Spring naar bijdragen

Zondag 23-12, laatste voor de kerst.


haddock

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 251
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Kaia,
Daar stel je een hele goeie vraag.
quote Corinne, hoe komt het eigenlijk dat je zo veel geslapen hebt? unquote.
Gisterenavond ben ik even over twaalven naar bed gegaan. Ik heb goed geslapen en werd vanmorgen wakker rond 9.20. Ik heb een kop koffie gedronken en een sigaretje gerookt. Man en zoon waren inmiddels zo druk doende in de keuken dat ik dacht: ik ga nog even terug mijn bedje in tot ze weg zijn om te gaan lopen. Tja, en toen weer wakker werd, was het alweer donker aan het worden.
Kennelijk had ik dat slapen nodig. De laatste vier weken heb ik heel slecht en heel weinig geslapen, ik ben flink verkouden en zit met die ontsteking op zekere plek.
Ik ga straks wel op gewone tijd naar mijn bed, want morgen moet ik gewoon werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier te janken als een kleine, heb dat nooit gehad, vervullen ze voor een meisje van een jaar of 8/10 een wens, meiske heeft kanker. pffffffffffffffff........ 3 mnd terug zou ik gereageerd hebben van nog meer tranen op tv dat verkoopt, maar nu greep het me echt aan. Gevolgen van het niet drinken ?..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*Corinne, je had dus heel wat in te halen.....ik hoop wel voor je dat je vannacht dan weer kan slapen...

*KarelK, ik denk zeker dat emoties heftiger aankomen zonder drankgordijn, laat ze dan maar gaan die traantjes, je bent een mooi mens dat je zo mee kan voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KarelK,
Kaia verwoordt het heel goed. Zonder de nevel van de alcohol voelen we onze emoties veel sterker.
Eerst vocht ik nog tegen die tranen, maar daar wordt het echt niet minder van. KarelK laat die tranen lopen, dat helpt het beste. Aan deze kant zijn er ook al heel wat weggevloeid. Soms zelfs zonder een bijzondere aanleiding.

Kaia,
Ik had idd wat in te halen en denk dat het wel zal lukken om vannacht te slapen.
Ik moet wel oppassen dat ik in een normaal patroon blijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn patroon is wanneer het kan het klokje rond slapen, en dan nog ben ik niet rise & shine...ach het zal wel komen door de donkere dagen en ik moet mezelf ook meer schoppen vooruit geven, denk ik.
Dit jaar gestopt met roken en met drinken, maar er blijven nog genoeg goede voornemens over, en het gekke is: ik heb er zin in, vind het bijna een leuk uitdagend spelletje: hoe ver kan ik gaan in mezelf veranderen in de mens die ik wil zijn? Als er een aureooltje boven me gaat zweven laat ik het jullie weten, hahaha st Kaia :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of ik wel wil veranderen. Eigenlijk wil ik blijven wie ik ben. Maar dan komt de vraag weer boven: wie ben ik?
Sinds ik gestopt ben met drinken ben ik moe. De keren dat ik niet moe was, was ik hyper en daarna weer heel moe. Dan weer in de put en daar word ik ook moe van.
Een van de langer gestopten hier op het forum heeft eens gezegd dat het eerste jaar na het stoppen dient voor het lichamelijk herstel en dat in het tweede jaar begonnen wordt met het geestelijk herstel.
M.a.w. ik ben er nog niet. 7/8 jaar heb ik veel te veel gedronken. Verloren jaren, die niet meer in te halen zijn, niet meer recht te zetten.
Een oplossing heb ik niet en ik denk niet dat die er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik worstel al meer als 30 jaar met dat probleem, steeds weer vallen en opstaan, kijken wat het nou uiteindelijk waard is. En steeds trap ik er weer in. De nuchtere periodes blijken toch steeds meer voor-dan nadelen te hebben. Dus ik blijf er voor gaan............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met veranderen bedoel ik niet iemand anders worden, maar juist meer jezelf worden door geen dingen meer te doen waar je in feite geen goed gevoel over hebt, dingen waarvan je weet dat ze je geen goed doen. Ik ben 1 januari gestopt met roken en 9 maanden later (je zou er bijna wat van gaan denken) begonnen met het serieus onderkennen en aanpakken van m'n drankprobleem. Toen ik stopte met roken ging ik nog meer drinken dan ik al deed, en toen ik stopte met drinken ging ik snaaien, wat zal ik in hemelsnaam verzinnen als ik kan stoppen met snaaien, vraag ik me wel eens af? Punt is dat ik graag een volwaardig mens wil zijn zonder (destructieve) afhankelijkheden. Dus is er nog een lange weg te gaan.

Corinne de oplossing, daar ben je nu toch al een poos mee bezig? De verloren jaren maken mij ook verdrietig, maar NU is waar het om gaat. Liever maken we de huidige jaren betere jaren om op terug te kijken. Dat is niet altijd gemakkelijk, en sommige dingen zijn voorgoed verpest. Maar ik wil het niet meer verpesten dan het al verpest is door de rest van m'n leven er ook nog eens door te laten verpesten, zoiets. Ik sleur mezelf bij m'n nekvel tot aktie, ik dwing mezelf in het nu te blijven en zelfs plannetjes voor de toekomst te maken. En elke stap vooruit geeft moed, inspireert tot een volgende stap. Je mag best voelen dat het een moeizame weg is en je mag ook best heel erg trots op jezelf zijn. Vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne het leven moet wel erg veel zwaarder zijn als je er ook nog eens depressief bij bent, daarom vind ik het van jou extra bewonderingswaardig dat je het roer wat betreft de drank zo hebt omgegooid, en ik hoop ook echt dat het uiteindelijk helpt bij je depressies, ook al kan ik me voorstellen dat het nu ook juist heftiger kan worden omdat je emoties zo zonder roes binnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, KarelK,
Bedankt voor jullie woorden. Ik zal er morgen nog eens goed naar kijken.
Ik ga nu naar bed om te slapen en dan kan ik beter niet denken.
Morgenochtend mag ik weer werken en dan heb ik tot donderdag vrij.

Iedereen welterusten en bedankt dat jullie er zijn voor mekaar en voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, wat is er weer een boel gebeurd vandaag, Hoop dat Kohtje slaapt. Morgen weer een dag!
Corinne, ben je al eens bij je huisarts geweest en heb je al iets als anti-depressiva? Depressie is een ziekte die te behandelen is.

Ik was vandaag bij mijn ouders, die hadden weer eens printerproblemen, we zijn eerst met hond naar het bos geweest en daarna warme choco (normaal altijd met rum) en wat gegeten (normaal altijd met wijn) en ik moet zeggen dat mijn ouders geen drank genomen hebben, dat vond ik wel fijn eigenlijk!
vond het fijn dat ze solidair met me waren en weet zeker van mijn vader dat ie dat niet makkelijk heeft gevonden (die zal wel zodra ik weg was de drankkast ingedoken zijn)

Ik ga ook slapen, anders ben ik weer de halve dag kwijt, lig er te vaak pas tegen 2 uur in, en wordt dan pas om 10 of 11 uur wakker.. dus slaap wel allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo! Daar ben ik dan weer, net terug van mijn werk :D

Zo, Koh heeft het echt heftig te pakken! Echt erg.

Vandaag met mijn beste vriendin en een vriend van me gesproken. Ze reageren heel nuchter op mijn verhaal dat ik wil stoppen met alcohol.

Vriend vind het wel meevallen maar hij drinkt zelf 6 flessen bier per dag als werkeloze. Hij is echt zo een vriend die ik ken omdat hij geen leven heeft en het makkelijk is om met hem te gaan stappen zonder dat mijn gedrag me een strobreed in de weg wordt gelegd. Het is apart om dat waar te nemen hoe ze hierop reageren.

Mijn beste vriendin is heel rustig en gaat het niet af of goedkeuren. Ze laat mij gewoon mijn ding doet als ik daar maar gelukkig mee ben.

Anyway, Haddock, wat voor werk doe je in ploegendienst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...