Spring naar bijdragen

zaterdag 5 januari


stien

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 382
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne, over je strijkijzer: zit er een bruine/zwarte aanslag op?
Heeft het een roestvrijstalen of een Tefal-laag-zool (dat is het deel waarmee je strijkt, dus de onderkant?) Daar vormt zich vaak aanslag op.
Als het ijer van RVS is (maar dat zal wel niet) kun je met ultrafijn schuurpapier heel voorzichtig dit eraf schuren, meer aaien/wrijven.
Maar ik zou het EERST PROBEREN met een reinigingsstick, die verwarm je aan het strijkijzer, het is een soort reuzelippenstift, die stinkt naar ???? ammoniak????? die wrijf je over de oneffenheden en daarna strijk je flink hard met de bout over een (oude) katoenen doek. Die moet je daarna ook weggooien dus.
Je kunt deze reinigingsstick kopen bij Blokker (grootste kans) of Hema (bij de huishoudspullen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om in pubertaal te spreken: Neeeeuuuuuuuuhhhhhhh, ik ben maar een stom mens natuurlijk.

Maar Zoon is nu naar zijn Vader en helaas gaat morgenmiddag na de Sportwedstrijd het Offensief weer gewoon door, aangezien er ook een portemonnee inzat met o.a. een schoolpasje, dat vereist op school aktie van hem. We komen er wel uit maar makkelijk zal hij het niet krijgen.
O ja, overtollige informatie: de tas was gisteravond nog niet gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow... ben weer bijgelezen. :D

Liefde en verdraagzaamheid, respect voor elkaar.

Enne, dat is het voor mij weer even.

CPAS: wat een havik ogen zeg. En je hebt voor iedereen een woord.

Ik bewonder wel hoe mensen zich echt inzetten om iedereen een hart onder de riem te steken. Toppie!

Rudy, thanks voor je bijdrage en uiteraard Sapi.

Ik vind het fijn om ook andere mensen hun essentie en bijdrage te lezen. Ben ook leer en lees gierig.

Nu weer aan de studie.

Groet,

Leeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze "man" zal wel even de juiste adviezen uitdelen als het gaat om het reinigen van een strijkbout.
héél eenvoudig, men legge een krant open op tafel en bestrooie deze met zout.
en daarna de bout op middelmatige hitte zetten en strijken maar.
kan even duren maar dan krijg je wel een schoon dingetje terug....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik trek het me enorm aan als ik het allemaal lees en ik denk bij mezelf, hemel wat heb ik dan geschreven of gedaan. Schreef echt vanuit mijn hart met de allerbeste bedoelingen. Voel me nu echt compleet gestoord en ben heel diep aan het nadenken en het lijkt me beter dat ik ga afsluiten voor vandaag, voor mijn eigen veiligheid.

Dus bij deze: sorry aan al degene die ik dan verkeerd heb begrepen en daardoor pijn gedaan heb of zo.
Dat spijt me oprecht.

Safi: ik ben verdrietig over hetgeen Haddock over je schrijft, dit is gewoon raar en voor mij totaal onbegrijpelijk.

Corinne, wel bedankt voor je reactie op mijn schrijven, deed me echt goed.

Maar, ik drink vandaag niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen: even doorscrollen naar volgend bericht. Dit is off topic.

Lieve Houtje,
Dat boutje van me is een erfenis gekregen in 1982 of zo van de moeder van mijn partner, die had die boutje toen al meer dan 10 jaar. Er zit wat bruin/zwarte aanslag op en het gaat wat stroef (wat denk ik te wijten is aan het strijken van strijkkralencreaties). Ik denk dus dat een reinigingsstick de oplossing moet bieden. Zal mijn oude, rafelige katoenen T-shirt dus nog even niet weggooien :) )
Hartstikke bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Corinne, ik ben al zo blij dat ik een medestander-strijkbout-adept heb gevonden. Die reinigingsstick is na strijkkralen echt het beste (doe je met de strijkkralen wel een goed bakpapiertje ertussen?)

Ik ben verder een beetje verbijsterd over de felheid van o.a. Benthe maar ik heb geleerd inmiddels dat dat meer over haar zegt (en dat ze zich misschien niet lekker voelt) dan over mij dus ik laat het verder maar.

Ik hoop dat de nieuwen niet weg zullen rennen en gewoon hun problemen hier blijven spuien, ik zal proberen jullie te blijven helpen en oppeppen want dat vind ik de taak van de oudgedienden. Sterkte jongens en meiden :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou even ook off topic, ik heb een kit die heel witte tanden geeft. Je moet dan een kwartier met een soort bit in je mond zitten (niet lachen asjeblieft) enfin, het is een heel gedoe. Maar ik moet zeggen, inderdaad, je krijgt er flitsend witte tanden van.
Nu nog een flitsend witte was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AAAAAAHHHHHHHHHHHH ik heb een speciaal roestvrijstalen blokje dat je mee moet wassen met je gewone wasmiddel, nadat je twee verschillende poeders om en om hebt toegevoegd, blauw en wit voor de witte was, en rood en groen voor de gekleurde was. Het blauwe poeder hecht dan de kleuren in de lichte was en laat het wit helemaal stralen en bij de gekleurde was zorgt het rode poeder voor het hechten van geel, rood en oranje en het groene poeder zorgt voor hechting van de andere kleurgroep en dan komt allemaal door dat RVS blokje.
Je staat wel een hele tijd naast je wasmachine want je moet steeds om en om de 10 minuten één schepje van dat gekleurde poeder toevoegen met dat RVS steentje erin. Anders loopt alles door. Maar ik heb op zolder een TV dus ondertussen kijk ik gewoon uitzending gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje ik bewonder jouw kalmte juist. Ik ben zelden zo kwaad geweest als vanavond. Inderdaad dat kan aan mij liggen. Ik heb ook wel even beter ademgehaald of ge-ademhaald, hoe heet het (Delta?) en het kan ook wel zijn omdat ik net een paar weken aan de fluoxetine ben. Ik weet niet of dat goed voor me is, merk wel dat ik onmiddellijk opsta als ik iets niet fair vind. En dat draadje van vanavond vond ik niet fair.
Maar het is goed dat je het schrijft, misschien dat ik me even moet inhouden. Op een bepaalde manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Lekker blijven schrijven, er is niets mis met JOU. Je hebt niets verkeerd gedaan. En wat erop het andere draadje gebeurd, moet jij je niet aan storen. En trouwens alle nieuwen niet. Maar de lucht moet gewoon even geklaard worden. En dat is alles. Want we moeten hier veilig en warm, van de alcohol problemen kunnen afkomen.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een compliment Benthe dat ik graag van je aannneem.

Ferry, met jouw woorden ben ik het heel erg eens dat snap je wel. Ik wil juist elke nieuweling hier een warm thuis geven daar heeft iedereen recht op die het lef heeft en de moed om zich hier aan te melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjan,

Het zal aan mij niet liggen. Maar soms ben ik in gesprek over een onderwerp en reageer ik niet meteen op iedereen. Komt ook omdat ik hier al zolang rondloop. Als je je daardoor gepasseerd voelt, bied ik daarvoor mijn excuses aan, dat is expliciet niet de bedoeling. Ik blijf ook aan dit forum hangen omdat het zo waarde vol is, en ik hoop dat het dat voor jou ook mag worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd, Ferry, de gedachte aan nog zo een insult is een reden te meer om niet meer te drinken. Ik heb er voor zover ik weet 5 gehad. 4 keer heb ik pure mazzel gehad om er met alleen wat butsen en builen vanaf te komen. De 5de keer, slechts 1 jaar geleden heeft me een hersenschudding en opgerokken schouderbanden gekost, enorm veel pijn gedurende 7 maanden, 1 tandartsbezoek, 5 huisartsbezoeken en 9 behandelingen bij de fysio. Mijn hobby's pianospelen en yoga schoten er compleet bij in.

@Benthe,
Groot gelijk, met Max spelen of wandelen, kopje koffie of thee drinken met je vriend is gezonder dan jezelf te zitten opvreten. Ga ik zo ook toch nog even doen.
Sorry, moest toch even in een minideuk met die tanden. Ik heb eens gehoord (gehoord) dat dit niet echt goed is voor je tandglazuur. Hoop dat mijn was niet zo wit wordt, 't is nl. een bonte was.

@Leeuw,
Dank je, maar ben wel een havik met dikke brilglazen. ;)

@Peppa,
Klinkt bekend van dat krantepapier. Ga het morgen uitproberen. Kranten en zout heb ik in huis.
Het is allicht het proberen waard.

@An,
Ik heb in jouw berichten nog niks verkeerd gelezen.
Terugtrekken is helaas soms de enige optie.
Tot later of tot morgen (in dat geval ook: welterusten).

@Houtje,
Zekers een goed bakpapier, maar ik geloof/vermoed dat de laatste keer dit papier meerdere keren is gebruikt.
Enne ik lag in een deuk bij je bericht van 21.29. Dank, lachen doet mij goed.

Aangepast. Een loei van een dt fout kon ik niet laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...