Spring naar bijdragen

Zaterdag, 15 december 2007

Gem

Aanbevolen berichten

Ziza, ik ben blij, dat je blij bent. Het werkt als je eraan werkt, en dat doet het in jouw geval.
Maar Ziza, ook mij is het Gremlingevoel en het onlosmakelijk verbonden 'meppen' van de
creaturen vreemd!
Hier geen gemep. Ik kan er mij niets bij voorstellen!!!
Ik wil niet drinken en dus is er soms trek, dat hoort erbij!
Maar bij Gremlins denk ik toch meer aan een obsessieve nauwelijks te onderdrukken aandrang!

Waarom ga je dan drinken, zal de vraag zijn.
Meer een soort rebel, zo van een wijntje moet kunnen.
Ik hoef me toch niet alle geneugten des levens te ontzeggen!

De trek is handteerbaar, dus dan maar geen EERSTE!
Dus eigenlijk valt het best mee. Geen dagenlang ziek zijn is ook wat waard.
Misschien ga ik het licht zien.

Dat kan zonder AA!( Hoop ik)

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik snater lekker door, hoor Benthe, zo ben ik gebekt.
Ik hoop dat de lasser vandaag z'n best doet, dan kan maandag de voortrein weer opgebouwd en rolt ie weer. Zware zaken zijn dan APK klaar. Tegen het voorjaar gaat ie dan naar de keuring. Tot die tijd wordt ie visueelopties onder handen genomen, en nog wat kleine dingetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is iedereen lekker productief en actief vandaag, ik ook hoor, heb er net weer mijn rondje hardlopen op zitten.
EN dan volgt daarna mijn zaterdagritueel, van 12 tot 2 achter de computer zitten en wat werken en luisteren naar radio 2, spijkers met koppen, tenminste als dat er vandaag is, daarna nog even boodschappen doen, hond uitlaten en dan is het alweer avond.. de zaterdag vliegt altijd voorbij hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals het vogeltje gebekt is Haddock... Blij dat je hier ook weer bekt, want ik had je gemist.
Pip ik ben ook zo'n vroege vogel, tot ergernis van mijn naasten. En tot ergernis van mezelf, want iedereen slaapt dan nog terwijl ik klaarwakker ben. Wat doen die mensen toch allemaal zo lang in bed? :D
Dauwtrappen, hup, er uit, enzo.
Maar ja, andere mensen vinden het weer vervelend dat ik vroeg wil gaan slapen.
Leuk, kerststukjes. Heb je wat groen gescoord?
Haddock Max zegt woef tegen jouw dames.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De productiviteit en activiteit hier valt wel mee hoor. Lekker een beetje uitgeslapen, ik vind dat ik dat op zaterdag wel verdiend heb. Hondje uitgelaten en ontbeten, zometeen mijn zaterdagse boodschappen doen, en dan ga ik lekker op stap!

Anjo, zo te lezen gaat het niet helemaal goed met je. Ik hoop dat je lekker in je bed gekropen bent. Laat je het even weten als je weer in orde bent? Je maakt ons een beetje ongerust zo.

Benthe, ik ben het wel met je eens dat we een beetje wilskracht op zijn tijd echt wel nodig hebben. Ik heb op het moment weinig last van trekgevoelens, gelukkig, maar die heb ik wel meer dan genoeg gehad. Op zulke momenten was het toch de wetenschap dat dat niet was wat ik wilde, en de wilskracht om die eerste ook niet te pakken, die de doorslag gaven. En daaraan heb ik het te danken dat ik op dit moment zonder obsessie om te drinken door het leven kan.
Wilskracht om andere obstakels te overwinnen heb ik zeker nodig. Ik ervaar het leven niet als een groot jubelfeest, dus regelmatig moet ik me er echt wel toe zetten om door te gaan. Maar de ervaringen van jou, Anjo met haar vriendin en X, en andere mensen die zwaar ziek zijn en daar het beste van maken, doen me ook beseffen dat ik wél wil leven, en dus probeer ik het beste te maken van het leven dat ik heb.

Blacky, beterschap met je virus. Kohtje ook beterschap, en ook alle anderen die zich niet goed voelen. Maak er vandaag maar een mooie droge dag van, dat ben ik ook van plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat had je allemaal voor brunch mister Haddock? Je weet, als het over eten gaat word ik meteen gretig.

Anna leuk, wij begrijpen elkaar soms wel eens helemaal niet, maar soms ook weer wel. Dan zie je toch hoe warm die raakpuntjes aan kunnen komen.
Ik vind het ook niet allemaal in de gloria, maar gewoon noodzakelijk om niet meer te drinken. En dat is al wat gewonnen.

Pip, ik zou zeggen, laat die man een kerststukje voor jou maken! Jij hoeft toch niet achter zijn kont aan te lopen? Laat hij maar achter jouw kont aan lopen hoor, je bent een veel te leuke meid om je uit te sloven voor iemand anders dan jezelf en je kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vroege vogels...hier een langslaper in de winter en een vroege vogel in de zomer..ik ben net een beertje die blijft ook graag in dat warme holletje liggen als het buiten donker wordt.
Volgens mij gebeurt er niets in de wereld zonder wilskracht.

Maar ik heb ook niet meer dagelijks wilskracht nodig om het drinken te laten staan.
Ik denk er de meeste dagen niet eens aan en al zie ik ook nog wel mensen met alcohol slepen. Want dat blijft me wel opvallen en dan voel ik me altijd erg lekker dat ik dat niet meer hoef.
Ga dan wel eens bij de kassa fantaseren over die mensen en bedenk me dan in wat voor mate ze alcoholist zijn door hun andere boodschappen te bekijken.
Alleen maar drank vlak voor sluitings tijd. ...super alkie.
Alleen alcohol en wat snack food...ook alkie
Nou ja ik ga ze niet allemaal opnoemen ,jullie begrijpen het vast al wel.

Ik moet ongeveer 1 x in de 7-10 dagen opeens wilskracht hebben om de trek te weerstaan. Dat lukt me dus meestal niet omdat ik het niet zo'n ramp vind als ik maar zo weinig behoefte heb aan drinken.
Bovendien koop ik dan bijna niets, 25 cl wijn en wat blikjes bier.
Dus 3 keer per maand gematigd drinken is misschien niet wat ik wil maar is wel 'normaal' drink gedrag volgens mij.
En begin nu niet over de toegevoegde waarde van die paar keer, want in 3 x per maand een snackbar binnen lopen is ook ongezond en heeft geen toegevoegde waarde.
Het ontspant me en ik zie er geen kwaad in

Ik kan mijn trek gevoel ook het meestal ook geen erge Gremlin noemen maar kan me wel vinden in 'het mep gedoe' omtrent de Gremlins.
Het is toch een beetje virtueel behelpen om die ander die wel trek heeft wat steun te bieden.

Nou niet allemaal tegelijk over me heen vallen...maar ik dacht doe eens eerlijk op deze zWaterdag:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag iedereen!

Gòh, wilskracht ik hoop dat ik 't vooruit schuiven in de toekomst om kan zetten in wilskracht. Want nu hou ik mezelf soms nog redelijk voor de gek als ik zin heb om wat biertjes te gaan kopen.
Gewoon vooruit schuiven, nee vandaag niet maar morgen misschien. En dan is 't morgen en heb ik gelukkig geen trek meer. Zoals ik voorheen met drinken alles voor me uit schoof, schuif ik nu de alcohol dus voor me uit.
Lijkt me opzich niet echt gezond maar op 't moment werkt 't wel ben alleen bang met wat ik ga doen als er een morgen komt waarop ik nog steeds zin heb om 't te gaan halen want die zal er ontgetwijfeld een keer komen. Ik hoop dan dat ik nog steeds de vele positieve dingen van 't niet drinken er tegenover kan zetten want die voeren nog steeds de overhand.

Fijne dag iedereen!

@Safi, bedankt voor je aanbod gisteren. Heb gisteren een vriendin gesproken die die meneer kende en het concept wat ik gemaakt had bleek helemaal niet verkeerd te zijn. Ik zou eens wat minder onzeker moeten zijn in 't verkopen van mezelf in de vorm van woorden. Ik zie altijd meer beren op de weg dan er zijn. ;) Nou duimen tot volgend jaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, Anjo! 't Was Soothe die het over Pluto had, hoor. Ach, any planet is just a planet, so to speak.

Benthe: Fitkorn brood, vind ik heerlijk. Eerst eentje met stokouwe kaas sec. Daarna eentje met jongbelegen met griekse salade (vers) eroverheen. Eentje met slagersboerenleverworst met mosterd. Glaasje melk om de smaakpappilen tot bedaren te brengen. 'n Heerlijke dikke gebakken schar, verdeeld over twee boterhammetjes. Er zit hier 'n hele goeie visboer in de buurt, die bakt ze op verzoek nog met de graten erin, veeeeel lekkerder. Er ligt ook nog 'n dikke gebakken schelvis in de koelkast, die paste niet meer in 't maagje. Voor mij geen kibbeling, bluhhh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Whoooohhhh, Safi, zal ik eens heel erg over je heen vallen?
Nee hoor, als jij het zo wil dan doe je dat zo. Mijn manier is het niet want ik zou meteen weer naar de andere kant omslaan, voor mij is het alles of niks. Dan maar niks qua drank, en een heleboel andere dingen wel qua niet-drank.
Weet je wat ik me dan wel afvraag? Het kan best zijn dat jij sterker bent dan ik dus dat je wel af en toe wat kan drinken. Maar het lijkt me zo het in stand houden van een verlangen en ook het idee dat het "mag", alsof drank de ultieme beloning is. Hoe denk jij daar over?
Ik vind het dan gemakkelijker om "helemaal niet meer" te zeggen.

Pip mijn opgetuigde kamerplant staat er heel mooi bij. Wat ga je doen met de kerst? Ik kan me zo voorstellen, een gegrilld speenvarkentje... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe...ik ben al 11 jaar bezig met stoppen/minderen...en wordt geregeld gewoon even moe van dat vechten van het hoeft niet/ het mag niet/ ik wil het niet.
En als ik dan merk dat ik sinds begin juli dit jaar het gewoon goed doe dan ga ik mezelf niet meer zitten pijnigen van ....Oh ik moet nog minder...als ik het al met heel weinig kan.

Ik denk maar zo...waar kom ik vandaan en wat heb ik bereikt en dan ben ik net zo als Ziza apetrots op mezelf. Kijk Ziza ging nog wel even verder dan ik en heeft ook een hele familie naast zich die hij pijn deed dus voor hem zit die stap terug er gewoon niet in. Hij kan niet experimenteren want als het mis gaat is hij wel even alles kwijt.
Ik zit niet in die zelfde situatie, mijn man drinkt ook en nu heel gematigd en haalt alleen 1 x in de week nog voor 5 euro wat te blowen...nou dat is een top prestatie en ik ben trots op hem.
Drinken is niet meer de ultieme beloning want ik zit er niet de hele dag tegen aan te hikken of mezelf een dag te geven waar ik wel mag drinken. Het is net zo iets als een patatje eten...dan kijk ik ook van hoelang geleden heb je een patatje gehad...gisteren nog...nou dan doen we dat dus maar niet Maar is het al twee weken geleden dan mag het dus wel.
Als ik opeens denk ...goh ik zou wel een glaasje wijn willen dan kijk ik wel hoelang het geleden is dat ik een glaasje heb gehad en als het meer dan een week is dan koop ik een 25cl flesje...Daar kan ik niet fout mee gaan en daar geniet ik dan van.
Ik heb geen zin om er een moeilijke toestand van te maken.
Al die schuldgevoelens leiden alleen maar tot negatieve gedachten en daardoor weer tot negatief doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
safidepafi

Alleen alcohol en wat snack food...ook alkie

He, Pafi, hoe is't?
Vergis je niet, hoor. Bij mij stond het verse voer naast de alcohol altijd hoog op de agenda. Bij de supermarkt leek ik, buiten de kisten beugels, wel 'n health freak. Wijn en Whisky kwamen altijd van de slijter. Maar wel 'n super alcie. Misschien heb ik het zo lang volgehouden door dat goeie eten, en nooit 'n opknapborrel, altijd eerst eten.

Op m'n ouwe huis heb ik ooit eens 'n nieuw dak gegooid, met twee schooljongens en 'n klusser. 't Was 'n hele warme zomer, dus de mannen vroegen om water. Ik had echt alleen lege whiskyflessen, dus die kwamen met water op het dak. De mannen lachen, natuurlijk, dachten dat het plagerij was. Met de koffie zoeken, geen frisdrankfles in huis.

Dat -af en toe- van jou herken ik wel, hoor. Ik heb dat zo iedere paar weken. Soms geef ik toe, soms niet, maar dan blijft het. Ben ik te hyper. Één flesje wijn erin, en ik ben gelijk weer genezen, vaak krijg ik 'm niet eens op. Terwijl er vroeger met gemak 2 ingingen, voorafgegaan door bier, gevolgd door whisky. De volgende ochtend weet ik gelijk weer waarom. Volgens mij voel ik het wel 3 dagen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock...daarom koop ik nu 25 cl flesjes..dat zijn net twee kleine glazen wijn en daar doe ik dan de hele avond mee en wil ook niet meer. De volgende dag ook niet.
Het is gewoon een vorm van ontspanning, misschien zou hardlopen hetzelfde gevoel geven of naar de Gym gaan maar daar hou ik niet van.

Mooi verhaal trouwens over die bouwvakkers en de flessen whiskeywater:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...