Spring naar bijdragen

Zaterdag 9 februari 2008


Cheyenne

Aanbevolen berichten

Karinneke en Cheyenne en iedereen die zijn werk is kwijtgeraakt of kwijt gaat raken, ik ben het zo met Anna eens. Probeer jezelf de ruimte te geven en de tijd te nemen om aan jezelf te werken. Ik weet niet hoe het tegenwoordig is met ziek melden maar volgens mij kunnen ze je niet ontslaan als je ziek bent en kan jou dat de ruimte geven om tot rust te komen en te bedenken hoe het verder moet. Stoppen met drinken en herstellen daarvan staat denk ik wel gelijk aan ziek zijn en daarvan te herstellen, met of zonder hulp. Hoe steviger je daaruit komt hoe makkelijker het zal zijn om weer ander werk te kunnen vinden of te ontdekken wat je echt met je leven wilt. Het belangrijkste in je leven ben je toch zelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal,

Wat een heerlijke dag vandaag.
Vanochtend een beetje gewerkt en mijn partner moest om 12:00 tennissen en ik ben nu thuis met de kids en een logeetje... ze zijn net klaar met in de tuin spelen.. alledrie zeiknat van het spelen met water hahaha... eigen schuld dikke bult... ze zitten nu een broodje te eten en op te drogen...
En dat is wat herstel van alcoholisme voor mij is... genieten van mijn kids (en af en toe brullen dat ze elkaar heel moeten laten hahaha)...
Straks komt er een jongen langs die ik sponser ...afgelopen week is hij teruggevallen en dat is zwaar rot voor hem... clean en nuchter worden kan iedereen... clean en nuchter blijven is weer een heel ander verhaal... het is duidelijk dat zijn manier van clean blijven NIET heeft gewerkt... het blijft schrijnend om te zien dat iemand weer terug veranderd is in een hoopje ellende...pffffff..... ik hoop voor hem dat ie klaar is met zijn eigen aanpak... want die faalt keer op keer...

Gisteravond kwam ik een jongen tegen met wie ik 4.5 jaar geleden in de kliniek heb gezeten... en hij zit nu weer in een andere kliniek... man... wat ben ik blij dat ik de strijd heb opgegeven... zijn vrouw is in verwachting en hij verteld mij notabene dat er "allemaal leuke dingen in het verschiet liggen" ... nou vriend zei ik hem .. ik denk dat je vrouw er niet echt naar uitkijkt om jou er ook nog bij te hebben...en ze is al bij je weggegaan... misschien dat je je focus op beter worden kunt leggen i.p.v. hoe je je vrouw/ouders kan pleasen met allerlei bullshit... oh oh... die vent is zo de weg kwijt... en dat was ik ook... ik heb mijn partner keihard laten zitten met twee kids... 2jaar lang... ik was echt een debiel als ik er aan terug denk...alles draaide om Ziza... en ik zie het zoveel om mij heen in meetings en mensen die in een kliniek zitten...totaal geen gevoel voor andere mensen ... alleen maar ik ik ik...

Alcoholisme is een waanzinnige ratterige ziekte om te hebben... het vertelt je dat je niet ziek bent maar normaal... kijk op de realiteit is totaal vertroebeld... en niet alleen door alcohol en drugs maar ook door het soms totale onvermogen om zaken in perspectief te zien... ik voelde mij altijd depressief... altijd... afgewisseld met periodes van opwinding... en dat was het... meer niet... alleen maar janken en klagen over alles en iedereen... en geen idee hebben hoe de zaken op te lossen... alleen maar vluchten voor de realiteit... met 200km/uur naar planeet Zanussi in mijn hoofd...KABANG....

Als je mensen in een kroeg zit zitten die dronken zijn en jij wilt dat ook dan moet je het hetzelfde doen als wat zij doen... drinken.. je kunt jezelf niet dronken denken...
Als je mensen zit zitten in een meeting die nuchter zijn en jij wilt dat ook dan moet je hetzelfde doen als wat zij doen...AKTIE... je kunt jezelf niet nuchter denken... net zomin als je jezelf dronken kunt denken...

We hadden gisteren 50 mensen in onze meeting... met twee nieuwkomers... fantastisch... een week geleden had we 70 mensen in onze meeting zitten...man... twee jaar geleden waren we met gemiddeld 15 man....

Ik ben dankbaar om clean en nuchter te zijn... hoe? ... door het volgen van een paar simpele regeltjes...de 12 stappen...

Iedereen een fijne en liefdevolle en droge dag gewenst...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

wat doen jullie achter je computer????? Mooiste weer van de wereld. Ik heb gesport vanochtend, heerlijk. Ga zo wandelen met een vriendin en 1 hond, het is lente.
Ik voel me goed, hihi, bijna wat onwennig. Ben bezig met het schrijven van mn stap 4. Doe bijna elke dag een stukje, voelt goed. Ik ben blij met mn sponsor, blij met mn leven en dat is wel es anders geweest.
Heb 2 kranten gekocht, straks boodschappen doen en lekker heel de avond in huis drentelen. Houtkachel aan, hondje in de stoel, ik heb er zin in. Ik geniet nu en denk even niet aan morgen. Vaak als ik me goed voel denk ik: zal dit blijven. Maar dat is pas voor morgen en morgen bestaat nog niet!

Nu ff 2 pannekoeken naar binnen schrokken en met mn smoel in de :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza my man, you sound great! Lekker he.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

Hihi, ik was vanochtend zo hyper dat ik minstens 4x opnieuw ben begonnen met mn serenitygebed. En tis maar 3 regels!!??:huh:

God, geef me kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen,
moed om te veranderen wat ik kan veranderen.
en wijsheid om tussen deze 2 onderscheid te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verhalen weer over ouders/moeders...Ik merk dat ik het niet goed kan volgen, waarschijnlijk omdat het confronterend is.
Ik heb nog een heleboel werk te doen betreffende de wrok en teleurstelling die ik jegens mijn (overleden) moeder heb.
We hebben een erg symbiotische relatie gehad, ik kan haar en de invloed die zij op mij had, nog steeds niet loslaten, weet nog niet hoe.
Maar dat zij nog steeds een sterke invloed op mij heeft in mijn dagelijkse gang van zaken, is mij overduidelijk en ja, ook in mijn dromen verschijnt zij vaak.
En dat gezeur van mij over mijn slechte hh kwaliteiten vandaag de dag, ja ook dat heeft met haar te maken.
Stil verzet ofzo.
Ik wil er verder nu niet dieper op ingaan, ik wil genieten van de mooie dag, heb zelfs al wat hh gedaan, fluitend! De zon doet goed werk voor mij...

Tien, sterkte met je verwerkingsproces meid, ik gun het je dat het goed gaat.

Vie, alles ik ok met mij, thanks for asking.

Anjo, smeer je lekker in van top tot teen, wellicht helpt het je beter de dag door!

Houtje, gaat het alweer? hier nog een doosje :musicnote: voor als je er doorheen bent.

Karel, je gaat gewoon stug door he? Goed man!

Soothe en Kaia...80! :present:

Anna, mooi dat alcohol naar de achtergrond verdwijnt! Ik benijd je!

Marieke, veel sterkte met je was...in ieder geval kun je het lekker buiten hangen.

Tasseke, jij gaat ook al zo lekker, veel fun met de grote schoonmaak.B)

Rosan, gecondoleerd met je hond, ik weet wat je voelt en geloof me, zonder jww ga je beter het rouwproces door, en zie het als een eerbetoon aan je hond. :present:

Anjo, Lastig, dit soort situaties. Zij begrijpen jou niet, en andersom. Misschien bedoelen ze het wel goed, maar dan nog, kunnen ze je beter vragen wát je nodig hebt...sterkte!

Trees, jij ook een hele fijne dag!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Vanochtend redelijk vroeg opgestaan. En nu blijkt dat ik de overgang nog niet doorben. GRGRGRGR. Het verklaart wel mijn stemming en buikkrampen van afgelopen dagen. Dan op pad om in de rij te gaan staan voor kaartjes voor de balletvoorstelling van de balletschool waar dochterlief ook balletteerd. Dan nog snel wat boodschappen halen. Toen dacht ik: laat ik gelijk even een afspraak maken bij de kapper voor volgende week. Ik kon ook gelijk terecht. Mooi, dus in een hap bijgeverfd, gewassen en geknipt. Ik zie er nu fris en fruitig uit, maar ik ga zo even een dut doen, want ik voel me gammel in alle opzichten.

Aan de verse stoppers onder ons: hou vol. Het is het mooiste cadeau dat ik mezelf heb gegeven en ik gun het jullie van harte. Ik drink niet vandaag en nodig iedereen uit om gezellig mee te doen.

Tot straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen die met me mee hebben gedacht, dank.
in plaats van de dut heb ik mijn zus opgebeld (kon er toch geen vrede mee hebben, en dus ook niet slapen) en omdat ze maar 2 km. van hier woont, was ze er gauw. We hebben lekker in de zon gezeten met de erkerdeuren open, wat een heerlijk weer is het.
We hebben heel veel gepraat en zijn alweer een eind verder. Het is nog niet helemaal helder en duidelijk, maar er is wel meer wederzijds begrip.
We hebben het er voornamelijk over gehad, hoe we elkaar zien. Ik zie haar als de wijze en sterke, en ontken daarmee vaak haar gevoelens en zij ziet mij als het recalcitrante kleine zusje.
Enfin, er is een begin gemaakt.

Albi mijn moeder is in 1996 overleden en ik droom nog heel vaak over haar, maak je borst maar nat.
Als kind heb ik haar niet goed gekend, maar als ik haar zag was ze heel lief voor me. En later heb ik veel met haar gelachen.
Toch droomde ik steeds dat ze me afkeurde en niet goed genoeg vond. Toen heb ik me gerealiseerd dat ik eigenlijk niet over haar droomde, maar over "de moeder in mijn hoofd" die mij niet goed genoeg vond. Ik zelf vond mezelf dus niet goed genoeg.
Sinds ik me dat realiseer, droom ik nog wel vaak over haar (vannacht nog) maar nu is het niet naar meer en doen we samen dingen.
Misschien voor jou een tip, om te bedenken dat het niet je moeder is die jou afkeurt, maar dat je ergens diep in jou, jezelf afkeurt. Is maar een zijstraat....
In ieder geval sterkte.

Ziza, planeet Zanussi? Ik schoot in de lach, sorry. Waar is dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal,bedankt voor de reacties, het gaat alweer wat beter.
Gelukkig heb ik ook nog het vermogen om niet te lang in een bepaald gevoel te blijven hangen,
da"s weer een voordeel van nuchter denken.
Ben stiekum jaloers op iedereen die lekker buiten kan lopen;), nog 1 weekje en dan kan ik ook weer wat meer, nu even doorbijten.

Straks gaan we lekker(niet voor de veggies)lamskoteletjes eten, rucola en krieltjes mmmmm.
We gaan dan gelijk pa even bellen die nog steeds op vakantie is.(Anders had ik er nu ook op vakantie geweest, maar mijn tijd komt nog )

Zanussi, ik dacht dat het een wasmachine was die op volle toeren in Ziza z'n hoofd draaide, maar
ik kan er naast zitten natuurlijk.:huh:.

Vie goed dat je je zus hebt gebeld, jij laat ook nergens gras over groeien zou bijna denken dat je ook een watermannetje bent(sterrenbeeld)

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albi ik ben zo'n stomvervelende drammerige ram en van mijn chinese sterrenbeeld nog een rat ook, het kan niet op. Maar inderdaad, als ik voel dat iets moet, dan moet het ook gebeuren. In alco-opzicht heel slecht, want dat moest ook uitbundig. Maar gelukkig werkt het andersom ook: toen ik wilde stoppen ging dat ook rucksichtlos.
Al weet ik na het gesprek met mijn zus wel dat ik soms voor anderen ook wat te rucksichtlos ben.
Blij dat jij je weer een beetje beter voelt.
Hee, je schrijft ineens in pluriform, ben je vanmorgen ineens samen gaan wonen, of heb ik wat gemist? Ja met die watermannen weet je het ook maar nooit.
Lekker eten vanavond. Ik zondig verschrikkelijk als veggie zijnde, want ik eet speklapjes!!!! Echt, zeker tien jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

Mijn zus en haar partner(vrouw) komen eten, samenwonen? Nu nog even niet, heb ook niemand op het
oog.
Maar je weet maar nooit, wat niet is kan komen, lijkt me wel griezelig zomaar weer een man in huis ;).
Speklapjes? Lekker, ga ik van de week ook maken.
Meid zolang je daar mee zondigd is er niets aan het handje, en ook lekker een beetje zondigen toch?
Nu ga ik de sladressing maken.

Bey, Albi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier met zus en partner Albi. Nee ik dacht dat je nu al met iemand samen was omdat je in de wij-vorm schreef.
Ik vind het zelf ook reuze eng, ineens met een partner in huis. Latten paste wel goed bij me.
Maar gelukkig lijken we veel op elkaar wat dat betreft en doen we onze eigen dingen.

Ik ga muffins bakken met stukjes sjokola er in.

Vanmorgen liep ik de tuin in om eieren te rapen, die beesten laten die dingen echt overal vallen. 't Is net pasen, eieren zoeken. Maar ik vond geen enkel ei. Zeg ik tegen zo'n kip, hee joh, leg eens wat, ik heb een ei nodig! Doet ze het nog ook, met veel gepok en ge-urm. Ik was stomverbaasd.
Vroeger maakte mijn moeder kandeel bij speciale gelegenheden, dat is een drank met veel brandewijn en eieren. Daar moet ik nu ook veel aan denken, om dat zelf eens te maken.
Kan niet.

We hebben hier een druivenrank in de tuin en mijn vriend zei: daar maak ik altijd wijn van... oeps, dat doen we maar niet meer! Al lijkt me het wel een erg leuke hobby, zelf wijn maken.
Enfin, sommige dingen moet je nou eenmaal vaarwel zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van die dut is dus nog niets gekomen.
Dochterlief is een poging aan het wagen een sok te breien. Ze is nu met de hier begonnen. Ik moet erbij zijn met mijn kennis. Ja, kennis? Meer dan 35 jaar geleden heb ik eens met hulp van mijn overgrootmoeder een paar sokken gebreid. Voor mij is het dus net zo veel uitvogelen als voor haar.

Ik begin dus maar met een beetje lezen.

@Cheyenne,
Bezinnen is heel goed. Je komt er vast wel uit, ook al is het een moeilijke situatie.

@Blacky,
Het is iig mooi weer om samen een wandelling te maken.

@Karinneke,
:)

@An,
:)

@Vie,
Voelt vast heel goed om het uitgepraat te hebben met je zus.
Orale fixatie der alcoholverslaafden. Die papflessen voor volwassenen heb ik nooit gebruikt. Ik gebruik gewone flessen. Ik kan gewoon niet overweg met die toetjes.

@Flower, en ook andere beginners,
De eerste maanden van mijn stoppen ben ik weggebleven bij alle gelegenheden waar geschonken werd. Heel gek eigenlijk, eerst ging ik graag mee naar feestjes, want dan kon ik toch al vroeger en meer drinken, later bleef ik thuis omdat ik thuis tenminste lekker door kon drinken (toen schonken ze op feestjes al te weinig voor me) en dan toen ik gestopt was, bleef ik thuis, omdat daar geen drank was.

@Animal,
Die reis klinkt leuk. Ik zal straks je links bekijken.

@Rudy,
:)

@Har,
Heel goed gedaan met die gremlin. Wat zal die de pest in gehad hebben.
Geniet van de fietstocht.

@Tapas,
Rust maar lekker uit vandaag.

@Albertina,
:)

@Cacao,
:)

@Anjo,
Mensen zitten raar in elkaar. Toch weet je je aardig te handhaven en ik ben blij dat er wat meer rust in je omgeving gekomen is, al is het nog verre van ideaal. Jij bent iig goed bezig. :heart:
Ik heb wel van bemoeizorg gehoord. Dat is heruitgevonden en kwam dat regelmatig tegen in mijn vorige baan. Ik heb dat net als jij meteen als bemoeizucht gekwalificeerd. De hele regie word je uit handen gerukt. Ik kan daar absoluut niet tegen. Toen ik zwanger was van de eerste, kwam er iemand van de kraamhulp langs. Die ging toch direct zonder vragen in mijn kasten snuffelen. Ja hallo, die zei dan ook nog dat alles anders ingericht moest worden. Die heb ik toen mooi de deur gewezen. Hulp ja, maar geen bemoeienis. Mijn moeder is toen komen kraamzorgen (die was in de wolken) en bij de tweede is mijn grootmoeder gekomen.

@Houtje,
:rose:

@KarelK,
Je eerste werkweek heb je goed doorstaan.

@Anna,
Geniet en doe de groeten aan Soothe.

@Marieke,
:)

@Tasseke,
Goed gedaan! Een dik boek verdraagt je lichaam.

@Kate,
:)

@Rosan,
Ik voel met je mee, nu je trouwe viervoeter er niet meer is.

@Trees,
:)

Achteraf gezien, was het helemaal niet zo slecht dat ik werkloos was geworden. Het feit dat ik toch de tijd grotendeels aan mijzelf had, gaf me wel kans om lichamelijk veel uit te rusten en kon ik ook op de dag de nodige rust nemen. Alleen psychisch was het zwaar voor me. Je kunt ook zeggen dat ik er te zwaar aan heb getild. Maar ja, ik heb werk altijd heel belangrijk gevonden en vind dat nog. Al heb ik nu wel vrede met mijn kleine deeltijdbaan en stukje uitkering. Het zou wel prettig zijn als het UWV wat menselijker zou zijn. Voor mij is de moraal van het verhaal: door te aanvaarden krijg je een hoop (geestelijke) rust terug. Rust die nodig is om dingen op een rij te zetten en mijn leven her in te richten. Ik heb nog heel wat werk te verzetten, maar ik ga er de tijd voor nemen. Het jagen en jachten heb ik vaarwel gezegd. Na bijna vijftig levensjaren ben ik er achter gekomen dat de kwaliteit van mijn leven ook telt.

@Ziza,
Verslavingszorg is niet voor niets een onderdeel van de geestelijke gezondheidszorg.

@BamBam,
Succes met het doorwerken van de vierde.

@Tantalus,
:)

@Vie,
Wat heb jij je kippen goed afgericht! Eieren leggen op commando!

Zo nu eerst de was en misschien toch nog even een dutje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

geniet ondanks alle zorgen ook even van de mooie dag, sluit je ogen maak je hoofd leeg en ga even in de zon staan! :D

Dat zal je heerlijk goed doen, ben gelukkig in het hier, nu zonder alcohol! Trots mag je zijn!

Ik kom hopelijk snel terug met nog wat positieve energie ;)

*WRAAW!*

Leeuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Adb-ers,

Gisteren helaas de fout in gegaan.
Had een hele zware week achter de rug gehad.
Dan is de behoefte aan ontspanning bij mij enorm groot.
Voelde het 's morgens eigenlijk al aankomen, of misschien al wel aan het begin van de week.
Het lijkt wel of het drinken van bier mijn enige vorm van ontspanning is.
Zeven flessen bier gedronken (=10 glazen), dat is al wel veel minder als anders.
Dat is het positieve aan het verhaal.
Maar ook: geen kater, en wel een goed gevoel, ondanks deze uitglijder.
De stoom is weer even van de ketel.
Heb ook nog geen definitef besluit genomen over mijn alcohol gebruik in de toekomst.
Hoewel ook op mijn vingers na kan tellen dat als ik ook maar enigszins met drank om zou kunnen gaan, ik niet hier op dit forum zat.
Begin vandaag of morgen met de online cursus.
Dus: nieuwe dag, nieuwe kansen zullen we maar zeggen.

Veel sterkte en suc6 voor jullie allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob, wat goed van je dat je minder hebt gedronken dan anders. Natuurlijk heb je drank nodig om je te ontspannen. Want stel je voor dat je je gespannen zou voelen. Dan stort je wereld in!
Ja, dit is sarcasme.
Lieve Rob, smoezen zijn er altijd om te gaan drinken. Ik voel me gespannen, of mijn olifant is gestorven, of mijn broek is te wijd of te strak. Het feit blijft dat je zelf kiest voor drinken.
Ik hoop voor jou dat je voor jezelf duidelijk krijgt wat je wel of niet wil met drank. Wil je drinken? Nou dan doe je dat toch? Maar niet van: ik deed het omdat..... (vul maar in) want dan bedonder je jezelf.
JIJ hebt toch de keuze?
Of vind jij van niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, fijn dat je weer wat bent bijgetrokken. Ik eet ook lam, maar dan shoarma met een griekse salade.
Veel plezier met zus&co.

Vie een Rat, dan is het jouw jaar dit jaar! Biedt perspectieven toch? Hmmm lekker muffins met choco :D
Over dat paarse eigeel gisteren, dat sloeg op het feit, dat jouw kippetjes de krokusjes opaten? Of waren die niet paars.

Corinne, rust in je hoofd is heerlijk. Lukt het al met de saaisok?

Rob, jammer, of niet...ligt eraan wat jouw doelstelling is toch? Succes met de therapie bij Tactus.

Leeuw, WWWRRROOOOWWW!!!! Fijn dat je weer even in town bent. Hoe'st met je hoofd en nek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben regelmatig hervallen Rob en daar niet trots op.
Als ik terug dronk, dan 1 of 2 weken achter elkaar.
Doodziek nadien wist ik weer waarom ik een tijd niet had gedronken.

Ik weet niet precies wat je wilt, maar ik vind dat als je je doelstelling haalt je weer een stapje verder bent.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen als verslaafde er maar één manier is om adb te worden.
En dat is de drank helemaal afzweren omdat je anders altijd in de drankcircel blijft lopen en dat gaat ten koste van de kwaliteiten van het leven.
Niet alleen het leven van jou maar ook die van je meest dierbaren, want alcoholisme is een gezinsziekte.
Ieder gezinslid raakt er geestelijk en op den duur lichamelijk bij betrokken.

Rob, of je wel of niet drinkt, maak altijd een keuze, want je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor wat je inneemt en niemand anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...