Spring naar bijdragen

Zondag 27 januari 2008


An

Aanbevolen berichten

Charlie,
Blij dat je weer meedoet. Lekker is dat: nuchter zijn.
Laat je deze keer niet meer afleiden.

Benthe,
Ik schrik er iedere keer weer van, maar ben ook iedere keer blij dat het om leuke dingen ging en niet dat ik de beest heb uitgehangen of. Dat zou ik pas echt erg vinden. Vervelend is het wel en raar.
Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 175
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Benthe

Maar wat ik zeggen wil, nu jullie zelf je drankverslaving hebben ingezien, herkennen jullie het nu ook zo bij anderen? En zou je dan ook wel eens willen roepen, hou er mee op!!!!!

Maar als een ander het niet wil, kan je zo weinig doen. Machteloos gevoel is dat.

Iemand ervaring mee?



Vanavond nog. En maar drinken en vertellen over hoge bloeddruk en nog meer aanverwante kwalen en beweren dat het toch moet kunnen... bla, bla, bla.... Nu zijn ze ineens weg, zit ik hier weer met een halve fles wijn. Super dure. Ik vind dat ik er tegen moet kunnen.

Lunalee: 'Ga morgen beginnen met de Refusal, heb ook Oxazepam voor de eerste dagen.
Wat denken jullie, is het verstandig mij de eerste dagen ziek te melden? Of gaat het tussen neus en werk door? '.

Dat kan je zelf het beste inschatten. Als ik stop met drinken heb ik zeker een dag nodig om mezelf bij elkaar te houden. Met refusal heb ik geen ervaring. Oxazepam wel. Zeker als je het nooit hebt gehad kan je met 1 tablet 10 mg behoorlijk slaperig worden. Zowiezo niet goed om auto te rijden.
Ligt er ook aan wat voor werk je moet doen. Als je rustig achter je buro kan zitten of zo.
Maar het zal toch eenmalig zijn: want je gaat er voor en wilt stoppen. Dus .... daarna hoef je je voorlopig niet ziek te melden, toch?
Sterkte Lunalee!!!! Een hele stap die je maakt. Kei goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lunalee,
goed dat je morgen met refusal begint! Ik hoop dat het je net zoveel rust brengt als het mij heeft gedaan.
Of je je een week ziek moet melden weet ik niet, is ook een beetje afhankelijk wat voor werk je doet, en misschien ook of je het erg naar je zin hebt op je werk!
Heel veel succes, en hou ons vooral op de hoogte!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik las net het draadje van vandaag. Eerder geen tijd (hmm? ja!). Beviel weer goed, een dag zonder drank. Toch weer twee feestjes gehad. Nog een tikkie buitengesloten gevoel, maar verder wel okay! Mijn vader vierde zijn verjaardag en een paar keer werd mij gevraagd of ik geen wijntje dronk. Nee, want ik moest nog rijden (was ook zo, maar het voelde ook wel prettig dat zo te zeggen, en het even niet zo zwaar te maken voor mezelf). Vanavond besloten om wat meer structuur in mijn leven aan te brengen, middels het bedenken van klusjes (ze liggen voor het oprapen, dus zo moeilijk kan dat niet zijn). N.a.v. de gesprekken over het opvoeden van (bijna) pubers mij voorgenomen wat meer los te laten en constructief bezig te gaan met de (zeer nabije) toekomst. Was goed hier te lezen, en jullie maken zo nu en dan behoorlijk wat in mij los. Ik denk dat ik vooral aan mijn angsten zal moeten werken, en leren inzien dat ik mijn kinderen niet help, door ze dingen te ontzeggen waar ze m.i. nog te jong voor zijn (dit is ook eeuwig een discussiepunt tussen mijn man en mij). Zo denk ik twee vliegen in één klap te slaan, want ik maak het mezelf dan ook een stuk makkelijker, als ik uiteindelijk vrijer ga denken, de paaltjes weer een stukje verplaats. Heel verhaal, maar een voor mij belangrijke ontdekking c.q gedachte! Ben ervan overtuigd dat het leven zonder drank uiteindelijk heel goed gaat bevallen... als ik die eerste maar laat staan! Voorheen keek ik veel achterom, ik wil nu werken aan de dingen die ik zelf kan en ga veranderen! Zo! Ik heb gezegd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Ja, er komt wat op je af als je weer nuchter bent. Dingen die je gemist hebt, dingen die je opnieuw moet leren. Het beste voor mij was toch om zoveel mogelijk bij het nu te blijven en kleine stapjes te nemen. Het komt allemaal wel. Gestaag doorgaan in een rustig tempo. Veel luisteren, een ding tegelijk doen, geen overhaaste beslissingen nemen. Herstellen heeft zijn tijd nodig. Neem die er ook voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, bedankt! Had vanavond een eye-opener-achtig iets in mijn hoofd, wil vaak te ver en te groot vooruit denken. Bedacht mij dat het begin eigenlijk heel dichtbij ligt, nl. in mijzelf en binnen de cirkel van ons gezin. Mijn kinderen en mij, dat is iets waar ik voorlopig nog wel even mee vooruit kan!

Ziza, jaa gefeliciteerd! Jouw verhaal was a.h.w. een aanmoediging voor deze nieuwe gedachten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo wat een goeie beslissing heb je genomen zeg! loslaten is eng maar ozo hard nodig.

Cacao het is niet de confrontatie met mezelf die ik moeilijk vind in het contact met dronken mensen, ik vind ze gewoon echt heel vervelend, vooral als ik nuchter ben.. heb ik ook met zweverige mensen of mensen die tegen een psychose aanhangen.. als ik er geen vat meer op krijg kan ik er niet goed mee omgaan... zoals ik al schreef, die onberekenbaarheid.. kan ik slecht mee overweg.

Corinne, lijkt me raar en naar dat je gebeurtenissen kwijt bent van vroeger, nou dronk je ook wel heel veel wat ik me kan herinneren, maar dan toch, het is dan net of je geen controle meer hebt over je leven.. doodeng.. gelukkig kun je nu weer de dingen bewust doen. Een tweede kans in het heden!!

Het is toch wel bijzonder om te lezen hoe iedereen hier merkt dat het leven zoveel echter wordt zonder drank, intenser, eerlijker en zuiverder. Ik zat net aan die vriendin te denken die nog wel eens dronken opbelt omdat ze het leven zonder drank ook niet aankan, en dan zou ik haar wel wakker willen schudden, meis, zonder drank kan je je problemen uiteindelijk veel beter aan als met drank. Maarja ik kan iemand helaas niet dwingen... en daar baal ik soms best van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe


Kaarten met je man? Ik schiet meteen in de lach. Ik hou absoluut niet van kaarten (behalve dan natuurlijk mijn tarotkaarten) maar geliefde klaverjast elke week met kennissen. Dat deed hij vroeger samen met zijn ex, en hij wil graag dat ik daar ook aan mee ga doen. Ja doewie, mooi niet!


Maar wat voor kaartspel spelen jullie?



Klaverjassen.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook ik ga naar bed, op tijd. Dat hoort ook bij het nieuwe leven..
ja, Tapas, dat het soms opeens tot me doordringt dat veranderingen soms pijn doen, je verlaat de oude weg.. en al het nieuwe eng is. Dat besef zo nu en dan! Goed voelt dat.
Dat eng niet gelijk staat aan onmogelijk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goeiavond luitjes.

Net terug van een feest, en eerlijk gezegd zo'n beetje door het oog van de naald gekropen.
pffffffff. Begon met een receptie, hoefde zelf niet te rijden, dus 't duveltje begon al te fluisteren, iedereen aan 't bier of aan de wijn, je staat nu al drie maanden droog, een of twee pilsjes moet toch kunnen?
Daarna heerlijk gegeten, en als nagerecht was een van de keuzes ijs met advocaat, mjam mjam,
duvelke weer!!.Als klap op de vuurpijl kregen we ongevraagd bij de koffie een borrelje baileys met
slagroom, nou dat duveltje schreeuwde het bijna uit. Heb het beestje toch iedere keer in de hoek weten te trappen :D.
Vertel dit nou met een lach, maar serieus het zweet stond in m'n handen................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, allemaal, ik kruip ook in mijn verwarmde donsje.
Veel gelezen, mooie dingen geschreven.
Morgen ben ik de he-le dag naar mijn moeder, is een aardig stukkie rijden, en ze wil graag in de ochtend en de middag bezoek en daarna weer naar huis. Pfffff. Ik zie ertegenop maar ik laat het ook los, ik zal wel zien.
Ik wil op zóveel reageren dat ik het gewoon niet doe. Andere keer.

Welterusten,


XXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marjo,
Je zit op de goeie weg en dat is het belangrijkste.
Nuchter blijven en alles rustig op zijn plaats laten, goed naar je lichaam luisteren.
Goed eten, op tijd slapen enz...
Welterusten.

@Dani,
:)

@Tapas,
En ik vond dat ik alles zo goed in de hand had. :huh:
Het begint allemaal binnen te komen, al die herinneringen of juist het ontbreken daarvan.
Ik onderschrijf ook steeds meer die stelling die ik hier voorbij zag komen in mijn eerste maanden: het eerste jaar staat voor lichamelijk herstel, het tweede voor het geestelijke. De puzzelstukjes zullen uiteindelijk wel op hun plaats gaan vallen, maar ik zie steeds meer in dat ik daarvoor ook de hulp van anderen nodig heb. Mijn supergeheugen is niet zo super, blijkt.
Doodeng is het niet, hoor, maar ik schrik iedere keer wel.
Welterusten.

@Charlie,
Vertel eens hoe het nu gaat.

@KarelK,
En mij breekt het zweet uit bij het lezen van je verslag.
Knap van je. 'k Weet niet of ik je dat had kunnen nadoen na mijn eerste maandjes. :present:

@Houtje,
Sterkte morgen. Doe het rustig aan met jezelf en laat het niet teveel aan je raken.
Slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WAUW! Goed gedaan KarelK! :D

Echt GEwelDIG!

Kijk jezelf een vermoeid maar heel trots aan in de spiegel, 10 seconden en bundel die trots en energie in in je linker wijsvinger, elke keer als je het moeilijk hebt... druk je duim ertegen aan en ervaar die trots, doorzettingsvermogen en energie. Dan komt het moment boven dat je met je innerlijke zelf in contact staat!

Overigens, mijn krachtigste impuls is mijn rechter wijsvinger... daar heb ik heel veel positive energie in gebundeld met herinneringen zodat ik bij een dipje mijn lichaam heractiveer om een positieve instelling aan te nemen.

Is allemaal 'Maslov' en de vervolg psychologen over zelf conditioneringen.

Zo... zo... :D Leeuw is trots op KarelK, *wrAW!*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Leeuw, voelde wel goed ja, is tevens een gevaarlijke valkuil.
Hierdoor wordt het gevoel bevestigd van "zie je wel dat je die drank makkelijk kan laten staan".
En dat zijn gevaarlijke gedachten! Maar afijn, voorlopig heb ik het er goed afgebracht.
Luitjes ik ga m'n bedje opzoeken.
Welterusten..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...