Spring naar bijdragen

Dinsdag 4 december 2007

BamBam

Aanbevolen berichten

Lieve mensen,

Mijn naam is Pebbles, ik ben het zusje van Bambam. BB is een lieve meid maar heeft soms een kort lontje. Ze rende net naar buiten met haar knotsje want ze hoorde allemaal lawaai op het dak. Ik hoop maar dat ze die zwarte Pieten niet te pakken krijgt:o

Ik weet niet of ze op tijd terug is, vandaar dat ik even de honneurs waar neem. Want deze prestatie mag niet ongemerkt voorbij gaan!

Lieve Mick,

Gefeliciteerd met 1 jaar alcoholvrij.
Gefeliciteerd met 1 jaar nicotinevrij.
Gefeliciteerd met 1 jaar caffeinevrij en gefeliciteerd met alle andere dingen die je niet meer doet (voor zover je nog iets anders deed wat ongezond was maar dat weet ik niet precies):D

Vorig jaar omstreeks deze tijd, of iets eerder op de avond, zul je je laatste biertje hebben gedronken. En pats boem, nu een jaar verder en een jaar droog. Geweldig.

BB vertelde me dat je had geschreven dat je een 'egoistisch' programma aan het volgen was en dat het je goed beviel. Dat je je voor het eerst, zonder drank, vrij voelde en de dingen deed die je graag wilt doen. En je staat al een jaar droog en rookt niet meer dus dat is top. Echt geweldig.
Ik wens je alle goeds en heel veel succes.
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Veel plezier vanavond op je AA feestje:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 171
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mick, van harte! :present:
Weer een voorbeeld erbij voor mij, wat A betreft dan he, want ik hou nog wel vast aan de N hoor... en met de C ben ik een soort van driekwart gestopt: 's ochtends nog 2 a 3 kopjes en de rest van de dag thee, dat is erg goed voor mijn ingewanden (het waren zo'n 15 mokken per dag, dus...).

Dani, nog bedankt voor je evenwichtige en gefundeerde reaktie van gisteren. Knap. Moet ik ook maar eens gaan leren, i.p.v. eerst mijn geduld tot de grens toe op te laten rekken en dan met een klap die deur dicht te slaan. Nog een voorbeeld dus.

Pebbles, welkom! En let op uw chocolade! :D

@iedereen: een fijne en droge dag toegewenst met niet te veel Sintstress... en hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi net nog heel je verhaal gelezen en ik kan je helemaal begrijpen, waarom, omdat het mij ook overkomt. Al jaren en jaren bezig zijn met het onder controle willen krijgen van alcohol is zwaar, heel zwaar. Echt heel zwaar. Wie ben ik om je te zeggen dat je een oen bent of wat dan ook, want dat ben je niet. Door heel het geschrijf rond jou heb ik mijn handtekening maar veranderd en er ... bijna... bijgezet. Eigenlijk voel ik me wel ADB, maar ben er nog lang niet, zal volgens mij ook nooit gebeuren. Ik doe mijn stinkende best om niet te drinken, zoals jij, maar dan zijn er van die mega valkuilen. Inderdaad, het beste is om dit soort feestjes aan de kant te laten. Jaren en jaren heb ik dat gedaan, maar dat werd ik ook spuugzat. We zouden er allemaal meer aan hebben om met ander soortige ideeen te komen, dan alleen dat feestje aan de kant te zetten, want daar redden we het dus niet mee voor de rest van ons leven. Ik vraag het meer aan mezelf dan aan jou, maar wat is het dat alles wat we geleerd hebben op zo een moment niet meer functioneert. Verstand op 0 en we zien alleen nog maar die flessen staan, een soort magnetische aantrekkingskracht. Dat is het moment dat we in actie moeten komen: praat ik mezelf aan. Mijn grootste valkuil is en blijft de drank in huis. Nu is het al een enorme overwinning dat ik niet alles leegzuip als het bezoek weg is, maar dat ik alles leegkiep en zoals vorige week het bezoek een fles mee naar huis meegaf en vervolgens weer zonder drank door het leven hobbel.

Kortom, we zijn hier om te leren en te ondersteunen. Dus met z'n allen de schouders eronder.
Safi, hoe kunnen we elkaar ondersteunen? Wat zou jou helpen? Want deze dagen zullen niet gemakkelijk zijn voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen an ,
waaauuww dit maakt mijn dag goed zo s,morgens iemand die aan mij denkt ;)
ja het gaat wel geestelijk is het een beetje verwerken maar het zit wel goed ,
strakkies naar de arts want verkoudheid wordt niet beter :devil:
ppff moeilijk mailen met een katerke op mijn schoot ;)
an gracias :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky beter een op je schoot dan in je kop (t' katerje). Ja ik heb enorm met je meegeleefd, heb je natuurlijk niks van gemerkt, maar het was wel zo. Ik kan me voorstellen dat de emoties toch teveel zijn en dat het er via je lichaam toch wel uitkomt. Verse sapjes en lekker relaxen wil nog wel eens helpen.
sterkte meid!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook goedemoggel

Mick van harte proficitat met een jaar droog....geweldige prestatie":present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: voor een jaar alcoholvrij :present: :present::present::present::present: ik hoop dat je zo'n grote vaas hebt.

aangezien ik slecht tegen ruzie kan en meermaals heb geprobeerd vrede te stichten les ik nu maar gewoon mee en zie ik wel of ik wat post.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen,

Mick, gefeliciteerd met 1 jaar ADB! :present::D:present::):present::D:present:

Een goed voorbeeld dat het kan, ik hoop je te blijven volgen.
Nu op naar 2 jaar!

Karinneke, succes bij de tandarts, je kunt maar beter van die pijn af zijn.

Pippi, ik hoop dat de uitslag van het ziekenhuis goed voor je uitvalt.
Mijn duimen draaien.

Ik heb geen flauw idee wat voor weer het vandaag wordt, maar ik kan wel
wat :rose: gebruiken. Dus voor wie ook wil, een virtueel zonnetje in gedachten
nemen, misschien wat lach therapie van Marjo erbij en het moet goed komen
vandaag!

Laat vooral die eerste staan, dan is het grootste karwei voor vandaag gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen forumgenoten.

Allen een fijne dag gewenst. Ik heb de volgende beslissing genomen.Wanneer er op
het forum weer ruzie-gekat en gekissebis is,ga ik uitloggen, om slechts als observateur
in de luwte te blijven. Mochten de stormen zijn uitgeraast, dan keer ik terug.

Door deze beslissing word ik ook niet geforceerd om uitspraken te doen, die mij later
misschien tegen de borst zouden kunnen stuiten.

MICK, knap werk, ga zo door!

Allen een vreedzame drankvrije dag gewenst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve bijna ADB Annetje

Je vraagt me hoe wel elkaar kunnen helpen.
Nou als eerste door elkaar de spiegel voor te houden dat we blijkbaar niet willen stoppen met drinken anders zouden we het gewoon doen. Er gebeuren tal van dingen in mijn leven die ik niet leuk vind en als ik dat merk dan maak ik er gauw een eind aan of zorg erg rap dat het anders wordt of gaat.
Wanr zeg nou eerlijk wij kunnen toch ook aan de Refusal gaan?
Maar dat doen we niet omdat we af en toe als we daar heel erg zin aan hebben of als we denken nou zijn we wel weer braaf genoeg geweest, wat willen drinken.
Nou houd ik het voor mijn gevoel nog netjes. Op momenten wara ik normaal 10-12 flesjes zou drinken drink ik nu 2 flesjes bier en dat is me dan ook bijna genoeg. Maar omdat ik van mezelf niet meer mag is 2 flesjes genoeg. Maar 2 flesjes zijn eigenlijk al teveel want dat zijn 3 glazen alcohol (ik heb hele grote glazen)
Soms vind ik mezelf ADB als ik 1 flesje bier drink en 1 flesje 25 cl wijn en dat zijn dus ook meer dan 2 glazen alcohol die het limiet zijn voor een vrouw.
Dus in waarheid ben ik niet ADB maar met mijn verleden erbij ben ik het wel.
Maar eigenlijk is het bullshit want toen ik zaterdag al die rijen van wijnflessen zag was ik bepaald niet ADB. Nog wel net ADB genoeg om niet naar de rum en whiskey te grijpen en niet te proberen om mezelf helemaal klem te zuipen wat dus wel gebeurt zou zijn als het een punk feestje was geweest want dan had ik me waarschijnlijk gespiegeld aan de normen van de mensen die daar waren.
Ik denk dus dat ik ook maar opnieuw ga tellen want hoe meer ik erover praat hoe minder ADB ik me voel.
Aan de refusal wil ik nog steeds niet dus hoe sterk ik in mijn schoenen sta weet ik niet. Ik weet wel dat ik twee maanden heb drooggestaan en toen me heb laten verleiden om weer te drinken omdat ik het al zo goed deed. Dus mensen ik sta weer op dag 3
En vandaag drink ik niet!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Even tijd over en had ergens iets belangrijks gelezen.

MICK: Van harte gefeliciteerd met 1 jaar ADB, NDB en CDB.

:D:camera:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose:;):P

Ik ben heel lang CDB geweest, niet omdat het moest. Ik had er gewoon geen trek meer in.
Misschien kwam dat omdat ik de wijn zo lekker vond (eh, lekker, achteraf gezien ging dat niet om het lekkere). De N zal ik wel nooit de baas worden, ik gebruik er inmiddels wel veel minder van. De C hou ik in de hand en de A heb ik hopelijk voor eeuwig geband.

Mensen, ik heb vannacht echt goed geslapen. Hopelijk zet die trent voort. Gelijk natuurlijk uit een hele bizarre (wel grappige) droom gewekt door de wekker.

En nu is het tijd om te gaan werken.

Hou het lekker droog van binnen en van buiten.

Doei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...