Spring naar bijdragen

Zondag 23-12, laatste voor de kerst.


haddock

Aanbevolen berichten

Goedezonnigezondag,

*Kohtje blij dat zondigezaterdag voorbij is! Je zat er zo tegenaan, en nu kan je weer vooruit kijken. Sterkte vandaag!

*Stien: jammer dat het gisteren ging zoals het ging, blijkbaar liepen de gemoederen te hoog op om nog bij andere gemoederen stil te kunnen staan, en in dit geval ging dat dus ten koste van de jouwe. Maar je hebt goed weerstand geboden, good 4 u!!! Over 1ste kerstdag: je zou heel eerlijk tegen beide partijen kunnen zeggen dat je wat stoms hebt gedaan, waar zat je met je hoofd maarja, nu wil je graag samen tot een oplossing komen? Zo heb ik jaren geleden 3de kerstdag ingevoerd, ideetje? Ik hoop dat je er snel uitkomt, dan is het maar klaar, sterkte!

*Benthe: hoge bomen vangen veel wind, maar de soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend, dus tot gauw weer jij lief recht-voor-z'n-raapje!

*Mieke: hele fijne dagen bij Mr Right, dat kan niet anders dan geweldig worden!

*Kate: bijzonder hoe goed jij met jezelf bezig bent terwijl je man al vroeg aan de kerstbiertjes zit, ik zou het niet trekken denk ik, sterker nog, ik denk dat ie dat dan nog heeeeeeeeeeeeel lang zelf mag gaan doen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 251
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag,

ben nog niet zo lang wakker:huh:
Gisteravond tegen 23.30 gaan slapen, met slaappil, en tegen 11.30 mn luikjes voor het eerst weer open. Na al die nachten van 3 of 4 of 5 uurtjes slaap per nacht een verademing. Hihi, nou is mn ritme in de war ongetwijfeld maar ik werd zo hyper van te weinig slaap.

Francesca, winners or losers dat zijn we allemaal op sommige momenten.

Hum, in bovenstaand al zeker 8 typefouten, misschien nog beetje slaperig? hihi.

Ik wens iedereen een goeie dag. Ik vertrek straks richting familie, met mn hondjes, en blijf een paar dagen. I'll be in touch. Ook daar hebben ze internet:-)

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd vanochtend wakker en mijn eerste gedachte was:
'Goh ik wordt best girl van Benthe'...wat bijzonder dat je elkaar nog niet in levende lijve ontmoet hebt en toch al zo'n vertrouwen in elkaar kan hebben.
Maar dat gebeurt dus wel bij meer mensen hier op het forum...als ik aan de tortelduifjes denk hier, dan kan ik me er ook net zoiets bij voorstellen.
Je voelt je heel erg aangesproken bij de visie van sommigen en niet zo sterk van anderen en dat is ook het mooie aan het leven.
Het geschreven woord van de een doet je wat en van de ander minder en dat maakt dit forum ook zo bijzonder...er is genoeg voor iedereen.
Ik wens iedereen een fijne rustige zondag voor de kerstgekte.

Stien..als ik jouw was zou ik me ziek melden en heel egoïstisch lekker kerst in mijn eentje vieren. Stuur je man naar de ene afspraak en je kinderen naar de andere en ga op de bank hangen met een goed boek.
Maar ja dat zou de perfecte egoïstische wereld zijn. Ik neem aan dat je die optie niet gaat volgen en hoop dat je op begrip en geen onbegrip stuit bij je dubbele boeking


Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier een zeer veward kohtje... ik ben nu in mijn tweede afkick dag en de neiging om dat dragelijkker te maken dmv drank is erg groot... ik ben helemaal de kluts kwijt... en ik heb pogingen ondernomen om een crisis-opname te bewerkstelligen...

Maar dat valt nog niet zo mee... ik heb gebeld met de kliniek in Zutphen... en daarna met de huisartsenpost.... ik moet maar gewoon wachten tot maandag mijn huisarts er weer is... ik ga nu maar eens op zoek naar het Riagg... ik heb grote nood, en niemand die mij horen wil......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje dat is wel een moeilijk pakket waar je nu in zit...Houtje had
laatst een heel lijstje met instanties waar je direct hulp kan krijgen.
Ik zal even in mijn plakboek kijken voor je.
Hou vol man...meer drank maakt de afstand naar de realiteit alleenmaar groter dan zie je morgen de bomen door het bos net zo min.
Ik ga nu zoeken naar dat lijstje voor je...wacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Haddock en KarelK, zo even lekker 8 uur geslapen en alsof de laptop vastgegroeid is meteen het forum op :D

Water, bedankt voor jouw bijdrage. Wil ik graag eens over nadenken en op antwoorden met een verkregen inzicht.

Daarom eerst de vraag.

Wat is emotie? ;)

En wat is creativiteit?

Mooie is dat ik zelf wel emotie kan benaderen maar creativiteit nog niet. Er is een heel boek door een top psycholoog geschreven: Stephen R. Covey met als naam: De 8ste eigenschap: creativiteit. Ik haal graag kennis over denken, waarnemen en waarom we bepaalde dingen doen of laten graag uit grote denkers hun onderzoeken zodat ik daar zelf iets toepasbaars van kan maken in mijn leven.

Per slot van rekening is enkel toegepaste kennis van nut.

Verder is het eerste boek voor de 7 eigenschappen voorafgaande een aanrader: De zeven eigenschappen van effectief leiderschap. Dit boek is al aan voorgegaan aan een miljoenen publiek.

Vandaag drink ik overigens weer een hele dag niet. Het is dag 3, respect voor iedereen die vandaag ook niet drink!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, zou het mogelijk zijn, via de huisartsenpost, iets kalmerends voorgeschreven te krijgen om in ieder geval vandaag door te komen. Dan kun je morgen lijnen uitzetten voor het regelen van een opname of andere hulp. Tja, tis maar een idee maar het is idd lastig om op zondag iets te regelen, dat is waar.

En bellen met de hulplijn van de AA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets kalmerend's gaan halen bij de weekend huisarten post lijkt me een goed idee want ik denk dat je een paniek aanval hebt...je kan het allemaal gewoon niet meer overzien of beredeneren. het feit dat je een keuze moet maken tussen twee mensen die je lief hebt vergt meer van je dan je kan op dit moment.
Drank zal het alleen maar verergeren, dat paniek gevoel
Hou je taai, kerel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wow, BamBam! Wat een mooie tekst:

quote:


Vandaag ga ik mijzelf geven, wat ik tot nu toe wilde dat anderen mij gaven.



Als ik geleerd heb van mezelf te houden voorledig en dingen los te laten dan ben ik echt gelukkig. Schitterend.

Stien, dubbele afspraken is nooit zo fijn omdat je weet dat je iemand gaat pijn doen.

Beste is het aan beide voor te leggen, vertel welk probleem je hebt en hoe jij je erbij voelt. Dat het onbedoeld fout is gegaan en je daarom bv vanavond al bij de ene op bezoek gaat. Zo van:

Pre Christmas party! ;)

Succes, maak er nog het beste van en vooral geen schuldgevoel nemen maar als een leermoment. Ik leef zelf met een agenda om het overzicht te bewaren en zonder agenda geen afspraak... of niet definitief vastleggen. Geef mensen altijd een terugbel moment: dan kun je me bellen, dan heb ik hem wel bij de hand. (Eigenlijk heb ik hem altijd maar neem nog even de tijd om over afspraken en tijd na te denken. Tijd is een kostbaar gegeven.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, Koh, dat is echt heftig om te lezen. Ik wens je veel sterkte toe, hopelijk kun je de situatie de baas. Weet waar je het allemaal voor doet, je weet wat jouw waarheid is, waarom je hier bent en zoek troost in de gedachte dat je na deze dag morgen nuchter, sober wakker word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hei allemaal,

Pipi en haddock, mercikes voor de knuffel, waar heb ik die aan verdiend???

Kohtje, hou vol, hé maatje!!! je weet dat je steeds bij mij terechtkunt als je het moeilijk hebt! En maak je niet zo'n zorgen ivm de liefde...met tijd komt raad..;je raakt er wel uit! Ik sta volledig achter je wat je ook doet!! Een heel warme knuffel en veel moed en steun van me!!! En luister naar de wijze raad van allen hier op het forum, zij weten waarover ze praten, hebben allemaal in hetzelfde straatje gezeten waar jij nu zit.....

Zo, vanavond kerstfeestje bij m'n ouders, nu nog even lekker relaxen...
knuffel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Koh, drink je nu?
Gisteren zei ik dat je zeker 3x50 mg Librium nodig hebt. Maar waar krijg je dat los.
Er wordt gezegd eigen schuld dikke bult!!!
Toch ben ik van mening (ook uit eigen ervaring) dat je medicatie nodig hebt.
Als de angst en paniek wijkt , kan je weer helder denken!
Ik zou zeggen stel alles in het werk om librium te bemachtigen.

Koh, het ga je goed en het gaat over, ook al voelt dat nu niet zo!

Groet Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh ..ik hoop wel voor je dat je met de kerstdagen niet alleen bent want dan zie ik het somber in voor je.
Kan je niet bij wat lieve vrienden van je gaan logeren zodat er wat controle op je is?
Ik maak me toch wel ongerust.
Het feit dat je wilt drinken komt omdat je je gevoelens wilt bedrinken omdat je ze niet aan wilt maar zou het niet beter zijn om die gevoelens op te schrijven...in het wilde weg zonder er bij te denken, zodat je er achter komt wat je onder bewustzijn nou eigenlijk met je leven wilt.
In tijden van stress ben ik zelf ook snel geneigd naar de drank te reiken, maar het is me tot nu toe gelukt om niet diep te zakken..dus flessen port komen bij mij het huis niet meer in. Want het enige wat je hebt bereikt is dat je het vandaag nog moeilijker hebt omdat je niet na kunt denken.
Ik kan me voorstellen dat je misschien eerst je oude relatie moet afmaken voor dat je aan de nieuwe begint want anders zal het altijd in je achter hoofd blijven... wat als....
Toen ik mijn man een tijdje het huis had geweigerd nadat hij door de alcohol bijna gestorven was door een ernstig ongeluk en nog niet wou dimmen heb ik hem opgegeven ook al hield ik veel van hem.
In die tijd gaf iemand anders me de steun en de liefde en warmte die ik nodig had, maar ik had net als jij nog steeds dezelfde gevoelens voor mijn man.
Zodra mijn man op de stoep zat en huilde dat hij zichzelf dood zou drinken als ik hem niet terugnam heb ik hem weer in huis genomen en zijn we samen gaan vechten tegen onze alcohol en drugs verslaving.
Dus ik zou tegen je zeggen alleen als je vrouw samen met jouw wil vechten tegen je verslaving en het geduld op kan brengen dat dit jaren kan duren dan is er een kans.
Weet jij nu al dat zij alleen de perfecte sobere Koh zou willen dan is het geen reële start want die ben jij (nog)niet.
Koh ik zou je willen omarmen en je hoofd willen strelen maar je zult de hulp van dichter bij moeten zoeken.
Ik geef je toch een knuffel omdat je het zo moeilijk hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...