Spring naar bijdragen

Zondag 20 Januari

Cacao

Aanbevolen berichten

Goedemiddag alweer allemaal.
Ik heet Jani en schrijf hier voor het eerst een berichtje.
Ik lees wel al langer mee.
Ik heb een vraag, toch eigenlijk wel een probleem voor mij.
Ik vind de weekenden zo moeilijk. Ik werk in de gezondheidszorg en ben gelukkig niet ieder weekend vrij. Ik probeer wel iets te palnnen maar voel me nog steeds vaak heel moe en "hangerig", zodat als puntje bij paaltje kom ik op de bank kruip en niets doe met weer als gevolg dat ik denk:" ïs dit het nu".

Ik ben op 22 november gestopt met drinken en vindt het eigenlijk in de weekenden steeds moeilijker worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cacao, Wat verdrietig dat jullie Bulletje moeten laten inslapen
. Heb een aantal keren hetzelfde meegemaakt met onze katten.Beesten worden een deel van jezelf. Sterkte hoor. Safi, mooi gedicht !!!! Heb nu geen poes meer. Vond de beslissing wel heel moeilijk,
maar nu de jongens niet meer thuis wonen, en wij op een leeftijd zijn dat we best vaak weg zijn,wordt het toch wel wat lastig.

Albertina, Grote ongeluksvogel dat je er bent. Ik ken de slofjes niet waarmee kohtje en jij door het huis lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jani deze is voor jouw...we moesten er allemaal doorheen maar hou vol...het kan soms wel een apar maanden duren maar er is een dag dat je je beter voelt.
je lichaam is aan het herstellen dus neem de tijd

Anderen voor jullie ouwe koek dus scrollen maar

Stoppen met drinken, écht stoppen: Stoppen met drinken ?

Als je wilt stoppen met drinken kun je hieronder informatie vinden ter ondersteuning. Het is belangrijk om te weten dat wanneer je al lang en veel drinkt, je fysieke problemen kan tegenkomen waarbij je begeleiding of ondersteuning met medicijnen nodig hebt. Je lichaam is dan zo gewend aan een bepaalde hoeveelheid alcohol dat het geheel uit balans kan geraken. Neem altijd contact op met je huisarts en vertel dat je stopt met drinken. Laat dit ook huisgenoten weten zodat zij niet voor verrassingen komen te staan.

Verder is stoppen met drinken de eenvoudigste en snelste stap: je doet het gewoon.
Het is een fractie van een seconde, alsof je van de ene plek, waar jij verslaafd bent, springt naar een andere plek, waar jij niet meer drinkt. Zo gemakkelijk is het.

Aan het nemen van deze stap zitten consequenties: je hebt de verantwoordelijkheid voor je keuze. Er zal van alles met je gebeuren. Vervelende gevoelens komen langs; angsten, misschien paniek, zin in drank, veel zin in drank, boosheid, slapeloosheid, lichamelijk ongemak etc. Maar misschien ook mooie dingen zoals helderheid, plezier, uitgerust zijn, tevredenheid, trots, blijdschap, intimiteit, concentratie etc.
Aan al deze dingen hoef je je niet vast te grijpen, ze komen en gaan weer, als wolken aan de hemel. Jij blijft, met je besluit!

Wat kan er fysiek gebeuren? Stoppen met drinken ?

Als je veel en regelmatig drinkt en je stopt plotseling met drinken, dan kan er in je lichaam van alles gebeuren. Dan reageert je lichaam hierop met onthoudingsverschijnselen. Deze reacties hebben te maken met het feit dat je centrale zenuwstelsel en je organen zich aan alcoholgebruik hebben aangepast. Ze hebben zich voortdurend moeten 'verdedigen'. Onthoudingsverschijnselen kunnen in verschillende mate optreden. Dat hangt helemaal af van jouw gezondheid (zowel geestelijk als lichamelijk). Verder hangt het af van hoeveel, wat en hoelang je al drinkt. Zo'n onthoudingsperiode kan zo'n week tot 10 dagen duren. De volgende fases kunnen optreden:

1. De eerste twee dagen (soms langer): je kunt last krijgen van trillingen, misselijkheid, braakneigingen, transpiratie, verhoogde bloeddruk, snellere hartslag en soms kan het zijn dat je dit allemaal tegelijk ervaart.
2. De derde tot en met de vijfde dag: je kunt last krijgen van een vermoeid gevoel, hevige bevingen, enge dromen, ziek voelen. Je lijf is aan het ontgiften.
3. Na de vijfde dag kun je in meer of mindere mate last houden van wat hierboven beschreven is. Ook kan er slapeloosheid optreden. Je huid kan anders gaan aanvoelen, jeukerig of droog, of gaan ruiken. Je kunt afvallen of juist aankomen. Je kunt erge dorst krijgen en een droge keel.
4. Gedurende een wat langere periode zul je in meer of mindere mate lichamelijke klachten kunnen krijgen zoals hoofdpijn, vermoeidheid, pijntjes, rommelende darmen, aanvallen van eetlust. In deze periode zul je jezelf ook meestal als uitgeruster, frisser en helderder ervaren.

Wat kan emotioneel en mentaal gebeuren? Stoppen met drinken ?
Als je stopt met drinken, snijd je eigenlijk iets door waar je erg aan gewend was. Je doorbreekt een vast patroon. Dit kan pijnlijk zijn. In de eerste dagen kun je je soms angstig en verward voelen. Er kunnen onverklaarbare angsten omhoog komen. Je kunt hevig zwetend wakker worden uit enge dromen. Je kunt rare dingen gaan zien, het zou zelfs kunnen dat je een delirium tremens kunt krijgen. Dat is een soort bewustzijnsvernauwing die met angsten, het zien en voelen van beestjes of andere enge dingen te maken heeft. Je kunt je onstabiel gaan voelen, niet in staat om op eigen benen te staan. Je kunt langere tijd sneller prikkelbaar zijn, je sneller op je teentjes getrapt voelen. Je kunt iets van verlies, gemis of afscheid voelen. Je zou leegte kunnen voelen. Bedenk dan dat leegte tevens betekent dat er ruimte is waarin iets nieuws mogelijk is.

Als je na lange tijd weer zonder alcohol door het leven gaat, kan het voorkomen dat je alles intenser gaat ervaren. Prettige emoties en ervaringen worden scherper maar ook de minder prettige emoties en ervaringen. Kortom: je wordt gevoeliger. Het leven raakt je meer en je komt daardoor meer tegen van jezelf.

Bedenk dat de hierboven beschreven situaties kunnen voorkomen, en dat er vast nog meer reacties mogelijk zijn. Bedenk daarbij ook dat ze allemaal te maken hebben met het ontgiftigingsproces van je lichaam en geest. Dat ze een gevolg zijn van jarenlang alcoholgebruik. Bedenk dat je je uiteindelijk helderder, fitter, schoner, uitgeruster en vooral veel mooier gaat voelen, maar dat je lichaam eerst het gif eruit moet werken. De ervaring van deelnemers tot nu toe is dat ze weinig last hebben gehad van ontwenningsverschijnselen.

Het is raadzaam om de eerste tijd veel tijd voor jezelf te nemen. Gun je lichaam en geest rust en tijd om weer te helen. Vraag daarbij ondersteuning van je naasten en schroom zeker niet om in een vroeg stadium je huisarts op de hoogte te stellen en als nodig is om hulp te vragen. Probeer de komende tijd goed en gezond te eten, en drink veel water of kruidenthee. Probeer iedere dag iets aan rustige lichaamsoefeningen te doen en een moment te zoeken voor inkeer en rust voor je geest. En als belangrijkste wellicht:

Geef jezelf iedere dag een compliment dat jij de stap hebt genomen om opnieuw te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jani,

22 november, dat is... eh alweer bijna twee maanden! Super!

Ik heb wel een kantoor-uren-baan, dus wel ieder weekend vrij. Had ik ook, dat hele hangerige, moe, nergens toe in staat voelen... ik gaf er maar gewoon aan toe, want op dat moment was het inderdaad gewoon zo. Er zijn er hier velen die baat hebben bij sporten, dat schijnt ook weer energie te geven.
Ik ben niet zo'n sporter, maar merk wel dat het de laatste tijd wel wat beter gaat: gisteren was een hang-dag, en vandaag heb ik al een lange wandeling met de hond gemaakt, gestofzuigd, overal een lapje overheen gehaald, wasje opgevouwen en nieuwe erin gedaan, en nog wat rommeldingetjes wat in de weg stond opgeruimd. Stelt allemaal niet zo heel veel voor, maar het is toch wàt.
Moraal van dit verhaal: hou vol, het wordt echt beter... :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Benthe goed je weer even te lezen!!!!!!!!
Nou ja door het huis bewegen hahahah kan niets ben net gepoedeld bij de wastafel en dat is al een hele onderneming, maar de hulptroepen heb ik ingeschakeld want anders sneeuw ik in.

Knuffelsokken zijn een beetje harig en donsachtig levensgevaarlijk kan ze niemand aanraden.
Nou jammer dat het hier weer zo stormachtig is, vond gisteren juist een heel fijne dag op het forum ondanks alles, mijn nadb van vrijdag en mijn gebroken voet jullie medeleven heeft mij zo goed gadaan, ik begrijp het kan niet altijd pais vree zijn maar een beetje mededogen is wel op zijn plaats.

En wie de schoen past.........
Ik helaas niet kan er geen aan.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jani ik vond dat in het begin ook heel moeilijk, om weer een drankloos leven op te pakken. Een drinkgewoonte slokt ongemerkt een heleboel van je tijd op. Als je daar dan mee stopt heb je ineens een zee van tijd over waar je tegenaan zit te hikken. Tjonge, ik ben wel bezig, "slokken" en "hikken".
Ik kreeg hier in het begin het advies, toe ik me ook zo lamlendig voelde: ga bewegen. Ga naar buiten. Doe iets. Sop je kastjes. Ook al denk je dat je daar nou totaal geen zin in hebt, pak het aan. Bewegen is goed voor je humeur zodat je je niet meer zo lam voelt en bovendien ben je achteraf tevredener over jezelf.
Het werkt echt, en het werkt meteen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jani,

Welkom hier, ben zelf ook betrekkelijk nieuw twee maanden ADB top hoor, en tja dat hangen zal je moeten vervangen door een hobby eruit te gaan of misschien sporten?
Herken het wel werk zelf ook 24/7 en dan ben je vaak vrij als anderen moeten werken het weekend is ook zeker niet mijn favoriet maar probeer me er wel doorheen te worstelen,

Sterkte, Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jani...ik heb dit van de website www.mijnalcoenik.nl
maar veel dingen die op dit lijstje stonden hielpen mij enorm
vooral die van inspirerende spreuken ophangen

Toptips!

1 Partner of vrienden inroepen als je steun nodig hebt.
2 Andere lekkere drankjes leren drinken.
3 Lijstjes van voor- en nadelen drank maken en ophangen.
4 Lijstjes van hoe voel ik me met en zonder drank.
5 Associaties bewust worden en loskoppelen (naar videotheek > kroeg of snackbar > blikjes bier). Duidelijkheid in gezelschap: ik drink niet, en aangeven wat dan wel (spa rood).
6 Niet bijwonen van `zuipfeestjes'.
7 Positieve associaties van het stoppen met drinken: smaak terug, helder zijn, goed slapen etc. Afspraak maken met iemand die je op moeilijke momenten kan bellen. `Hou me vast', `ga mee naar bed', `ik wil even met je praten', `heb je even aandacht voor me'.
8 Inspirerende teksten zichtbaar ophangen.
9Dagboek bijhouden.
10 Jezelf af en toe belonen met iets wat je leuk vindt.
11 Lichaamswerk doen. Mediteren.
12 Tijd aan jezelf besteden met wat jij leuk vindt.
13 Delen met anderen hoe je je voelt.
14 Duidelijk levensritme/structuur aanbrengen in je leven zodat je ook tevreden kunt zijn en kunt genieten.
15 Zelfdiscipline
16 Naar buiten gaan, wandelen, naar het strand, park.
17 Film of andere uitjes.
18 Lezen, lekker tijd voor mezelf.
19 Ritueel: kaarsje branden, bepaalde muziek, sfeer maken.
20 Creatieve stroom stimuleren.
21 Aandachtspunten per dag opschrijven, maakt iedere dag speciaal.
22 Naar de AA gaan.
23 Gesprekken met therapeut of coach.
24 Aandacht voor het avondeten.
25 Jezelf niet veroordelen als je de fout bent ingegaan, maar jezelf weer op het spoor zetten, corrigeren als je van koers bent gegaan.
26 Iets te drinken in huis halen, zonder alcohol, wat jij echt lekker vindt.
27 Jezelf complimenten geven.
28 Eerlijk zijn.
29 De waarheid spreken en leven.
30 (veel) water of vruchtesap drinken
31 Ontspannen (spieren en ademhaling)
32 Bedenk waar eerder drinken toe heeft geleid
33 Flinke lichamelijke inspanning (stuk fietsen, wandelen, zwemmen, kniebuigingen etc)
34 Aandacht afleiden: (opruimen, tuin wieden, computerspelletje e.d.)
35 Verlaat de plek die trek oproept
36 Iemand bellen die je vertrouwt en probleem uitleggen
37 In NSA en/of AV je probleem kenbaar maken
38 Als je echt denkt voor de bijl te zullen gaan: bel onmiddellijk met de AA/CAD/Jellinek of andere club

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jani ,
ook van mij hartelijk welkom op het forum .
ook proficiaat met de periode welke je al adb bent .
er komen inderdaad veel vrije momenten nu ik niet meer drink , invullen die lege momenten doet ieder op zijn manier , bij mij is het mij meer bezig houden met huishoudelijke klussen , wandelen en noem maar op
succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt alvast voor de info en de adviezen.
Ik ben al naar de huisarts geweest en mijn bloed was oke, wel vitamine B blijven slikken.
Ook ben ik in behandeling bij TACTUS.
Ik was nooit matig met drank maar ben het afgelopen jaar veel meer gaan drinken omdat er veel veranderingen in mijn leven waren. EEn nieuwe baan, jongste zoon het huis uit en niet op een leuke manier en in augustus gestopt met slaappillen.
De eerste weken waren inderdaad heel moeilijk, maar toen was ik ook heel trots op mezelf. Nu lijkt het wel alsof ik zit te wachten op allerlei nieuwe inzichten en activiteiten maar lukt het me niet om in beweging te komen, ik voel me eigenlijk beroerder dan in het begin. Ik hoopte dat alles meer vanzelf zou gaan.
Na Jah, ik lees wel dat het voor bijna niemand vanzelf gaat dus dat is ook al steun en hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jani,

Welkom op het forum, ik vind het knap van je, dat je al vanaf 22 nov. droog staat. Dat hewt in de weekenden moeilij k is voorje. Vind ik begrijpelijk, je hebt dan veel vrije tijd en door verveling, is het o zo gemakkelijk, in je oude patroon, te hervallen. Mijn ervaring is, dat ik door afleiding te zoeken, door de moeilijke momenten ben heen gekomen. En vooral door veel water te drinken ging de trek ook wel weg.
Ik hoop dat je hier dan ook vindt, wat je zoekt.

succes, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goeiemiddag allemaal

Welkom Jani, je bent al bijna 2 maanden ADB, proficiat:present:
Je hebt dus al heel wat weekenden overleefd, hoe deed je dat?

Safi 50 dagen!:musicnote:
Wees niet zo streng voor jezelf, als ik de anderen hoor heb je het allemaal prima gedaan..Misschien wel anders dan je van jezelf gewend bent, maar je bent nu toch ook iemand anders?

Spud, ik laat het niet thuis doen...dan blijft voor mijn gevoel die nare herinnering ook thuis hangen, mijn dochter kan dat ook niet, we nemen toch liever wat meer afstand.
Overigens ga ik het morgen al doen, want het wordt steeds erger...

Tina, goed dat je de troepen hebt opgeroepen.Ik ben zelf ook bekend met krukken maar deed het allemaal inmijn uppie, kon geen hulp vragen en heb het mezelf nodeloos moeilijk gemaakt...woonde nog in een bovenwoning ook:angry:

Benthe, fijn om je weer even te lezen.

Soothe...OHMMMMMMMMMMM:P tot 10 tellen en scrollen maar.

iedereen een fijne zondag:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cacao,

Wij hebben in het verleden,al verschillende honden en katten moeten laten inslapen. En ik kan je vertellen, het went nooit. Die dieren zijn toch een stuk van jezelf geworden, als het ware je kinderen.
De eerste keer hebben wij dat ook thuis laten doen, omdat we dachten dat het goed was vor de andere hond of kat. Maar onze ervaring is, dat het jaren heeft geduurd, voordat we het konden los laten. Iedere keer wordt je er mee geconfronteerd, de plek waar het is gebeurt. Daarna hebben we het altijd op de praktijk van de dierenarts laten doen.

Nogmaals ik wens jou en je dochter veel sterkte.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het welkom van iedereen trouwens.
Cacao, het meest flauwe antwoord wat in mij opkomt is:" met moeite", maar daarin ben ik dus niet alleen begrijp ik.
Leuk en eng trouwens dat sommige van jullie gisteren met elkaar kennis hebben gemaakt.
Ik vind het anonieme vooral veilig.
Het is zo ondertussen eens tijd dat ik me ga aankleden, straks ga ik met mijn man wandelen over het strand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cacao,

Ik heb een aantal jaren geleden mij kat moeten laten inslapen, was heel plotseling, ik heb hem laten cremeren, je wordt dan op de hoogte gebracht wanneer het gaat gebeuren en of je eventueel zelf het as wilt verstrooien, ik heb het toen zo gedaan, had er later vrede mee.
Alleen ik kan niet in je portemonnee kijken het is niet goedkoop, maar misschien is het een idee.

Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
albertina

Hoi Cacao,

Ik heb een aantal jaren geleden mij kat moeten laten inslapen, was heel plotseling, ik heb hem laten cremeren, je wordt dan op de hoogte gebracht wanneer het gaat gebeuren en of je eventueel zelf het as wilt verstrooien, ik heb het toen zo gedaan, had er later vrede mee.

Alleen ik kan niet in je portemonnee kijken het is niet goedkoop, maar misschien is het een idee.

Liefs Tina

hahahah ik woon ook boven durf echt de trap niet af dus de dames en heren komen koken boodschappen doen enz, was al een martelgang om een ontbijtje te maken koffie zetten enz, maar ik probeer er het beste van te maken zal wel moeten en groot voordeel kan niet aan de jww

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jani: ja dit is het nu.... Twee maanden niet gedronken en dan denken 'is dit het nu'. Dat is iets wat ik zelf ook heel goed herken. Je hebt al veel antwoorden gekregen en kan daar niks aan toe voegen.
Doorgaan en doorzetten, is vaak nog moeilijker als in eerste instantie het stoppen. Sterkte.

OHMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch... mijn hond is ook al een senior, als we nog drie jaar samen hebben knijp ik in m'n handjes.
Dus ik denk er nu af en toe ook al over na, hoe dat tegen die tijd allemaal moet.
Ik vraag het wel eens aan 'm, maar dan legt-ie toch alleen maar z'n kop op m'n been met zo'n blik van "jij weet het het beste, baas..."

Ik wist niet dat "dat" ook thuis mocht, ik ga dat navragen.
Het lijkt me voor het dier minder belastend.
Voor mezelf ook, ergens vind ik het wel een prettig idee.
Ook het idee van zelf de as mogen verstrooien, dat spreekt me aan.
Nou ja, dat klinkt allemaal stom, maar je snapt me wel, hoop ik.
Na deze komt er toch geen andere hond meer in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mijn vrije tijd werd altijd ingevuld met zuipen, opde bank hangen en naar de tv staren...nu is het koffie drinken, aan tafel zitten, naar het beeldscherm kijken en tikken uitdelen op mijn onwillige toetsenbord:devil:...nu ik het zo neerschrijf realiseer ik me, dat ik hard op zoek moet gaan naar andere (ook nuttige ) bezigheden...

Goed idee van die crematie, ik ga even op internet kijken wat de mogelijkheden zijn...

En nu ook maar even een was doen, bij de buuf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Cacao

Ja mijn vrije tijd werd altijd ingevuld met zuipen, opde bank hangen en naar de tv staren...nu is het koffie drinken, aan tafel zitten, naar het beeldscherm kijken en tikken uitdelen op mijn onwillige toetsenbord:devil:...nu ik het zo neerschrijf realiseer ik me, dat ik hard op zoek moet gaan naar andere (ook nuttige ) bezigheden...

Goed idee van die crematie, ik ga even op internet kijken wat de mogelijkheden zijn...

En nu ook maar even een was doen, bij de buuf

Je kan het ook aan de dierenarts vragen hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had nog een gedicht dat me veel steun gaf omdat ik mijn hond in moest laten slapen.

Als ik eens broos en zwak zal zijn
en niet meer slapen kan van pijn,
doe dan wat nodig is. Want och...
die laatste dag verliest men toch.

Ik weet dat het je droef zal maken
dwing toch jezelf niet te verzaken:
Dan, meer dan enig andere dag
blijkt wat je liefde echt vermag.

Wij hadden 't jarenlang zo goed;
dat geeft ons ook die laatste moed.
Jij wilt toch ook niet dat ik lijd?
Laat mij toch gaan te rechter tijd

en breng mij waar men hulp mij biedt.
Eén bede slechts: verlaat mij niet!
Houd mij zacht pratend tegen j'aan
totdat mijn ogen breken gaan.

Je weet, al is het later pas,
dat dit heus voor mijn bestwil was.
Al gaf mijn staart zijn laatste groet,
ik lijd niet meer en dat is goed.

Treur niet omdat het lot bewerkt dat jij,
juist jij, mijn tijd beperkt.
Wij waren toch elkaar zo na!
Laat dat je troost zijn als ik ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn, nee sorry onze hond is in 2006 op derde kerstdag dood voor mijn voeten neergevallen... Enorme schrik natuurlijk en een heleboel tranen... maar achteraf gezien heeft deze manier ons wel een hoop ellende bespaart... geen doktersbezoeken en geen weten dat het spuitje er aan komt.....

Daarvoor hadden we een kat die wel een spuitje kreeg... allemaal emoties, veel verdriet... maar daar ontkom je niet aan, hoe een geliefd huisdier ook aan z'n eind komt... het is en blijf heel verdrietig, maar het kan je ook tot rust brengen als je beseft dat zo'n dier niet verder hoeft te lijden... want ze kunnen nog zo lief blijven doen, ze lijden wel op het laatst... soms zou ik zelf wel eens huisdier willen zijn.. ik zie ook heel erg op tegen lijden... geef mij maar een acute hartstilstand... maar nu nog effe niet, svp...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina en Cacao: ik heb genoeg te doen, bergen werk zou ik kunnen verrichten of hobbyen, dat is het dus niet. Het zit in mij zelf, dat ik tot niet veel zinnigs kom. Hetzelfde als een kind zegt: 'ik verveel me', terwijl de kasten uitpuilen van het speelgoed en ik met verschillende ideeen kom. Dus ik denk dat het een afkicken is van de alcohol. Lichaam en geest zijn aan het genezen. Een soort depressie, een op de plaats rust. Ik denk ook dat ons lichaam rust nodig heeft. Alhoewel als je een flinke wandeling gaat maken terwijl je er ECHT geen zin in hebt je wel heel goed doet, zeg ik uit ervaring. Maar het is niet makkelijk om mij NU uit mijn stoel te krijgen, moet er een wonder gebeuren of zo.
Dus de vraag is voor mij nu: zit ik in een soort eeuwige depressie? en hoe lang moeten we geduld hebben dat het overgaat. Zolang we maar van die drank afblijven. Inderdaad denk ik nu: geef me een slok en ik ben happy: wat een leugens. Mezelf telkens bewust maken dat dit een korte termijn 'nep oplossing' is, waarbij ik morgen in een nog dieper gat donder.

Tina en Cacao: we komen er wel door, we doen het samen ok?

TRUI hoe is het ??????????????????????????????????????????????
Ik misssssssssss je !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...