Username Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Thanx Tina! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 @Vie, het is je gelukt zie ik. Vie doet me aan leven denken, mooie naam. Ik vind het ook jammer trouwens dat je het beestje niet bij de naam noemt, tenzij je het probleem via PM hebt opgelost.@Pippi, jammer he, dat je struik niet meer kunt gebruiken. Ik laat me trouwens niet gebruiken om maar in termen van jouw humor te spreken @Hoi Rob! Goed idee, om de drank achter slot en grendel te zetten.@Username Wat ga je doen vandaag? Verzet je zinnen wil ik zeggen en goed dat je je hier op het forum meldt! Haal even het Jellineklijstje aan met de volgende punten:1. Zit de trek uitTrek duurt zelden langer dan 30 minuten. Het is net als een golf: het begint klein en wordt steeds groter totdat het een piek bereikt en weer verdwijnt. Om de golf onder controle te krijgen kun je er het beste in meegaan, net als bij surfen. Je kunt als het ware gaan surfen op je gevoel van trek tot het weer overgaat. Deze strategie vergt wel enig uithoudingsvermogen.n.b. lijkt me meditatief bedoeld...2. Zoek afleidingGa iets doen wat lichamelijke inspanning vereist hardlopen, fietsen en eind wandelen. Afleding is vooral geschikt wanneer de trek ineens komt opzetten3. Praat erover met vrienden of familieDat doe je dus al 4. Train jezelf met helpende gedachten en vermijdt niet helpende gedachtenHet is goed na te gaan wat je denkt als je trek ervaart. Vaak leidt trek tot gebruik omdat je tijdens de trek denkt dat je er niet tegen kunt. Of dat trek alleen overgaat door weer te gebruiken. Deze gedachten helpen natuurlijk niet en kloppen ook niet met de werkelijkheid. Beter is het dus te denken: trek verdwijnt binnen 30 minuten.Ga voor jezelf na welke gedachten helpen en welke juist niet. Schrijf ze eventueel op.Sterkte!@alle andere ADB'ers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Har Thanx , ik heb echt geen idee wat te doen vandaag....straks maar even wat boodschappen doen, en dan weet ik het even ook niet meeer...Maar bedankt voor je tips, hier kan ik wel wat mee.......het gaat nu wat beter, het komt in vlagen....en ben nog maar 2 dagen nuchter dus, mijn lichaam schreeuwt nog naar alcohol, en ben heel gespannen op het moment, hoop dat dat een beetje verdwijnt..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Ik haal je handtekening maar even aan Username die dus op jou van toepassing is:Ik kan niet verdwalen want ik weet de weg Vind je dat niet beter klinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Hahaha.....ja je hebt gelijk, zo moet ik het zien......Klinkt veel beter idd..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Waar is Kaia? Waar is kohtje?Waar is Trui?Waar is Jonagoldje?De spoeling wordt dun!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Marjo, van harte gefeliciteerd met je 3 maanden. Grote klasse!!Soothe , ik heb de punt van het groene potlood geslepen.Want ik moet hem de komende tijd veel gebruiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Soothe, het is waar wat je schreef. Alle hulp is meegenomen , maar uiteindelijk moeten we het zelf willen en doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Vraagje: Vinden jullie mij aanmatigend? Ik praat hier alsof ik al jaren droog sta. Mocht dat zo overkomen dan vind ik dat jammer, want ik schrijf zoals ik me momenteel voel. Sterk en met de nodige bagage/ervaring. Heb immers al langere periodes droog gestaan en de ervaringen van die periodes draag ik met met mee en komen in mijn gevoel pas nu tot rijping.Ik beloof jullie als het slechter met mij gaat hier met de billen bloot te gaan, dat staat voor mij vast.Lieve groet, Har Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Karinneke, ik weet het niet. Ik hoop dat het goed gaat. Maar als je iemand lang mist, dan denk je, ik hoop dat het goed gaat. Zoiets! Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Har,Wat is de reden dat je vraagt "of je aanmatigend bent?"Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Zéér aanmatigend!!!Iedere bijdrage is welkom. Alles wat de drank uit de buurt kan houden is meegenomen.Inzicht, is niet afhankelijk, van de tijd dat je nu droog staat!Dus, no problem!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Ga toch maar even op de bank. Baal d'r zelf ook van, maar trek het nog niet.... Daarna de klusjes dan!Had hier ook al een aantal mensen gemist.. je vraagt je af!de lunch was goed, en gezellig. Met z'n drietjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Nee Har......de tips die je geeft heb ik echt wat aan.....en weet niet echt wat je bedoelt met aanmatigend.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Username Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Volgens mij heeft ze gewooon teveel gedronken, en XTC of GHB gehad, en daardoor in shock geraakt, en misschien in coma, hij wist niet wat hij moest doen, misschien heeft hij zelf haar de drugs toegedient, en bang was, en daarom het lichaam in zee heeft laten verdwijnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Ach Pippi.. Wat moeilijk joh! Opvoeden blijkt niet gemakkelijk, laat staan in je eentje. Fijn dat ie nog even terug kwam. dat je hem dat nog mee kon geven.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 quote: Originally posted by: SootheZéér aanmatigend!!! Iedere bijdrage is welkom. Alles wat de drank uit de buurt kan houden is meegenomen. Inzicht, is niet afhankelijk, van de tijd dat je nu droog staat! Dus, no problem!! Groet. Sorry Soothe;) Helemaal mee eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Het kwaad is al geschied.......maar de hype erom heen vind ik ook te erg voor woorden, kijkcijfers als het om een menselijk drama gaat, daar word ik een beetje misselijk van.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Ja Vie, natuurlijk laat ik nog met regelmaat wat van me horen, ik zit alleen niet meer de godganse dag hier, op het laatst stond ik met het forum op, en ging er mee naar bed. Niet gezond meer!Ik probeer het nu gewoon beter te doseren, en daar ben ik altijd errrrug slecht in geweest.Ik sta nu weliswaar de hele dag ingelogd, maar da's alleen voor het gemak, ik lees zo nu en dan even bij en reageer dan wel of niet.Mijn HH vaart er iig wel bij!Username, sterkte! Laat die eerste staan!Rob, Welkom!Har, Welkom!Pipi, het valt niet mee zo nu en dan he, maar ik vind dat je het goed hebt aangepakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Pippi,Zijn de tranen al droog anders hier een doosje:musicnote:tisseus, en ik heb bewondering voor je, je moet het allemaal maar alleen doen nogal logisch dat je af en toe moet huilen, zou raar zijn als het niet zo was.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 quote: Originally posted by: albertinaHar, Wat is de reden dat je vraagt "of je aanmatigend bent?" Tina Nou, ik vind van mezelf tot mijn verbazing dat ik erg sterk ben, net alsof alles ineens op zijn plaats valt.Ik vroeg me dus af hoe dat op jullie overkomt, wellicht omdat ik vanuit de beleving van een maand terug praat toen ik nog volop in frustraties zat. Maar goed, dat hebben jullie dus niet meegemaakt, jullie kennen mij hier alleen nuchter. Daar zat ik dus denk ik een beetje mee in de knoop, zo van "Ga ik niet te hard voor de ander en doe ik me in hun ogen niet beter voor dan de realiteit kan zijn".Dat laat ik dus nu mooi los, want het is werkelijk een wereld van verschil waar ik nu in leef alsof ik al jaren droog sta..hahaa. Van nu af aan ben ik daar alleen maar blij om, omdat jullie zo positief reageren. Hoef me dus niet meer in de arm te knijpen of het allemaal wel waar is.Bedankt! Dit kadootje is voor jullie en mijzelf.Duurde even, kreeg een telefoontje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Har.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Goeie middag beste medeforummers,Lekker doorgewerkt vanochtend en vanmiddag bij de lunch het laatste halfje Refusal ingeslikt.Ik ga nu zelfstandig alcoholvrij verder. Het geeft me een beetje een gevoel alsof ik volwassen ben geworden.@Marjo,Gefeliciteerd met je 3 maanden. Ga zo lekker door. :camera::light:;)@BamBam,Jij ook gefeliciteerd met 17 maanden. :camera::light:;)Ik ga van alles en nog wat doen, behalve drinken.Tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Corinne,Jij ook,:):moon:met je laatste halfje!!!!Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Karinneke,Ik weet niet wat je mee hebt gemaakt, hoef ik ook niet te weten.Maar ik wens je veel sterkte met het verwerken ervan.Hou het droog (misschien op een traan na).Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden