Soothe Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Koh, aan de cognac-groc, nee toch!!Laat maar Koh, ze zeggen zoveel!Beterschap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Dankjewel, Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Hier overigens droog!! Maar wat is het een pokkeweer, geen minuut droog.Je zou er depressief van worden.Ben blij als heel de poppenkast voorbij is. Kerst, Oud, Nieuw, Alles!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Soothe... ben jij nou helemaal belaaitafeld.??? nee, niks geen alco.. ik heb het al moeilijk genoeg met mezelf... lichamelijk gezien dan... en dank je voor de beterschapwens... ben ik wel aan toe.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Poppenkast kan leuk zijn... je moet er wel rijp voor zijn... zorg aleen dat je zelf geen ongewilde rol gaat spelen in die poppenkast... En als dat lukt: kijken en lachen..!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Koh, jou onwelbevinden, doet mij eraan denken dat ik mijn griep vaccinatie vergeten ben.Ik als risicotype krijg ieder jaar een oproep. Zou dat nog zinvol zijn, of ben jij de laatste der Mohikanen.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Misschien een variant op de Spaanse griep? Wat een doemscenario's! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Het lijkt droog. Nu woef uit en koken.Tot een andere keer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 hihi.. Soothie... als het die Spaanse griep van toen is... tja. dan is het wat mij betreft over en uit.. Weerstand van bijna nul.... maar ik ga ervan uit dat ik dit overleef.. en jullie weer kan vergezellen in de strijd tegen de alcohol... en ik hoop van harte dat dat van uit de richting van de "drogen"kan komen... Nu dag 12(????) Tsjeesie, alleen dat ziek zijn doet een hoop roet in het eten gooien.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Goeienavond allemaal.Dubbel gewerkt en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Heb ik weer wat om te compenseren.Het weer vond/vind ik maar beneden peil.Ik ga zo lezen. Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Ik kom even tussendoor, moet meteen weer weg, na het draadje van gisteren te hebben gelezen.Marjo: nog van harte met je 1e maand gisteren, topper!! Bambam jij van harte met je 1 jaar 2 maanden 2 weken 14 dagen en 18 uur!!!Later,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Sorry dat ik er doorheen kom denderen maar ik heb zo'n verschrikkelijke zin in bier.Ik heb nu wel een koffie gepakt en m'n eten staat te pruttelen en ik heb besloten om na 't eten nog eens te kijken wat ik doe. Maar volgens mij is het niet helemaal slim om op zo'n moment maltbier te gaan halen of wel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Nou ja zeg! Hoezo last van stemmingswisselingen. Ik hoef 't hier alleen maar neer te zetten en die hele discussie in m'n hoofd is weg! Ineens weet ik weer waarom ik gestopt ben en heb geen trek meer. Hoe gek! Maar wel fijn. Smakelijk eten iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Hoi spud, ik ben anti-malt.Echter sommige zijn voor, ook goed!Waarom geen tonic o.i.d.Wanneer je zoals ik bier drinkt om het effect is malt zinloos.Maar je houdt wel het biertje,pleziertje, gaande.Er zijn toch ruimschoots alternatieven voorhanden.Is het echt de "heerlijke" smaak of is het Gremlinachtig!Nogmaals, zie voor jezelf. Ik laat rituelen omtrent drank buiten de deur.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 @An,@Water,@Karinneke,Vervelend zijn die moeilijke momenten wel, maar ieder moment dat je hebt doorstaan, sterkt je en je leert ervan voor de volgende keer.Geniet van je 'halve' merrie.@Gem,Wat vervelend, die arm. Dan kun je op je werk toch ook niets doen. Is het niet beter om dan maar thuis te blijven. Doe wel je arm in een mitella, want anders ga je die toch onbewust belasten.@Anna,@RJB,STERKTE. Ook dit gaat voorbij. :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: @Delta,Ik heb ook jeugdreuma gehad en ik ben als de dood dat dat weer de kop op zal steken.Ben in de loop van de laatste vijf jaar al twee keer met hevige pijn naar de huisarts geweest. Gelukkig bleek beide keren het resultaat negatief te zijn. Wel bleek steeds wat anders aan de hand te zijn, maar van voorbijgaande aard. Gelukkig.Dus ik hoop van harte dat het geen reuma is bij je dochter.@Blacky,Sterkte met de pols.@Safi,@Kohtje,Beterschap.@Marjo,@Ferry,@BamBam,Jij lijkt mij toch niet het type dat zich laat commanderen.@Houtje,Je bericht aan de tactusserver ontlokte me een schaterlach. Leuk zoals je dat schreef.Heb je het gesprek met je psy ook positief ervaren?@Benthe,@Tapas,@Pippi,Mijn eerste bericht van vandaag was ik ook kwijt, omdat de server het niet goed deed. Gelukkig stond er weinig in.Nou, toen hebt je zeker gevraagd wie er ook alweer zo graag op gitaarles wilde? Kinderen; en ja, wij hebben het altijd gedaan... Maar het is idd geen weer om de hond door te jagen.@Ferry,@Kaia,@Marieke,Het zal hier ook wel niet lang meer duren voor de kerstversieringen komen. Maar eerst vieren we zaterdag nog pakjesavond.We doen dit jaar wel meer verlaat. Ook kerst gaan we de zaterdag erna vieren.@Soothe,Je hebt gelijk. Alcoholvrij bier of wijn i.p.v. met alcohol drinken terwijl je nog aan het afkicken bent, helpt niet om je gewoonte en gedachten te veranderen. Dus idd vervangen door tonic, andere fris, thee, koffie, nou ja, keuze genoeg, toch.@Francesca,Zit je vandaag wat beter in je vel?@Kate,@Spud, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Ik heb geloof ik heel wat stop engeltjes op schouder, nu krijg ik ook nog visite dus er is geen denken meer aan om iets te kopen. Van die malt weet ik dat ik alsnog meer trek krijg omdat 't niet echt smaakt dus dat is voor mij een gemene Freggle geloof ik. Thanks voor de reacties! Ik hou 'm vanavond helemaal droog, zeker als ik ook niet meer naar buiten ga Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 @Spud,Goed zo! Houen zo!Waar komt de naam Freggle vandaag? Zijn die eetbaar?Tot straks allemaal! Ik ga een tijdje wat anders doen.Hou het lekker droog en wie het moeilijk heeft/krijgt: STERKTE! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Spud jij bent ze kwijt, nu ik nog! De donderdagavondgremlins staan gelukkig nog beschaafd aan de deur te rammelen, maar ze doen het erg geniepig, zo van.. moet jij niet nog even boodschappen doen ofzo? en zullen we je dan door het drank-pad leiden?.. maakt het uit, paar biertjes, flesje port, neem je maar 1 glaasje, kom op joh...Ik heb net de deur heel voorzichtig op een kier gedaan en toen heel hard dichtgesmakt, aan het gegil te horen zaten er wel een paar gremlins met hun vingertjes tussen.Spud het helpt inderdaad om te delen, want het zou niet leuk zijn om achteraf te moeten vertellen dat je gedronken hebt.Ondertussen heb ik maar toegegeven aan de vreet-gremlins! en barst nu uit mijn broek bijna. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Okee Dochter heeft zich verontwaardigd teruggetrokken het eten smaakte niet (gemarineerde kipfilet, gewokt met verse groenten en mihoen want......er zat alleen komkommer bij en augurk en géén satésaus en daar smeren ze graag alle gaten mee dicht op het bord. Toen wou ze geen toetje van vla of yoghurt maar wel een ijsje of een snoepje !!!!Vanavond een half uur eerder naar bed. Ik trek me terug naar boven want daar zet ik de TV aan ik heb House opgenomen dinsdag en MI en dan om half 9 weer House en Close to Home. Mijn twee strijkklanten hebben een giga-was gebracht allebei dus ik begin gewoon. en het stelletje sjagrijnen bekijkt het maar. Schandalig !!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Hoi allemaal,Hier een berichtje uit het zonnige Los Angeles...Met mij gaat alles goed... lekker genieten van het mooie weer , het eten , het ontmoeten van nieuwe mensen en het bezoeken van mijn sponsor's sponsor... veel meditatiemeetings (heerlijk)...Ik zit in Santa Monica en als ik het huis uitloop en in de straat sta kijk zo naar de Stille Oceaan...echt amazing om zo dicht bij het strand te zijn...waar we ook voetballen en volleyballen...Echter de tegenstellingen tussen rijk en arm zijn soms zeer pijnlijk om te zien...Gisteravond naar Hollywood geweest om naar een AA meeting te gaan...er waren ongeveer 100 mannen (geen vrouwen) en de atmosfeer was zo energiek en ontspannen...en er werden veel grappen gemaakt...wat belangrijk is want wie kan lachen kan identificeren...er waren een paar verjaardagen die gevierd werden...varierend van 9 jaar sober tot en met 24 jaar sober....en als je dat soort gasten ziet die zo lang sober zijn en hoe relaxed ze zijn en hoe hun leven er vandaag uitziet dan is dat iets wat ik ook wil... peace of mind and a happy life...en van betekenis kunnen zijn voor andere mensen...iets wat onmogelijk was toen ik nog dronk en gebruikte...Alcoholisme is een killer-ziekte ... niet alleen voor mijzelf maar ook voor de mensen om mij heen .. want toen ik nog dronk en gebruikte sleepte ik iedereen mee het zwarte gat in... mijn vriendin , mijn kids , mijn vader en moeder en broers etc...echter ik dacht dat het wel "meeviel" .... echter als je echt " wakker " wordt dan zie je wat de schade is die je hebt aangericht... Op het forum wordt veel gesproken over de ouders en dingen die in het verleden zijn gebeurd die op dat monent pijnlijk waren en waar we geen schuld aan hadden toen ze ons overkwamen...Er was een spreker die sprak over dat als je 20 jaar na dato nog praat of bezig bent of kwaad bent over wat je is overkomen toen je nog jong was (en dan praat ik niet over sexueel misbruik e.d.) dat je een " professioneel slachtoffer" bent geworden...het is je identiteit geworden om slachtoffer te zijn van omstandigheden en situaties... als je vandaag anderen de schuld geeft van je miserabele leven over zaken die 20 jaar gelden zijn gebeurd dan is dat je eigen schuld geworden omdat je er zo lang aan vasthoud...Hij noemde het een " gebrek aan het nemen van verantwoording voor je eigen leven "... en natuurlijk is het verleidelijk om anderen de schuld te geven want dat betekent dat JIJ er niets aan kunt doen met als gevolg dat je het ook niet kunt overkomen of echt verwerken (geen schijnoplossingen want die werken maar tijdelijk) met alle negatieve gevolgen vandien...maar je kunt wel degelijk weer gaan leven in plaats van HERbeleven...de 12 stappen van AA zijn ideale instrumenten om weer richting te geven aan mijn leven... Ik ben dankbaar voor de mensen die zaken voor mij in een beter perspectief kunnen zetten dan dat ik zelf kan... zelf maakte ik er een zooitje van... en dat wordt gelukkig steeds minder hahahaha Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 @ Tapas,Hier wat stopengeltjes voor jou, bij mij fladderen ze op 't moment zinloos rond en ze willen graag wat stennis schoppen in de Freggle/gremlin Kolonie. Ze zijn erg gemotiveerd op het moment!Ik zal ze nog wat knuppels, bobits en zwepen meegeven. En voor jou een hart onder de riem om 't vol te houden. Vandaag drink ik niet, doe je mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Ja, ik heb ze gevangen, nou ik zal ze even flink door het huis laten fladderenen tuurlijk drink ik niet! Ik heb wel trek maar drink niet. Morgen is de trek weer over! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Ziza, heel fijn dat je ons een klein stukje maar wat heel groots is laat mee leven.Ik heb het een paar maal over gelezen, zo waar, zo goed,.......wil ik ook Geniet, en maak er een mooie tijd van. Ik hoop nog veel van je te leren. Dus als jeterug bent je kennis hier komt delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 ik hoop dat de trek net zo snel bij jou verdwijnt als bij mij toen ze kwamen.Ze waren behoorlijk hyper toen ik ze stuurde. Werkt 't al? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 december 2007 Rapport Share Geplaatst 6 december 2007 Bump it, twist it, splet it! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden