Spring naar bijdragen

Zaterdag, 15 december 2007

Gem

Aanbevolen berichten

Dan gooi ik hier virtueel wat confetti uit over jouw hoofd Meedoen. Maar zover zijn we nog niet.

Water ik heb zo'n spijt dat ik mijn platendraaier en elpees heb weggedaan, aaaarhhggg, hoe stom kan je zijn. Al die muziek die nooit meer op cd is te verkrijgen. Nou ja, spijt is weggegooide tijd.

En trouwens die maanzaadbroodjes, ik had het kunnen weten, lagen dus onder het kleedje van Max verstopt. Plus: een hold-up, een pakje zakdoekjes, een gebruikte washand en een hemdje. Hihi, en dan die blik in zijn ogen, zo'n beetje schuin met wat wit ernaast, zo van, ja ik weet dat ik stout ben geweest, maar lief ben ik hè?

En hoe het ook zij, ik drink vandaag lekker geen alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb het gelezen Corinne. En ik word inmiddels een beetje wee van die hele AA. Fijn voor de mensen die er baat bij hebben, maar het is niet de enige, ware, en juiste weg (ff kotsen). Wat je nodig hebt is gewoon een plan en wat gevoel van eigenwaarde. En wat je daar dan bij gebruikt, een pil, een helpend boek, de AA, weet ik veel, kan me niet schelen, maar uiteindelijik, als je wil stoppen met drinken ben JIJ ZELF de enige die dat doet.
Alle respect trouwens voor Rudy.
Pffff! Het zat me even dwars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hark!, The angels sing.
Ja pardon zeg, soms schiet ik even uit mijn slof.
Moet er nu zelf ook wel weer een beetje om lachen, hoop niet dat ik iemand heb gekwetst. Maar ik meen het, elk middel is okee als je een plan hebt, verheerlijk alleen niet een ding. Dan ruil je de ene verslaving in voor de andere, heb ik zo het idee.

Iemand ervaring met teken? Bij honden bedoel ik? Ik heb een tekentang, maar krijg dat ding niet uit zijn vacht gedraaid. Warme olie er op gieten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, waar heeft Rudy het over de AA in zijn laatste stukje?
En ja, ik neem aanstoot aan je gekots en de reacties die daar op volgen. Maar zoals ik ook tegen anderen zeg: onderzoek wat je zo stoort en dat zal ik nu ook bij mezelf doen.

Niets in deze wereld is zaligmakend en dat zal voor de AA misschien ook gelden. Toch zijn meerdere mensen die hier schrijven en naar de AA zijn gegaan nog steeds nuchter en hebben weinig tot geen last van Gremlins. In tegenstelling tot vele anderen die hier schrijven. En dit is GEEN oordeel, slecht een constatering.
En velen die ik ontmoet in AA kringen hebben een rust over zich die ik ook graag wil verwerven.

Je schrijft in je stuk daarna dat je hoopt dat je niemand hebt gekwetst. Ik ben niet gekwetst maar vind je reactie negatief en misplaatst voor een organisatie die al zoveel mensen van de drank af heeft geholpen.

Verder no big deal maar wilde je dit toch ff zeggen.

Mocht de teek er niet af willen; laten zitten is ook een optie, valt er vanzelf af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, ik reageer even op je berichtje van 16:32! Ik ben ook met de internetbegeleiding bezig, en bij mij was het advies: NIET meer drinken. Niet voor een bepaalde tijd, nee, gewoon NOOIT meer!
De begeleiding en het advies wordt echt op de persoon gegeven, niet universeel dus.
Ik heb er even om moeten slikken, maar ik vind het ook reeel dat ik dit advies heb gekregen.
Voor nu hou ik medio april aan, omdat verder kijken me nu onprettig is, maar het besef dat ik ook na april niet meer ga drinken, begint in mijn hersens vaste vorm aan te nemen. Voor nu is het: gewoon, dag na dag, week na week, zoals zovelen van ons het doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
safidepafi

Ja als je er met een watje en alcohol op gaat dan laat hij zijn grip op je hondje los en kan je hem ook met de hand losdraaien...dus niet in de woef..Water !!!!

Achterhaald!!!!!! Je mag de teek NIET verdoven, laat ie ook z'n maaginhoud met evt. besmetting zo weer in de gastheer lopen! Dus puur met de tang is het beste. Gebruiksaanwijzing moet erbij zijn, niet iedere tang is hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, ik wilde niemand kwetsen. En jou al zeker niet. Ik krijg alleen af en toe een wat flauw gevoel bij die verhalen van, je redt het niet met dit, je redt het niet met dat, je redt het alleen met de AA.
Meid als hier in de buurt een AA komt ga ik ook proeven. Alles wat mij kan helpen om van de JWW af te blijven is welkom. Wat ik alleen maar bedoel is, verheerlijk niet een middel, want je bent het gewoon ZELF die er vanaf blijft.
Stel dat ik zou zeggen, ik kan alleen van de JWW afblijven omdat ik dit of dat doe, dan geloof je dat toch ook niet?
Ik drink niet meer omdat ik dat niet wil. Daar heb ik hulp bij van het forum, van vrienden, van eigen ervaring. Maar ik vind mezelf gewoon te lief en te fijn om te zeggen: ik blijf alleen maar met dit ene middel van de drank af.
En inderdaad, dit is iets heel persoonlijks van mij, daar heb je gelijk in hoor. Ik hou niet van verheerlijken.
Friends?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik zie het nu ook Haddock in Wikipedia

Teek verwijderen

Men kan de teek het best zo snel mogelijk verwijderen. Zorg dat de teek bij het verwijderen niet wordt beschadigd: niet aan de teek trekken of draaien, en de teek mag niet worden geplet, samengeknepen of doorboord, want daardoor kan het gebeuren dat de teek zijn maaginhoud leegt in het lichaam van het slachtoffer, waardoor meer besmettingsgevaar optreedt. Knijpen kan door het gebruik van vingers en duim, en door gebruik van een pincet met brede uiteinden. En knijpen kan als men met een pincet het tekenlichaam in plaats van alleen de kop vastpakt. De teek NIET met alcohol of olie behandelen, daar de teek dan z'n maaginhoud uitspuugt in het bloed van de gastheer, en daarmee juist een mogelijke besmetting overbrengt. Pak de teek zo dicht mogelijk bij de huid vast en verwijder de teek. Daarna de huid ontsmetten met alcohol. Wanneer de teek binnen 24 uur is verwijderd zonder daarbij de teek te beschadigen dan is de kans op besmetting met de Lymeziekte gering. Ontstaat na 1 tot 6 weken een rode, zich uitbreidende ring om de plaats van de beet of heeft men geen rode ring gehad of gezien, maar wel klachten, dan moet de huisarts worden geraadpleegd.
unquote

BB..ik denk wel dat er hier ook mensen mee lezen die soms die verhalen over de AA vervelend vinden omdat men doet overkomen dat dat de enige zalig makende manier is om van de drank af te komen.
En verwijst Rudy hier niet naar de AA

quote:

Nuchter worden is op wilskracht alléén, niet mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie uitzuigen Haddock? Die teek heb ik doodgeknepen, dus die is, ahum, wel verdoofd, ja. Om het maar even eufemistisch uit te drukken.
Stukje vacht gedept met betadine. Kunnen honden ook de ziekte van lyme krijgen? Anders moet ik maandag weer met die jongen naar de dierenarts.
Dank voor de tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...