Cacao Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 quote: Originally posted by: BentheWaar ik heel slecht tegen kan zijn recidivisten. Van die mensen die iedere keer weer terugkomen met: ja, toch weer gedronken. Nadat ze gezegd hadden dat ze er nu echt aan zouden gaan werken. En dan bedoel ik niet een keertje, maar iedere keer. Dat sloopt mij, als ik dat lees. Ik vertel dit niet om vervelend te doen of om kritiek te hebben, maar omdat ik graag wil weten of iemand anders dat ook zo voelt, of dat het alleen aan mij ligt. En of dit iets is waar ik iets mee moet of kan. Suggesties zijn welkom. Ook ik ben heel vaak gevallen en weer opgestaan. Nu voelt het wel anders, steviger, maar ik realiseer me maar al te goed dat het altijd fout kan gaan. Ik probeer me niet te irriteren aan een ander, maar te denken: We zijn allemaal kwetsbaar, niemand uitgezonderd. We zijn allemaal beginners. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Sandra, je bent een Kanjer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 30 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Ik heb écht wel het draadje gelezen, maar ben het meeste al weer kwijt geraakt. Is denk dat ik erg vermoeid ben. Vanochtend had ik het gevoel vannacht niet geslapen te hebben.Moest er tig keer uit voor de toilet en mijn benen voelen als lood.Maar ja, niet klagen maar dragen. Ga ik er vanavond maar weer bijtijds in en kan m.o. ietsjelanger doorslapen. Maar dan ....late dienst, 's nachts thuis komen en vrijdag ochtend 9 uurnaar de mondhyg. Die is dus al drie keer verzet, kan nu echt niet weer. Eén van mijn groteangsten.Benthe, is het nog uit te houden in het gesticht! Als je nou nog leuke mede patienten hebt waarje nog wat mee kan lachen is het misschien wel uit te houden. Maar als het sikkeneurige bessieszijn, oef, sterkte! Welke kleur toetje vandaag, hard roze, oog strelend blauw, hel geel, poeppiecaramel bruin met een toefje?Blacky, weer bekomen? Da's weer even met de neus op het harde leven drukken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Recidivisten,zij zijn er niet alleen betreft het alcoholisme, zij zijn er ook in slechte vriendschappen relaties en huwelijken, zelfs als het gaat om een baan die hen niet bevalt, ze blijven liever gevangen in een slecht huwelijk, een onbevredigende relatie en zo gaan zij ook iedere dag met tegenzin naar de baan die ze niet bevalt.Ik heb zelf ook moeten ondervinden hoe het is niet na te komen wat je jezelf hebt beloofd, en is een enorme strijd om jezelf er dan toch toe te zetten je leven weer op te pakken, want je hebt gefaald, je hebt jezelf bedonderd en toch sta je weer op, je weet hoe het anders kan, ik heb hiervan geleerd, het doet mij weer beseffen dat ik niet drinken kan, nooit, ik ben alcoholist,.En het is ook goed dat mij dit overkomen is, ik weet dat ik allert moet blijven en iedere dag per dag 24 uur moet nemen, alleen vandaag drink ik niet, het zal een beetje vervagen het gevoel gefaald te hebben, maar ik ben ben blij dat ik mezelf een 2e kans kon geven en dat ik de 2e kans heb gekregen. Er staat mij een hoop te doen nuchter te blijven. Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Hihi, Stien, het gesticht. Die hou ik er in. Ja ik heb nu wel een gezellige kamergenote, van mijn leeftijd. We zingen 's avonds samen liedjes als we niet kunnen slapen. Ze heeft ook wel een beetje harde humor, daar hou ik wel van.Heel veel sterkte met de mondhyg. De mijne heet Merlijn, is heel erg homo en ook heel erg aardig. Hij heeft me afgeleerd om bang te zijn voor mondhygs.Trouwens wat recidivisten betreft, dat was dus NIET denigrerend ofzo bedoeld, maar dat had ik al verteld. Gewoon dat het voor mij dan dichtbij komt.En nu ga ik me aan mijn bezoek wijden, tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 30 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Corinne, hoeveel banen ga je er nu op na houden?Of is het de bedoeling om deze die je al hebt te laten schieten?Sorry als ik het niet goed kan volgen.Cacao, je bent de hele dag druk doende geweest een ieder hierte ondersteunen en te bemoedigen! Viel me gewoon even op.Gem, ook het werk van je af aan het schudden? Ik heb vandaag niet gekookt, kant en klaar bami met sate saus. De mannen vonden hetniet erg voor een keertje. Ik heb zelf maar niet mee gegeten. M.o. kook ik welvers voor de mannen.Mijn afspraak voor intake gesprek heb ik pas 25 februari. Dus wachten duurt lang.Als het het maar waard is.Benthe, mondhyg is pas vrijdag morgen, zit me nu al pijn in mijn buik te maken.Plezier met je bezoek!Tina, je betrokkenheid is groot op het forum maar goed dat je er voor jezelf ook hetéén en ander uit haalt. Ik lees, emoties, lach en traan. Gooi het maar lekker uit!Wou dat ik dat zo makkelijk kan. Zo, en nu nog effe koffie en pc rommelen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Benthe,Nee ik vind het een normale vraag en voel mij ook in het geheel niet aangesproken,en ik vind dan ook dat je je niet voor een normale vraag hoeft te verontschuldigen ;)Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Lieffies,Ik ga lekker in de bank hangen, see you tomorrow!Fijne avond, slaap wel, morgen gezond weer op C Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 @Cacao,@Blacky,@Pippi,Spreek me niet van snurkers, al kon ik er ook wat van toen ik nog dronk. Pietje wordt ook graag verwend, geef 'm maar een aai over zijn bol en denk je dat dochterlief morgen alweer fit genoeg is?@Albertina,Ik was ook een thuisdrinker, op visite of als we uit eten gingen, was ik heel matig. Wel had ik van te voren het nodige gedronken en weer thuis haalde ik de schade wel in.Maar prettig dat je nu weer mobieler bent.@Charlie,Bijt nu eens een keer echt door! Niet voor mij, hoor, voor mij hoeft het niet, maar doe het voor die ene persoon die je zo lief is: jezelf! Wees lief voor jezelf en zet door. Je kunt het, je hebt het al eens gedaan.@Marjo,Eerst aan het heden werken en alleen het hoogst noodzakelijke aan de puinhopen doen. Aan het verleden kun je niets meer veranderen. Later, maar dat is nog ver weg, kun de bezem door die oude schuur halen en je daarna meer op de toekomst richten. Maar voor nu is vandaag voldoende.@Visje,Dag 6 is bijna om. Probeer nu door te zetten. Ik vind je een leuke vrouw, jij toch ook?@Spud,Misschien gaat die vriend nu nadenken over zijn alcoholgebruik? Een zaadje?Ik ben nog maar 1 keer bij de groep geweest, maar heb wel zoiets van dat het niet iedere keer over het verleden moet gaan. Ik zit toch verder in mijn 'ontwikkeling' en er zijn andere zaken die mij bezighouden momenteel.@An,@Orleando,Is het mogelijk om geen drank in huis te hebben? Dan zou ik daarvoor zorgen als ik jou was. En idd. drank is geen medicijn. Je slaapt er niet goed van en het verdrijft de pijn niet. Opstaan, afkuisen die knietjes en doorgaan. Je kunt beter soepjes nemen of yoghurt, kwark en dat soort zaken. Die vullen je lege maag ook en zijn gezond voor grieperige mensen.Jij houdt niet van ziek zijn, nietwaar? Je volgt momenteel de internettherapie. Wat dacht je van Refusal of Antabus. Als je die slikt en je neemt een glas jww, dan word je meteen flink ziek. Mij hielp het ontzettend om van de drank af te blijven. Je moet er wel voor naar de huisarts, die van mij is heel lief, maar streng.@Benthe,Ik dacht dat die stralen er alleen waren als je belde met de gms of vlak bij een zendmast woont. Ik ga er maar niet van wakker liggen. @Houtje,Je hebt het maar druk druk druk. Neem je niet te veel hooi op je vork. Dadelijk ga je ook al weer les geven. Vergeet jezelf niet!@Blacky,Het bejaardenhuis is meestal het voorstation. Lijkt me deprimerend om in zo een omgeving te moeten leven. Om de haverklap gaat er wel een huisgenoot richting verpleeghuis of overlijdt.Nou ja, depressiviteit komt veel voor bij ouderen, ligt misschien wel daaraan.En wat die job betreft, de buit is nog niet binnen. Morgen heb ik een gesprek.@Ferry,@Sammy,Geniet dan maar lekker van het thuis zijn en hik niet te veel op tegen de operatie.@Anna,Even t.a.v. recidive. Ik zie mensen hier meer presenteren aan droge dagen, dat ik in de twee jaar voordat het mij eindelijk lukte om de knop grondig om te zetten. Ik hoop voor elke deelnemer aan het forum dat hij of zij dat knopje om kan zetten. Zolang ze hun knietjes afvegen en weer doorgaan, zijn ze iig bezig met het terugdringen/stoppen, m.a.w. ze geven het nog niet op. Dat is maar goed ook, want eens zal het lukken, misschien wel vandaag, anders morgen.@Sandra,Je bent goed bezig. En het is heel goed om te kijken naar de emoties die trek oproepen. Je kunt ervan leren.@Stien,Ik laat zeer zeker niet mijn huidige baan schieten. De baan waarvoor ik morgen op gesprek ga is maar voor tijdelijk, wel voor 20 uur, maar voor een heel leuk project. Ik ken een beetje de inhoud ervan. De projectsecretaresse is ziek en het uitzendbureau dacht meteen aan mij. In juli/augustus heb ik gewerkt voor een school die erbij betrokken is.Je vraag doet me er trouwens aan denken dat ik het e.e.a. bij elkaar moet gaan zoeken voor het gesprek.Vanavond kom ik nog wel terug, maar zal inhoudelijk niet veel meer reageren. Tot later.Ik ga aan de slag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Ik wil iedereen even bedanken die me tips heeft gegeven voor m'n interne AA conflict.. Schept wel verheldering om de ervaringen zo te lezen. Om op recidivist te reageren... Ik voel me op het moment een noodgedwonge recidivist in werk... Heb keurig netjes allerrande opleidingen gedaan om leuk werk te kunnen doen en keer op ik keer word ik afgewezen omdat ik geen ervaring heb. Allemaal prima, maar hoe kan ik nou ervaring opdoen als ik geen kans krijg? T'is een beetje m'n bui hoor, morgen zet ik er m'n schouders weer onder om wel te bereiken dat ik een "leuke" baan vindt. Nou heb ik het gewoon ff gehad. Dus als iemand nog een mop heeft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 speciaal voor spud , bah , kijk nu , die vogel heeft iets op mijn pet laten vallen ach , troost je , jongen , met de gedachte dat de koeien tenminste niet kunnen vliegen . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 :D:DThanks Blacky, je hebt weer een op m'n gezicht getoverd!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Hé ik kreeg net foto's binnen van de Efteling afgelopen weekend.Ookal ben ik niet fotogenique (hoe schrijf je dat?) valt het me toch op dat m'n lach nuchter véél leuker en echter is dan in mijn drinkentijd. Die pik ik ff mee als ik ga twijfelen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 pippi , mij doet het ook pijn aan mijn hart als ik zie dat het niet iedereen lukt om van dat eerste glasje te laten staan .maar ik kan enkel proberen om duidelijk te maken dat het niet altijd even evident is om die eerste te laten staan , en ik heb onder tussen als genoeg schuif partijen op mijn naam staan , en neen daar ben ik niet fier op .de enige raad die ik kan geven is om de oorzaak te zoeken waarom men weer iedere keer naar dat eerste glas grijpt , en dat indien het echt niet lukt om die eerste te laten staan ondanks de hulp van het forum dat men dan beter professionele hulp in roept .het volgende dat ik ga schrijven klinkt mogelijk verkeerd in sommige hun ogen maar toch wil ik het schrijven , ook ik keek neer op mensen in mijn groep welke het niet lukte om van dat eerste glas te blijven , maar dat doe ik vandaag niet meer , want morgen kan ik weer aan de beurt zijn .en hier nog eentje voor spudwaarom draag jij beenbeschermers onder je broek ??omdat ik vanavond met mijn vrouw bij vrienden ga kaarten en ik moet haar partner zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Blacky,Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik dat zeker in mijn begin periode bij de AA dat ook heb gedaan, echter toen ik langer in het programma zat ben ik daar wat milder over gaan denken, ik vond het wel "zwak" maar was toch bereid de 12e stap te doen.En wie had ooit kunnen denken dat ik ook wel eens diegene zou kunnen zijn waar op neer gekeken zou worden?G@d zij dank ben ik met open armen ontvangen en werd er niet op mij neergekeken iwant als je weet dat er op je wordt neergekeken ontneemt je dat de moed om door te gaan.En nee ik zal niet eens meer het woord zwak in de mond nemen, het kan ons allemaal gebeuren.Het is mij ook gebeurd na 10 jaar en anderen na een nog langere periode, nee ik heb daar heb ik nu van geleerd, oordeel niet zolang je zelf per dag moet leven.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 bedankt albertina dat je mij begrijpt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Stop Fixing OthersWhen I am overly dependent on others, I try to fix them. I have a real talent in pinpointing what is wrong with other people. But the very thing that enables me to see their defects most often blinds me to the same, sometimes even worse, shortcomings in myself. Help me stop fretting about others and instead focus on correcting my own character defects.deze kom ik juist in mijn mailbox tegen , eerlijk gezegt begrijp ik maar weinig engels maar ergens zegt het mij toch dat het van toepassing is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Goedeavond,De recidivist pur sang, groet jullie. Deze nu droogstaande rasrecidivist, heeft weinig moeite, noch irritatie, bij het fenomeen terugvallen.Ik vind het triester wanneer er geschreven wordt, met het glas onder handbereik!!!Dat iemand belooft niet meer te drinken ( vaak is deze belofte, recht uit het hart) en na korte of lange tijd terugvalt, is inherent aan alcoholisme.Enige relativering, zou mevrouw Benthe niet misstaan!! Niets steeds de boel opschudden, met je 'veronderstellingen' daar wordt niemand wijzer van!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 quote: Originally posted by: blackybedankt albertina dat je mij begrijpt Jij ook bedankt:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Hoi Benthe,Ik reageer op je berichtje van 18.04 uur. Ik kom net terug van de AA, heb weer een leerzame avond gehad. Je hebt over recidivisten, dat moeite mee hebt en of er meerderen zijn die daar wat bij voelen.Nou ik kan je laten weten, dat ik dit ook heb. En in het verleden, heb ik daar dan ook fel op gereageert.Omdat ik vind, dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Wat IK DENK, dat iedere keer zeggen, knietjes afvegen en opnieuw beginnen, niet werkt. Je werkt er aan of niet. En IK DENK, dat als je blijft terugvallen, dus iedere keer toch weer drinkt, als je dat niet wilt. Je meer hulp nodig hebt, dan dit forum. Maar dat is mijn bescheiden mening. Dus als iemand zich aangevallen voelt. Reageer, kunnen we er over praten.groet, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Even een kleine aanvulling: De recidivist zelf, is er het minst blij mee en zit niet op irritatie uwerzijds te wachten!!! Niemand vind het prettig gesjeest te zijn, en wacht niet op dit soort uitspraken, in de trant van"wat vinden jullie daar nou van".Ik bedoel er niets mee, ben gewoon benieuwd. Hoogst irritant!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 pippi ik wist waar je waar je mail over ging .ik heb maanden op een site gezeten en iedere keer op nieuw ging ik op mijn bek , en iedere keer opnieuw kreeg ik de volle lading over mij terwijl ik eerlijk was ivm mijn wel of niet drinken .een iemand is toen in mij blijven geloven en dat deed mij goed het is een pluspunt voor charlie dat ze het hier iedere keer weer komt vertellen want het is mijn eerlijkheid geweest naar andere en naar mijn eigen toe die mij een sterker mens gemaakt hebben om die eerste te laten staan .ook ik heb nog niet geleerd om eerst te mailen en dan te drinken hiermee bedoel ik eens de drank in huis is ,maar dronken zal ik nooit schrijven want dan begrijpen jullie er niets meer van mijn kabels in mijn hoofd werken mogelijk een beetje anders als bij andere mensen ik zou heel graag een woordje uitleg hebben wat die recividist betekent hola amigo soothie como estas corazon ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Als men een fout maakt is de omgeving vaak geneigd om die fout te onthouden. Wanneer iemand iets positiefs doet wordt dat snel vergeten. Iemand in een dorp haalt een lint omdat hij iemand uit een brandend huis heeft geredt. Heel het dorp even in rep en roer. Maar als later blijkt dat deze persoon ook de dief was van alle gestolen auto's blijft dat toch langer hangen. Zo ook met uitglijders denk ik. Iemand is een tijd gestopt maakt een uitglijder, iedereen ziet die uitglijder maar vergeet te kijken naar wat die persoon daarvoor wel bereikt heeft. Ik denk dat mensen daarin ook heel streng zijn naar zichzelf... waardoor elke poging opnieuw moeilijker wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 30 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Voor mij is het meer de onmacht die over mij komt.Als je hier wat langer schrijft en virtueel elkaar leert "kennen", doet een terugvalofwel uitglijder ofwel mislukte stoppoging je "iets" Ik leef met de mens achter hetikoontje mee en zou ze zo graag gunnen wat ik heb ontdekt, voel, beleef.Dit gaat gepaard soms met het gevoel van nou ja, potjandorie hou je tocheens aan je afspraak! Ook al weet je de achtergrond van het alcoholisme, ook alben je daar kort te voren ook geweest. De reden is niet voor niets dat ik hier blijf lezen, ohhh die angst is er écht wel omterug te vallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Blacky,volgens het woorden boek pur sang betekend recidivist, iemand die herhaaldelijk terugvalt in"strafbare feiten".Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden