safidepafi Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Hahaha wat lief...ik had twee cowboys die onze ringen in een zakje op hun cowboy vestje hadden...kinderen van vrienden en die waren zo trots 3-5 jaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Gewoon met 'n scheermesje wat vacht bij de beet weghalen, uitzuigen en uitspugen, hoe sneller hoe beter.Er zijn steeds meer teken besmet, dus zet je over je weerzin heen, en doe. Het is toch jouw heldje!De tussen de schapen lever Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 |Ik ga even TV kijken Stricktly Come Dancing the final op BBC..schaam me er een beetje voor maar ben gek op die mooie jurken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Benthe, misschien lijkt het op verheerlijken, dat zal best zo over kunnen komen. Maar wat ik jammer vind is dat vaak mensen die zelf nog nooit naar de AA zijn geweest het meeste commentaar hebben. En dan heb ik er nog het meeste moeite mee als het deze mensen niet lukt om droog te blijven staan(dit wil NIET zeggen dat ik geen begrip heb voor het hervallen, dat is mij maar al te vaak zelf gebeurd!).En het gaat niet alleen om van de drank af te blijven. Het gaat ook om je gedrag te leren doorgronden en je manier van denken en je handelen aan te pakken en aan te passen. Want ik ben er niet door te stoppen met drinken. In mijn denken en handelen ben ik vaak nog net zo verslaafd.En ja, als ik iets heb gevonden wat schijnbaar blijkt te werken dan deel ik mijn ervaring. Is natuurlijk ook een stukje Twaalfde Stap werk. Maar ik probeer de weerzin, is dit het goede woord?, te begrijpen. Maar misschien weet ik dat ook wel. Toen ik zelf nog dronk wilde ik ook van nix weten. Niet dat ik toen AA-ers in mijn omgeving had, maar ik was vast en zeker in de weerstand gegaan. Want dat was ook het enige wat mij overbleef denk ik. Want als iemand mij zegt een oplossing te hebben gevonden en ikwil em niet..tja, wil ik dan al stoppen met drinken. Zoiets?En Benthe, tuurlijk Friends. WE hebben het er over zonder mekaar door het scherm heen te trekken:D, zo hoort het toch?En ik snap je maar al te goed; ik ben een flapuit en dan heb ik maar zo wat gezegd soms.Ik ga eten. Doeiii Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Dank je BamBam en eet smakelijk. We begrijpen elkaar nog niet helemaal goed denk ik.Ik heb helemaal niets tegen de AA. En ik wil je best door dat scherm heen trekken, wraaaggghh, vechten met de beer? Nee wat ik bedoel is, elk middel is okee, maar ik wil niets door mijn strot gewrongen krijgen. Dat zeg ik nou juist, ik ga straks ook bij de AA kijken.Ik bekritiseer de AA niet of een ander middel dat iemand van de JWW kan houden, maar alleen wel die houding van: dit is het enige ware.Joh, waar hebben we het eigenlijk over, jij doet het hartstikke goed en ik ook op mijn manier en we lezen elkaar graag.Safi is dat net zoiets als dancing with stars? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Lastige discussie vandaag, en ik sta aan dezelfde kant als Safi geloof ik.. ik wil af en toe een glas wijn kunnen drinken, net zoals ik af en toe een ijsje eet.. of dat mogelijk is, dat zal de tijd uitwijzen, voorlopig drink ik niet want dat is wel het makkelijkste maar als ik gisteren dat ene glaasje wijn had gedronken en verder niet dan was ik ook tevreden geweest... of niet?? ik weet het dus echt niet. En daarom kies ik om het per dag te bekijken!Ik ben het helemaal met Bambam eens dat je behalve de drank ook je gedrag moet aanpakken, dat kan oa bij de AA, maar ook via therapie of op andere wegen. Ik ken mensen die heel veel baat hebben bij de AA, ik zelf moet er niet aan denken, heb mijn portie 'groepen' wel gehad. Maar dat is dus heel persoonlijk! Ieder zijn eigen weg. En ieder is vrij in die keuze.Benthe misschien heb je de foute tekentang. je hebt ze met van die halve bolletjes van onderen, die doe je om de teek heen, even draaien en hopla, met pootjes en al heb je de teek eruit gedraaid, daarna aansteker onder de teek woeshhhhh.. teek wijlen!Je hoeft ook niet meteen naar de dierenarts hoor, waar de teek gezeten heeft zal eerst nog even een bultje komen maar langzaamaan ook weer wegtrekken. Zie je inderdaad een rode ring om het plekje komen dan even checken bij de dierenarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Even wat anders. Heeft niets met JWW te maken, maar wel met mijn persoonlijke therapie daartegen.Dames, ik heb hernieuwd respect voor U gevonden. En wel hierom:De laatste tijd neem ik het gitaarspelen nogal serieus. Ik knip dus de nagels van m'n linkerhand netjes kort, en ik laat de nagels van m'n rechterhand groeien. Ze zijn nu bijna een halve centimeter lang en dat is bijna goed (en dat voor een voormalig nagelkluiver, jaja...). Had ook nog ergens een nagelvijltje opgeduikeld, dus dat ziet er allemaal keurig uit. Ben ik blij mee.Vanmorgen bij het klussen merkte ik dat die lange nagels een beetje in de weg zaten, dus dat wordt een probleem. Ben dus vanmiddag naar de Kruidvat gegaan en heb een flesje "hypoallergene nagel verharder" gekocht (briljant idee, vond ik zelf).Maar wat een *#&$%^@-karwei is dat om die meuk er op te smeren zeg... helemaal als je zo rechtshandig bent als ik... en een vreemd gevoel, maar dat zal wel wennen. Tsja.Maar nu de vraag: hoe vaak moet dat er op? Op het doosje staat "na drie weken een gewèèèèldig resultaat" maar ik kan me niet voorstellen dat 1x smeren genoeg is voor drie weken. Help me eens uit de droom?Typo... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 BB en B, ik snap jullie beide. Ik geloof in God noch gebod. Maar zeker in 'n hogere macht, in de zin van: als ik hier 'snachts met de Dames naar buiten loop, ik hoor en zie zogenaamd niets, en dan toch alles, geweldig! Noem het natuur, God, Jahweh, Allah, Niets, Wet van behoud van energie (ben ik weer fan van), maakt het uit. Ik noem het meestal Manitou, of niets. Het grote Niets. Maar als je daar dan 12 stappen aanhangt wordt het weer iets, gewoon verzonnen. Er zijn geen 12 stappen, geen 4 manieren, geen 3.467.618 wegen, er is eigenlijk gewoon alles, wat niets is. Mijn identiteit is niets, hoogstens iets in deze wereld. Hoe graag ik het ook zou willen, ik zie m'n vader niet als ik doodga. Neemt niet weg dat m'n energie blijft, dat geloof ik wel. Maar is ook geloven. Ik heb 'n bijna heilig respect voor Indianen, die, voordat ze de prooi doden, de prooi danken! Zo is eigenlijk de wereld. Het zit hier vol met Fazantenhaantjes, die gaan elkaar volgend voorjaar be- en doodvechten. Mijn hart bloed, ik lust ze wel. Één man en honderd vrouwen kunnen de wereld bevolken, andersom wordt het chaos, moord en doodslag. Allemaal Billy Holliday op radio 1, ik ga eerst luisteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Water, als je nagels nu goed zijn, zou ik er niets opsmeren. Als ik naar mezelf kijk: ik heb goed harde nagels, maar zodra ik er lak of verharder op smee, gaan ze scheuren en splijten.Het principe: if it ain't broken, don't fix it!Als je nagels ergens tegenaan stoot, ja dan breken ze, zeker als ze goed hard en dus onbuigzaam zijn.Dan knapt-ie, snappie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Thanks Trees. Maar mijn nagels zijn niet zo hard als ik zou willen, ik kan ze zo dubbelklappen. Dat gebeurde dus vanmorgen ook, tijdens het klussen. Dus ik dacht "die kunnen wel wat versteviging gebruiken". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Zo voel ik dat ook Haddock, dat grootse als je tegen de sterrenhemel opkijkt en dan denkt, ach wat ben ik eigenlijk voor een stofje. Nou, een stofje dat goed voor zichzelf moet zorgen en de anderen die om haar heen zijn. En dat is ook het enige dat je in dit leven kan doen.Kleine taak, groot plezier.Water, hoe lief. Ik kan je echter niet helpen. Ik heb van nature heel mooie, sterke, glanzende nagels die geen middelen nodig hebben. Gek genoeg hebben die al mijn uitspattingen letterlijk glansrijk doorstaan. Maar het eenvoudigste lijkt me, om het flesje gewoon op te maken. En verder, je nagels elke dag even in te smeren met wat glycerine, daar worden ze ook sterk van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Hoi Haddock,Ik 'hang' niets aan. De Twaalf Stappen zijn een suggestie om je te helpen bij het stoppen met drinken en bij het droog blijven en nuchter worden. Toen ik voor de eerste x naar de AA ging was ik zo zenuwachtig, ik wist niet wat ik me er bij voor moest stellen. Nu ik al een poosje heen ga, zo'n 9 maanden nu alweer, ben ik elke x nog weer verbaasd over de werking ervan. Ik kom elke keer blijer terug dan dat ik ernaar toe ging. Ik vind het zo stimulerend en motiverend om al die verhalen te horen van al die hele gewone normale mensen. We praten over hoe het was, wat we aan ons alcoholprobleem hebben gedaan en hoe het nu is.En ja, er wordt gevraagd te geloven in een Macht groter dan jezelf. Ik vind dat zelf ook een lastige horde om te nemen. Maar ik luister naar mensen die al jaren droog staan en een fijn en goed leven hebben en niet meer geplaagd worden door Gremlins. Die niet geplaagd worden door gedachten van wel of niet drinken met de Kerst of tijdens een etentje of als ze lekker voor de open haard zitten. Of als het ff tegen zit ze wel een borrel 'verdiend' hebben.Ik ben nog maar een groentje, sta 15 maanden droog, ga 9 maanden naarde AA, ik heb nog veel te leren. Dat geeft niet, het is geen competitie, het gaat om mijn tempo, mijn proces. En ik probeer de suggesties te volgen en mijn ervaring te delen. Niets meer en niets minder.En voor mij zit die Hogere Macht, God, Jaweh, Allah, of Winnitoe ook in de prachtige zonsondergang die ik zowel gister als vandaag heb mogen aanschouwen. Vanmiddag lang gewandeld en het was prachtig buiten. Als ik dat zie geloof ik en weet ik dat een Macht groter dan mijzelf al dat moois gemaakt heeft, dat kan niet anders, geloof ik.Alle goeds Haddock. Ieder volgt zijn/haar eigen weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Dan zou ik ze één keer per week lakken. Na twee weken eraf halen met nagellakremover (géén aceton!), en dan weer opnieuw beginnen.Je moer wat voor over hebben hè, en garantie tot de deur! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 En Benthe, ik ben heel benieuwd hoe jij het gaat vinden bij de AA, als je straks een keertje gaat. Wel een x of 6 gaan ofzo he, niet meteen weglopen.Enne, ik wil best vechten met de beer hoor, kom maar opB)Water, sorry, ben niet zo van de nagellak:o Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Ik dus ook niet, BB... maar ja, alles voor het resultaat he... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Tja Water, je bent een man met een missie of niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Oh, je bedoelt van die soepele nagels Water. Ja, dat is lastig spelen, maar daar hebben ze toch van die dingetjes voor die je om je vingertoppen schuift?Ja wie weet BamBam, kom ik straks ook als een AA-adept terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Ik hoop het voor je Benthe, hihihi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Benthe.... grrgrrrrrr.... ik wil geen dingetjes om m'n vingers schuiven... ik wil het zelf doen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Nou ik weet niet hoor Water, de grootsten der aarde spelen met dingetjes om hun vingers. BamBam, tegen die tijd laat ik het je weten. Maar afgezien van de AA, gaat jouw snot nog goed? (Of eigenlijk, gaat het goed met jou en slecht met de snot?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 BBB,groots is het, maar het is niet gemaakt, het IS. Niets gemaakt aan. We zijn veels te rijk, vroeger moest alcohol gemaakt of gestolen worden, veel werk. Was het 'n echte beloning voor hard werken. Nu kun je het tussen de bedrijven door inslaan, niet goed, zeker niet voor de onmatigen. Maar denk erom, het zijn de onmatigen die buiten de grenzen gaan. Waarbij ik zeker niet wil zeggen dat dat tot goeds leidt. Ach.Dank je, BB, ik ga m'n pad, niet lichtend, maar toch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Snot en uche uche neemt een beetje af maar nog niet echt. Door al dat snot heb ik erg veel hoofdpijn. Maar ik doe rustig aan. Easy does it. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Haddock,volgens mij zijn het alcoholisten die geen maat kunnen houden.En dat er vroeger voor gestolen moest worden waag ik te betwijfelen. Zowel pa als m'n vader zijn/waren alcoholist en die kochten het gewoon. En dat gebeurde voor die tijd ook al. Dus...ik weet niet hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Vroeger, heel vroeger, werkten mensen totdat ze weer geld hadden en gingen dan aan de zuip. Alcoholisme/verslaving is van alle tijden Haddock. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 15 december 2007 Rapport Share Geplaatst 15 december 2007 Vroeger is betrekkelijk. Toen was het al te koop. Heel vroeger moest je het maken. Of stelen. Veel werk. Ruilen kon ook, natuurlijk. Maar dan moets je opponent net zo sterk staan als jezelf. Anders nam je het toch gewoon?De anarchist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden