Spring naar bijdragen

Vrijdag 7 december


BamBam

Aanbevolen berichten

Ja, Benthe en Kaia. Dank je wel, jullie hebben natuurlijk gelijk. Ben tussendoor maar even een frisse neus gaan halen. Onderweg een -bleep- gehoord, nu weet ik wat het was. Zie, en nu zo een lekkere luch. Dan hou ik het maar op opstartproblemen..

Oeps, Pippi! Stoppen met roken... zou natuurlijk het beste zijn, zat vanochtend ook stiekum te denken met alles maar te kappen waaronder roken.
hi hi, ongeveer hetzelfde rijtje geloof ik.. nuuhj, hou het toch maar bij één ding tegelijk!

RAF; Van Harte met deze superprestatie! :musicnote:
SoKoKa; Gefeliciteerd! :present:

Nou zeg! Breekt buiten ook nog het :rose: -netje door! komt wel goed, dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 338
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

RJB wees blij dat je in de kliniek zit.
Iets gebeurt nooit voor niets.
De kliniek heeft me niet direkt van de drank afgeholpen.
Maar wel het waardevolle gevoel gegeven dat ik buiten het halve werk dat ik altijd leverde, iets af kon maken.
Waar menigeen na een opname binnen twee dagen zijn hakken liet zien heb ik elke opname afgemaakt.
Iets waar ik altijd aan terug denk.
Mijn eerste voldane gevoel en dat ook toe laten.
Want met mijn perfectionetische inslag was het nooit goed wat ik deed.
Tot ik ontdekte dat perfect niet bestond.
Telkens was iemand me een slag voor en al mijn moeite voor niets geweest.
Miljoenen mensen vóór ons hebben gestreefd naar perfectie en zijn daarin vast gelopen.
Het erkennen van mijn eigen fouten kwam pas veel later.
Ik moest eerst ontdekken wat ik fout deed.
Het meeste leed dat ik mijn dierbaren heb aangedaan was geestelijk leed.
De Katholieke kerk vond na het bekend worden van reincarnatie (een tweede kans) het biechtgeheim uit, want de kerken liepen leeg.
U krijgt bij ons ook een tweede kans riep de kerk.
Men vergat erbij te vertellen dat je je gemaakte fouten ook weer goed moet maken bij de ander.
Pijnlijk...ja
RJB wees niet te hard voor jezelf.
Maak er voor zover mogelijk een mooie tijd van in de kliniek.

Rudy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, ik ben ook zo'n astma-lijertje dat jarenlang heeft doorgerookt. Hartstikke handig, die inhalators. Beetje benauwd na een pakje teveel? *TEUG*, en je bent weer fris en helder voor de volgende peuk.
Toen ik net een paar weken alcoholloos was, vond ik dat dat roken ook maar gedaan moest zijn. Mis! Dat was teveel ineens.
Ik had de mazzel dat ik op vakantie ging naar een rookloos oord met een rookloze zus. Heb het roken toen nauwelijks gemist, en toen ik terug was, ook maar niet meer begonnen. Ik kan je wel zeggen, de longen varen er wel bij. En wat ik ook leuk vind: alles ruikt lekkerder. En je kleren stinken niet meer naar rook.
Maar daarmee wil ik niet een anti-rook-lobby gaan beginnen. Alleen, hou het in gedachten voor straks, als je sterk in je schoenen staat wat alcohol betreft. Want je krijgt echt de beloning in de vorm van een fittere Pippi met veel meer lucht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een oom gehad die véél rookte.
Naast zware tabak en pruim, rookte hij worsten in de fabriek.
Het rook er altijd heerlijk.
Zoals worsten van de Hema en gerookte paling.
Dubbel op dus.
Op latere teeftijd kreeg hij een raucherbein.
Dat was teveel van het goede.
Hij overleed uiteindelijk aan longkanker.

Wreed maar waar.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TJa ..ik zat aan het :light::light::light: en dus had ik geen tijd voor felicitaties.

Maar nu wel dus RAF..proficiat met het behalen van jullie 16 maanden:musicnote::moon::present:

Over :light: gesproken, ik sprak met mijn licht therapie begeleider over de lampen van de thuiszorg.
Zij raden aan om eerst 2 jaar in een ziekenhuis lichttherapie te volgen omdat je er dan begeleiding bij hebt en erachter kan komen hoelang voor jou prettig is, een half uur driekwart uur of een heel uur en omdat daar de lampen heel sterk zijn.10.000 lux. En dan pas een lamp gaan kopen.
De lampen van de thuiszorg waren volgens haar ook minder sterk en fel dus die zouden niet zo goed werken.

Er was bovendien een jonge bij die het zo erg heeft dat hij dus ook zo'n lamp thuis heeft en die bijna elke dag gebruikt maar toch vind dat hij van de lampen van het ziekenhuis een veel beter opkikker van krijgt en dat die beter helpen.
Dus Tapas misschien was je lamp niet sterk genoeg van de thuiszorg want ik voel menu na 1 week een herboren mens...zo van TJAKA,TJAKA...wat gaan we nu nog weer even doen. En het snoepen om je gat te vullen is gelijk helemaal weg.

RJB...das niet veel leesplezier, misschien dat je de leiding wat suggesties kan doen..er is genoeg te vinden op het forum hier.

Ik kon me niet helemaal in Ziza verhaal vinden, want ik denk als je dingen moet verwerken uit je jeugd ,dan gaat dat nooit helemaal weg. Dan blijf de verwerking altijd maar door gaan want er zijn altijd weer nieuwe situaties waaarin je even in het verleden word geworpen.
En ik heb ook niet echt het gevoel dat mensen hier in die schuld zijn blijven hangen maar eerder aangeven waarom ze volgens zichzelf kwetsbaarder zijn voor verslavingen.
Toen ik begon met minderen in 1997..toen heb ik jaren zoveel gepraat over mijn jeugd en gehuild dat ik het gevoel heb dat ik het toen allemaal naar genoegen verwerkt heb. Kwijtraken kun je het nooit, maar een plekje heeft het wel gekregen en vergiffenis heb ik ook gegeven.Ik heb begrip gekregen waardoor het allemaal zo was zoals het was en dat ik daarin niet het enige kind in nederland was,die geen leuke jeugd had. De wond is geheeld en dat was ook belangrijk voor het minderen met drinken. Want het een was me zonder het ander niet gelukt en andersom.
Vandaag voel ik mij een fijn mens en ik doe met jullie mee en ik drink niet!

Marjo...trek je schaatsen aan en vertel ons nog even zo'n fijn schaatsgevoel verhaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hier een eetverslaafde..... ik wil graag nog EDB worden.
Maar misschien is NDB én ADB én ook nog EDB worden wel errug veel van het goeie. Ik ben de nicotine al eigenlijk 13 jaar de baas maar ben weer begonnen toen de scheiding er aan kwam. STOM !!!!! Toen gong ik in dit nieuwe huis wonen en alles was zo mooi wit en ik wilde geen stinkende kleren en stinkende gordijnen en dus ben ik 1 oktober 2003 gestopt met roken. Nou dat ging eigenlijk als een makkie. Het is ook zo slecht voor je kids en totaal het verkeerde voorbeeld (sorry piep) en het is zó duur....... geen problemen meer mee gehad. En zeker niet meer na het stoppen met drinken want drank en roken gaan toch vaak samen een neut en een peuk. Getver !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safje,

Mijn Daylicht Power geeft een sterkte van 10.000 lux wat wetenschappelijk bewezen is voor een voldoende resultaat. De lichtbak in het ziekenhuis is sterker maar daar zat ik ook verder vanaf. En ik doe het onder begeleiding van mijn psychiater, die mij controleert en mijn licht-gedoe ook. En ik doe het voorlopig 2 dagen niet, één dag wel om een kleine prikkel te geven aan mijn melatomine-systeem, het hormoon dat ook weer verantwoordelijk is voor de vorming van serotonine. Dus ik voel me voldoende begeleid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EDB worden begint volgens mij bij het NIET meer KOPEN van al die troep.
Troep =..koekjes, snacks, chips,drop, snoepjes ,etc ,etc
Het is even wennen maar op een gegeven moment wordt het net zo'n sport als langs alle drankflessen te lopen en te denken ...NAH NAH NAH NAH NAH..ik heb dat lekker niet meer nodig.

Waar je wel voormoet zorgen is dat je studentenhaver of andere niet gezoute nootjes in huis hebt...dop pinda's ook erg goed en heel veel fruit. En bv wortles waar je lekker op kunt knagen .
En dan bak je 1 x in de twee weken een lekkere taart zonder conserveringsmiddelen dus alles zelf doen, bloem, suiker, boter, eieren etc etc.
Wamt naar mijnmening raak je ook bijzonder verslaafd aan alle troep die in de rotzooi zit en bij chips en andere snacks aan de smaakversterker Monosotyium glutamate.
Ga een lezen op een site over smaakversterkers en conserveringsmiddelen en zie o hoe slecht die voor je (en je kinderen) zijn.
Lees de site leefbaar voedsel en dan moet je haast wel overslag gaan als je een gezond mens wilt zijn/worden.

Misschien heb je er iets aan Houtje?

En natuurlijk mag je van mij af en toe snacken maar dan ben je er niet meer aan verslaafd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RAF Trio:present::moon::musicnote:
Gefeliciteerd. Dat ik jullie maar nooit mag inhalen:-)
Fijn zo'n forum waar er altijd wel iemand is die aan een verjaardag denkt.

Het is hier nu droog, ga lekker een eind lopen met de honden. Misschien waait m'n kop es een beetje leeg:huh:

Rudy, ik weet ook wel hoe het moet:angry: nou nog doen he!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook Pip, de server is momenteel heel erg traag.

Tijd om even met de hond op stap te gaan, en daarna een lekkere lunch van eigengemaakte huttenkase (erg leuk om te maken) met verse groenten. Je mag hier geloof ik geen reclame maken, maar ik doe het toch, want ik ben een echte lidl-fan geworden. Ze hebben daar biologische groenten en fruit voor heel normale prijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is een goed idee Saffeltje, maar als je dan midden in de nacht een pot biologische witten bonen in tomatensaus (koud !!!!) gaat zitten eten, omdat je 1. zo vroeg gegeten hebt vanwege die Gremlins 2. je te pletter hebt gesport 3. en de hele avond hebt staan puffen omdat je 3,5 uur hebt gestreken, dan ben je niet EDB.

Maar misschien moet ik het ook niet eens proberen. Verder eten wij amper snoep (teveel suiker) wel om 5 uur een bakje sjips (een handje krijgen ze) en als ik snack is het zelfgemaakt eiersalade of tonijnsalade op (meergranen) roggebrood. Verder kook ik elke dag en alles zelf, eten we nooit uit pakken en/of dozen (behalve soms een pizza) kook ik alles zelf, maak marinades, mixen enz. allemaal zelf dus die suiker en die rommel valt bij ons wel mee.

Limonadesiroop zonder suiker en alsmaar Spa Rood.

Getver jongens, hoezo gezond?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ja, dat wachtwoord... heb dus net een nieuw e=mail adres doorgegeven... krijg dus een nieuw wachtwoord....klopt het niet... dus gewoon negeren dat bericht, en nou ben ik hier toch weer.... snappu een beetje waarom ik digibeet ben???? ik kan het gewoon allemaal niet volgen.... ok..maar nu ik hier toch ben.... Bammetje...denk je nu ook aan het nieuwe team.. het Sokoka team... al dertien dagen... niet niks voor een stel beginners...en ik hoop dat we als team door kunnen gaan... als TEAM...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, ga woensdag weer schaatsen.. :P

Mijn dochter is nogal allergisch voor veel voedsel en voor veel toevoegingen en andere foute dingen, een voedselintolerantie opgebouwd. Hier zijn we sinds kort achter toen we maar eens naar een homeopaath zijn gestapt. Proberen nu zoveel mogelijk te eten naar dit dieet op zo een zo natuurlijk mogelijke basis. Ze is erg allergies voor histamine, dat bijna overal in zit. Gelukkig is ze zelf erg consequent en gedisciplineerd, want zo nu en dan...

Pippi! :angry: zware shag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...