Spring naar bijdragen

Donderdag 31 Januari


Cacao

Aanbevolen berichten

en nu moet ik naar mijn werk, ben moe en moet nog veel doen en heb geen zin maar ga toch maar.... hyperdestuiterdehoplakee
waardevolle medeforummers, ik spreek jullie eind van de dag weer! en we houden het vandaag gewoon droog of beperkt, want dat is ons uiteindelijk streven toch?

fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 330
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje :light: voor je woorden en :wacko: voor je senseo.
Ben benieuwd naar je record, heeft het toevallig iets met strijken te maken?:P

Benthe, bedankt, ik ben benieuwd hoeveel of hoe weinig pijn het haar gaat doen.
Ze gaat dit weekend naar haar vader, dus zit die er een keer mee opgescheept..how sweet is revenge ;)

Benthe, ik denk tussen jouw regels door te lezen dat je het goed bedoelt.
Ja, je bent recht voor zijn/haar raap, en het komt soms kil over, terwijl je aan de andere kant zeer warm bent. Ik heb soms moeite jou te plaatsen, misschien anderen ook.
Misschien zit 't 'm in de verpakking, van hoe je iets brengt en kun je beter woorden, als 'irriteren' beter vervangen met: dwarszitten, of: moeite mee hebben? Dat komt al heeeel anders over.
Jouw keuze hoor, maar je weet wel, wie de bal kaatst....

Zo! Oorpijn is alweer een tijdje draaglijk, ik stel de huisarts nog even uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

Voor een terugval ben ik niet bang, zolang ik per dag leef, per dag, per 24 uur niet te drinken, zou ik nu te ver vooruit denken zou dat teveel gevraagd zijn van mezelf.


Per dag, soms verdeel ik de dag in stukjes, deze stukjes helpen mij de dag nuchter te volbrengen.


Morgen een nieuwe dag, weer 24 uur, maar morgen is morgen en vandaag, vandaag, en ik wil vandaag niet drinken.


Terwijl ik dit schrijf moet ik huilen, huilen van opluchting, huilen om wat ik heb laten liggen.......




Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe, jij hebt moeite met mensen die telkens terugvallen, met jouw motivatie daarbij kan ik dat begrijpen. Kan ook begrijpen dat mensen zich ergeren wanneer je dat zo schrijft omdat je zelf verantwoordelijk bent voor je ergenis daarover en die niet bij anderen neer kan leggen, zelfs niet als dat je trickert.
Als jij je ergenis mag uitspreken dan anderen toch ook die zich ergeren aan jouw posting? Beide partijen open en eerlijk, maar allebei de partijen verantwoordelijk voor eigen ergenissen, dus ook voor de reacties.
Vind het een goede openings titel, met begrip kom je verder dan anderen verantwoordelijk te stellen voor je eigen ergenissen.
Elke dag minder of niet gedronken is toch mooi meegenomen.
Denk dat bij rokers en drinkers die (nog) niet terug gevallen zijn hun eigen angst zoals Benthe schrijft een rol speelt in hun aversie. Als je weet hoe het werkt hoef je jezelf daar niet druk over te maken kan je begrip hebben.
Een flinke terugval gehad, daarna weer een tijdje oke, één dag die weer misging, sindsdien oke. Hoop dat door de grote periodes van oke tussendoor dat het ooit lukt mijn alcohol gebruik onder controle te krijgen.
Allemaal zonder uitzonderingen wens ik jullie een prettige dag, gefeliciteerd voor de jubelarissen, sterkte voor de struikelaar met de hoop dat ze elke keer maar weer opkrabbelen en er weer voor gaan en ook veel sterkte voor alle anderen die het om wat voor reden dan ook moeilijk hebben.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertine, jij verdeelt de dag in stukjes. Dan kan je mij een hand geven. Bam Bam, heeft eens gezegd, denk per dag. Een dag is te overzien! Dat stukjes denken red mij, tot nu.
Echter, ik ben wel degelijk bang!!! Ik zeg niet dat het staat te gebeuren, maar drank is een sluwe vos!!

Groetje.


*** Benthe, gisteren zei ik, no hard feelings en ik denk nog zo.
Ik ken je niet, misschien ben je wel aardig!! Ik maak een scheiding, tussen de persoon en het geschrevene!! De toon kan soms wat gematigder, verder heb ik niets tegen je.
Mocht je dat denken, nogmaals een sorry!!

Wij groeten u, anders loop ik de crematie mis en dat willen we niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjonge jonge wat ben ik blij dat ik dit forum heb ontdekt. Hier kun je je mening kwijt, vragen stellen, discussie voeren zonder dat je monddood wordt gemaakt!! Op een ander forum heb ik nu een waarschuwing in m'n pocket, omdat ik teveel vragen stel! Wanneer ik nu nog 1 zin met een vraagteken formuleer heb ik een ban te pakken. Vragen blijft toch vrij?? Of ben ik nu gek? :huh:;)

????????????????????? :P:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

Sjonge jonge wat ben ik blij dat ik dit forum heb ontdekt. Hier kun je je mening kwijt, vragen stellen, discussie voeren zonder dat je monddood wordt gemaakt!! Op een ander forum heb ik nu een waarschuwing in m'n pocket, omdat ik teveel vragen stel! Wanneer ik nu nog 1 zin met een vraagteken formuleer heb ik een ban te pakken. Vragen blijft toch vrij?? Of ben ik nu gek?
:huh:;)



?????????????????????
:P
:D



??????????????Dat je daar nog vrijwillig blijft...:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word wel een beetje verdrietig dat ik blijkbaar zo slecht in staat ben om te vertellen wat ik bedoel.
En nee Tapas, ik zit niet te miepen dat ik moet wegblijven, ik vroeg gewoon aan jullie of dat misschien prettiger voor jullie is.
Ik vind dat iedereen hier mag schrijven met of zonder terugvallen. Heb nooit gezegd dat iemand maar niet meer moet schrijven als die een terugval heeft, of toch weer heeft gedronken tegen de eigen beslissing in. Ik vind ook dat ik mag schrijven dat mij dat nerveus maakt. Ik heb ook al ongeveer honderd keer geschreven dat ik mezelf niet beter voel dan een ander met mijn zes-en-een-halve maand nog maar. Al had ik tien jaar niet gedronken, dan was ik nog geen steek beter geweest dan een ander.
Ik vertel alleen maar over mijn eigen twijfels en gedachtes. Daar geef ik mezelf voor mijn gevoel behoorlijk in bloot. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zoveel over mezelf verteld als hier op het forum. En het gevoel gehad dat ik zoveel herkenning vond. Dan doet het wel pijn als dat niet over komt, wat ik schrijf.
Maar goed.

Houtje ik ben ook wel benieuwd naar dat record.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

persoonlijk heb ik geen problemen met de vragen van bente of van iemand anders , soms zoden ze voor mij alleen in een andere verpakking mogen zitten , maar dat ligt aan mijn gevoeligheid .
langst de andere kant is bvbn het bericht van benthe een aanleiding om te schrijven van mij uit hoe ik sommige zaken bekijk wat het niet meer drinken betreft , gelijktijdig lees ik de meningen van andere en ja daar heb ik veel aan .
als ik persoonlijk terug kijk naar 2001 tot nu dan ben ik best fier op de dagen welke ik nuchter ben want het zijn er meer als vroeger .
ik wens niemand de hel toe wat het inhoudt hervallen want eerlijk het is een heel pijnlijk iets .
nu ga ik zwz voor 0% alcohol in mijn leven en dat is het verschil mogelijk met mensen die adb willen zijn
mensen ik ga een beetje strijken naar het schijnt werkt dat als therapie ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zojuist gemeld dat ze me maar gewoon een ban moeten geven, anders blijf ik in mijn zonde vervallen :D
Ik ben nou eenmaal een vragen steller en wens daarbij een respectvol antwoord te krijgen... ;)

Of natuurlijk een antwoord van hier krijg je geen antwoord op.. Maar dat er omheen draaien.. Daar krijg ik vanzelf meer ????????????????? van :D Kan en wil ik niks aan doen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet verdrietig worden, is geen reden toe!!!
Jou advies het aan de moderator te melden, tovert een lach op mijn gezicht.
Moet ik in de voetsporen van Mr X treden, de grote moderator melder.

Nog nooit heb ik iets gemeld en nooit zal ik iets melden.

Slecht weer trouwens, werkt een beetje op mijn wel bevinden!!

Groetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach jòh, hebben ze zelf nog niet in de gaten. Maar met die hele ban gaan ze wel antwoord op een paar vragen geven. :D
Huilen doe ik er niet om, heb ik meer tijd over om hier te zijn. En het bespaard me een hoop ergernissen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje:

quote:


Ik ben ook constant aan het terugvallen, maar ok ik werk eraan, daar gaat het om. Bij mij is denk ik het probleem dat ik diep in mijn hart niet wil loslaten, verstandelijk wel. soms geen zin heb om te vechten en mij dan laat gaan.



het lijkt in jouw eerdere berichten, dat je vooral actie wilt. Als je passief bent, dan depressief wordt. Dit herken ik, en je vlucht in de drank, en je wordt wakker met blauwe plekken, waarvan je niet weet hoe je er aan komt. Kan het ook zijn, dat je in je druk zijn vlucht, daarna bek af bent en de stap snel is gemaakt om een welverdiend glas te nemen. Ik weet het niet, maar eindelijk na heel veel jaren, laat ik de rust over me heen komen. Ik sta ahw mezelf toe om "niets" te doen. Het geeft me ruimte om na te denken, en verworven inzichten anders te interpreteren. Ik hoop dat het je lukt de knop te vinden waarnaar je op zoek bent. Ik wens je heel veel succes, je bent het waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen allemaal een goede morgen,

Het thema van gisteren heeft bij veel mensen, iets los gemaakt. En er is rustig op gereageert. En dat is toch de bedoeling van dit forum? Nou dan zijn we toch waar we willen zijn!

Blacky, meis, veel sterkte , met je papieren.

Soothe, jij sterkte met het afscheid nemen van je vriend.

Charlie, slaap lekker.


En de anderen. laat die eerste staan.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er meer mensen zijn die hun depressieve gevoelens de baas willen worden door actie te ondernemen. Persoonlijk denk ik dat het ook een goede manier is. Zelf heb ik besloten, zoals jullie weten, te gaan hardlopen. Maar naast de actie heeft het lichaamen vooral de geest ook rust nodig. En dat zochten wij denk ik in de drank, die gaf ons rust. Nu we die drank niet meer willen, zijn we op zoek naar iets anders. ik zoek een zekere mate van balans in mijn leven, zonder drank. Daarbij heb ik actie nodig, maar ook rust. Ik weet dat sommigen van jullie baat hebben bij yoga. Kan iemand eens uitleggen wat dat persoonlijk met je heeft gedaan? Ik ben op zoek naar nieuwe dingen in mijn leven, zodat de kans op hervallen, steeds een stukje verder weg komt te staan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van harte met de verjaardag van jullie beatrix:present:
uitstel is afstel of zo iets dus inplaats van te strijken neem ik actie en heb al enkele instanties gebeld ppff moeilijk als men van belgie niets kent .
zou mij beter en beetje concentreren op het positieve en dat is dat ik vanavond mag gaan tekenen voor een nieuw begin , weer iets om naar uit te zien
allez ik fladder weer weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Hai Marjo.
ik ben ooit begonnen met drinken toen ik het heel druk had met al mijn kleintjes. Ik heb er 5, kort op elkaar( soms gaat de natuur zijn eigen weg!), ik kwam weinig de deur uit, had daar de tijd en de puf savonds niet meer voor. De alco. bracht mij een makkelijke en snelle manier om te ontspannen. al snel waren een paar glazen niet genoeg meer. daarna volgde een behoorlijke huwelijkscrisis, waar wij gelukkig na therapie goed zijn uitgekomen. daarnaast zij er ook dingen uit het verleden(uit mijn jeugd ) besproken en dat was goed.
Natuurlijk heb ik het nog steeds razend druk, werk ook 10 uur in de week erbij( als fysiotherapeut), en het is zo makkelijk om mij dan even te verdoven. Het feit dat ik steeds moeier werd en daardoor toch niet lekker meer functioneerde bracht mij nu tot waar ik nu ben, een aantal dagen niets en dan weer hoppa.
Ik sta mijzelf inderdaad weinig rust toe, ben dit in al deze jaren ook niet gewend. Iets wat ik moet gaan leren! Ik moet nu even weg, de kinderen komen zo eten. Hopelijk tot strakkies !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!
Ik heb voor het eerst in een week (?) weer een heel draadje doorgenomen en merk dat de discussie over ADB of niet ADB met uitglijders nog steeds staat.

Gelukkig want daarvoor zijn we toch hier?

Om moed te krijgen van het lezen van de berichten van de mensen die het lukt, zodat we blijven proberen.

Om bang te worden van de mensen die het niet lukt, want dat laat ons zien hoe alert we moeten blijven.

Om ons te ergeren aan het terugvallen van iemand , omdat we het hem/haar zo gunnen.

Om eerlijk te kunnen zijn over ons alcohol misbruik en wat het met ons doet.

Om vragen te stellen en discussies te beginnen.

Om antwoorden te krijgen die ons spiegels voor houden omdat men hier echt eerlijk probeert te zijn naar een ander.

Om ene plek te hebben waar we niet ons masker om hoeven te hebben.

Om te kunnen zeggen, ik huil, ik ben depressief, ik heb angst, ik ben gelukkig, ik zweef, ik heb weer hoop.

Ik ben in de 11 jaar tijd dat ik besloot dat ik geen alcoholist meer wilde zijn vele malen terug gevallen.

Toch heeft dat besluit me doen inzien dat ik iets aan mijn alchol probleem moest doen.

En is elke dag zonder alcohol een zegen geweest voor mijn lichaam en geest.

Ben ik elke dag dat ik niet dronk een stukje wijzer en gezonder geworden.

En is de gewenning omgeslagen in niet goed meer tegen alcohol kunnen.

Ook al zal ik misschien nog eens terug vallen, want ik kijk ook per 24 uur, zijn mijn prestaties stuk voor stuk net zo belangrijk voor mij als iemand die het in droog houd.

Ik vind wel dat men wel een verschil moet kunnen zien tussen de Bnethe die nu schrijft en de Benthe die schreef voordat ze bang was dat ze niet meer te genezen is.
Ten eerste kan ik me voorstellen dat ze medicatie krijgt die haar beinvloed.
En ten tweede doet de gedachte van doodgaan wel iets met je communicatie.
Volgens mij wordt je directer wat misschien aanvallender overkomt.


Blacky ik wens je veel kracht bij het doorwerken van de gegevens van je ouders papieren.
En mocht je toch een pleeg broertje of zusje hier hebben rondlopen dan heb je misschien toch de familie gevonden waar je zo naar hunkerd.

Cacao...beterschap met je oorpijn.

Charlie...blijf schrijven..hoe en wanneer je wilt. Van mij mag je hier zo eerlijk zijn als je wilt.

Verder wens ik iedereen een fijne dag.
Ik heb veel niet gelezen van de afgelopen dagen omdat ik van die dwang gedachte af wil dat ik niets mag missen hier.
Ik hoor van mijn 'echte' vrienden toch ook niet elk woord.
Ik drink niet vandaag en ben aan het babyzitten
Gelukkig slaapt het wurm want ik ben niet veel gewend aan kinderen en zal jullie hulp moeten inroepen als het gaat huilen of wakker wordt


:$:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...