Spring naar bijdragen

Donderdag 17 januari 2008

animal

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dankjewel voor je heldere antwoord Cal! Dan wordt het extra moeilijk eigenlijk, als je met zoveel drank, nog goed functioneert. En dat je juist zonder drank last krijgt van hoofdpijn. Maar ja, dat zijn de ontwenningsverschijnselen. Ik had nooit koppijn toen ik nog dronk, daar kreeg ik pas last van toen ik stopte. En moe, en ziek, tot ik dacht dat het eigenlijk veel beter was om maar weer te beginnen. Ik dacht in het begin, de eerste twee maanden zo'n beetje, dat ik het op drank veel beter deed. Ook dat euvel van: koffie en een paar aspirines en we gaan weer.
Bij mij hebben ze ook nooit wat gemerkt. Wat is nu de langste tijd geweest dat je het drankloos hebt gedaan? Heb jij nooit het idee: zonder gaat het beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo terug van de markt en van de carwash
ik rij terug naar huis en ineens beginnen de tranen over mijn wangen te lopen en ik denk maar een zaak , wat heb ik delta verkeerd gedaan , waar ben ik in de fout gegaan ??
het grijpt mij blijkaar meer aan als wat ik besef mogelijk is dit juist het moeilijke deeltje voor mij , ik HAAT ruzie en meningsverschillen maar dat is mijn pijn omdat mijn ma in ruzie van mij weg gegaan is .
nu zit ik hier en bedenk waarom blacky heb jij je ingeschreven op het laatse moment voor die bijeenkomst ??
en het antwoord weet ik zelf , een omdat iemand waar ik een goede band mee op gebouwd heb er mogelijk de volgende keer niet meer bij zal zijn en ook om andere te ontmoeten uiteraard , maar juist die eene persoon heeft mij volledig over de streep getrokken .
het zal morgen niet kattenpis zijn om 350 km af te leggen maar ik heb het er voor over zoals ik in de tijd het er voor over had om van spanje naar belgie te komen ivm bezinningen 5 op een jaar tijd .
lieverds ik laat jullie , ga het allemaal even laten bezinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
deltatango

Er is een duidelijk verschil tussen humor en flauwekul.

Zo hebben we hier onze dagelijkse one-man-show: hij komt (het liefst als eerste) op, bakt een broodje en verlaat het doek even om de honden uit te laten, komt terug met een speciale reaktie voor steeds hetzelfde forumlid (en bij positieve reakties op het stuk mogen het er meer worden), maar na de pauze komt pas het spannendste gedeelte: de quote-scene, waar, indien ze wat al te interaktief wordt, al snel de afscheids-scene op volgt.....Vermakelijk voor de toeschouwer, maar ik vraag me wel eens af: what's in it for the cabaretier???

Lieve Blacky trek het je aub niet aan, ook ik kan er niet tegen als er geen harmonie is, maar in dit geval neem je het toch niet al te serieus, je weet toch inmiddels wel wie het zegt, je was gewoon een onderdeel van de show, je hebt inspiratie voor de aflevering gegeven en in dat opzicht heb je toch alleen maar een goede daad gedaan :D Kopje omhoog meisje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, liefde en aandacht kun je nooit verspillen. Net zo min als welke emotie dan ook. Misschien dat heel sommige mensen schuldeloos zijn en altijd alleen maar positieve dingen weten te zeggen. Nou, wat mij betreft, ik heb nog een hele balk uit mijn oog te trekken voordat ik aan de splinter in die van een ander begin, en ik hoop vaak dat andere mensen die kritiek op een ander hebben, ook zo eerlijk mogelijk naar zichzelf willen proberen te kijken. En daar bedoel ik jou ook mee. Het is makkelijk om een zondebok uit te kiezen, zo van, JIJ hebt alles verkeerd gedaan en daardoor komt het!

Blacky you're a fool to cry! ;) Weet je van wie dat liedje is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta, man man, please gedraag je nu toch eens, wat anders. Je weet het steeds weer voor elkaar te krijgen, dat de sfeer ver te zoeken is. Steek nu de hand toch eens in eigen boezem. En laten we proberen, hier met ons probleem bezig te blijven. Ik heb de hand in eigen boezem gestoken en gezien, dat er ook een probleem bij mij zit naar jou toe. Maar ik doe er iets aan, om proberen dat te veranderen. Waarom probeer jij dat niet ook?? Dat komt ons dan allen hier ten goede. En is de kans groot dat de sfeer op het forum ook weer beter wordt. Neem je de uitdaging aan??

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Benthe

Dankjewel voor je heldere antwoord Cal! Dan wordt het extra moeilijk eigenlijk, als je met zoveel drank, nog goed functioneert. En dat je juist zonder drank last krijgt van hoofdpijn. Maar ja, dat zijn de ontwenningsverschijnselen. Ik had nooit koppijn toen ik nog dronk, daar kreeg ik pas last van toen ik stopte. En moe, en ziek, tot ik dacht dat het eigenlijk veel beter was om maar weer te beginnen. Ik dacht in het begin, de eerste twee maanden zo'n beetje, dat ik het op drank veel beter deed. Ook dat euvel van: koffie en een paar aspirines en we gaan weer.

Bij mij hebben ze ook nooit wat gemerkt. Wat is nu de langste tijd geweest dat je het drankloos hebt gedaan? Heb jij nooit het idee: zonder gaat het beter?

Voel mezelf 's avonds als de drukte om me heen weg is als afleiding vaak moe en rot, overdag drukte als afleiding, 's avonds alcohol om te verdoven. Pfff, ben het zo zat, nog meer dan de vorige keer dat ik besloot te stoppen of op z'n minst te drinken binnen bepaalde grenzen.
Je Vragen, heb het even opgezocht in mijn alcohol schriftje, voor de officiele internet behandeling en doelstelling besloot ik helemaal te stoppen en als ik er dan één of twee dronk al was het maar één keer per week dan voelde dat als falen en begon ik overnieuw de dagen te tellen.
Heb in overleg met mijn begeleider besloten te minderen ipv te stoppen met als doel niet meer dan 5 glazen per week en minstens twee achtereenvolgende dagen geen drank, als ik met dat doel mijn schriftje bekijk was het in het begin geen falen omdat ik wel eens een glas dronk maar ruim binnen die doelstelling bleef.
Vanaf augustus heb ik twee keer een dag die genoteerd staat met teveel alcohol, na beëindiging van de internet behandeling bleef het goed gaan, tot hier iedereen vakantie kreeg in het gezin, ik gewoon moest doorwerken, mijn ene kind met gezondheidsproblemen zat, mijn andere kind die gehandicapt is het moeilijk mee ging en ik probeerde ook het derde kind voldoende aandacht te geven.
Heb zelf erg veel moeite met de feestdagen en er kwam een moment dat ik niet meer stil (wilde) staan bij risico gedachtes en gedrag, het begin van de terugval die dus net voor de kerst begon.
Vier en halve maand dus dat het op twee dagen na goed ging.
Heb sinds ik hier ben ook weer contact gehad met mijn begeleider, in overleg besloten even een paar weken contact te houden, doe me sterker voor dan ik me voel, dus iemand die meedenkt ben ik blij mee.
Deze keer wordt het langer dan vier en halve maand, misschien af en toe eens een uitglijder, maar zeker geen terugval meer, dat gebeurd me geen tweede keer heb ik me voor genomen, ben niet trots op afgelopen periode.
Maar als ik jouw reactie lees, denk ik dat jij het wel begrijpt.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cal ,
de zaken die jij hier beschrijft die heb ik ook allemaal mee gemaakt , maanden niet drinken en dan toch een glasje , ondertussen heb ik geleerd dat ik het mogelijk maanden maanden bij dat een twee glasjes kan houden maar dat het vroeg of laat weer wordt wat het tervoren was .
ik vergelijk het met de winterslaap van een beer , eens die terug wakker is , moet hij de voeding hebben die hij maanden niet gehad heeft en zo werken mijn hersens ook .
benthe ik heb eerlijk gezegt niet gedronken maar zag ik niet eerst iets anders staan staan ;) ivm song
ik hoop met gans mijn hart dat ik een antwoord krijg van delta op mijn vraag want mogelijk leer ik iets van mijn eigen wat ik nog niet wist .
voor de rest een camion zand erover zo als ze hier in belgie zeggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal als jij een moment rust hebt, word je dan bang voor jezelf? En alles wat op je af komt?
Dat herken ik wel heel erg goed. Oeps, wat is het dan makkelijk om dat te verdoven. Heb je er nuchter ooit iets aan gedaan om die gevoelens te analyseren? Therapie, yoga, sport, wat dan ook. Maar om jouw eigen gevoelens van onvrede onder ogen te zien? Doorgaan en doorgaan kan ook. Het is maar waarvoor je kiest. Ik denk alleen, dat het niet verkeerd is om elke dag een moment van rust voor jezelf in te lassen. Drie kwartier. Kan erg zijn, voor hetzelfde geld krijg je zweetaanvallen door vroeger, of de zenuwpaniek, en wil je heel gauw weer gaan rennen omdat je dat niet aan denkt te kunnen.
Ik geef jou een tip, take it or leave it: neem je voor om een week niet te drinken. Ja ik weet wel dat het per dag moet, maar een week kan ook best, want er zit een leuke opdracht aan vast. Je drinkt dus niet. Alleen maar Spa. Als de kinderen naar bed zijn en het eten is gedaan, vraag je elke avond drie kwartier voor jezelf. Daarvan ga je een half uur (yoga)oefeningen doen. Kan dat met muziek er bij die jij mooi vindt en in privacy? Daarna schrijf je een kwartier op wat je hebt bedacht. En vervolgens ben je er weer voor anderen. Een week maar. Dat is toch wel te doen?

Blacky ik dacht ook helemaal niet dat jij had gedronken, hoe kom je daarbij? Ik vind dat gewoon een mooi liedje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken veel in je verhaal, Cal. Altijd dat eeuwige doorgaan, rennen en vliegen. En niemand die wat merkt! Ik denk dat je net op tijd bent gestopt, want ik heb vooral het laatste jaar van mijn drinken gemerkt, hoe ik aan het veranderen was. Soms niet mijn bed uit kwam, omdat mijn man er wel was... Er zijn op de momenten dat het mij wel redelijk uit kwam.. en voor de rest heb ik alleen maar op hem geleund! Ik vind het doodeng om nu met mezelf aan de slag, Benthe. Maar ik begin langzaamaan in te zien dat ik daar doorheen moet, dat daar de oplossing ligt.

Blacky; laat je niet van de wijs brengen, hoor. Jij bent eerlijk en oprecht, lieverd stap hier over heen!

:heart: Marjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky you're a fool to cry!
ik dacht dat daar waar fool staat eerst iets anders stond:-)
daarom dat ik schreef ik heb niet gedronken .
ik denk da ieder van ons zijn eigenste redenen had om te drinken , mijn redenen waren een slechte hard werkende jeugd , het niet aanvaarden van mijn anders zijn , incest door mijn oudste broer en zo kan ik uren verder gaan , door het feit dat ieder mens zijn eigenste redenen heeft/had ik het ook een geluk dat er zoveel mogelijkheden bestaan om van dat eerste glas af te blijven .
wel weet ik dat ik mijn innerlijke mens moest veranderen , dus niet alleen dat eerste glas laten staan maar aan mijn eigen werken , mijn geluk is dat ik hiervoor niet enkel een ding hoef te volgen , maar de vrijheid heb om er meerdere te zoeken .
in spanje ging ik zo naar AA maar ook naar een soort sos nuchterheids progamma , heb ik vandaag een hele goede arts die mij met raad en daad bij staat en ook een goede psygologe , als geschenk in het algemeen dit forum en ook hier kan ik nog uren over door gaan .
pippi ook ik ben blij dat ik, je lezen mag , ik wou dat ik jou een stukje van mij kon geven , maar dat kan niet pippi , wel is voor mij veel veranderd de dag dat ik in mijn eigen beginnen geloven ben , blacky wil en zal niet meer drinken en dit zou ik ook graag door geven aan cal .
en ja pippi ik weet dat mijn ma erbij betrekken niet mooi was , maar ik vondt niet dadelijk hoe uit te leggen waarom ik niet van menings verschillen hou .
en nu ga ik onderduiken piekeren is voor mij slecht , zo ben ik al 5 keer naar boven geweest voor propere plaids voor in de zetel en ben al 5 keer beneden gekomen zonder, is zeker korsadinges:-((

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Benthe,
Ja dat herken ik, niet bang voor mezelf, maar bang voor beelden die niet uit het geheugen gewist kunnen worden en gevoelens die dat oproept.
Heb hypnotherapie gehad, om door muren heen te komen waar niet doorheen te komen was op een andere manier, dit omdat ik niet wilde dat mijn kinderen ooit last zouden hebben van mijn verleden en ik zelf er ook beter mee om wilde leren gaan. Kan er nu goed mee omgaan, de enige last die de kinderen hebben is dat ze van mijn kant geen familie hebben. Heb alleen geen gum om mijn geheugen uit te wissen, hoe goed je ook leert ergens mee om te gaan dat maakte de beelden uit het geheugen nog niet makkelijk en voorkomt ook niet dat ze op momenten dat je rust hebt regelmatig naar boven komen.
Die momenten waar jij het over hebt maak ik voor mezelf, geleerd bij therapie hoe ik dat kan doen zonder dat het schade aanricht, doe dat alleen als ik alleen thuis ben en de kids slapen, laat dan komen wat er komt en ben dan ook blij dat ik van alles gewonnen heb, want ik heb het letterlijk en figuurlijk overleeft allemaal, heb minstens ook meerdere beschermengeltjes. Maar er komt dan meer dan alleen blijheid dat ik het overleeft heb en juist dat stukje is soms zo vermoeiend en pijnlijk, kan mijn verstand heel vaak het winnen, maar dan opeens red ik het daar niet meer mee en wil ik niks voelen, gevolg drank, maar ook dat is nu af gelopen, weet niet hoe het moet op langere termijn, ga bij de dag leven. Het is nog niet zo heel lang geleden dat ik therapie heb gehad, de muurtjes zijn voor mezelf wel, nog niet voor alle anderen om erachter te kijken, ben bezig beetje bij beetje de puinhopen erachter op te ruimen.
Sporten helpt heel goed, wilde gisteren ook gaan, maar even niet tussen al die mensen in.
Vanavond moet ik eruit, zag vanochtend met mijn nuchtere kop dat die er niet meer uitziet, moet naar de kapper (vind ik verschrikkelijk dat gepluk) heb dat al veel te lang uitgesteld, morgenavond weer een nieuwe sportschool poging.
Misschien wel eens goed dat ik dit zo opschrijf, maar meer schrijf ik er niet over, in ieder geval niet vandaag, moet de dag nog door zien te komen. Vind ook dat ik even meer dan genoeg verteld heb.
Benthe geniet van je thuis zijn, hoop dat je een boel mooie momenten kan opdoen en die heel intens en bewust kan beleven.
Fijne dag verder.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Heb vannacht lekker en goed geslapen en mede daardoor ben ik een stuk fitter dan gisteren. Ook is die verkoudheid iets minder (ben nog wel zo doof als wat, maar heb weer het gevoel dat er hersenen in mijn hoofd zitten i.p.v. modder).
Heb lekker gewerkt en geluncht en nu is het weekeinde voor mij begonnen. Ik heb heel wat op mijn 'to do' lijst staan, terwijl ik zaterdag natuurlijk helemaal niets kan doen (behalve dan leuke dingen).
Maar eerst heb ik de vrijheid en tijd gereserveerd om het draadje te lezen.
Tot straks.
Hier lekker droog, doe je mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: gelukkig dat het wat beter met je gaat, ben ik enorm blij om.

Benthe: als dat voor jou werkt zo'n hangslot. Bij mij werkt dat niet, dan ga ik zoeken, net zo lang totdat ik de boel open heb. Ja echt niet normaal hoor.

Ben ff weg, tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, hoezo, heb je dat dan al wel eens gehad, zo'n hangslot waarvan jij niet bij de sleutel kon? En kon je het toen ook vinden? Ik zie toch echt meer in betonscharen of breekijzers. Als je dan toch moet drinken, dan maar rigoureus.
Ik weet dat er hier ergens een pistool in huis is, we leven hier ook zo afgelegen, en uiteraard was ik nieuwsgierig. Dus ik heb allerlei laadjes opengetrokken, maar niets gevonden. Dus ik geloof ook wel dat die sleutel van de kelder goed verborgen gaat worden.
Nee, het slaat eigenlijk nergens op. Als ik wijn wil drinken doe ik het toch wel. Albert Heyn is niet zo ver weg. Dit hangslot is handig tegen de gemakkelijke verleiding, en ik vind het ook prettig dat mijn vriend hierin met me meedenkt en het probeert te begrijpen, al heeft hij zelf niks met drank.
We moeten het toch zelf doen, nietwaar? Ik ben er nu nog niet tegen bestand, al die flessen rode wijn zo binnen bereik. Jij wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: wat goed om te lezen dat het met jou ook beter gaat. Wat een goede nacht al kan doen.

Verder reageer ik maar niet, heb er zo mijn ideeen over wat hier werkelijk aan de hand is. Het gesprek hier op het forum klopt niet meer. Ik word er bibberig van: ik sluit maar af en kom vanavond nog wel eens kijken.

In ieder geval:

IK DRINK NIET VANDAAG!!!

(Trui: we gaan goed he????!!!!!) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe: hahaha: werkelijk ik zit te schateren hier.... nou ik doe je GEEN ideeen aan de hand hoor, hahahaha. Ik MOET wel bestand zijn tegen die drank hier in huis. Het is er nu eenmaal en dat gevecht heb ik opgegeven. Ik heb geen keuze : DUS kan ik er tegen, omdat ik het wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta,

Dit neem ik je zeer kwalijk, ik heb niemand afgebrand in een pb. Maar zie nu dat het toch echt aan jou ligt. Jij wilt niet veranderen. Maar Delta, eens kijken hoe lang je nu weg blijft. Het gaat je goed.
Zo het is donderdag, tijd om te gaan hardlopen.

een vriendelijke groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draadje gelezen en ik vind weer veel herkenning in de verhalen vandaag geschreven, waarvoor bedankt.
Ik weet dan weer, waarom ik nu en dan kom piepen.

Het feit dat ik mijzelf in het gedrag van Delta herken maakt, dat ik niet in mijn oude rol verval bij het vandaag lezen van zijn berichten.
Mensen tegen de haren in strijken was mijn hobby.
Tussen de regels door lezen, dat de bedoeling achter zijn reacties goed zijn, trek ik in twijfel.
Als iemand middels schrijven anderen kwetst is hij daar ook verantwoordelijk voor.
Ik wil ook niet meer tussen de regels door lezen, dat brengt alleen maar verwarring.
Ik wil graag weten waarom iemand anderen bewust kwetst met zijn uitspraken.
Dat kan van alles zijn.
Bij Delta loopt dat spoor dood.

Als ik het antwoord niet weet ga ik in andermans schoenen staan.
In die van Delta zou ik me eenzaam en ongelukkig voelen.
Hij maakt mij machteloos.
Er zit veel kwaadheid in zijn berichten.
Nu en dan een flauw zonnestraaltje, want diep in zijn hart is Delta een goed mens.
En dat meen ik.

Stoppen met drinken is meer dan alléén maar het glas omdraaien.
Uit ervaring weet ik dat het mogelijk is te veranderen, vermits men de halsstarrige aangenomen houding opgeeft het alléén te kunnen door niemand in de buurt toe te laten.

Ik heb vroeger niet geleerd hoe om te gaan met ruzie en mijn mond houden was gebaseerd op angst.
Omdat ik niet met mijn natuurlijke kwaadheid kon omgaan ging ik andere wegen zoeken om aan mijn trekken te komen.
Ik werd ik in een conflict situatie kwaad op mensen die mij kwetsten en deed hem of haar voor goed in de ban.
Laten branden in de hel.
En mijn pakkansen afwachten om deze mens een hak te zetten.
Ondergronds zegt U.!
Ja ondergronds, niet in staat rechtstreeks mijn emotie te uiten, mijn eigen boontjes te doppen op een volwassen manier.
Niet in staat mijn mening te uiten daar waar het thuis hoort.

De geschreven woorden van Delta roepen het kwade bij mij op.
En dat is op zich niet verkeerd want als woorden mij triggeren dan luister ik ernaar en onderzoek waar het gevoel van kwaadheid pijn of verdriet vandaan komt waardoor ik me geraakt voel.
Blacky keek achterom en dat is goed.
Lapas schrijft wat haar beweegt.

Ik blijf zoveel mogelijk dicht bij mijzelf als woorden me raken.
Luister goed naar mijn gevoel en probeer dat moment te verwoorden.
Wij zijn allemaal bezig een verslaving op afstand te zetten en doen dat op onze eigen manier , maar ook samen.
Iedereeen is bezig op zijn niveau.
De één wil oppervlakkig blijven en de ander een laag dieper in wat hem of haar emotineel beweegt.
En dat mag als je elkaar maar in waarde laat.
De meesten van ons zijn vroeger al genoeg beschadigd.

Ik zie Delta momenteel als de grootste Kremlin op het forum en dat is niet verkeerd.
De vraag is, hoe ga ik daar mee om.
Ik hoop van ganser harte dat ik de echte Delta, ontdaan van zijn muurtje, nog eens mag mee maken op dit forum.
En dat komt recht uit mijn hart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...