Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 januari 2008


An

Aanbevolen berichten

Marjan ozo herkenbaar, op een gegeven moment was ik zover dat ik alleen nog maar op die laatste werkdag-avond mocht drinken van mezelf (ipv dagelijks) maar omdat ik de stress ook opstapelde tot de donderdagavond zoop ik me die avond helemaal klem. Dat heb ik uiteindelijk een jaar of 2 gedaan tot ik zoiets had van.. het lost niks op... en 2 dagen ziek zijn is niet fijn! De stress is ook op andere manieren aan te pakken, yoga, hardlopen (dat doe ik).. doe het niet vanavond, en geef jezelf de beloning van morgen zonder kater wakker worden... hoe? uur na uur beslissen dat je het niet doet, afleiding zoeken, hier schrijven, spelletjes doen op je pc, tv kijken, een wandeling maken, een keukenkastje opruimen en schoonmaken.. en dan volgt morgenochtend echt de grote beloning!! fris wakker worden en enorm trots op jezelf zijn!

Ik heb nu ruim een half jaar niet meer mijn donderdagavond stress weggedronken, niet makkelijk maar ben er nog steeds blij mee.

Ik snap jullie scepsis helemaal wat betreft die 2 glazen gisteren, zeker als het streven is om droog te blijven staan, maar dat is mijn streven niet, daar kom ik steeds meer achter. Mijn streven is om af en toe een glaasje mee te kunnen doen maar niet door te slaan, en als ik naar het afgelopen half jaar kijk is me dat op 1 avond na gelukt... gisteren voelde ik me net zoals op die ene avond maar met die avond in mijn achterhoofd was het makkelijker om het bij 2 glazen te houden en daarna aan het fris te gaan. In dat half jaar heb ik nu 3x 2 glaasjes gedronken en dus 1 avond een flinke uitglijder gemaakt. Op die uitglijder na stemt me dat zeer tevreden. Mijn leven is veranderd en ik leef bewuster, houd meer rekening met mezelf en leer mezelf steeds meer op een andere manier kennen, dat ga ik echt niet weggooien door weer met regelmaat het op een drinken te zetten, dat is het me echt niet waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 300
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne, een reorganisatie doorvoeren, dat klinkt ff geweldig. Ik ben er nog niet toe gekomen om klappers te halen, maar ik wil ook wel reorganiseren zodat het NOOOIIIt meer zo erg gaat worden. Ik had gedacht om alvast tabbladen voor de komende jaren erin te stoppen met mapjes. Want op een of andere manier doe ik dat nooit, met als resultaat dat het een... zootje is.


En.... ik drink vanavond maar niet, geen zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,
Je mag rustig jaloers zijn, als je maar niet groen uitslaat!

@Benthe,
Ja, in Vlaanderen leer je op een Frans toetsenbord rammen.

@Houtje,
Mag ik wat van je strijksnelheid. Daar ben ik nu jaloers op.

@Tapas,
Jij bent gewoon goed bezig.

@An,
Had ik net even mijn zooi uit mijn hoofd gebannen.
Nou ja, dat is ook struisvogelpolitiek van me.
Morgen de ordners en tabs halen.
En te weten dat je zo een puinzooi kunt voorkomen door slechts een klein uurtje per week te investeren om de boel bij te houden. Als ik het voor een ander zou moeten bijhouden, dat zou er echt geen achterstand ontstaan. Waarom kan ik niet goed zijn voor mezelf?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke,
Ik zal voor je duimen. Ook al hou je niet van cijfertjes, een baan is toch prettig om te hebben en misschien valt het allemaal wel mee met die cijfertjes.
Ik moest er destijds ook aan wennen om de boekhouding te gaan doen, maar ik ontdekte er toch wel leuke kanten aan. Ik heb me in 4 maanden de basiskennis boekhouden eigengemaakt met succes.
Alleen jammer dat je voor zelfstudie geen papiertje krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, buurvrouw denkt nog altijd van je goedheid te kunnen profiteren.
Kunst is om dan heel erg vriendelijk te blijven en niet te gaan schreeuwen of schelden.
Ik zeg kunst, want ik vind het o zo moeilijk om me in te houden in dergelijke gevallen.
En toch, dat kalm en vriendelijk blijven helpt. Je ontwapent er de tegenpartij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem: 'geballen aardappelen'... mmmmm............. heb je daar een recept van?

Net een boodschappenlijstje voor de HEMA en ik kwam tot 24 klappers!!!!!!!!!!!! Niet normaal toch.

Nog even actief als vanmorgen, nog even fanatiek.

Ik las het net van je Marjan, maar je bent er nu niet meer, maar oh wat herkenbaar.
DIT IS PURE VERSLAVING!!!!! Tjonge daar moet je vanaf joh! We moeten leren anders te denken en vervolgens anders te doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh wat een oorverdovende stilte sinds 20.50 uur. Dat is toch wel uniek, bijna anderhalf uur lang geen één posting. Bij deze verbreek ik dan maar de stilte.

Ik ga lekker even buizen de kids zijn naar Exje en dan in mijn voorverwarmde bedje.

Laterssssssssss !!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, de wijn weerstaan vanavond, fles leeg, bezoek weg...... geen zin.... gewoon weg : tjonge hoe is het mogelijk.

Welterusten mensen, tot morgen maar weer.


Trouwens het leek misschien overbodig dat ik toenstraks weer schreef: ik drink vanavond niet, maar het heeft me wel geholpen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
Rustig hier. Vandaag heb ik een reuze grimlin moeten verjagen. Om 19.00 uur kwam ie opzetten. Ik denk dat het kwam door de verveling. Opeens had ik het niet meer en ik moest de deur uit. De gedachte kwam bij mij op om naar de supermarkt te gaan en een fles wijn te halen.Ik trok mijn jas aan en ging de deur uit. Heb een rondje gelopen en toen kwam de helpende gedachte "zal het echt de verveling helpen of heb ik morgen een kater". Ben toen naar de videotheek gelopen en heb daar maar wat films gehuurd. Toen ik thuis kwam was de Grimlin verdwenen. Het was dus kantje boord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion...wat is dat nou...ga je stiekem zitten drinken?
Ik weet dat je het moeilijk hebt gehad en ook nog hebt en dat de spanning van de rechtzaken je gek maken, maar je weet dat dit de oplossing niet is.
Gooi je blikjes en alles wat je aan drank in huis hebt door de gootsteen.
Je weet dat je man er niet tegen kan en jullie hebben elkaar nu nodig als 1 team er tegen aan.
Het is het niet waard om te gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra..ik was net even met de hond aan het lopen en ik dacht ...goh ik ben alleen thuis dan kan ik best wel drinken maar gelukkig is de winkel dicht. Ik had het waarschijnlijk anders ook niet gedaan hoor ook al was de winkel wel open maar toch het zijn gevaarlijke gedachten. ik heb niet eens zin aan drank maar het is zo'n gewoonte om bij de TV een JWWeeletje te nemen.
Geweldig dat jij er ook van af kon blijven en wat goed dat we helpende gedachten hebben. Vooral die van je niet fijn voelen de volgende dag helpt mij enorm daar ben ik zzzooooooo zat van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieverds,

Bedankt voor al jullie lieve woorden eerder op de dag, ik voel me nog steeds niet oke, maar ik ben de dag doorgekomen.

Ondanks het feit, dat ik vanmiddag naar de dierenarts moest, want de wondjes van mijn Bull bleken toch geinfecteerd....hij moest dus onder narcose, zodat ze het mes in hem konden zetten.
Aan het einde van de rit kon ik de rekening betalen: 107 euro....daar ging de kinderbijslag, en weer andere rekeningen op de stapel.

Toen ook mijn dochter opgehaald werd, kwamen bij mij de gremlins; ik heb met de gedachte gespeeld om te gaan drinken, ondanks de Refusal.

Heb t uiteindelijk niet gedaan, bedacht mezelf dat ik niet wil weten of ik kan drinken ondanks de refusal, omdat dat het einde zoek zal raken.

De belofte aan mijn dochtertje woog zwaar vanavond, maar t gaf wel een beetje rust.
Nu ga ik nog even voor de buis hangen, afleiding zoeken en uiteindelijk hoop ik goed te slapen straks.

Ik wens iedereen de sterkte die hij/zij nodig heeft, en nog bedankt voor jullie steun, het heeft echt geholpen!


:heart: C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, sorry dat ik uitgelogd was, dat was niet mijn bedoeling.
Nee, ik wil geen proost en ook geen troost.
Ik wil alleen maar even aangeven, dat het niet over rozen gaat en dat het heel moeilijk is om van de alcohol af te blijven. OOk wil ik aangeven, dat bij mij de power eruit is. Sorry, maar je reageert wel heel erg vinnig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap wel dat zo'n berichtje als een bommetje kan werken bij anderen die het moeilijk hebben maar op zo'n moment moet je toch inleven in de persoson die zo'n berichtje schrijft omdat ze om hulp vraagt. Ik denke niet dat iemand hier gaat zitten schrijven dat ze aan het drinken is omdat ze bommetjes wil leggen.

Marion is er wat gebeurt waarom je nu aan het drinken bent.
Wil je het van je af schrijven...ik luister

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...