Spring naar bijdragen

Donderdag 20 december

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 271
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ga een boek schrijven over al mijn perversies Trees, krijg jij er gesigneerd eentje :D
Alles ok?

Nee maar ik betaal me bijvoorbeeld ook blauw aan donaties aan WSPA, ik kan dat gewoon niet aan, weerloze wezens die gekweld worden. En uiteraard is dat zelfreflectie, omdat ik mezelf weerloos voel, en op die manier mijn eigen ikje wil beschermen. Elke donatie aan een zielig dier is een donatie aan mijn innerlijk van vroeger. Alleen zo werkt het niet. Al gaf ik een miljoen, het is toch een kwestie van aan jezelf werken. En aan die pijn, dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
BamBam

Ik heb soms het lef (nog) niet om eerlijk te zijn. Wat ik denk vind ik soms te erg.

Herkenning, BB. Alleen heb ik afgeleerd om te zeggen wat ik denk want men reageerde daar soms heel geschokt op. Niet dat het kwetsend was of zo, maar als klein jochie was ik blijbaar al veels te recht-voor-zn-raap. Ik vind wat ik denk normaal, maar niemand wil dat zo horen, dus slik ik de helft in en verzin een mooi verhaal om de rest heen. Mijn kerstgedachte van daarnet valt in de tweede categorie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudolf, the red-nosed reindier...
Hihi, ik had ooit een leraar die Reinier heette, dat was een heel dikke man. Ik bedoel echt een blubbervette man. En hij schreef zijn naam op het bord en ik zei: hee, andersom dus ook! Ik bedoelde zijn naam, maar hij zag er echt uit alsof hij er omgekeerd hetzelfde uitzag.

Knuffie, val er gewoon in en vertel. Ik had het over wat oude innerlijke pijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees,

Ik was wel een rank type,maar de laatste weken komen de kilootjes er weer bij.
Werkelijk overal ligt iets te eten.Op de o.k op de poli enz. en thuis in het pakket ook weer lekkernijen.
Kerst is echt een vreetpartij als je het mij vraagt, en ik baal er wel van maar snoep dus mee.
Dat wordt in het nieuwe jaar minstens 2 kilo afvallen als ik het hierbij houd. doe mijn best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen maandag moest ik voor een echoscopie van de buik. Heb al maanden een zeurende pijn rechts in de buik.De MDL arts wou een darmonderzoek doen.Ik dacht slim te wezen door eerst maar even bij de gynaecoloog dit onderzoekje te laten doen Kon ik misschien het darmonderzoek annuleren.
Want dat is geen leuk iets. de dag ervoor je weet wel.Wat komt er uit de echo?? een cyste in de eierstok aan de linker kant.Wel meteen bloed moeten laten prikken op evt. kankercellen, maar gelukkig niks aan de hand. Dit heeft dus niks met mijn kwaal te maken. sterker nog, Ik heb er nu 2. Klaar ben je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sammy,
Lees net je berichtje. Heb dezelfde klachten ben alleen een beetje laks, moet mijn bloed nog laten prikken. Inderdaad ook op kankercellen. Inwendig onderzoek heb ik maar even opgeschort tot bloeduitslagen er zijn. Maar ja moet ik wel eerst laten prikken. Nou ja, arts heeft dit jaar geen tijd meer voor me, gaat eerst met vakantie dus volgend jaar weer verder aldus de arts.
Maar ja, toch aardig dat ik hier lees wat me evt. te wachten staat. Het kan 1001 oorzaken hebben, dus ik zal maar niet op de zaken vooruit lopen. Dacht mogelijk stress, alles is toch altijd stress. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Stien,

Ik heb het ook maar steeds voor me uitgeschoven.Maar moest van mijn man gaan.
Als hij wat heeft, zit ik er bovenop natuurlijk.
Maar bij toeval is dit nu gevonden. Alleeen aan de verkeerde kant.
Maar Stien jij weet natuurlijk net zo goed als ik , dat je bij ovarium tumoren niks voelt totdat het doorgegroeid is en dus meestal te laat. Een cyste is onschuldig. Ik moet over 4 weken weer voor een echo. kijken of hij groeit.Cystes willen ook wel een enkele keer weer verdwijnen, heb ik me laten vertellen. Dus ik wacht dit af en ga in januari maar voor colonscopie om de klachten rechts te onderzoeken.
Zo nu genoeg over mijn kwalen gepraat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,
bedankt voor de felicitaties alhoewel ik er niet zoveel mee heb: 1-6 of 10 maand ADB te zijn.
Het belangrijkste is voor mij dat ik nu iedere dag geniet en dat het stoppen met drinken maar een klein onderdeel is op het grote geheel.

Een stap is het geweest, maar het meeste moest ik toch zelf verder doen.
Besef en acceptatie om het anders te willen is moeizaam geweest maar zo de moeite waard om deze weg verder te vervolgen.

Door te stoppen met drinken is er ADHD gediagnostiseerd ( let op: tot 30 % van de verslaafden speelt ADHD een grote rol).
Alcohol heeft als medicijn gefungeerd en als verslaving tot gevolg gehad.

Dat ik vandaag 10 maanden een relatie heb vind ik fijner dan 10 mnd ADB te zijn.

Ik ben vandaag gelukkig en hoop dat morgen weer te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, toeval, Mieke? Log net in om iets te melden.

Allereerst gefeliciteerd voor de jubilarissen.

Vanmiddag vierde en laatste gesprek met de psycholoog van de verslavingszorg gehad. Diagnose: ADHD. Volgens de psych 'n bijna klassiek geval van zelfmedicatie, tot het lijf en de geest het niet meer trokken. Volgt nu multidisciplinair overleg en behandeladvies, begin volgend jaar. Coaching (alleen dat woord al, net me werruk!) lijkt me niks, medicatie ook niet, maar moest ik volgens haar toch ernstig overwegen. We zien.
Wel is me, sinds ik daar wegreed, 'n groot sereen gevoel van kalmte overkomen wat ik nauwelijks herken.
Alles op z'n plaats?

De pipiloogbezoeker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier even een klaag en zeurberichtje tussendoor, pfoeh, ik zit hier toch een potje te huilen. Ik zit er even helemaal doorheen! Het was druk op mijn werk, en een prikkelbare sfeer, ikzelf was al erg moe, en toen kwam er dus nog een kerstborrel, op mijn befaamde donderdagavond.... met een hok vol collega's waar ik al niet dol op ben en de lucht van gluhwein.
Ik probeerde nog in te loggen op het forum op mijn werk maar dat lukte niet... maar ik heb het doorstaan, en toen eenmaal thuis lag internet en alles er uit... toen barstte ik echt in janken uit, helemaal op. Wat was dit moeilijk zeg!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik snap je, heb je net het forum ff nodig???? Kon net ook niet inloggen. Begrijp dat ook niet goed van Tactus, zo'n site moet toegankelijk zijn, spullen moeten ze hebben, geen rotzooi.

Sammy, ik laat ze eerst met het advies komen. Denk niet dat ik ooit aan coaching begin, dan liever de wildernis in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...