Spring naar bijdragen

Donderdag 31 Januari


Cacao

Aanbevolen berichten

Goeie (vroege) morgen!

Als eerste wil ik Soothe heel veel sterkte wensen vandaag, denk aan de mooie dingen.

En Corinne, veel succes met solliciteren, ik duim voor je!

Ik werd om half 3 wakker met een gemene pijn in mijn oor, zal wel een ontsteking of infectie zijn.
Dus zit hier nu achter de pc met een lading paracetamol achter mijn kiezen(voorheen jww), het is gelukkig al wat gezakt.
Misschien straks maar even naar de huisarts, want als dit door gaat zetten, ben ik in het weekend de pineut.
Vanmiddag moet ik met dochterlief naar de smoelensmid, om een mobiele ijzerwinkel van haar te laten maken, hoop dat ik er dan geen last van heb want dat zal wel een lange zit worden; het kind krijgt maar liefst 3 beugels!

Hier is verder niks te doen, jullie slapen hopelijk allemaal lekker, ik ga nog wel even webhoppen en dan weer proberen nog even te slapen.

Heb en hou 't goed en droog, doe ik ook!

:heart: C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 330
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cacao, drie beugels amaai.
Ik hoop dat je oorpijn snel verdwijnt.
Ik ben klaar wakker en zit achter mijn pc de boel bedrijfsklaar te maken want dit geval gaat nu en dan een eigen leven leiden.
Het is een opgevoerd oudje 400Hrz pentium2 en de letters van het beeldscherm worden wazig.
Maar ja ééns in de veertien dagen gebruik ik dit machien en om dan een nieuw aan te schaffen?

Volgens mij vriest het dat het kraakt.
De auto's op de paarkeerplaats zien er wit bevroren en erg koud uit.

Vandaag niet veel te doen dan koffie drinken bij familie en mensen die met de psychiatrie in aanraking zijn geweest.
Een bezoekje aan het verzorghuis waar ik heb gewerkt als vrijwilliger en Marion als je dit leest en jij trek hebt in een bak koffie.

Ik kom vanmiddag nog in je woonplaats.

Maak er een mooie dag van vandaag, ik ga nog een uurtje plat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Cacoa , Rudy en alle anderen,

Cacoa ik hoop dat je oorpijn snel overgaat. Drie beugels, wat doen ze allemaal met het gebid van dat kind.
Ik heb wel goed geslapen, ben vanmorgen pas om 6.45 wakker, inderdaad tijd om wakker te worden en voor te bereiden voor het werk.
Vandaag wordt weer een drukke dag, maar ja, het is allemaal te behappen.

Rudy, het gaat vandaag volgens de voorspellingen stormen. Dus probeer ik niet teveel op straat te zijn.

Het is voor mij bijna weekend. Dus ga ik heel opgewekt naar het werk. Problemen zijn immers om op te lossen.

Liefs,
Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb'ers,
ik ook al wakker den innerlijkemens moest ergens naartoe :-)
corinne ik vindt je laatste schrijven van gisteren avond goed, en er zit veel waarheid in ivm je aan iemand optrekken , maar het kan ook om gekeerd gebeuren dat iemand wie al jaren nuchter is mee getrokken wordt door een jongeling .
ik heb vandaag een heel vervelende job te doen hier thuis , ik moet ik papieren duiken van mijn ouders
ik doe dat niet graag ik vindt het inbreuk op hun privacy , maar voor mij is het ook niet prettig omdat de brand geur er nog altijd in zit , tot nu toe is het mij nog maar weinig keren gelukt dit werkje te doen zonder drank dus ik zal hier mogelijk veel komen zeuren
cacao bbbrrr oorpijn ;-(
sandra goeden morgen
rudy geniet van je dagje weg gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Ik was maandag in het huis van mijn moeder voor het eerst in 5of 10 jaar of zo. Ik ben even naar boven gelopen naar mijn oude kamer. In 1978 is de bovenste kant van ons huis eraf gebrand, dat is 30 !!!!! jaar geleden. Ik ruik het nóg. Plus alle herinneringen.

Geur is de sterkste herinnering. Sterkte, ik denk aan je. Dat gaat nu zoveel makkelijker hè nu we mekaar kennen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier ben ik al ;
houtje die geur is voor mij gelijk aan de hel .
twee fardes van de 12 zijn gedaan , uiteraard kom ik al dadelijk in die twee eerste fardes de kranten knipsels tegen van toen mijn ma gestorven is , ik wil die knop uitzetten maar ik weet niet hoe , ik wil dit allemaal niet iedere keer opnieuw moeten voelen , ik voel mij gdv weer zo klein worden als weet ik wat en de tranen lopen over mijn wangen en ik heb een knoop in mijn maag waarom moet ik dat altijd doen ??
maar ik moet het doen en mag het niet uitstellen
mensen kalmte moed en wijsheid is wat ik nu nodig heb .
thanks :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blacky,

Helaas, wat naar dat je deze klus "moet doen", het doet mij denken aan de periode vlak nadat mijn moeder is overleden, ik heb toen samen met mijn pa al haar kleding en andere spulletjes opgeruimd, 2 dagen hebben wij er over gedaan, 2 dagen alleen maar tranen, het afscheid was zo definitief, meisje ik voel met je mee!!!!!!! En wens je heel veel sterkte.

Veel liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb gehoord van dat waaien en winterse buien, toch bedankt.
Blacky ik wens je sterkte met je klus.
Tina merci

Om terug te komen op hervallen wil ik er nog aan toe voegen dat niemand schuld is of verantwoordelijk aan het hervallen van een lotgenoot.
Je drinkt wel of niet of bent nog nooit gestopt met drinken dan kun je ook niet hervallen.
Het geweten in de slaapstand.
Ik had vroeger medelijden met iemand die herviel en zocht de schuld altijd bij mijzelf.
Sinds dat verhaal over verantwoordelijkheid nemen me duidelijk is geworden niet meer.

Wat ik nog wil zeggen is het volgende.

Mijn grootste moeite met dit forum in het begin, is omgaan met het begrip adb geweest.
Wanneer ben je op dit forum hervallen en wanneer heb je gesjoemeld wanneer ben je adb.?
Van sommigen weet ik dat ze helemaal gestopt zijn met drinken, maar van de andere 90% weet ik dat niet.

Is het belangrijk dat te weten?
Nee niet, want mensen die niet serieus omgaan met hun alcohol probleem, oneerlijk zijn om welke reden dan ook, nemen niet de ander, maar zich zelf in de maling.
Het gaat niet om hervallen maar om eerlijkheid en verantwoordelijkheid.

Iedere slok drank tegen beter weten in, is een ontkenning van jezelf.

Ik denk dat het belangrijk is dat iedereen voor zich, zijn doelstelling voor deze dag haalt.
Wordt het moeilijk wij samen onze doelstellingen halen.

Maak er wat moois van vandaag, ik ga er aan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Kan je partner je niet bijstaan ook? Of moet die werken vandaag? Of vind je me ongepast nieuwsgierig? Nee, maar het is zo fijn als iemand je af en toe een nieuw pakje zakdoekjes aanreikt..... nou hier voor jou dan :musicnote: een pakje met zakdoeken, een knuffel, een :present: een :sun: en een arm om je heen. Getsie, ik moet er zelf van huilen. Nou ja gedeelde smart is halve smart :).
Ik vind je maar een dappertje hoor, maar ooooooo ik herken je zo, het kleine meisje dat huilt om alles dat ze verloren is. Misschien helpt het om je ook te bedenken dat je heel veel nieuwe dingen gekregen hebt, nieuwe vrienden, je AA vrienden, je vriending die meeging naar Malaga, je vrienden hier, ik word daar altijd wel weer blij van. KMW !!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
rvanth



Je drinkt wel of niet of bent nog nooit gestopt met drinken dan kun je ook niet hervallen.




Iedere slok drank tegen beter weten in, is een ontkenning van jezelf.




Dat is 2x de spijker op z'n kop slaan...Móói Rudy! is een ontkenning van jezelfVooral die...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi luitjes

ik schrok van onderstaand schrijven van Benthe, gisteren:

quote:


Waar ik heel slecht tegen kan zijn recidivisten. Van die mensen die iedere keer weer terugkomen met: ja, toch weer gedronken. Nadat ze gezegd hadden dat ze er nu echt aan zouden gaan werken. En dan bedoel ik niet een keertje, maar iedere keer. Dat sloopt mij, als ik dat lees.

Ik vertel dit niet om vervelend te doen of om kritiek te hebben, maar omdat ik graag wil weten of iemand anders dat ook zo voelt, of dat het alleen aan mij ligt. En of dit iets is waar ik iets mee moet of kan. Suggesties zijn welkom.



Later zegt ze er weer spijt van te hebben, maar dan is het toch al geschreven.................denk voortaan na voor je iets plaatst aub....
Ja, ik snap dat het vervelend wordt als (oa) ik elke keer zeg te stoppen, maar het vervolgens niet doe....
Doe ik dat voor mn lol soms, moet ik liegen daarom?? Sommigen van jullie hebben al div. stoppogingen en/of opnames achter de rug tot je hier kwam vertellen dat je stopte................ik kwam EERST hier, en sorry dat het mij niet in 1 x lukt! Vorig jaar was het mij wel een paar maanden gelukt, maar omdat ik geen "gestopt per..." in mn onderschrift heb staan, is dat bijna niemand opgevallen. Er word alleen maar gefocust op iemand die weer een terugval heeft..Jammer he, en potverdikkie....Degenen die echt al maanden hebben kunnen stoppen vinden zichzelf zóóó goed!!!! En dat is het ook, maar please, zeg nooit nooit! En ja, ik ben anti ADB!!! Dat is niemand!
Sorry, ik zal niet meer reageren voor ik een x aantal maanden droog sta!!!

Groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal!

Gòh zeg nu komen jullie me ookal in m'n dromen opzoeken. Was behoorlijk gezellig trouwens ;)
Een hele lange koffietafel waar iedereen aan zat en gezellig aan het babbelen was. Een podium waar men op kon staan om iets leuks te doen. Hapjes, drankjes en iedereen was in de nopjes dat het zonder alcohol ook gezellig kon zijn. Ik werd i.i.g. wakker met een :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Charlie, dat is precies wat ik gisteren dus bedoelde... Een uitglijder wordt gezien maar wat een persoon daarvoor heeft bewerkstelligd wordt vergeten...

Ik hoop niet dat je wegblijft maar gewoon blijft schrijven. Eens zal je dat knopje toch vinden, dat hoop ik!
Misschien heb je hier iets aan... Sinds dat ik me er bewust van geworden ben dat op bepaalde momenten drinken een gewoonte was ben ik gaan kijken hoe ik dat om kon zetten naar een andere gewoonte.
Voor mij gebruikte ik drinken vaak om te kunnen slapen.. Jij zo met je nachtdiensten, gebruik jij de alcohol ook om te slapen of waarvoor gebruik jij hem? Tenminste als ik vragen mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

charlie please laat je niet weg jagen .
je weet dat er hier veel mensen zijn die het goed met je menen dat kon je gisteren in de berichten lezen
ook voor jou komt er een dag charlie , en aub charlie blijf eerlijk naar dit forum toe want zo help je u eigen het beste .
wie zonder zonde is werpe de eerste steen .
houtje thanks voor de zakdoeken , en ja het gaat ietsie beter heb kensisje welke mee gegaan is naar spanje al jankende op gebelt ppff heeft even verlichting .
partner belde en hoorde aan mijn stem dat het niet ging .... aub wacht tot ik thuis ben ik help je wel , lieveke he :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Je bent eerlijk en dat is een groot voorrecht, je kunt in de spiegel kijken, wees daar dankbaar voor, blijf bij jezelf, leef per dag en denk geen maanden vooruit, dat zal je niet helpen, want alleen vandaag telt.
Alleen vandaag drink ik niet, 24 uur morgen een nieuwe dag, meer kan ik je niet toewensen.


Lieve groet Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, Blacky, Cacao, bedankt voor jullie lieve woorden, had ik net even nodig.

En ja, ik drink alleen nog maar als ik nachtdienst heb, om lekker te kunnen slapen en natuurlijk te kunnen ontspannen.
Dus al met al een heel gewin, vergeleken met vroeger.
Tuurlijk stop ik het liefst helemaal, wie niet???

Mensen, bedankt!! (bestaat er iets tegen huilen??)


Blacky, voor ik het vergeet, jij ook heel veel sterkte he!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

charlie spijtig dat je zo ver woont zoniet konden we samen een potje huilen op mekaars schouders .
charlie ik geloof in jou zoek iets al is het eerst een uurtje baby sitten of wandelen verzet je gedachten en nadien heerlijke douche en zo je beddeke in
knuffel voor jou :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...