pepita55 Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Hallo allemaal,Tja kerstverlichting, wat moet ik ervan zeggen.Ik vind het altijd wel komisch al die kerstmannetjes en rendieren.Wat mensen allemaal verzinnen.Safi, het is daar in Schotland toch ijskoud en donker nu brrrrrrrrrrrrr.. Dus het is logisch dat de mensen dat willen doorbreken met al dan niet kitscherige verlichting. Dat is leuk man, je weet gelijk wie er dan in zo'n huis wonen. Soms doet het interieur echt niet onder voor het exterieur .Wat vinden jullie van een tuinkabouter verkleed als kerstman, die in een verlichte vijver een niet aanwezig visje aan het vangen is met aan het huis bewegende sterren bevestigd. dat is toch lachen.Nee ik erger me er absoluut niet aan iedereen moet maar doen wat hij wil en het voordeel is, dat wij allemaal niet meer hoeven te lichttherapieen, want dat krijgen we al genoegIk ga morgen samen met manlief een smaakvol kerstboompje uitzoeken en het smaakvol optuigen.Wij houden niet van overdone, maar dat zijn wij hoor.An gefeliciteerd met 4 maanden ADB:light: enz.enz.Gem. ja ik zit nog op schema (het alco schema bedoel je toch he)Delta,IK heb van alles gemist, jammer dat het zo is gegaan bij je, dus geen vrolijke ballonvaarten of treinreizen meer.Het ga je goed.Voor alle anderen, ik leef en strijd mee.Vandaag is het vrijdag, vanavond gaan we tangodansen in A. en dan zou ik toch wel wat mogen drinken, maar toch doe ik het niet.Dus ik doe met jullie mee en laat vandaag de eerste staan.Liefs van Pepita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 't Was niet echt mijn smaak Gem, en bovendien zat hij vol met engelenhaar. Heb je dat wel eens in je kleren gehad? Dat prikt en jeukt als een gek en je krijgt het er haast niet uitgewassen. Moet er niet aan denken dat ik straks met twee katten en een hond zit die gek worden van het engelenhaar in hun vacht. Want ze vinden de kerstversieringen nu al verschrikkelijk interessant, en het hangt nog niet eens.Nog even voor KarelK, als je vandaag nog leest: ik heb dat ook, oorsuizen. Eigenlijk al vanaf mijn tiende. Als ik moe ben, worden het soms hele orkesten. Wat ik wel heb gemerkt is dat het na het stoppen met drinken rustiger werd, en ik geloof zowaar dat nu ik al een paar weken niet meer rook, het nog minder wordt. Maar je hebt gelijk hoor, een verslaving per keer aanpakken is wel genoeg. Maar het is maar dat je het weet, roken versterkt dat suizen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Goedemorgen,Hier heerst niet echt een sfeer van vrede onder alle mensen. De nieuwkomers zullen zich wel twee keer op den kop krabben, om aan het forum deel te nemen.Niet echt het voorbeeld van de VROLIJKE niet drinkers!Wat een dubbel portie chagrijn!! Groet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Hee Soothe,we zijn vandaag aan een nieuwe draad begonnen hoor! We gaan er een goede dag van maken, toch?Zowel hier als bij onszelf?Koelkastman is weg. Helaas is er niets te doen aan de deur. Onze dochter mept de deur dicht en dan springt ie af en toe weer open. Vroeger zaten er scharnieren in de koelkast die de deur weer dichtduwden. Tegenwoordig niet meer!Aangezien het een inbouwkoelkast is kunnen ze hem ook niet scheef zetten zoals bij een losse koelkast.Dus nu een truc bedenken om mijn dochter de koelkast goed te laten sluiten.Belonen? Lijfstraffen? Suggesties welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Tja Gem...dat wordt moeilijk...opsluiten in de koelkast:D...kan je niet toch aan de buitenkant van de koelkast iets bevestigen...ik kan me nog wel herinneren dat ik een oude koelkast had die niet goed wou sluiten en daar legde je dan een stukje karton tussen de deur zodat ie wel wilde klemmen.Maar ja dan moet ze er weer aan herinnerd worden dat ze dat kartonnetje ertussen houd.Soothe..amigo...kollenschepper...kom op we gaan er weer voor...laat je niet van de weg af leiden.All we need is love!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Alles verder goed met Soothe? Valt toch wel mee joh op het forum, ruzietjes zijn er altijd wel eens. Voor jou dan een dubbele portie vrolijkheid, ik bestel het meteen: hiero, voor deze meneer hier, een dubbele vrolijk, en ja, doe er maar een goeie kerstgedachte bovenop! Kop op Soothe, trek het je niet aan. Als we nou maar geen alc drinken dan komt het wel goed met ons allemaal.Pepita, ik hou ook van het sobere en ingetogene. Het grappige is, er is eens een onderzoek geweest naar hoeveel er hier te lande aan kerstversieringen wordt uitgegeven. Nou, dat blijkt dus in achterstandswijken driemaal zoveel te zijn als in "rijke" wijken. Ik woon ook in zo'n achterstandswijk, spiegeltjes en kraaltjes denk ik dan maar. De deurwaarders lopen hier af en aan, maar kerstversiering moet er zijn.En ik drink vandaag geen drup alcohol, dus ik doe met jullie mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Hoi beste Gem,Een fijne dag wens ik je toe! Goed te vernemen, dat het iets beter met je gaat. Ik maak er een fijne dag van. Gelukkig ben ik in staat, me ook zonder het forum te"vermaken".Het gaat hier goed, dus geen geklaag!Groetje van Soothe, die in de luwte blijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Precies Benthe!That's our goal. NIET DRINKEN!Jij ook sterkte! Je doet het goed.Nu vraagt Woef m'n aandacht.Je ziet, zo blijf ik in de weer!Groetje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Benthe mag ik ook een portie?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Hoi Pafi.Vandaag besloten het droog te houden!! Je doet mee, toch?Groetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Hoi allemaal,Karel en Benthe,MIjn vader was een Meniere patient, ik weet daar dus veel van.Uiteindelijk heeft mijn vader wel een manier kunnen vinden om er mee om te gaan.Een nare onberekenbare aandoening, maar ik heb me wel laten vertellen dat het een karakterziekte is ?????Weet ik niet zeker hoor, maar als je je kalm houdt en inderdaad heel gezond leeft kun je het behoorlijk reduceren.Ik heb ook al 20 jaar tinnitus (oorsuizen).Is erg lastig, maar niet levensbedreigend of zo, soms heb ik er echt last van, andere keren merk ik het niet eens op.Het is wel zo, dat nicotine en alcohol er heel erg slecht voor zijn.Roken doe ik al in geen jaren meer en drinken af en toe en dan zeer matig, dank zij dit forum.Ik zou wel meer moeten bewegen, want ik sport nauwelijks, behalve het rondje met het hondje.Pepita.......................VANDAAG DRINK IK NIET Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Soothe...ik doe altijd mee waar het gezellig is en dat is hier...dus JA IK DOE MEE!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Soothe...heb je ook weer even in de spiegel gekeken vandaag en die afspraak echt me jezelf gemaakt en zeg je er dan wel even bij dat je van je zelf houd;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Waar dan Soothe? toch niet op dit draadje? Wat mij betreft Vre-he-de op Haarde.en om ons allemaal te beschrijven als niet vrolijke saggerijnige niet drinkers????? Ik ben best wel vrolijk hoor!Hier alles okeej, ik heb een vage afspraak gemaakt met iemand die komt photoshoppen maar weet niet zeker of ze komt, ik zie het welen anders ga ik zelf photoshoppen en een deel van mijn foto's expo-klaar maken.Verder moet ik nog een kerstkaart ontwerpen voor mezelf en voor een klant, altijd weer lastig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Hier nog 1 die meedoet!Gelukkig is het forum meer dan halfVOL met vrolijke lieve ondersteunende ende vredige zaken!*Water: -Gremlins-loop-naar-de-MAANdag-ZATERwaterdag-rest ons nog dinsdag en woensdag..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Marjo trek het je maar niet zo aan.Je kan niet de verantwoordelijkheid van anderen op je schouders nemen.Leuk is anders maar men heeft er zelf ook een beetje schuld aan, beidde kanten hoor.Ik hoop wel dat je gauw weer komt piepen en dan bedoel ik niet hyperventileren bedenk ik me net:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Goeie Kaia:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 10 GOUDEN TIPS VOOR PLEZIER HEBBEN IN JE WERK 10 Gouden TipsDoor: Louise BoelensLouise Boelens, arbeidspsycholoog en coach, schreef voor Hart & Ziel het traject Meer plezier in je werk. Naar aanleiding van de ervaringen van de eerste deelnemers schreef zij onderstaande 10 Gouden Tips.1. Flow kennen we allemaal.Iedereen kent momenten dat je helemaal in iets opgaat, dat je de tijd vergeet, en boven jezelf uitstijgt. Dit wordt wel flow genoemd. Meestal geeft dit je een gevoel van beheersing of meesterschap en het brengt je een geluks-ervaring. Belangrijke elementen bij flow zijn: er is een `prettige` uitdaging, dwz niet te groot, maar zeker niet te klein; de uitdaging sluit goed aan bij jouw capaciteiten; je hebt een doel voor ogen; en je verricht een activiteit die je onmiddellijke feedback verschaft. Je leert dus steeds van je fouten.De meeste mensen hebben flow wel eens meegemaakt. Dat betekent dat je eigen flow-ervaringen kunt ´terughalen´. Het je weer herinneren en doorleven helpt om te ontdekken wat je kwaliteiten en drijfveren zijn. Onderzoek een aantal van je deze ervaringen en vraag je af: wat zijn de kwaliteiten van deze persoon? En: Waar loopt deze persoon nou eigenlijk warm voor? Het kennen van en je verbinden met je eigen drijfveren én kwaliteiten, is een belangrijke leidraad bij het bereiken van meer plezier in je werk.2. Ontdek de flow in je eigen functie.Vraag je regelmatig af waar het jou om gaat in je werk? Waarom wilde je (destijds) deze baan? Wat verwachtte je ervan? Wat zijn (en waren) de momenten in je werk die je motiveren, waarvan je zegt: ja hier doe ik het voor. Als je dat helder voor ogen hebt, vraag je dan af: wat maakt dat ik er warm voor loop? Welke elementen zÃjn er, of kan ik creëren, om het werk naar mijn hand te zetten?3. Weet wat je moet doenSta regelmatig stil bij je eigen functie: wat zijn precies jouw taken? Wat is je rol? Welke bijdrage word je geacht te leveren aan het doel van de organisatie? Welke relaties moet je daartoe goed onderhouden? Met andere woorden: wat is er nodig om in jouw functie echt succesvol te zijn? Benoem voor jezelf de belangrijkste taken en de competenties die een succesvol functioneren opleveren. Kies er voor om op het werk te doen, wat je moet doen (richt je op je belangrijkste taken) en kies er voor je verder te ontwikkelen in de competenties die jij belangrijk vindt4. Verbind je met je functieStel je eens voor dat een ideaal persoon jouw functie uitoefent. Deze persoon Ãs helemaal de functionaris die hij of zij wordt geacht te zijn! Hij of zij heeft het juiste gedrag, de juiste houding, de juiste uitstraling in contacten, weet het juiste gewicht in de schaal te leggen et cetera. Stel je deze persoon zo goed mogelijk voor en stap vervolgens in zijn of haar huid.5. Richt je op het 'halfvolle glas'.Veel mensen staan nauwelijks stil bij de successen die ze boeken. Draai dat om. Realiseer je dat iedere blik van waardering, van aandacht, en ieder succes dat je boekt (groot of klein) nectar voor je kan zijn. Laat dit door je lichaam stromen. Het is tegengif voor stress en somberheid! Creëer dit nectar door welbewust jezelf dagelijks complimenten te geven en dat ook aan anderen te doen.6. Richt je op de cirkel van machtInvloed hebben, machtig of krachtig zijn, begint met je houding. Met hoe je denkt of spreekt. Denk en spreek je vanuit 'moeten' vanuit machteloosheid, afhankelijkheid, vanuit wat er wordt verwacht. Dan zit je in de cirkel van machteloosheid. Of denk, spreek en handel je vanuit eigen kracht? Vanuit 'willen' en kunnen, vanuit het nemen van verantwoordelijkheid. Dan zit je in de cirkel van macht. Onthoud dat het begint bij je manier van spreken. Let dus op je spraakgebruik.7. Ken je valkuilenNiemand van ons heeft iedere dag 100 procent zelfvertrouwen. We schieten allemaal wel eens door in onze valkuilen. Ga eens na hoe jij bent onder stress, bij een conflict, bij grote werkdruk, of als je afwijzing voelt. Word je onzeker? Te krampachtig? Faal-angstig? Te perfectionistisch? Weet hoe dit voelt, welk gedrag je dan vertoont, wanneer het gebeurt, en wat het je brengt. Leer de signalen herkennen en weet wat de 'triggers' (oorzaken) zijn die jou in je valkuil doen belanden. Dit bewustzijn helpt je al. Bedenk dat iedereen hier mee te maken heeft.8. Ken je kwaliteitenAchter iedere valkuil ligt ook een kwaliteit. Perfectionisme verwijst vaak naar verantwoordelijkheidsgevoel, onzekerheid kan naar zorgvuldigheid verwijzen of naar het vermogen rekening te houden met anderen. Leer je eigen kwaliteiten kennen. Ook los van je valkuilen. Onderzoek bijvoorbeeld je flow-ervaringen om te ontdekken welke kwaliteiten jij laat zien als je in je element bent. Verbind je met je kwaliteiten. Probeer taken of klussen te krijgen waarin je echt kunt floreren.9. Laat stress nooit oplopenMet stress krijgen de meeste mensen nu eenmaal te maken in het werk. Dat is op zich niet erg, als je je maar beseft dat je na stress méér tijd moet nemen om te herstellen. Werkelijk herstel treedt pas in wanneer je lichaam ontspannen is. Je trainen in ontspanning én het feitelijk (echt) ontspannen, zijn de twee zaken waar het om draait bij het voorkomen (en herstellen) van stressklachten. Merk je dat je moeilijk ontspant, grijp dan meteen in!10. Veranderen? Je kunt hetVind je veranderen moeilijk? Kijk eens terug in je leven naar momenten van verandering. Wat is jou best practice? Of stel je een ideaal persoon voor die moet dealen met de verandering waar jij voorstaat. Hoe zou die handelen in jouw situatie? Wat zou die oproepen bij anderen, welke feedback zou die krijgen, wat voor houding en uitstraling heeft deze persoon? Stel je dat zo goed mogelijk voor en besluit om in de huid van die persoon te stappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 hoi Shoothe,Ik doe met je mee,Safi Bedankt,groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Safje, heb jij een portie vrolijk nodig? Hier dan. Het is heel lekker koud, met kleine brokjes chocola en stukjes vruchten, en een kersje bovenop, en dan nog een beetje slagroom. Maar het is ook kale bomen in december, het mooie van een koude heldere dag, het blije van de ogen van iemand die je lief aankijkt, je hondje die blij is als ze uitmag, of zomaar iemand op straat die hallo tegen je zegt.Kaia, kanjertje, gaat het goed met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Trouwens Visje, ik zie nu ineens dat jij het andere draadje had geopend. Je gaat er weer goed voor, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Ja lieve Benthe, het gaat goed hier, al ben ik moeilijk vooruit te branden, slaap ik veel en ben ik drop-o-choc-o-holic geworden (dank nog voor dat grote harde stuk, 'tis al bijna op;-)). Vandaag moet ik van mezelf gaan hardlopen, een zonnebankje pakken (zou zo'n lichtbakje van ph*l*ps ook al werken?) en vanavond naar een housewarming met allemaal rokenden&drinkenden.....maar geen haartje op mijn hoofd die bang is voor verleiding, want ik rook en drink gewoon niet (ik weet nu dus dat je dat van tevoren dus al aan je theewater aan kan voelen als je eerlijk bent met jezelf!).Wat ik wel moeilijk vind is dat ik meer uitging toen ik nog dronk (heb er nu de energie niet zo voor, komt wel weer)...en dan beleefde ik ook veel meer...zo liep ik gisterenavond langs een lekker ding die lichtjes een zwoele geur van rook&drank om zich heen had, en daar werd ik me toch een partijtje....nouja youknow van :$ maarja dat is maar een momentopname, de wereld draait rond en er is nog zoveel meer!Over veel beleven gesproken...hoe gaat het de bestraalde stralende en haar blaffende brokkepootje? Zijn de matige gremlins nog een beetje blijven hangen of zijn ze met staart tussen de benen afgetaaid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Waarde kransgenoten,hiervandaan ook idereen gewoon 'n hele GOEIEMORGEN! Maak er wat van.De achterwielophanging hangt, nu moet de lasser eerst aan de gang voor ik aan de voorkant verder kan. Remmen en wielen afmonteren. Dan rolt en REMT ie weer.Vanmiddag dus maar ff verder met de nieuwe LED spotjes en plafond in de badkamer. Echt veel van m'n ouwe energie keert weer terug, heerlijk is dat.Groets, mach's gut en HOU HET DROOG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Hoi Captain!Jij leek me al een bewonderaar van Heintje en Louis!Stay on the wagon!The co- shoveler!We misten je wel. Was je naar Tierra del Fuego? Of de Kaap ronden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 december 2007 Rapport Share Geplaatst 14 december 2007 Kaia,Je had het gisteren over de moeheid(het weinig zin hebben),dit is geen onbekend fenomeen,hier idem dito.Maar geen reden om ons te bezatten, dan zet de neerwaardse spiraal pas echt in!!Hold on!!!Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden