Spring naar bijdragen

Donderdag 31 Januari


Cacao

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 330
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

luitjes ik duikel onder maar niet zonder eerst slaapzacht te wensen aan iedereen .
corinne this soms moeilijk he maske ivm de job wel of de job niet , willen zij wel en dan wil ik weer niet ppff
dani ik weet niet wat jij wilt volledig adb zijn of niet .
tapas je laatste bericht is heel verstaanbaar geschreven .
houtje nog niet thuis ??
soohtie en hora beuna amigo mio
ik wil jullie voor het slapen gaan bedanken voor de steun van deze morgen toen ik het zo moeilijk had , mijn hoofd zit nog vol wttekes en ik voel mij heel leeg
benthe niet te luid zingen he want ik ga slapen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik voor het eerst op het forum kwam stond ik 8 dagen droog. Sindsdien niet meer gedronken.
Lijkt prachtig, want de strijd die sommigen hier voeren (droog staan, minderen, uitglijden enz) heb ik in de jaren ervoor gevoerd.
Ik wilde dat ik het forum eerder was tegengekomen. Misschien was ik dan al eerder gestopt, maar was ik ook nog veel de mist in gegaan. Aan de andere kant ik zocht toen nog niet bewust naar een forum als deze omdat ik mijn probleem nog niet genoeg had onderkend.
Ik wil hiermee aangeven dat ik wellicht heel overtuigd lijk, maar precies hetzelfde heb doorgemaakt, alleen was de beginperiode niet voor de mensen hier zichtbaar.

Ik vind het naar te lezen als mensen graag van de drank af willen en het lukt niet. Maar ik drink niet, maar ben ook nog niet van de drank af.
Ik hoop dat niemand zich tegen gehouden voelt om te melden dat het (weer) niet lukt. Juist dan kan je hier de steun krijgen.

Charlie, Dani, bedankt voor jullie eerlijkheid. Ook de anderen die hier eerder over schreven.
Safi, voor haar twijfels.
Het is me allemaal niet vreemd, met 1 verschil dat ik momenteel niet drink. Ik ben me ervan bewust hoe dun die grens is en dat ik morgen opeens zomaar zou kunnen terugvallen of in die valkuil zou kunnen trappen. Ik ben me erg van die mogelijkheid bewust. Gelukkig dat ik hier met mijn neus op de feiten wordt gedrukt, anders zou ik misschien kunnen denken dat ik het wel onder de knie heb.

Helaas nog niet dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe

quote:


Wat ik moeilijk te behappen vind, is wanneer iemand stellig beweert, nu echt aan de doelstelling te gaan werken, en dan zichzelf weer en weer en weer tekort doet.

Het gaat me niet over, hoeveel iemand wel of niet drinkt. Het gaat me er over, of mensen met wie ik schrijf, aan wie ik heel veel toon, trouw aan zichzelf zijn. En DAT vind ik nou belangrijk.

Ik vind het heel naar als iemand een doelstelling voor zichzelf heeft gemaakt,en er dan toch niet aan toe komt om zichzelf dat te gunnen.



Ik snap wat je bedoelt dat je DAT belangrijk vind dat iemand het zichzelf gunt om trouw aan zijn eigen woorden te zijn i.p.v zichzelf te kort te doen door te beweren aan zijn doelstelling te gaan werken en dan toch weer voor de bijl gaat.

Maar je mag dat vervelende gevoel van het niet kunnen behappen niet als schuldgevoel bij de terugvaller leggen.
Niet iedereen heeft die overtuiging gevonden die jij nu blijkbaar wel hebt.
Ik vind het namelijk heel makkelijk te behappen dat iemand zich niet aan zijn afspraak met zichzelf houd.

Volgens mij gebeurt dat elke dag bij elke Wereldbewoner minstens 1 keer per dag.

Het is niet voor niets een verslaving, een gewoonte, maar het wil niet betekenen dat ze het niet ooit eens halen als ze maar blijven proberen.

Wat ik belangrijk vind is dat mensen die terugvallen of nog steeds drinken of aan drank denken dat hier kunnen melden
En dan mag er best iemand zijn zoals jij die zegt: Je had toch een afspraak met jezelf?
Maar JIJ hoeft het niet heel naar te vinden, toch...jammer OK maar heel naar klinkt zo afkeurend?
Maar misschien is het niet afkeurend bedoeld?
Of vind je het zwak want zo komt het over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, blijkbaar komt het afkeurend over. Geen idee waarom. Want ik heb geen afkeurend gevoel.
Misschien mis ik dan iets dat ik had moeten oppikken van de kritiek die ik heb gekregen.
Ik vind het zonde en jammer als iemand zich niet aan afspraken houdt die zij/hij met zichzelf heeft gemaakt. Want ik weet dat met elke keer dat je jezelf laat zakken, je eigenwaarde meer naar beneden gaat. Zo heb ik dat ervaren toen ik dronk. Zo ervaar ik het ook als ik met mezelf afspreek dat ik geen geld ga uitgeven, maar toch weer thuiskom met een paar boeken. Of wanneer welke afspraak dan ook met mezelf verbreek.
Dat wens ik niemand toe, dat gevoel van jezelf verloochenen. Is dat nou zo heel raar, dat ik graag wil dat mensen zich prettig met zichzelf voelen? En dat dat niet lukt als je afspraken met jezelf steeds verbreekt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spud,
Zou kunnen dat ze morgen bellen. Ze willen nog een van mijn referenties bellen. Misschien konden ze dien niet meer bereiken vandaag. Ik neig steeds meer naar afwijzing van mijn kant en ik denk dat ik mijn gevoel maar ga volgen.

@Dani, en eigenlijk iedereen,
Ach wat recidivist, dat is zo een beladen woord. Met vallen en opstaan leert men lopen. Het heeft bij mij zolang geduurd. En hoelang zal ik nog alcoholvrij blijven? Ik kijk niet ver in de toekomst. Een blik naar over een week vind ik wat dat betreft al gruwelijk ver weg. Laat ik me maar beperken tot een dag. Je bent iig geval steeds bewuster bezig en dat is positief. Pas als je dat opgeeft, ... (Ik durf er niet aan te denken, want dat heb ik een keer gedaan) dan is de weg terug moeilijk en ook dan ben je geen looser, want je wil terugkomen.
Je merkte zelf op dat het tussen de oren zit. Ja, zeker dat het tussen de oren zit, verslavingszorg valt niet voor niets onder de geestelijke gezondheidszorg.

@Maxo,
Welkom hier. Je bent goed bezig. Blijf maar lekker op deze weg wandelen. Rustig aan, alles heeft zijn tijd nodig.

@Tapas,
Bekend zijn die knikkende knietjes. Pfff wat knikten die van mij toen ik naar huisarts ging om te zeggen dat het mij niet gelukt was en ik graag aan de refusal wilde.

@Benthe,
Zing maar gezellig het hele ziekenhuis bij mekaar.

@Trees,
Gaat ie?

@Blacky,
't Is meer dat ik me zit te bedenken dat ik dan op een totaal van 34 uur in de week kom en het is een zware job met de nodige stress. Dat lijkt me nu niet zo geschikt voor mij. Nu ja, staat dan iig geval op mijn werkbriefje voor den dop.
Slaap zacht.

@Gem,
Je zit iig op de goede weg. Blijf volhouden, doe ik ook en vele met ons. En ja, het verschil tussen wel en niet zit 'm in het glas.

@Safi,
Ik deel je mening in deze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Benthe

quote:


Dat wens ik niemand toe, dat gevoel van jezelf verloochenen.



Dat is voor iemand die het belangrijk vind om perfect door het leven te gaan.

Als je het leven meer ziet als iets wat je vandaag moet genieten, voelt het niet zo als je een afspraak met jezelf soms niet na komt.

Als ik een afspraak met mezelf niet na kom , dan denk ik niet elke keer shit nu voel ik me niet prettig over me zelf. Dan kan ik ook best zien dat het leven er ook is om geleefd te worden.
Niet iedereen is zo streng... voor mijn gevoel hard voor zichzelf.

Ik mag falen, ik mag genieten..met mate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben iemand die bij onze meetings komt die bijna elke week er stoned bij zat van de heroine... en dat een jaar lang... sturen we haar weg ?? nooit niet... en ik geloof dat ze nu bijna 3 maanden helemaal clean is voor het eerst in 15 jaar... dus geen heroine/methadon en geen alcohol.. niks nada noppes...
Deze vrouw hoort bij ons...ze is een van ons... en wie zijn wij om andere alkies/verslaafden te veroordelen ?? Hoe triest en arrogant is dat ? Hadden we moeten zeggen he rot is op junk ik wordt zenuwachtig van je omdat je gebruikt hebt ? Zij wilde zo graag stoppen maar het lukte haar toen nog niet...En hetzelfde gold voor mij... ik ben talloze keren teruggevallen maar was altijd welkom...altijd...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga beslist niet perfect door het leven. Ik zou er niet eens aan moeten denken.
Wel denk ik dat het vandaag de dag is van ha, we gaan fijn Benthe pesten, want dan vallen we in de smaak bij de rest van het forum! Joepie jongens, er moet iemand de gebeten hond zijn!
Ik zal me voorlopig even niet meer laten zien, en bedankt voor de support.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof ook wel dat Benthe wil dat iedereen er bij hoort.
Ze kan het gewoon moeilijk bevatten dat iemand kan zeggen, roepen, schreeuwen MET HOOFDLETTERS KAN SCHRIJVEN, echt dagen kan beweren...ik drink niet want ik wil het niet en het dan toch kan doen.
Je kan zeggen het heeft met eigenliefde te maken
je kan zeggen de knop is nog niet om
je kan zeggen je bent er dus nog niet klaar voor
maar je kan de terugvaller, de drankjanker de nog drinkende niet vertellen dat ze het niet hard genoeg proberen.

Of mischien kan men dat wel?

Maar voor mijn gevoel schrijf je hier niet als je het niet echt wil proberen of graag bij de groep die het probeert of al langer kan te willen 'rondhangen'
Noem het een hangplek voor alcoholisten, nuchter en drinkend en uitglijdend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze meelezer houdt ook van ontwapenende eerlijkheid. En die gebiedt mij te zeggen dat ik de sfeer en de vertrouwdheid weer helemaal herken. Ben er erg blij mee. Jullie zullen vast weer last van mij krijgen.
Ik herken Safi's FDB erg goed, dit is niet de echte wereld. Goed mee bezig, Saf. Get out there.
En Benthe, de wereld is niet zwart/wit, ook al zie ik 'm ook vaak zo. Ik verbreek m'n eigen beloftes ook wel eens, zit ik in de auto, denk ik "ik p*s thuis wel ff", kom ik in de file, nou ja, dan toch maar ff in de berm. Zo simpel is het. Niets is 'n dogma.
Wat drankgebruik betreft lijk ik op meerderen: hou het goed en lang vol, en dan ineens moet het weer. Niet teveel, nooit twee dagen achter elkaar, eigenlijk beperk ik het tot 'n avond wijn per paar weken. Geeft dan wel weer veel gegraaf in de kop, hindert niets. Het is hier geen AA site (no offence ment, Ziza, Bammie en anderen), maar 'n ADB site. Ik denk dat ik zo sterk wil zijn me die vrijheid af en toe toch te gunnen, want ik heb er wel wat aan. Vind ik.
Ach, ieder z'n meug. Trees had het bij het verscheiden van m'n onvolprezen August Willemsen over 'n kwartaalalcoholist. Lijkt me ook wel wat. Groots, iets TE, misschien? Het meeslepende laat mij niet los.....

Doe het goed, kransgenoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe


Wel denk ik dat het vandaag de dag is van ha, we gaan fijn Benthe pesten, want dan vallen we in de smaak bij de rest van het forum! Joepie jongens, er moet iemand de gebeten hond zijn!


Ik zal me voorlopig even niet meer laten zien, en bedankt voor de support.



He, Benthe, hou nou op, joh! Straks hangt je hart nog op je rug! Max vreet 'm niet op, hoor.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag...

ik ben nog maar bijgelezen tot woensdag... het ging daar nogal heftig over recidivisten. Ik ben een hervaller, zoals ik hier op het forum geleerd heb zoiets zachtjes te benoemen... ik ben zelfs een herhaaldelijk knietjeskuiser... zoals ik van Blacky heb mogen leren... en ik blijf knietjes kuisen..ze beginnen slijtageplekken te vertonen.

Wat ik gelezen heb maakt het moeilijk voor mij om op "mijn" ooit hoog gewaardeerde forum terug te keren.. Meermaals is mij te verstaan gegeven dat ik hier zo helpend bezig was... Ik zit nu zelf sinds enkele maanden in hoge verslavingsnood... en nu voel ik mij geremd hier steun te zoeken. Terugval is niet iets wat je even overkomt en wel weer zomaar even overwint omdat je weet hoe het moet en was...

Het hele verleden van alco de baas zijn is helemaal weg... laat dit een waarschuwing zijn.. één keer terugvallen kan ook letterlijk terugvallen naar af betekenen. en weer die onmogelijke strijd aan moeten gaan van jezelf overtreffen.. terwijl je al weet hoe die strijd zal verlopen, wat ie teweeg brengt..

Ik ben een recidivist.. ben er niet trots op... tuurlijk niet.. zou dolgraag anders willen... maar de strijd is zwaar. Ik heb op vele fronten hulp en steun ingeschakeld... maar feit is dat het op mijzelf aankomt. Net zoals die eerdere keer.. medelijden is lief en leuk, medeleven ook... maar het komt op mijzelf neer..
Wat me niet echt steunt is dat mensen een hekel hebben aan recidivisten, maar ja... ik kan me er ook wel iets bij voorstellen..

Ik heb hier ook een tijdje als iemand die geen trek had en geen probleem had met alcohol, gereageerd op mensen die het moeilijk hadden. Ik hoop niet dat ik ooit iemand veroordeeld heb... ik heb altijd het gevoel gehad hoe het was toen ik zelf nog zover was en gezegd wat ik dacht dat ik op dat moment nodig had gehad... altijd met de beste bedoeling en soms niet al te zachtzinnig en genuanceerd..

Ik merk de laatste tijd wel regelmatig ongenuanceerde opmerkingen op dit forum..die dan later weer worden gerelativeerd... maar ja, dat komt misschien ook doordat ik nu aan de andere kant van de medaiille zit en dingen toch dusdanig interpreteer als iemand ze interpreteerde op het moment dat ik zelf schreef in mijn goede dagen...

M.a.w. ik lees liever wat mee dan in te loggen.. Het gaat op en af met me, ben begonnen met de internettherapie, heb ambulante hulp, ga wekelijks naar de zelfhulpgroep, mijn relaties zijn zich aan het stabiliseren... en toch herval ik af en toe.. niet zo heftig als vroeger, maar toch...

Nou ja.. ik heb even van me laten horen... en ik zie wel wanneer ik me weer sterk genoeg voel om van me te laten horen...

Het ga iedereen goed...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...