorige week een beetje (wat heet een beetje) blamerend gedragen.Tja, onder invloed doe ik dingen....schrijf, zeg ik dingen..... Daarvoor excuses. Ik heb er over een half uurtje een droge dag 6 opzitten.De knop lijkt weer om te zijn gezet. Ik wil niet onvermeld laten dat een paar telefoontjes met Ziza me daar geweldig mee geholpen hebben. Ik ben gisteren voor het eerst sinds een vijftal weken ook weer naar m'n zelfhulpgroep, bestaande uit ervaringsdeskundigen uit alle hoeken van de verslavingswereld, geweest en heb daarvan weer veel warmte en begrip ondervonden, alsmede achteraf ook nog wel de -niet meer zo heel erg nodige, maar toch wel aanvaarde- schoppen onder de kont...(toch wel nodig. Kan er eigenlijk niet genoeg krijgen...waarmee ik niet wil zeggen dat ze aangenaam zijn, wel nodig en helend en verhelderend...dus in zekere zin toch wél aangenaam) Ook hier meld ik me weer. Eén van de dingen die ik weer onder ogen ben gaan zien is dat ik vangnetten en hulplijnen nodig blijf hebben.. Ik dacht dat ik zonder kon maar dreigde te pletter te slaan. Als een soort van... hoe heet dat ook al weer? zo iemand die vanaf een toren springt met een parachute om en op het laatste moment aan het touwtje trekt zodat alles nog weer net goed afloopt???? nou ja...zoals zo iemand ben ik ook bezig geweest, de laatste tijd... Ik stortte me richting een zekere dood met in m'n achterhoofd de wetenschap dat ik dat levensreddende touwtje had leren kennen............ Het is me weer gelukt... alleen ben ik nogal een scheiterd.. ik denk niet dat ik het nog weer eens zou doen..hoop ik tenminste... sta eigenlijk nog (letterlijk een beetje) te knikken op m'n knieën. (O ja, base-jumpen heet dat, geloof ik...)Door de telefoongesprekken die ik heb gehad is alles wat ik geleerd had tijdens mijn klinische behandeling weer naar boven gehaald. En dat is maar goed ook, want alles dreigde een beetje boel onder te sneeuwen.. toen ik één keer kopje onder was gegaan was ik het spoor eigenlijk meteen al behoorlijk bijster. En ik vond het niet zo 1, 2, 3 weer terug.. Maar ik heb me hervonden en herpakt.. Ik drink niet meer. Niet omdat het niet zou mogen, maar omdat ik weet dat het niet goed voor me is. Dus vanuit mezelf concluderen dat ik niet moet drinken. Niet van buitenaf opgelegd, maar zelf opgelegd. En opleggen klinkt dan weer zo zwaar. Ik weet dat ik mezelf niet meer ben als ik gedronken heb. Ik ben beschaafd, geremd, begrensd, afgebakend.. dat ben IK!!!! Als ik gedronken heb ga ik daarbuiten, buiten mezelf. Ben IK dat dan nog? Kan ik mezelf dan achteraf nog begrijpen??? Nee, ik ga me schamen voor mezelf achteraf.. En dat wil ik niet meer.. ik wil best grenzen overschrijden, maar dan wel bij vol bewustzijn.. dan sta ik achter mezelf. Hoe dom sommige grensoverschrijdingen dan misschien ook voor de buitenwereld kunnen overkomen...het zijn dan wel mijn eigen, welbewuste -dus niet roesmatige- keuzes geweest. Waarvoor ik dan ook later verantwoording mag, kan en durf af te leggen. Ik ben afgelopen week weer behoorlijk met m'n neus op de feiten van dronkenschap gedrukt.. feiten die ik hier op het forum ook anderen zo vaak onder de neus gewreven heb. Die ik als helder denkend mens wel herkende in de dronken mens... maar als dronken mens sta je totaal aan de andere kant.....en dan herken je eventjes de heldere mens niet meer omdat je zelf denkt nog helder te denken... tegenstrijdigheid ten top dus... Nou ja.Om kort te gaan (haha, na dit verhaal) het gaat me goed en wederom hoop ik hier in het forum een plek te hebben gevonden waar ik me veilig kan nestelen..na gedane zaken. Als het goed gaat, en daar ga ik van uit, ga ik morgen dus mijn eerste weekje AV (alco-vrij, en eigenlijk VRIJ met hoofdletters) vol maken.Liefs en dank, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Pafi, het is en blijft moeilijk. Maar als je het aankan, wie ben ik om te oordelen.Ik houd het maar droog. Ik heb steun van mijn maatje, dat scheelt!!Samen aan een sapje. Het kan wel.Maar iemand die drinkt maakt het lastiger!De drempel is gauw overschreden Pafi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 "Zonder ook maar een woord gelezen te hebben...." Dat tekent je, Koh. Verder hoop ik dat je waarmaakt wat je zegt. Want het is tamelijk str&ntvervelend als je steeds hier komt als je gezopen hebt en dan weer komt klagen van oh oh ik ben toch zo zielig.Ik wens jou heel veel sterkte. Doe nou maar een keer wat je zegt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 @Benthe,Sloggies? Gewone ouderwetse lekker zittende katoenen onderbroeken zonder franje (dat kriebelt zo).Saai, he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Koh, goed te horen dat je het weer trekt. Anna maakte zich nogal bezorgd, dus dit zal ze een goede tijding vinden.En nu waakzaam blijven Kohtje. Je kan het verdorie!!Anders word je (ik ook) niet oud!!Koh, houd vol! Zeker de moeite waard, ondanks alle dips, die erbij horen!!Ga je goed !!!Groet Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 @Kohtje,Blij dat je weer tot inkeer bent gekomen en jezelf, je ware zelf, opnieuw gaat koesteren.Man, man, waar was je toch? Jezelf helemaal verloren. Ik hoop dat je het nu wel kunt blijven trekken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 november 2007 Rapport Share Geplaatst 30 november 2007 Quera Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden