Spring naar bijdragen

donderdag 10 januari

Houtje

Aanbevolen berichten

Dat neem ik me voor voor vandaag.

De mensen die me nodig hebben te helpen en ondersteunen en te kijken naar wat we samen delen, en niet zoeken naar de verschillen.

Zullen we beginnen met allemaal één dagje ADB blijven? Dat is een mooie start om samen te delen.

Ik wens iedereen een goede dag met zijn eigen hobbels en problemen, die je hier mag delen met ons.

Liefs van jullie Houtje

* ik wens natuurlijk niemand hobbels en problemen, maar als je die hebt, mag je ze hier delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje goedemorgen en iedereen natuurlijk.

Houtje ik meld me bij je aan , ik heb je nodig, en ik wil samen met je ADB zijn!

Trees ben je gister gestopt met Refusal? en ik vraag me af of je dan echt verschil voelt?
Doe je gewoon zonder Refusal ADB zijn, kan je best joh. Je bent nu al zo lang zo goed bezig.

Blacky, je kreeg dus een fijn bericht van je internet behandelaar?
Persoonlijk heeft mij het enorm goed gedaan heel die behandeling. Ik zit nu op het laatste traject, maar ik kan evengoed vragen stellen en mijn schrift invullen. Dat schrift is voor mij heel belangrijk. Elke dag kan ik het invullen. Jammer wanneer dat straks stopt. Ik ga vragen of ik het nog langer mag gebruiken.

Vandaag mijn 13e dag en toen ik vanmorgen opstond vroeg ik mezelf af waarom ik in hemelsnaam er nog over na zou denken om te drinken. WAT VOEL IK ME GOED!!!!! en wat ben ik blij met dit forum.

Vandaag drink ik NIET!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik wil me hier graag bij aansluiten.
Karinneke,
Succes met je sollicitatie, en badankt voor je PB.
Trees,
Succes zonder de Refusal.
Benthe,
Heel veel liefs en sterkte in het ziekenhuis,

Zelf heb ik eindelijk de uitslag gekergen omtrent mijn steeds aanhoudende buikpijn,
tijdens de operatie 2mnd geleden zijn er ruggenwervels verschoven nu zit er een zenuw bekneld, wacht nu op een oproep dit te verhelpen, want ik wil graag weer aan het werk en het huiszitten zo zat voel me nutteloos..............(wel een klaagzang geworden)

Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Albertina, wat akelig van die beknelde zenuw. Ik kan me voorstellen hoeveel pijn je hebt.

Ik doe vandaag met jullie mee, dit wordt dan mijn tiende dag ADB.

Nog steeds heb ik last van die vermoeidheid, maar ik ga er vanuit dat het op den duur voorbij gaat.

Vandaag ga ik genieten van mijn snipperdag. Ik heb uitgeslapen tot half acht, want vanochtend heb ik een afspraak. Vanmiddag ga ik hier in huis op mijn gemak wat opruimen, als ik er tenminste de puf voor heb.

Nu zit ik lekker aan de Senseo. Ik wens jullie allemaal een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry goedemorgen, jij ook een fijne dag.

Zeker Water, een dagje ADB moet toch gewoon lukken.

Karinneke, dat van die knop, die ervaring heb ik ook, voelt goed he. Succes met je sollicitatie.

Albertina, wat een tegenvaller zeg, lijkt me ook erg pijnlijk.

Cheyenne, dag 10, gelweldig. Die vermoeidheid kan best nog een tijdje aanhouden. Ik zou zeggen, geef er zoveel mogelijk aan toe. Verwen je lichaam met rust en je bent dan de alcohol ook beter de baas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wederom een goeiemorgen allemaal!

Ook ik doe vrolijk met jullie mee!
Ik voel me redelijk goed, het is vandaag dag 19 en ik voel me moe, koud maar sterk!
Ook het gevoel dat het knoppie nu echt om is...
Behandeling bij Tactus is nu in volle gang, zwaar confronterend maar wel goed.
En het elke dag hier zijn, de ene keer meer actief dan de andere, helpt mij mijn focus vast te houden, en da's erg belangrijk voor mij.
Ik besef dat ik het vooral zelf moet doen, maar leer veel van de diverse verhalen hier.

Gelukkig stoor ik me er niet aan als er niet op me wordt gereageerd, het is wel leuk maar niet belangrijk; uiteindelijk reageer ik ook niet op iedereen, zou er een dagtaak aan hebben, en heb mijn handen al vol aan mezelf.

Wel leef ik met de meeste mensen mee, en wens iedereen hier dan ook kracht, moed, en alles wat er dan ook nodig is...

Heb en hou 't goed en vooral ADB!!!

Liefs, C
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cacao,

Wat supersterk van je!!!!!!!!!! Nee als je op iedereen moet reageren kom je niet achter je pc vandaan.
Heb zelf ook het gevoel dat je het soms ook even van je af moet zetten, anders ben je er de hele dag mee bezig en dat lijkt me ook teveel van het goede afleiding is ook een prima heelmeester.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb'ers ,
ook ik doe gezellig met jullie mee wat adb zijn betreft .
in het berichtje van trees van gisteren kan ik niet goed uitmaken of zij met de refusal of met de campral gestopt is trees ??
indien het de refusal is trees hou het wel als stok achter de deur , dus liever pilleke en diarree als naar de stamine (drank).
corinne ik wist dat ik een vergelijking bij jou mocht gebruiken , en weet je ben best fier op jou wat printer betreft :present:
ppff niet makkelijk mailen er is hier een kater die voor mijn neus zit en een knuffelke wilt den yang uiteraard , soms willen ze het pijltje op het scherm pakken , ik lag mij dan altijd kapot om hun dwaze kopje .
benthe hou i het met jou vandaag ??
knuffie al nieuws ??
aan iedereen wens ik een fijne dag toe en dat is wat ik ook ga doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals goedemorgen,

Albertine,
Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt en weer onder het mes moet. Het is maar een gedachte, maar kan een manueel arts die wervel niet rechtzetten? Zal wel niet.

An,
Welkom we doen het vandaag SAMEN okee? Het is gisteren ook gelukt en dat geeft de burger weer moed voor vandaag.

Trees,
Ik neem eigenlijk nooit refusal maar ik heb een doosje in huis voor moeilijke momente bv. vóór oud en nieuw genomen, iedereen staat dan met drank bij ons buiten, ze maken een soort barretje ook met allemaal lekkers, en dan om middernacht is de wilskracht zwak als ik moe ben, dus uit voorbehoud heb ik een refusal genomen (die stomme gedachte ook van één kan wel....).

Blacky,
Wat goed dat je met de Intenetbehandeling bezig bent en dat het zo goed bevalt. Ik deel die ervaring. Het meest verbaasde me nog dat die mensen steeds iets positiefs uit al mijn berichten met klaagzangen haalden, en daar houd ik me nog steeds aan vast. Ik heb alles uitgeprint, kan ik je aanraden en lees het soms nog na.

Ferry,
Natuurlijk doen wij het samen vandaag dat doen we al zo lang :)

Karinneke,
Koop rustig je boksbal vandaag en leef je uit want er blijven genoeg frustraties over in het leven en het is altijd gezond je uit te leven op een boksbal, gezonder dan jezelf te kort te doen.

Cheyenne,
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat uitrusten van je lijf duurt nog wel even, dus blijf jezelf de rust gunnen die je nodig hebt. En een Senseooke is nooit weg.

Water,
Dag voor dag hè, dat moet lukken. Hout vol !!! ( :D )

Pippi,
Sterkte met je buikpijn, is het al minder dan gisteren?

Cacao,
Ik denk nog steeds na over je mooie woorden van gisteren, over het discussiëren over de discussie en daarmee het échte gesprek over de problemen vermijdend, ik heb er veel aan, aan je woorden, nogmaals dank. En alle verhalen hier zijn écht helpend, zoals je ook bij de Internetbehandeling steeds weer erop gewezen wordt om niet-helpende gedachten in te ruilen voor hélpende gedachten. Soms moet ik er ook weer aan herinnerd worden, maar dat heb jij gisteren mooi gedaan. : heart; dank je wel.

En iedereen vandaag een straaltje van mijn :rose: lichtbak, het is ongelofelijk wat een uitwerking dat ding kan hebben, had ik het maar eerder geweten. Helpende gedachte: wat fijn dat ik het nu weet en niet over 10 jaar :wacko: zo kan ik nog wel even doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe mee want ook na jaren drankvrij, is iedere dag zonder drank steeds weer een feestdag.

Bedankt voor de belangstelling en bezorgde brichten.
Mijn kies is inmiddels gerepareerd.
Overnieuw open gemaakt en op een wat onorthodokse manier ontdaan van een rest
zenuw,schoongespoeld en dicht gemaakt.
Ik schoof tijdens de behandeling bijkans van de stoel de gang in.
Amaai!!!!
Met een pak vol brufen weer naar huis en vannacht goed geslapen.
Het heeft geholpen, de pijn is eruit.
Het ergste leed weer geleden.

Maak er wat moois van vandaag, ik ga eraan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Zal ik een Senseooke voor je inschenken? Ik heb hier ook twee dwaze katten heen en weer rennen.

Benthe,
namens ons allemaal dat zijn inmiddels 500-en-meer-deelnemers ( :D ) veel sterkte, een :rose: nnetje vandaag en een :heart: voor je. Werd je om kwart voor 6 gewekt voor de thermometer of doen ze dat tegenwoordig anders? Meis, ik hoop dat je gauw thuis weer je rondje met het hondje kan lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik heb spijt van mijn harde woorden richting Delta, afgelopen dinsdag. Ik heb me teveel door mijn negatieve emoties (ergernissen) laten meeslepen. Zoals al eerder gezegd; ik moet nog veel leren, en heb nog een lange weg te gaan.
Ik begrijp dat mijn woorden kwetsend zijn geweest. Dat is niet hoe ik met mensen om wil gaan. Ik wil ook geen tweespalt zaaien op het forum.

Mijn gedachten achter deze posting blijven gelijk, nl. dat ik het jammer vind dat er negatief gereageerd werd, op alleen maar positieve en bemoedigende woorden.

Het is soms moeilijk om mensen op een forum te doorgronden, mijn mening is gebaseerd op een uiterst minieme vorm van communicatie. Via de computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er van Tee,

Succes met je kies, maar ik denk dat je je realiseert dat je beter een zere kies kan hebben dan een JWW-probleem.

Ik vind ook elke dag steeds meer prettig geworden in de afgelopen tijd, maar ik zeg er eerlijk bij dat het wel lang heeft moeten duren voor ik die ervaring heb gekregen.

In het boekje 0% dat ik allang uit heb, maar steeds weer oppak en extra aandacht een verhaal lees van iemand, lees ik ook dat het eerste jaar lichamelijk herstel is, het tweede jaar geestelijk. Daarna is het voor mij pas écht begonnen, de verandering. Natuurlijk zijn er in de eerste periode wel steeds kleinere punten maar nú merk ik pas echt het verschil.

Je komt erachter als je de strijd om de JWW in huis te halen, op te drinken, nog enigszins te funtioneren, weer bij te komen, en weer eraan te beginnen, als je dat allemaal weglaat, is eigenlijk het doel in je leven weg. Ga daar maar eens aanstaan om eigenlijk met je leven opnieuw te beginnen.

Een vrouw in het boekje schreef dat als een puber van 13 gaat drinken en op zijn 30e stopt, dat dan al die jaren de ontwikkeling heeft stilgestaan en je eigenlijk op je 30e je puberteit nog moet afmaken. Dat raakte me erg.

Het is misschien hier en daar een wat niet zó diepgaand boekje omdat (denk ik) ook voor de vlotte leesbaarheid is gekozen, maar ik vind de (h)erkenning toch wel erg frappant. Méér dan "help, ik (ver)zui

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Houtje,

Nee dat gaat niet ik krijg een soort lokale verdoving die een aantal maanden werkt, en dan maar zien of het overgaat nee onder het mes gelukkig niet zeg 2x in korte tijd vond ik meer dan genoeg.
Ga maandag ook weer opstarten met werken is beter voor mijn ADB welliswaar begin ik met 3uurtjes per dag maar alles beter dan dit..........

Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,

Waar twee mensen samen ruzie maken on onmin hebben, hebben er twee schuld. In alle eerlijkheid, had de ander ook kunnen zeggen: beste Marjo, wat vervelend dat je je er zo over opwindt, en dat ligt meer bij jou dan bij mij. Dus laten we het samen oplossen, en dan had je mekaar de hand kunnen reiken.

Jaaaaaaaaaaaaa, ik ben errug vredestichterig vandaag. Ik weet het. Maar al die ruzie is zo onnodig.

En natuurlijk mis je via de computer een interpretatie, of een blik. Maar je kunt je woorden ook virtueel verzachten en een ander kan ook uitgaan van de goede bedoeling en er oprecht naar vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de senseo houtje , was lekker .
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed geslapen heb vannacht , ik wil die blaffende hond uit mijn bed ( ik ) , et is ook sinds mijn zuipers periode geleden dat ik nog boven de pot gehangen heb en dit gebeurt nu weer al twee dagen na mekaar :wacko:
nu ja een of andere virus heeft veel belgen in zijn macht , en vermits ik iemand ben die ook alles gratis wil zit het virusje ook bij mij .
heb blijkbaar ook van mjn ma gedroomd dat ze op een of ander eiland woont ?? dit is dus niet aanvaarden dat ze er niet meer is .
wat de behandeling betreft die is al 6 weken gedaan maar men krijgt nog af en toe bericht achteraf , corinne is dit wat jij noemt "vinger aan de pols "??
allez ga eens iets doen , watte dat weet ik nog niet .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de manier waarop voelde niet goed, ik liep er mee rond..

Dag 66 hier, ik doe met jullie mee!

Houtje, :)
Pip, thanks! Ik hoop dat je je wat beter voelt dan gisteren?
Trees, pas op met de reden van de resusal niet meer innemen. Ik heb het ook een tijd geslikt en ook last van vervelende bijwerkingen. Achteraf bleek de dosering veel te hoog voor zon'n klein vrouwtje als ik. Weet niet hoe hoog jij bent?..
Tina, het lijkt me erg pijnlijk voor je, sterkte!
Karinneke, succes vandaag.
Cheyenne, ik ben nog steeds zó moe.
Benthe, sterkte voor jou in het ziekenhuis!

Ach en wee, was het allemaal maar wat gemakkelijker, soms!
Ben idd nog vreselijk moe en koud... Het kost me ongelooflijk veel moeite om weer ritme in mijn leven te krijgen. Niet drinken valt eigenlijk wel mee, maar de rest hè!
Heb het boekje 0% ook besteld en uit. Het voegde voor mij niets toe. Daarbij moet ik zeggen dat ik het met de "zelfhulpboeken" ook wel een beetje heb gehad ofzo. Toen ik nog dronk, kon ik er altijd zo heerlijk in verzwelgen (zeg ik nu), ik was óf niet de enige, óf, het kon altijd erger! En altijd had ik een smoes om het stoppen uit te stellen, moest en zou ik me nog even omwentelen in die smerige bagger.. yek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...