Spring naar bijdragen

dinsdag 2 januari

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nienke met haar pootjes omhoog Delta? Als vogeltjes met hun pootjes omhoog liggen, zijn ze meestal...
Nee hoor, Max kan er soms ook zo onbeschaamd bij gaan liggen. om jaloers op te worden. Katten en honden kunnen zo vol overgave slapen, alsof niets op de wereld ze kan deren. Not a worry in the world. Zoals ze eigenlijk alles vol overgave doen, blij zijn, boos zijn, verdrietig zijn... wat zijn wij mensen wat dat betreft toch een beperkte wezens met veel, hoe heet dat, inhibities? Innerlijke controle op alles wat we voelen en uiten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Tja dat denk ik ook van mezelf ben nu al 2 dagen aan dit forum verslaafd(goede verslaving)
Moet nu echt de vaatwasser legen boodschappen doen en me eens gaan aankleden, ben al 6 weken thuis dus daar wordt je een beetje lui van.
Vanmiddag even bij mijn Paps langs en de strijk halen(hij is ziek geweest) nou dan kom ik de dag goed door,

Tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Ik wens jullie een voorspoedig 2008.

Benthe, Dit jaar ga jij al trouwen.

Safi, Ik vind jou verre van saai.Eerder het tegendeel.Ik lees jouw postings graag.

Vandaag ga ik het droog houden .Ik ga eerst voor 10 dagen.Dat betekent dat ik komend weekend niet ga drinken.Door de week lukt het me nog altijd prima, maar de weekenden nuttig ik nog steeds met mate.
Dat moet ik nog zien te doorbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky ik vind je gedicht vanmorgen ook erg mooi...was even helemaal in beslag door het negatieve wat er voor bij kwam en vergaat het mooie wat jij het forum vanochtend wilde geven.

Ik ben zelf het levende bewijs van dat gedicht want door anders te gaan denken ben ik ontsnapt uit een nomaden bestaan van alcoholisten, junks en andere prettig gestoorden. Door ze ook uit te spreken voelden die mensen zich ook niet meer thuis bij mij. Toen moest ik daar ook acuut weg dus werd het gezegde door de gedachte een aktie en het is nu mijn karakter aan het worden. Bijna alle mensen die ik toen kende halen het niet meer in hun hoofd om mij als dezelfde alles gevende persoon te zien of me speed aan te bieden of trips. Nu blijft nog het drinken over en ook daar kunnen menig vrienden al niet meer met mij door 1 deur omdat ik niet meer met hun zou willen drinken omdat ze me bedroeven.
Ik ben hard aan het werk om deze karakter verandering mijn destiny te laten worden.
bedankt dat je het zo mooi in een gedicht heb gevonden.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat treft mij nou elke keer Safi, het komt hier wel eens vaker voorbij, dat mensen zichzelf saai gaan vinden wanneer ze stoppen met drinken. Ja sorry ik ga even in op een eerdere posting, maar het bleef bij me hangen.
Ik vond mezelf toen ik dronk veel saaier dan nu. Want waar waren de gedachten constant mee bezig immers: wanneer mag ik weer, hoeveel kan ik drinken zonder dat het te erg opvalt, heb ik genoeg in huis, als ik daar op bezoek ga, hebben zij dan wel genoeg in huis.... pfffff!
Er is nu al zoveel plek vrijgekomen voor andere gedachten, en het lijkt wel of die baan voor vrije gedachten steeds breder wordt.
Maar ja, het is maar net wat iemand saai noemt. Een party-beest zal ik nooit meer worden. Maar was dat nou zo opwindend? In het begin misschien wel, maar na een paar jaar denk je toch ook, ja ja, dat heb ik nou allemaal wel gezien.
Ik vind juist die mensen zoals jij interessant, die hun verslaving moedig onder ogen zien en er wat aan doen.

Wat is het vandaag trouwens venijnig koud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet op deze wereld om aan jouw verwachtingen te voldoen.
Jij bent niet op deze wereld om aan mijn verwachtingen te voldoen.
Ik ben ik en jij bent jij, vinden wij elkaar, dan zou dat mooi zijn,
zo niet dan is daar niets aan te doen.

Dit zeg ik altijd tegen mezelf en soms ook tegen anderen ik bedoel er eigenlijk mee:
laat iedereen in zijn waarde en heb respect voor de opvatting van een ander!

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag wil ik nog even reageren op de discussie over het openbaar plaatsen van een pb.

In het verleden heb ik meegemaakt dat een forumlid een door haar ontvangen zeer kwetsende pb openbaar op het forum plaatste. Ze deed dit omdat ze erg van streek was door deze pb's en een aantal mensen haar niet geloofde.
De inhoud van de pb werd door de moderator toen verwijderd, en zij werd enige tijd geband van het forum omdat ze privéberichten niet openbaar mocht maken. Ik was het toen met die ban niet eens, omdat ik de inhoud van die pb en haar reden om het openbaar te maken legitiem maakte, en heb dat toen ook aan de moderator gemeld. Als antwoord kreeg ik dat regels regels zijn, en dat de moderator het openbaar maken van pb's onder geen enkele voorwaarde toegestaan vindt. Ik heb me toen toen daarbij neergelegd, omdat ik wel mee kan in een consequente handelwijze.

Sinds die tijd is het nog een keer voorgekomen dat iemand een pb openbaar op het forum plaatste, en kreeg die persoon geen ban. Hoewel ik heel goed begrijp dat iemand dermate geraakt kan zijn door de inhoud van een pb dat hij/zij de behoefte voelt dat hier te delen, kan ik ook meegaan in de gedachtengang van de moderatoren dat bepaalde dingen nu eenmaal niet gewenst zijn, en dat men hierin consequent wil optreden.
Omdat in het verleden hiervoor mensen al een ban gekregen hebben, en deze maatregel al uitgevoerd is, vind ik het niet meer dan eerlijk naar die mensen toe dat de moderatoren consequent blijven in hun standpunt dat het openbaar maken van pb's op het forum niet kan. Ófwel iedereen moet dit kunnen doen, óf niemand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Jij saai?????????integendeel, ik heb mezelf ook voorgehouden dat ik saai was toen ik niet dronk nou geloof me toen ik weer begon werd ik pas echt saai, afspraken niet nakomen alleen maar druk met het regelen van de alc enz enz zoveel mogelijk de mensen uit de weg gaan want oh jee dan was hte niet mogelijk om te drinken. Heb bijna geen vrienden die echt drinken nee ik vind mezelf nu zeker niet saai ben blij dat ik 2 dagen bevrijd ben, probeer het ook eens zo te bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, ik zou ook wel eens willen dat er iemand tegen mij zei "met zo'n verleden mag je het wel eens een paar jaartjes rustig aan doen..." maar ja, er moet altijd bezuinigd worden dus de produktie per man moet hoger en de leeftijdsgrens voor ouwel#llendagen loopt net voor m'n neus weg en nog zo wat van die dingetjes...
èèn van mijn grotere frustraties, mijn probleem natuurlijk, maar toch een vriendelijk verzoek aan Safi:
zou je in het vervolg ietjes minder keihard willen stampen op de tenen van diegenen die (zoals in mijn geval) al dertig jaar lang minimaal 40 uur per week hun stinkende best doen om dit land economisch gezien draaiende te houden?
Eerst denken, dan typen, zoiets?
Misschien ben ik wel gewoon jaloers hoor. Misschien wil ik ook wel op jouw manier "niet saai" zijn, maar ja, dat kan ik eenvoudigweg niet betalen, financieel noch rationeel noch emotioneel.
Whatever... het is zoals het is. Jij jouw leven ik het mijne. Maar toch, een beetje minder hard... dankjewel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Safi, wat dat betreft ben je verschrikkelijk saai geworden ;)
Hoe ging dat ook weer, wie veel reist kan veel verhalen? Maar ook van een reis in je hoofd kan je veel verhalen, ook al gaat dat niet gepaard met toeters en bellen en je fysiek verplaatsen. Ik denk dat jouw vriendin gelijk heeft. Wat zich nu in je afspeelt kun je toch onmogelijk saai noemen. Dat bedoelde ik een beetje.

Tina, daar heb je groot gelijk in, wat je zegt. Zo'n gedachte geeft rust van binnen, vind je niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry hoor Water...maar ik heb ik geen enkele manier tegen de benen aangetrapt van mensen die hard werken en dit land draaiende houden.
Het staat iedereen vrij om te werken en het staat iedereen vrij die zich niet in staat voelt om mee te draaien aan dit proces om dit duidelijk te maken aan de instanties en dan ook dat besluit financieel te moeten bekostigen.
Ik KAN niet mee draaien aan de maatschappij dat is wat anders dan willen.
En als jij het ook niet KAN dan moet je daar wat aan doen i.p.v. mij het gevoel te geven dat ik een profiteur ben en niet thuis mag zitten.
Ik kan er niets aan doen dat hier mensen schrijven die ook niets liever willen dan thuis z\ijn omdat ze zich geestelijk of lichamelijk te zwak voelen , maar die met hun nek in de hypotheken of schulden zitten en het zich niet kunnen veroorloven.
iedereen heeft zijn eigen keuzes en keuzes brengen nu eenmaal verplichtingen met zich mee.
Maar daar heb ik geen schuld aan en vind je berichtje ook niet prettig.
Maar ik begrijp je wel, alleen kan ik er niets aan veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Water,

ik begrijp je frustratie wel een beetje moet ook al 30 jaar werken om te leven en soms leven om te werken.............maar ik ben blij dat ik het kan, en als je niet werkt hoef je natuurlijk niet saai te zijn,
maar ik ben wel blij dat ik kan en mag werken momenteel ben ik ziek en kan niet werken en geloof me daar wordt je ook nie echt vrolijk van integendeel, zal blij zijn als ik weer een paar uurtjes per dag kan gaan opstarten en ik weet zeker dat jij ook trots bent dat je dit land helpt economisch draaiende kunt houden, al zou natuurlijk een GEZONDE break af en toe welkom zijn.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zullen we het allemaal wel nooit over eens worden Safi, maar dat geeft niet.
Ik krijg de indruk dat je mijn bericht half leest en vervolgens half interpreteert.
Het was een vriendelijk verzoek, that's all, voorzien van argumenten die op mij van toepassing zijn.
Dat jij er een persoonlijke aanval in ziet, tsja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, volgens mij heeft Safi haar reisjaren bekostigd met op markten te staan en heeft ze soms zelfs uit vuilnisbakken gegeten (sorry Safi, jouw verhaal) en is niemand tot last geweest.
En ach, ik zit hier een beetje reclametekstjes te schrijven de hele dag en daar haal ik een living uit, is dat de economie draaiende houden? Ik heb soms meer het idee dat de economie mij draaiende houdt, al heb ik nu toevallig geen uitkering.
Laten we asjeblieft bedenken dat we allemaal doen wat we kunnen doen, of laten we daar tenminste van uit gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water..ik krijg het gevoel van jouw berichtje dat jij meer waard bent omdat je de economie al 30 jaar draaiende houd.
Dat ik niet moet schrijven wat ik voel maar dat ik eerst moet kijken of ik andere werkende mensen daar ook mee op de tenen trap.

Waarom kan jij niet gewoon over dat stukje wat je irriteert heen lezen i.p.v. je irritatie naar mij te uiten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...