Spring naar bijdragen

dinsdag 11 december

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 293
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal,

Inmiddels weer terug in LA.... wat een rit zeg... 458 mijl gereden...samen met een vriend van me...
Het is hier 01:15 en het weer is een stuk beter dan in de Canyon...ook al is het s' nachts hahaha...

Schitterend landschap hier in de States...adembenemend mooi...

Morgenavond een Eckhart Tolle meditatiemeeting... kijk ik echt naar uit...
Voor de rest morgen een beetje luieren en cd's kopen...chillen op z'n Ziza's....

Bedankt Safidepafi voor je felicitatie... elke dag dat ik nuchter ben is een cadeau...
In de meetings waar ik naar toe ga vieren we verjaardagen beginnend met 1 dag dan 30 dagen , 60 en 90 dagen , dan 6 maanden , 9 maanden en 1 jaar , 18 maanden en dan 2 jaar... en vanaf 2 jaar moet je een jaartje wachten op de felicitaties...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houtje lief strijkboutje , stuur aub je negatieve gedachten weg , want dat is nergens goed voor , tenzij weer verder af te glijden en dat wens ik jou en niemand toe .
probeer rustig in en uit te ademen , in en uit ademen , en doe gewoon ding per ding , want haast en spoed is nooit goed .
en ik begrijp heel goed wat je voelt ivm je uitglijder , tenslotte heb ik ook een uitglijder gehad , maar blijf porfavor niet hangen in het gebeurde , gedane zaken nemen geen keer .
corinne , ziza en iedereen die iets te vieren heeft van harte , ach ja ik heb ook iets te vieren , ook ik sta weer een maandje droog , en dit is iets dat ik bij de groep geleerd heb , al moet ik toegeven dat het pijn doet , niets gedronken geen druppeltje op 437 dagen en dan onderuit gaan auw auw mijn gedachten en gevoelens , maar deze nieuwe start is deze keer blijkbaar de goede allez dit hoop ik vanuit het diepste van mijn hart .
wens jullie een fijne dag toe vol met de juiste kalmte , moed en wijsheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge... nog steeds niet opperbest hier.. getsie, wordt gewoon ziek van het ziek zijn...

Benthe, las net jouw verhaal van je buurjongen... mijn vader was ook alcoholist en ik heb het tegengestelde beleefd... ik werd er armer van...
Ik kreeg iets van twee kwartjes zakgeld in de week.. (eind jaren zestig) en als ik dan met veel geduld en spaarzin een tientje of zo bij elkaar had gespaard wilde ik een briefje van tien... maar als mijn vader daar lucht van kreeg kon ik van dat tientje mooi een fles Clareyn gaan halen... moest IK halen, vaak op zondag achterom bij een bepaalde kroeg... getsie...van mijn zuurgespaarde kwartjes...

Wat was ik blij toen bleek dat ie echt gestopt was met drinken... vele jaren later. En wat vind ik het raar dat ik nou zelf ook alco ben....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
Houtje kop op meid,
Hier is er nog een met wie het op dit moment niet goed gaat.

Vorige week, is de klus waar mijn man al jaren mee bezig is doorgegaan.
Voor ons is dat een enorme opluchting.
Blijdschap alom.
Ik ben echter niet alcoholvrij gebleven vorige week, wel een paar dagen, maar niet alcoholvrij.
Gisteren had ik een probleem op mijn werk en een aanvaring met ons afdelingshoofd.
Heb met een aantal collega's erover gesproken en iedereen zegt hetzelfde.
Joh trek het je niet aan, hij is nu eenmaal zo.
Maar ik ben boos, zo boos, dat ik me vandaag ziek gemeld heb.
Gisteren teveel wijn gedronken en nu een kater.
Lang niet meer gehad , maar toch een kater onmiskenbaar.
Ik kom weer lekker forummen, anders gaat het van kwaad tot erger.
Het liep lekker in mijn leven, had ik het idee, maar door die rare floeper op mijn werk en allelei andere dingen zoals exposities ben ik even helemaal de kluts kwijt.
Moet nu de boel weer op de rails zien te krijgen.

Ik doe mee en drink niet vandaag

Lieve groetjes van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pepita fijn je te lezen , en ups weer mee sporen met ons he :present:
benthe voor mij klinkt het ook raar in mijn oren , een maand droog , maar het is zo , ik trek mij recht aan de dagen tervoren want wat een mens eenmaal kan kan hij/zij zeker beter , allez zo bekijk ik het .
zo en nu ga ik mij douchen want moet boodschappen doen en heb geen zin ;-((

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita...fijn dat jullie eindelijk die klus hebben binnengesleept...dat speelt toch al een aantal jaren...en toen van de opluchting gelijk maar....JWW...tja ik ken het gevoel.
Dat is ook mijn grootste valkuil dat ik bij blije en droevige gebeurtenissen mijn emoties wil dempen.
Maar tot nu toe zit ik op de 50%..en dat is al een stuk beter dan vorig jaar.
Er gebeuren al heel wat dingen waarvan ik nu denk...OK niet leuk of wel leuk maar daarom hoef je nog niet te drinken.
Zelf ben ik op 1 december goed op mijn b%k gegaan...8 glazen wijn en 3 likeurtjes en een KAAAAATER!!

En zo te horen kan jij het nog niet droog houden als je boos bent...ook een grote valkuil voor velen.
Fijn om weer wat van je te horen...en geniet van je vrije dag al zal je hoofdje wel niet zo prettig voelen.

Kohtje...wat een verhaaltje van je vader...was een rasechte alco dus die zijn zoon zijn spaarcentjes op dronk.
heb je er later wel eens een excuus voor gehad? Of gevraagt?
Tja waarom worden we alco terwijl we onze vaders bezig zagen en er een hekel aan hadden...slecht voorbeeld doet gewoon slecht volgen en het blijft toch je pa:huh::o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zometeen sporten dat is in ieder geval een goed doel.
Naast het roeien doe ik ook fietsen en nu ook hardlopen
Ik hoor eigenlijk sprietenmager te zijn.

De runderlapjes staan te stoven
Dat mogen ze nog een paar uur doen
Ik heb weer wat lippenstift op me b*k ge***rd

Zo EN NOU WERKEN HOUTJE EN NIET MEER JAMMEREN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe ik las een berichtje van je gisteravond

quote:

Weer een dag, de belofte aan mezelf nagekomen.Dat voelt beter dan dat steeds struikelen.

Als er iets aan je zelfrespect en eigenwaarde vreet, is dat het steeds op je bek gaan!!!

Dat is ook iets waar ik zo van geleerd heb, dat al dat struikelen zo slecht is voor je zelfrespect en eigenwaarde, dat het gewoon niet de moeite waard is. Ik hoorde gisteren een tekst waar de Schotse zanger zong:

Monday morning and I am crying again
two days in bed and than it will all start again.

en mijn man en ik keken elkaar aan en we konden ons gelijk weer al die maandagochtenden herinneren, in de tijd dat we housparties organiseerden in kraakpanden, waar we beidde met tranen in de ogen wakker werden omdat we helemaal de kaart kwijt waren van de drugs en de drank.
En toch deden we het het weekend daarna weer.
Dat is nu gelukkig al wel 13 jaar geleden maar ik kan het verdriet na zo'n liedje nog voelen als gisteren.
Maar we zijn eruit gekomen en we groeien nog steeds.
En dat is mijn grootste vreugde van gistermiddag 16.00 uur...dat ik nog steeds groei...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje...met elke gebeurtenis en ervaring in je leven, ben jij degene die het schilderij van je leven verft, die het kruisje in je levens borduurwerk maakt.
Het is aan jouw om de kleur te bepalen...donker of licht of grijs.
En bedenk dat ook donkere kleuren nodig zijn om het schilderij of het borduurwerk een diepte te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...