Spring naar bijdragen

Donderdag 31 Januari


Cacao

Aanbevolen berichten

Kohtje..je hebt hier niets te vrezen
je moest hier even wezen
mijn naam is haas

Kom joh..niemand bedoelt het toch zo kwaad..iedereen probeert op zij manier te laten zien wat hun helpt...welke gedachten ze een ander wensen...en dan mag je ook nog discuseren en terug vechten met woorden.
En dan worden anderen daar wijzer van of boos
en meestal lossen we het gezamelijk die dag of de volgende dag of in een andere discussie weer op.
Laat jezelf zien...de terugvaller...laat ons en anderen die meelezen en leven zien hoe moelijk het is.
Laat ons je helpen!

Lees het niet persoonlijk naar jouw toe gericht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 330
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kohtje,
Ik ben blij voor je dat je alles en iedereen nu ingeschakeld hebt om je te helpen. En het is zoals je zegt: uiteindelijk moet je het zelf doen. Blijf positief denken, dat is heel belangrijk net als dat je het vertrouwen in jezelf niet mag kwijtraken. Je werkt eraan en het blijkt zwaar labeur te zijn, maar blijf doorzetten en dan kom je er uiteindelijk wel.
Moed heb je.
Kom je wel zo nu en dan even vertellen hoe het met je gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie nog wakker is, ik ben weer in huis.
Mijn moeder is inderdaad erg ziek, krijgt geen medicijnen meer tegen de leukemie. Ze heeft er een zware infectie bij. Daar krijgt ze geen medcijnen meer voor, tegen de pijn alleen nog morfine.
Het gaat nu niet lang meer duren (ik denk een paar dagen, tenzij ze de infectie overwint).....

Ik was om 00.15 weer thuis. Nu even afkicken en gaan slapen. Het weer was niet zo erg als ik dacht dus ....
bedankt voor alle goede wensen en gedachten en tot morgen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weten jullie dat het eigenlijk het deels opgeven van mijn perfectionisme is, wat mij helpt.
Perfectie bestaat niet. Dus waarom zou ik perfect willen zijn of waarom zou ik perfectie eisen van anderen. Perfectionisme maakt krampachtig. Het is goed om alles zo goed mogelijk te willen doen en hebben, maar perfectionisme is eigenlijk een slechte eigenschap en schaadt diegene die het nastreeft en eist van anderen en ook van zichzelf.
Ik heb mij tekort gedaan door perfectie na te streven.
Het loslaten van dat perfectionisme heeft me wel veel moeite gekost. En soms neig ik er nog steeds toe. Tja kennelijk ben ik niet perfect in het weren van perfectie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Dat worden dan moeilijke en rare dagen die je te wachten staan.
Ik wens je daarin veel sterkte en wees vooral lief voor jezelf, dan lukt alles veel beter.

Oeps, ik geloof dat ik nogal schoolmeester bezig wordt. Shame on me.

Ik heb trouwens al een antwoord geformuleerd voor het geval ze met een positieve reactie komen.
Op een stukje papier heb ik het geschreven, ben bang dat ik anders ga stotteren en haperen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor het slapen gaan,

Houtje, wat heftig joh, zorg goed voor jezelf de komende dagen, rust, reinheid en regelmaat.. Ik wens je veel sterkte toe met alle familiebesognes.

Benthe, morgen weer meeschrijven hoor, weet ook dat je met jouw scherpe opmerkingen mensen in beweging zet en dat is goed.. je laat ons nadenken over dingen en daar leren we weer van. Ik snap wat je bedoelt maar op de een of andere manier weet je het voor sommigen zo te verwoorden dat ze zich aangevallen voelen... daar kunnen wij van leren en daar kan jij van leren en ik weet dat je daar ook open voor staat. Ik vind het fijn dat je hier bent dus blijf nou maar gewoon hier.. keej?

Kohtje, ik ben blij dat je alle hulp hebt ingeschakeld om weer op de rails te komen. Gewoon maar even allemaal laten gebeuren en dan krijg je je trein wel weer aan het rijden. Heel veel succes daarbij. Fijn dat je zo af en toe wat van je laat horen.

Haddock, welkom terug, kwartaaldrinken, is ook een optie.. maar dan niet een kwartaal lang he! ;)

Corinne, probeer echt heel goed voor jezelf te bedenken of je die verzwaring van je werk aankan (en wilt). Je bent best wel met jezelf aan het worstelen momenteel, en je gaat hulp hiervoor zoeken en dat gaat ook de nodige energie vragen. misschien heb je dan juist rust nodig, en dat je ww afloopt, als je dat financieel verder wel kan redden dan is dat maar zo. Jij staat nu even op de eerste plaats en niet de uitzendburo's, werkgevers en het UWV. Sterkte met de beslissing mochten ze morgen bellen.

Gem, goed bezig! Het geeft zoveel rust als het gestaag goed blijft gaan. op naar maand 9 en voor mij maand 8.

en verder vergeet ik vast heel veel mensen maar het is bedtijd en dit is wat er na het laatste stukje lezen is blijven hangen

en morgen gezond weer op Dani, ik doe mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik wist nog niet van jouw moeder... Ik was zelf bij mijn vader (die me notabene zoveel ellende heeft meegegeven tijdens zijn alcoholistische leven, maar van wie ik een begin van houden van ervaarde nadat ie tien jaar lang gestopt was) tijdens zijn laatste nacht in het ziekenhuis... Hij was al lang erg ziek en ik was net 'afgelost' door mijn jongere broer die hem nauwelijks als alcoholist heeft meegemaakt... toen hij overleed... Ik heb daar nog steeds rare gevoelens over... het was mijn vader (ook die van mijn broertje wel) maar ik had zoveel met hem meegemaakt... en dan gaat ie heen bij m'n broertje die hem als lieve zorgzame en ietwat ziekelijke vader herinnert... Ik heb dat nooit eerlijk kunnen vinden. Maar ik heb me eraan overgegeven dat het is zoals het is.. wat kan ik veranderen aan de feiten door me schuldig of tekortgedaan te voelen... Niks... het is zoals het is. Ik leef mijn leven met mijn moeilijkheden en met mijn moeilijkheden wens ik ook niemand op te zadelen..

Ik ben ik.. ik ben zondig... ik ben goed... ik ben. dus ik besta... Hé, heb ik al eens eerder gehoord....

Houtje, ik wens je hoe dan ook heel veel sterkte maar ook heel veel nuchtere wijsheid de komende tijd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, met alle respect, je dwingt me te reageren. Het gaat er niet bij je in!!!
Waar we mee te maken hebben is alcoholisme, In gewone bewoordingen, zéér zwaar drinken.
Dan is het beest los.De gedrochten uit de hel bestormen je!!! Men is de weg kwijt!! Meer superlatieven?

Je vindt het triest dat mensen hun doelstellingen niet nakomen, zich te kort doen. Niet trouw aan zich zelf zijn.
Ze gunnen zich het blije gevoel niet.

We hebben het over alcoholisme, niet een biertje op een zonnige nazomerdag!
Je weet echt niet waarover je praat, hetgeen Anjo al aangaf.
De ware alcoholist, komt nooit of met moeite, zéér veel moeite, z'n doelstellingen na! Is haast nooit trouw aan zichzelf en ook niet aan z'n naasten.
Stop nu eens met het uitgaan van doelstellingen, dan is het al eenvoudiger. Stel geen doelen, laat de mensen gewoon hun weg vinden, en hopelijk lukt het!!
Alcoholisten (ik incluis) zijn tot belazeren en bedonderen in staat, dat is inherent aan alcoholisme.

Men gunt het zich niet. Ook onzin!! Iemand, die zwaar drinkt WIL stoppen en gunt het zich wel.
Niemand,ziet graag dat de poorten van de hel geopend worden.

Snap het nu eens en begin niet steeds opnieuw!!!

Je laat niet los. Je bent nog erger dan mijn Terrier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:



Haddock, welkom terug, kwartaaldrinken, is ook een optie.. maar dan niet een kwartaal lang he! ;)
/q]


Nooit twee dagen helpt mij, Tapas. Komt allemaal helemaal goed. Zit nu op TCM de mooiste "Mutiny On The Bounty" te kijken ooit, Bligh wordt minstens zo goed neergezet als Christian, and those were hard days.....
Maar ach, wat hou ik van de zee! Kein gel*l.

Der jungen die nicht bald, aber wieder komt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

perfectionisme bestaat niet, niets is perfect.

Ik heb vaak nagedacht waarom ik altijd werkte naar perfectionisme.
Mijn werk bracht dat met zich mee en ik kon niet met kritiek omgaan.
De kritieken die ik vroeger kreeg waren nogal wreed en pijnlijk.
Op de man gespeeld.
Ik werd bang om fouten te maken, om te falen.
Maar ook mijn minderwaardigheid speelde hierin een rol.
Werken naar perfectie was mijn manier van aandacht vragen.
Maar ik kon niet omgaan met het compliment als ik dat kreeg,
en wimpelde de aai over de bol weg met de woorden:
Het kan altijd beter.
Stil blijven staan bij het compliment betekende emotie laten zien en daar was ik als de dood zo bang voor.
Het gevolg van dit gedrag was dat ik nooit tevreden was en van de ander verlangde net zo'n pietje precies te zijn als ik.
Ik liep me het vuur uit de sloffen om gezien te worden.
De angst voor de afwijzing zat nog diep.

Door de confrontatie aan te gaan en anders met kritiek om te gaan en mijzelf accepteren met mijn goede en slechte kwaliteiten , wetende dat ik fouten mag maken en dat niet overal iets tegenover hoeft te staan heeft me geholpen mijn perfectie los te laten.
Niemand gaat nog onver mijn grenzen omdat ik nee heb durven zeggen.

Bedankt Corinne dat je me hebt helpen herinneren hoe moeilijk het is angsten aan te gaan om het perfectionisme te kunnen verwerken,plaatsen en los laten.

Angst of liefde zijn de basis van alle emoties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh ik vind het fijn te lezen dat je goed voor je zelf zorgt.
je hebt je omgeven door mensen waar je terecht kunt en dat is belangrijk.
Er zijn ook positieve berichten geschreven over hervallen.
Niets hoeft je ervan te weerhouden hier te schrijven.

Het ga je goed Koh en laat regelmatig wat van je horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
rvanth


Angst of liefde zijn de basis van alle emoties.



Beperkte visie, lijkt me, Rudy. Kun je net zo goed genotzucht noemen, eigenlijk ook waar, maar ook niet.
Angst is nooit de keerzijde van liefde, en het zijn twee fluwelen kanten die de wereld doen bewegen.
Haat klopt ook niet tegenover liefde, eerder desinteresse, dat is het ergste wat er is, in mijn bescheiden opinie. Ik ga maar eens op bed. Ook wel lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock hoi, ik ben zeer relaxed. Echter ook alcoholist! Ik ben nooit trouw aan mezelf geweest.
Heb altijd de kluit belazerd en ben mijn doelstellingen nooit nagekomen. Wat zijn doelstellingen waard bij alcoholisme. Een leeg begrip!! Er wordt een standpunt verkondigd, waar we geacht worden van uit te gaan.

EASY DOES IT. Gewoon per dag denken en trachten door te gaan. Doelstellingen, blijken meestal niet haalbaar!
Men gunt het zich niet! Dan moet je wel over een flink portie masochisme beschikken.

Haddock, je hoort. I call it a day.

Allen een groet. Pleasant dreams.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, ik ga je steeds meer zien als soulmate... jij alleen weet mijn gedachten zo beknopt en to the point weer te geven... Let wel... dit geeft je natuurlijk geen vrijbrief om namens mij te spreken, haha... dat snap je ook wel en dat doe je ook niet. Jij spreekt namens jou en ik voel je zo onzettend direkt aan... griezelig soms......maar ook wel fijn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Dani, bedankt voor je oprechtheid.
En moe was ik ook omdat ik alles alléén wilde doen.
Kijken naar het waarom van de herval kan je veel leren over jezelf.

Door het quoten wordt mijn bericht enigzins uit zijn verband gerukt.
Ik vroeg me af of het belangrijk was voor mij te weten wie nu wel of niet hervallen was en het antwoord daarop was ...nee, totaal onbelangrijk omdat te weten.
Het klinkt als schuldig of veroordelen en daarmee stopt de communicatie.

Zoals je zelf alschrijft gaat het om verantwoordelijkheid en trouw blijven aan jezelf.
Kritisch blijven kijken naar jezelf en omgeving.
Trouw is een zaak van het hart.
Het hart verteld je waar de ziel naar verlangt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...