Spring naar bijdragen

Zaterdag, 15 december 2007

Gem

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bovendien is "vallen" van een heel andere orde, dan het van tevoren plannen,eerdaags
kan ik er wel weer een paar nemen.

Goed bedoelt: Men doet maar! Ik kan nooit een druppel drinken.
Ik zeg niet dat ik niet de fout in kan gaan,maar dat is shit!!!
Een enorme ontluistering, IN MIJN GEVAL!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Trees

Jouw boxers hebben zeker nog een korte staart, of zijn ze al van de laatste lichting? Ik moet altijd even wennen aan een boxer met lange staart! Mijn familie heeft een lang verleden met boxers, mijn grootouders uit 1901 staan en al mee op de foto - en met ongecoupeerde oren!

Sorry Trees, gemist!

Eentje met lange, en eentje met korte staart. Maar dat komt omdat de atlete van de twee haar eigen staart gewoon kapotgeslagen heeft uit enthousiasme, en daar 'n ontsteking aan kreeg. Dat couperen gebeurde m.i. dus niet voor niets. Ach, al die nieuwlichters.....
Ik sta als ventje ook nog op de foto terwijl ik in het nestje jonge boxers lig. Zou niet zonder willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
heerlijk dat je zoveel kan stoken! Ik vind het een nadeel dat het dan alleen in de buurt van de haard warm is en verder in huis niet! Dus ik heb graag de CV aan! Alleen een vuurtje is zoveel gezelliger, ruikt heerlijk en als je het koud hebt.... even voor de haard en je bent meteen goed warm!

Soothe,
ik heb jaren geprobeerd minder te drinken! Heb ook jarenlang mijn kop in het zand gestoken! Dat dat drinken van mij wel meeviel. Ik had tenslotte werk, zag er niet armoedig uit, had veel sociale contacten enzovoorts. Geen beeld wat je bij een alco hebt!
Achteraf gezien heb ik mijn lichaam wel erg veel geweld aangedaan. Na zuippartijen stond ik gewoon om 6 uur of half 7 op om weer te gaan werken. Dat ik dat kon! Nou het is ook wel te merken, want ik ben nog niet over de lichamelijke gevolgen heen! Natuurlijk gaat het beter dan eerst, maar wat heb ik dat lijf van mij ontzettend uitgewoond!
Ik had dat ook niet lang meer getrokken besef ik achteraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,
Nou de boom staat en de lampjes hangen, totaal niet goed verdeeld maar ik laat ze lekker zitten.
De helft van de kerstballen bleek in scherven te liggen, mijn humeur was weer opperbest tijdens deze jaarlijkse klus. Ik heb een keer tijdens een mindere periode de boel in een hoek gesmeten, zou ik het door die associatie daarom niet meer leuk vinden. Komt wel weer goed.

Safi, ik wilde gisteren niet belerend tegen je doen, natuurlijk mag jij helemaal zelf weten of je drinkt. Ik dacht dat je helemaal niet meer wilde drinken, vandaar.

Vind het toch wel een interessant onderwerp, want ik sta zelf ook nog niet zo heel lang droog omdat er toch steeds weer een keer een glas genomen moest worden omdat ik dacht dat het anders obsessief werd.
Alleen, die paar glazen maken me niet meer blij. Het effect komt na een periode van nuchter zijn extra hard aan en dat vind ik niet fijn. En dan wil ik toch meestal de volgende dag nog een paar glazen. en de derde dag wil ik weer helemaal stoppen. Ik hoop dus voor mezelf dat ik die gedachten ook kan doorzien en ze daarom niet meer hoef te hebben.
Volgen jullie het nog.

Haddock, leuk dat je er weer bijbent. Soothe, jij gaat ook nog steeds goed, toppie! Knap hoe je je eigen valkuilen kent en ze weet te omzeilen.

Ziza, je bent wat genuanceerder in je verhalen geworden vind ik, goede ontwikkeling.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen
Mijn berichtje was echt niet bedoeld als voorbeeld hoe het zou moeten.
Maar een eerlijk bericht hoe het me vergaat op dit moment.
En om dan te zeggen dat als ik het bij die 2 glazen in de 7-10 dagen kan houden dat ik dan geen ware alcoholist zou zijn dan is dat natuurlijk klare onzin.
Het heeft 11 jaar gekost om me zo ver te krijgen.

Dat het weekend is maakt ook geen verschil want ik drink net zo lief op een dinsdag avond...ik heb er geen vaste dag voor...geen joepie nu mag ik weer.
Als ik trek heb dan kijk ik wanneer de laatste keer was en dan mag ik zo'n 1/4 flesje als ik er zin aan heb mits het meer dan een week geleden is en het liefst langer.

Ik hoor jullie waarschuwingen wel hoor maar dat geforceerde dat wil gewoon niet daar ben ik nu wel achter.
Het zou ook best kunnen dat ik mezelf al aan het inbouwen ben voor de kerst met mijn gedachten over mijn gebruik.
daar ben ik ook heel eerlijk in.
Maar ik blijf erbij dat als ik het matig hou dat dat dan geen probleem hoeft te zijn

Soothe ik ben het niet met je eens want ik ben in die 11 jaar van minderen en stoppen alleen maar gegroeid

quote:

Haddock, De ware alco staat niet op en gaat rustig verder. Binnen de kortste tijd ben je

waar je was.

en dit doe ik dus ook niet...ik ga niet plannen...als ik trek heb dan kijk ik wel wanneer het de laatste keer was maar dat is meestal 7-10 dagen later want ik heb niet veel trek meer. Ik vind het leven zonder alcohol fijn, mijn lichaam geniet er van. maar soms vind ik het gevoel wat alcohol me geeft nog gewoon lekker, met mate!

quote:

Bovendien is "vallen" van een heel andere orde, dan het van tevoren plannen,eerdaags

Ik wil je niet voor het hoofd stoten Soothe, begrijp me niet verkeerd.
Maar dit forum is toch wel voor iedereen om zijn verhaal te doen over hoe die omgaat met alcohol, toch?

aangepast. ik was een stukje tekst kwijt in mijn eerste quote

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, ik hoop dat je je leesbril onder hand bereik hebt,

IK ZEG; IK SPREEK VOOR MEZELF; EEN ANDER DOET MAAR!!!!!!!

Dus doe ik mijn verhaal, dat het voor mij niet weggelegd is.
Drink rustig je drankje op gezette tijden.

En verder niets dan goeds, dat wens ik mezelf ook.
Groet.

Bovendien heb ik niet de indruk jouw verhaal te ontkrachten. Een ieder z'n ding!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag forumleden,

Regelmatig verschijnen hier op het forum berichtjes van deelnemers die hun verhaal doen over het drinken van een paar glaasjes. Meestal wordt dan daarop ogenblikkelijk gereageerd, en wat je dan vaak leest is de waarschuwing dat een paar glaasjes drinken niet is weggelegd voor een alco. eens alco altijd alco.

Dat is iets wat mij op dit moment ook erg bezig houdt en verwart. Volgens mijn hulpverlener ben ik sterk en gemotiveerd genoeg om ook een gecontroleerd gebruiker te worden, maar het idee dat dat niet kan omdat ik nu eenmaal alco ben verkrampt mij. Ik heb nooit gedronken omdat ik het zo lekker vind, maar om die roes te krijgen die je even in een andere wereld laat stappen. Dus zou ik nu ineens met een andere motivatie moeten gaan drinken. Dat is net zoiets als de eerste keer beginnen met iets, en we weten allemaal dat als we het nog eens over mochten doen we dat 1e glas waarschijnlijk wel lieten staan niet?
Ik twijfel dus erg of ik ooit dat eerste glas wel zal nemen, maar ook het idee van nooit meer wat te nemen verkrampt mij. Natuurlijk denk ik ook wel, vandaag drink ik niet , morgen zie ik wel verder, maar onbewust ga je toch wat verder kijken dan alleen vandaag.

Wat mij opvalt is dat de internetbehandeling meerdere doelstellingen kan hebben: stoppen of minderen.
Als ik de reacties hier zo lees dan is minderen volgens velen helemaal geen optie. waarom zou Tactus die optie dan toch aanbieden? Ik heb nu al bijna 2 maanden niet de minste moeite om de eerste te laten staan en zal dat ook zeker volhouden zolang dat zo blijft. Fijne zaterdag allemaal verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 't lezen van 't draadje van vandaag heb ik voor mezelf besloten dat ik pas weer wat ga proberen wanneer ik:
1 niet meer bij een blik bier aan een sixpack of meer denk
2 niet meer bij 1 glas aan een emmer denk
3 niet meer bij 1 glas denk Oh 1 glaasje maar???

Schept heerlijke verduidelijking in 't vooruit schuiven van kopen ;)
Nu alleen nog maar dealen met de vraag "ben benieuwd hoelang dat gaat duren dan?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...