safidepafi Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 An...het enig wat je moet doen is de eerste stap zetten en de deur uit gaan :-) quote: Alhoewel als je een flinke wandeling gaat maken terwijl je er ECHT geen zin in hebt je wel heel goed doet, zeg ik uit ervaring.Maar het is niet makkelijk om mij NU uit mijn stoel te krijgen, moet er een wonder gebeuren of zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Sorry, vergeet bijna Jani welkom te heten... Jani ik heet je welkom... bij deze dus... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Dat valt wel mee hoor, dat hele dure van het cremeren van een dier. Ik weet dat ze het bij een crematorium in Roosendaal voor 35 euro doen. Maar dan krijg je de as niet in een pot, die wordt dan verstrooid in de buurt. Hoe meer wensen je hebt, des te duurder het uiteraard wordt. Wel hoorde bij die prijs het opbaren, en dat doen ze heel mooi en lief, met knuffelbeesten er rondheen en bloemen. Je mag dan ook een tijdje bij het (lichaam van) het dier blijven zitten om afscheid te nemen. Klinkt voor de niet-zo-dierenliefhebbers onder ons misschien overdreven, maar ik weet dat veel mensen daar veel goeds van hebben ondervonden. Voor de geliefde overleden kat van mijn zus heb ik een gedenksteentje (een zwerfkei) gegeven, met zijn naam er op en twee afdrukken van kattenpootjes. Erg mooi. Dat ligt nu op de vensterbank waar hij graag naar buiten zat te kijken. Als iemand de link wil van dat bedrijf, stuur ik het wel per pb.Weten jullie dat er Zwitserland een bedrijf is dat uit de as van een overleden dier, een diamant perst? Dat is natuurlijk wel krankzinnig duur. Cacao, hoe dan ook veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Benthe ja dat ken ik, kunnen ze ook van het as van de mens. Heel bijzonder, heb ik eens gezien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 En An...het klinkt net alsof de beweging waarvan JIJ weet dat dat goed voor je zou zijn en voor je depressieve gevoelens een wonder is wat je verwacht van buiten je eigen omgeving buiten je eigen kunnenAlsof je je laat leiden door omstandigheden buiten jezelf om...als er een wonder gebeurt...JIJ bent dat wonder...jij hebt die kracht. Alleen JIJ kan die schoenen aan doen en alleen JIJ kan je jas aandoen en alleeen JIJ kan die deur opentrekken en een wandelingetje makenVerbaas jezelf en doe het en doe het NU! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Safi: haha, door jouw antwoord heb ik er zelf een halve seconde over nagedacht om naar buiten te gaan. Ik keek naar buiten en was direct genezen. Oh ik ben heeeeeeeeeeel errug. Ach ik ben toch wel gezellig met mijn zoon bezig. We maken er wel wat van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Jani wekom,Even je profieltje gelezen. Ik maak er uit op, dat je een drankprobleem hebt.Een nobel streven,dat je hier bent. Je prikt een datum, te weten 1 maart. Dan zien we wel weer!Wat zien we (of liever jij) dan wel weer.Uit je profiel maak ik op dat het een serieus probleem is. Wat geeft je de indruk dat het na 1 maart goed zou kunnen gaan.Mocht je een stevig drankprobleem hebben, dan kan je deze gedachte beter laten varen.Het is een vrije keuze, dus mijn zege heb je. Ik hoop dat het werkt!Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 An je bent de verschrikking van het forum. Wat een lui zwijntje! Nee hoor, ik heb net mijn kippies gevoerd en hier achter het huis merk je niet zoveel van de wind, nogal beschut met bomen. Maar mijn vriend is met met Max uit geweest en die kwam verwaaid en verregend weer terug.Maar ik herken heel goed wat je schrijft, die weerzin om jezelf in beweging te zetten. Een soort innerlijke verveling die lastig af is te schudden. En ja, om dat aan te pakken? Dan moet ik toch meteen weer denken aan Houtje haar "gat in je hart". Hoe breng je die liefde en warmte voor jezelf op om dit alles te doen? Dat heb ik steeds de zwaarste taak gevonden van niet drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Nou ja An ik kan je natuurlijk niet dwingen...regent het?Neem mijn goede bedoelingen dan mee naar de volgende keer.Ik had gelukkig een reden om vanochtend door de motregen me helemaal nat te laten regenen...maar het heeft me wel goed gedaan en even een droge broek aan en bij de kachel zitten en daar zat ik dan met blozende wangen, een gezond klopend hartje en met goede herinneringen van toen ik kind was en veel buiten speelde.Als je je maar niet laat leiden door het woordje ...als Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 quote: Hoe breng je die liefde en warmte voor jezelf op om dit alles te doen dit is geen antwoord persoonlijk naar jouw maar een antwootd op bovenstaande vraagBenthe als je niet goed voor jezelf kan zijn en jezelf warmte en liefde kan geven dan leer je ook nooit om het van anderen te verwachten.Als je weet dat bewegen goed voor je gemoedsrust zou zijn dan moet je dat doen.je zou een goede vriend die ziek en depri is toch ook met veel liefde verwennen en zorgen dat hij/zij de deur uit gaat.Doe het dan ook voor jezelf...pas als je van jezelf kan houden kan je ook anderen laten zien wat je verwachtingen zijn.heb je al eitjes?En hebben je kippetjes al een naam.En kraaide de haan vanochtend? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Ha, de eerste kip heeft een ei gelegd en dat is voor mij. Nu moet ik kiezen of ik dat gekookt, gescrambeld of sunny side up wil. Ik heb maar gezegd, sunny side up en dan samen delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Er komt een hulptroepje aan dus tot later,Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Nou ja! Ook toevallig Safi, ja dus. Die haan vind ik voorlopig nog maar een tamelijk sullig beest. Wel mooi en groot (hij komt met zijn staart tot boven mijn knie) maar volgens mij oerdom. Nee ik heb ze nog geen namen gegeven, het is voorlopig Kip, Tok, Kot en Haan, maar ik kan ze nog niet uit elkaar houden, die kippen dan.Wat ik leuk vind is dat je nu schrijft: als je niet van jezelf houdt leer je ook nooit om dat van anderen te verwachten.Meestal wordt er gezegd: dan leer je dat ook nooit aan anderen te geven. Vanwaar die (freudiaanse?) woordspeling? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Ik denk dat het komt omdat An praat over haar moeilijkheden met haar partner en dat ze niet genoeg respect en achting van hem krijgt.Dus als ze niet even gaat wandelen wat wonderen zou doen aan haar depressie en dus ook aan haar kans om in haar nuchterheid te slagen.Als ze niet genoeg van zich zelf houd dan kan ze ook niet verwachten dat anderen genoeg van haar houden.Maar als jij iets ziet in mijn gedrag waar ik het licht nog niet zie...dan wil ik dat dus heel graag weten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Ja, ik snap wat je bedoelt Safi, het was gewoon even een spraakverwarring.(Het was trouwens een dubbeldooier, kijk eens aan, dus dat konden we mooi delen.)Ik bedoel, de uitspraak is meestal, als je niet van jezelf houdt kun je ook niet verwachten dat een ander dat van je doet. Van je houden dus.Maar zoals jij het schreef kwam het op me over als: als je niet eens van jezelf houdt, hoe kun je dan verwachten dat je van een ander kan houden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Goeiemiddag!Eerst wil ik zeggen dat ik het heel moedig en knap vind van degenen die gisteren zijn gegaan (zonder degenen die wel wilden maar niet konden tekort te doen).Safi, je kunt trots zijn op jezelf. Soms moet je de zenuwen gewoon laten gieren, je hebt het gewoon goed doorstaan. En Tapas, en anderen, mijn hemel wat een sociale drukte in 1 weekend, vandaag maar lekker bijkomen dan. Zelf koos ik voor de veilige anonimiteit.Cacao, ik denk dat het voor je bulletje het beste is. Het lijkt me wel moeilijk om er zo naar toe te moeten leven.Tina, wat een pech. Beterschap en het zal wel weer ergens goed voor zijn. Charlie, wat heeft het voor zin om na je nachtdienst thuis te komen, de fles open te trekken en dan hier te komen? Hoe kun je jezelf beter helpen? Alle drank het huis uit, hulp van man en familie inschakelen, professionele hulp, de AA?Gisteren weer een grote valkuil. Man had heerlijk Italiaans gekookt en verder heb ik ook een beetje zo'n mismoedig gevoel van is dit het nu. Komt ook doordat het op het werk behoorlijk pittig is.En weer ervaren dat familie niet steunend is. Toen besefte ik me dat die wijn dus geen rust geeft maar juist alleen maar onrust veroorzaakt. Waarom zou ik er anders nu zo over zitten malen. Af en toe valt er dan zo'n kwartje. Dus ik heb lekker met een spaatje van de maaltijd genoten en van het gezelschap en me gerealiseerd dat er een hoop mensen zijn die het slechter hebben dan ik. Die bijvoorbeeld in een cel zitten of gekidnapt in de jungle 6 jaar in een hutje. Wat zit ik dan te sippen over wel of niet een glas wijn.Ik probeer het leven maar zoveel mogelijk als uitdaging en als leerzaam te zien.En ik ga niet drinken. Puh.groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Benthe..alle gekheid hoor ik wil niet muggeziften quote: als je niet van jezelf houdt leer je ook nooit om dat van anderen te verwachten leer je nooit dat van anderen te verwachte betekend dat je dan altijd genoegen neemt met minderDus hoeveel je van jezelf houd... laat zien of leert je om een hoger verwachtings patroon te hebben naar andere mensen toe in hoe hun jouw jouw behandelen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Kate ergens heb jij eergisteren en gisteren geschreven dat er niet voldoende wordt ingegaan op serieuze berichten. Nu is er natuurlijk voor elk wat wils, de een wil lol trappen en de ander iets anders delen. Ja, men is nou eenmaal niet altijd voor alles in de stemming.Ik was het helemaal eens met jouw posting over Trui en haar dochter, daar had ik het ook al over gehad. Ik schrok me wezenloos. Dan kan ik wel aan jou vragen van: heb jij daar ervaring mee, maar dat is ook weer zo vrijpostig. Het ging tenslotte om de posting van Trui, die daar zelf verder niet zo heel inhoudelijk meer op is doorgegaan.Ja, dan laat ik het maar los. Ik ben ook geschrokken van Charlie vanmorgen, in feite zo'n ervaringsdeskundige en dan toch zeggen van: ja maar nog twee nachtdiensten en DAN.... begin ik er mee. Zoiets geloof je toch zelf niet? Want dan trap je er de volgende nachtdienst toch weer in. Dan ben je (Charlie dus) toch nog steeds bezig met: wanneer mag ik weer, drank is een beloning. Kate ik ben benieuwd naar je mening, en de meningen van anderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Duidelijk Safi. En je zift niet. Ik vroeg toch om een verklaring? Nou, die geef je nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 That's the spirit Kate!!Je hebt nog gelijk ook, we zoeken de rust van alcohol terwijl die uiteindelijk alleen maar onrust brengt. Rare mensen zijn we toch! De laatste tijd moet ik vaak aan mijn zus en schoonfamilie denken, daar drinken ze met verjaardagen en zo ook een wijntje maar zogauw er bv blosjes gevoeld worden dan is het meteen.. nee hoor, ik hoef niet meer en gaan ze keurig over op de fris, terwijl ik denk dat als wij voelden dat de blosjes kwamen we juist meer wilden.zou het te maken hebben met controle los willen laten of juist dat niet durven? Voor mij was drinken de enige manier (dacht ik) om de controle over mezelf wat te laten varen... maar is dat nou eigenlijk wel zo prettig? Ik ben nog steeds blij dat ik het drinken aangepakt heb want het leven wordt kwalitatief wel steeds beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Kate...zat jij nog op dat kwartje te wachten???? we hebben nu euro's hoor.Maar wat een fantastische helpende gedachte heeft jouw weer door dat moeilijke moment heen geholpen..en je weer gered. Gelukkig was het eten lekkerAls ik dat mismoedige gevoel heb van is dit het nu dan zeg ik altijd tegen mezelf.Je moet eerst je bagage (verslaving) kwijtraken voordat je van het leven kunt gaan genieten en dan plak ik er maar weer een dag aan.OK ik sta geen jaren droogmaar in de 11 jaar dat ik bezig ben al wel ontzettend veel dagen NIET gedronken en dat verschil voel ik heel goed.Dus mijn bagage wordt elke keer dat de eerste laat staan wat lichter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 20 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Ben ik weer effies tussen de bedrijven door.De was zit weer in buuf's mieppie miele, even zitten kleppen en ze bood aan om morgen mee te gaan...Normaliter zou ik nee zeggen, ik doe mijn hele leven alles al alleen, ook de moeilijke, dus ben dat wel gewend.Nu zei ik een beetje onwennig ja, en het voelt wel ongemakkelijk, maar ik denk dat het wel goed voor me is.Safi:heart:...weer traantjes. Waar heb je toch die mooie gedichtjes vandaan?Ach, maakt niet uit, ze schieten hun doel niet voorbij...thanks.Benthe, mag ik de link? Bedankt.Wat een mazzel, dubbeldooier, een superkip die weet hoe een echtelijke twist te voorkomen;)An, buiten lopen in de regen en wind kan ook heerlijk zijn...ik zeg dan altijd: de wind waait mijn aura lekker schoon, de regen spoelt de restjes weg.Tina ook een bovenwoning..pff...ik ging altijd op mijn bips de trap af, op mijn knietjes de trap op...vergt wel enige oefening. Het zal je verbazen hoe handig je over een tijdje bent, gewoon je fantasie gebruiken.Ik ga zo weer even met bulletje aan de wandel, dochter mee om nog wat foto's te maken...had hier eigenlijk wel wat zon bij kunnen gebruiken...TRUI!!!!! Waar blijf je!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 20 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 O, Kate, ik dacht ook daar aan, dat met Truitjes dochter. Maar ik ben bevooroordeeld. Het kan ook iets anders zijn..Goed dat je lekker puh van de drank afblijft:P ik ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Cacao...voor het geval je wel een ander gedicht wil zoeken wat je nog mooier vind.Ik heb mijn gedichten hier gevondenhttp://www.hondengedichten.com/dogslove.htmwat zeg je dit mooi"buiten lopen in de regen en wind kan ook heerlijk zijn...ik zeg dan altijd: de wind waait mijn aura lekker schoon, de regen spoelt de restjes weg"dat ga ik van je overnemen zo'n mooie gedachte is het Nou dan kan Bulletjes aura ook nog even mooi schoon gespoeld worden voor hij naar de hondehemel gaat.Geniet nog maar even van elkaar en geef hem maar een koekje van mij en een aai over zijn bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 20 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 20 januari 2008 Ik ga ook even mijn aura schoon spoelen en van mijn Safi(hond) genieten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden