Spring naar bijdragen

Woensdag 12 december 2007

safidepafi

Aanbevolen berichten

Een hele goeie middag allemaal,
Benthe, van harte gefeliciteerd met de vijf maanden. Vandaag een vrije dag tussendoor, lekker schandalig lang uitgeslapen. Ik doe niet moeilijk met dat kerstboom gebeuren, heb zo'n klein gevalletje voor in een vrachtauto, ong. 15cm. hoog compleet met balletjes en verlichting, hop zo uit de kast en op een tafeltje :D. Lekker snel en makkelijk en geen gesjouw.
Vandaag hou ik het voor de 50ste dag droog.

Groetjes..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Corinne, ik zei toch niet aftuigen? ;) Optuigen dus. Je moest eens weten hoe graag kamerplanten ook eens wat extra aandacht willen, is 't je nooit opgevallen dat ze zo rond kerst wanneer de boom arriveert hun blaadjes en kopje meer laten hangen?

Vroeg zij die alles bij elkaar 2 kamerplanten heeft :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spud,
Maar na hun tijd moeten de boompjes toch weer netjes afgetuigd worden. Net als een paard zonder zadel of tuig de stal in gaat, moet de boom ontdaan worden van zijn versierselen voordat je hem weer netjes kunt opbergen.
Wij hebben geen kamerplanten meer bedenk ik zo nu. He, daar moet eens wat aan gedaan worden. Goed dat je daarover begint.

@Pippi,
Ik ben helemaal niet zat, hoor. Hier zit geen drup in en dat hou ik zo.
En ik kom uit een voortreffelijk milieu: sociaal bewogen, hulpvaardig waar nodig, hardwerkend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, dank je.
Kleine kerstboom, kan misschien ook nog.

Corinne, hij kon niet bellen want ik had de stekker eruitgetrokken. Uiteindelijk heeft hij gemaild, na het tig keer geprobeerd te hebben. Toen heb ik de stekker er maar weer ingedaan en hebben we het bijgelegd.

Karel, je gaat goed zeg.

nu ga ik aan de studie. Durf niet te zeggen welke, want dan ben ik bang dat ik te herkenbaar word.
Het heeft met mensen te maken (de studie, maar ook mijn angst haha).

Vanavond op België 2 (Canvas) 20:50 uur de film Trainspotting over verslaafde jongeren. Ga ik maar eens naar kijken. Heb laatst Leaving Las Vegas gezien, vond ik ook zo indrukwekkend.

Later,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Corinne,

:moon:Bloemen houden van mensen! En kamerplanten horen daar ook bij! :moon:

Ik weet niet hoe 't met lopen zit maar 't is ook nog een goeie om ff rust in 't hangen, knielen, .... te brengen. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze vrolijke flierefluiter laat nog wat stralen van positiviteit achter voor al die dat gebruiken kan en gaat er dan vantussen!
Fijne dag allemaal en maak er wat moois van voor jezelf!

:light::rose::):rose::rose::light::rose::):rose::rose::D:):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag,

kate; gelukkig dat het mee viel! Fijn dat jullie het weer bij hebben gelegd, maar aaargh die kerels en hun reacties soms! :angry:
Succes met de studie!

KarelK; Van Harte man, met je 50 dagen ADB. Goede Prestatie! :musicnote::moon:

corinne; sterkte met het rijpingsproces ...

Pippi; tja, die kerstboom. Stel het nog heel even uit geloof ik.
wat was jij al lekker vroef actief bezig, vrouw!

Benthe; ik denk aan je :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

karelke van harte met de 50 en spud met de helft ;)
ik heb vorig jaar geen kerstboom gezet in spanje want ik was volop bezig het huis te verkopen , of misschien zat ik toen al in de verhuis naar een klein spaans dorpje , mijn kaas met gaatjes vergeet alles ;-((
deze morgen wel boompje gezet , kunstmatige van amper 80 cm groot , goed vastgebonden boven op de kast want ik ken mijn jeugdige katerkes ;)
mijn gedachten gingen deze morgen weer de verkeerde kant uit , ben dus gaan wandelen met het hondje , en nadien naar een kringloopwinkel die gesloten was :devil: ze zijn bezig met de kerstmarkt van aanstaande zaterdag .
dan maar naar een stadje hier dichtbij en bij zeeman lampjes wezen halen voor de kerstboom , voor mij hoeft dit allemaal niet , ik vindt kerst een van de triesigste zaken die er bestaan , maar ja ik woon niet alleen zo dus maar boompje gezet .
het liefste zou ik op een vliegtuigje stappen met die dagen en bij mijn jongste broer in japan zijn , maar ja die zal wel moeten hard werken met die dagen , dus dat is de oplossing ook niet .
zo en nu ga ik de gekochte visjes in het aquarium zetten , zijn die weer vrij
anjo laat je weten hoe het verlopen is bij de arts
benthe nog niet terug ?? hoe is het gegaan ??
corinne kan je al beter zitten ??
knuffie veilig ter plaatse geraakt ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bente, gefeliciteerd met 5 maanden alcoholvrij. Een fantastische prestatie! :present:

Gisteren ben ik de hele dag niet op het forum geweest, en bij het zien van meer dan 300 berichtjes heb ik net besloten het ook maar niet allemaal te gaan lezen. Dus ik weet niet of er gisteren nog iemand een mijlpaal bereikt heeft. In dat geval ook gefeliciteerd!

Hebben we in feite niet allemaal een mijnlpaal bereikt, met iedere dag dat we niet drinken?

De eerste paar weken dat ik niet dronk, had ik iedere avond als ik naar bed ging het gevoel een echte prestatie geleverd te hebben, en dat was ook zo. Nu heb ik dat gevoel niet meer dagelijks. Niet drinken is 'gewoon' geworden. Ik voel me een stuk beter, heb meer plezier in het leven (hoewel ik ook nog wel somber ben hoor), en ik ben o zo blij dat ik niet meer zonodig 'hoef'. Alles wat er te vieren valt geeft veel meer vreugde als mijn hoofd helder blijft, en ik kan er de volgende dag ook nog van genieten. Verdriet of pijn hoeft niet meer verdoofd te worden, want ik heb ontdekt dat ik het ook overleef zonder dat.

Dat niet drinken gewoon is, kan ook gevaarlijk zijn volgens mij. Je gaat zo gemakkelijk denken dat je wel één glaasje mee kunt doen.
Gisteren haalde mijn zoon de verpakking van de fles wijn die ik dit weekend gekregen heb. Hij zei erbij: "Ze weten van niets hè? Wat moet jij nu met wijn?" Het is een érg goede fles wijn, en bij het zien daarvan gaat er toch wel even een steek door me heen. Nog steeds, na 16 maanden! Ik heb dus tegen hem gezegd dat hij hem maar op moet bergen, en zo snel mogelijk iemand cadeau geven. Ik zeg niet dat ik hem open wil trekken, maar ik wil stomweg niet in de verleiding komen.

Wat mij waarschuwt voor het feit dat ik nog steeds niet één glas kan drinken (en waarschijnlijk nooit) is dat ik bij dat idee meteen denk "wat heb ik nu aan één glas?" Het feit dat ik gedachten zelfs aan een hypothetisch glas niet genoeg heb zegt al voldoende lijkt me.

Sorry dat ik niet precies weet hoe het met iedereen gaat. Sterkte voor degenen die het nodig hebben, en liefs voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, you are a rock !!!!! Girl, go on with the good works.

Ik was gisteravond gesloopt en heb ook niet meer bijgelezen. Begin wat milder te worden naar mezelf over zaterdag. Eén glas kan dus niet !!!!!!!!!!

Gisteravond toch wel heftig twéé ouderavonden in je eentje afgescheurd (lettelijk). Het liep uit tot half 11. Dan ben ik echt ongeveer dood. Drank of geen drank, mijn energie is beperkt.

Ben aan het nadenken over het Pubergedrag van Zoon en het afraffelen van het schoolwerk van Dochter en stel je nou voor dat ze getest wordt (hetgeen niet weinig kost) en dan blijkt dat ze nét tekort komt voor de Plusklas (een halve dag in de week uitdagende werkzaamheden voor slimme kids die zich vervelen op school) is het dan toch de moeite waard? Ik denk het zelf van wel, want ik weet nu echt niet waar we staan met haar. Fijn dat ik er even met jullie over kan praten.

Ik moet zo al weer koken, om half 5 eten want de SPORT gaat altijd door. brrrrrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over kerstbomen ik heb ook een kunst. Altijd al willen hebben. Kosten: nada niente (6 jaar geleden 1x 59 euro en hij is nog mooi ook) geen gedoe met hij is scheef, niet vol, te kort, te lang, de kluit is te droog, te nat, onvoldoende aarde, de wortels zijn niet goed afgezaagd, de hond rent de waterbak van de stam omver (niet dat we een hond hebben maar toch) we klappen hem altijd gezamenlijk uit, in pais en vree, iedereen een kleur.

Eén nadeel is er wel: je kan hem niet met ballen en al inklappen dat zou ik nog mooier vinden.

Ik heb nl. de P*ST aan kerstbomen. Pardon, een bl**** hekel. Heb gisteren ook al een tik op mijn vingers gehad van de Tactussen, die hadden zeker kerststress op de zaak en ik kreeg een vriendelijk maliltje of ik me wilde inhouden.
Bij deze dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misselijk, maar niet verslagen meiden en jongens. Voordeel is natuurlijk wel dat ik nu ab-so-luut zeker weet dat ik vandaag niet drink (bwuurrkk).

En zag ik nou Haddock nog even voorbijschieten? Dank voor je pb :present:

Spud en Karel, van harte met de mijlpalen :musicnote:

Kate, blij dat het zo goed is gegaan bij de arts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Pippi.
Al uit je kerstboomdilemma geraakt? Die dingen zijn inderdaad wezenloos duur. Bij mij moet elk jaar de grootste kamerplant er aan geloven.

Nog even voor Tapaske: lief van jou dat ik ook best eens mag klagen en mopperen, dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen ;)
Nee maar serieus, ik doe me hier niet anders voor dan ik ben. Dat heb ik nou mijn hele leven al, dat ik vaak het "gekke" van bepaalde situaties inzie en er dan toch weer om moet lachen.
Neem nou mijn hodgkin (jawel, de mijne, mag niemand aankomen hoor). Jarenlang zuip en rook ik met te barsten en ben ik nooit ziek, en dan stop ik me de hele zooi en wat gebeurt er... ik bedoel, leuk vind ik het niet, maar er zit toch een zekere ironie in.

Nou, nog even een ontboezeming dan: voordat ik vanmorgen richting ziekenhuis ging, had ik heel sterk de gedachte: ik ga niet. Ik ga 20 flessen wijn in huis halen en ik drink me helemaal kapot, de wereld draait ook wel zonder mij verder, ik heb er gewoon geen zin meer in etc. etc.
Dus ik gauw naar het forum en dan zie ik al die lieve berichten. Dan denk ik toch wel bij mijn eigens, kom kom mevrouwtje, niet zo zielig doen hoor!
Maar de eerlijkheid gebiedt, als mijn lief me niet had opgehaald had het best goed mis kunnen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...